درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 17:46   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  اصل ۵۹ قانون اساسی درباره رفراندوم را باید «شدنی» کرد
  منافع ملی، شرق و غرب نمی‌شناسد
  سردار رادان درمورد طرح نور پیرامون حجاب: معمولا روسای جمهور به این عرصه‌ها ورود نمی‌کنند، چون اعتقاد دارند باید کاری کنند که رای داشته باشند؛ ولی رئیس جمهور فعلی این حساب را نکرده؛ ایستاده تا حیا، دین و عفت در جامعه ساری و جاری باشد
  ایستگاه بعدی رویارویی تهران و تل آویو کجاست؟ / آیا پایان جنگ غزه، شروع جنگ اسرائیل با حزب‌الله خواهد بود؟
  واکنش همتی به سخنان قالیباف: بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه، از کسانى که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی می‌کنند که غالباً برای رشد اقتصادی زیان‌بار هستند / با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  نهادهای دولتی غزه: اسرائیلی‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند
  تماشا کنید: مستند «دعا برای آخرالزمان» / ماجرای اونجلیست‌های آمریکا و قدرت سنگین شان در خاورمیانه! / قسمت چهارم
  تماشا کنید: خطرناک‌تر از «پایداری» / جریان «آکادمی» در حال رشد در ارکان مختلف کشور است
  کریمی قدوسی: کارشناسان به ما گفته‌اند که برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، «نصف روز» زمان لازم داریم
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  تصاویر: دنیای زیر آب در جزیره کیش
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  فیلم لحظه هولناک انفجار ۸۰۰ تن آمونیوم نیترات
  رونمایی از اولین خودرو با موتور آمونیاکی در جهان
  آمونیاک مایع پتانسیل تبدیل شدن به LNG جدید را دارد.
  اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود
  زمان معامله بزرگ فرارسیده / ماجرای مذاکرات مهم هاشمی و صدراعظم آلمان درمورد تنش‌ها بین ایران و آمریکا-اسرائیل
  تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»
  در سه ماه اول ۲۰۲۴، تقریبا تمام نفت ایران را چین خریداری کرده
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 47843صفحه نخست » اخبار رسانه هاچهارشنبه، 28 مهر 1400 - 15:17
نحوه مواجهه دو حزب ادبا و چوی با کشتار مردم درحملات طولانی مغولان به کره
دو حزب در داخل دربار گوریو در تقلای کنترل امور سیاسی کشور بودند: حزب ادبا که با جنگ با مغول ها مخالف بودند در حالی که دسته بندی نظامی که توسط طائفه چوی هدایت می شدند، بر ادامه جنگ با مغول ها پافشاری می کردند. زمانی که حزب ادبا دیکتاتور چوی را به قتل رساندند، گوریو به سمت یک قرارداد صلح به مغول ها رهسپار شد.این قرارداد به قدرت پادشاه و فرهنگ سنتی گوریو اجازه ادامه حیات داد و بر این موضوع نیز دلالت کرد که مغول ها از تصرف گوریو و قرار دادن آن تحت تسلط مستقیم خود دست بردارند.
  
پیام نفت:

تهاجم مغول ها به کره:

تهاجمات مغول به کره (۱۲۳۱-۱۲۷۳) شامل یک سری از هجوم ها در حد فاصل بین سال های ۱۲۳۱ تا ۱۲۵۹ توسط امپراطوری مغول  بر علیه کره می باشد که در آن زمان با نام گوریو شناخته می شد.۶ نبرد بزرگ باعث خساراتی عظیم به زندگی غیر نظامیان در سراسر شبه جزیره کره شد و این جنگ سرانجام باعث این شد که کره به متحدی خراج گذار برای سلسله مغولی یوان به مدت تقریبی هشتاد سال تبدیل شود.

گوریو برای اولین بار به عنوان یک ملت متحد در شبه جزیره کره با آزمون مرگ و زندگی روبرو شد.کره ای ها که در آن زمان به دلیل چرخه سلسله ای خود در شرایط بیم و امید بودند، حتی با وجود اینکه یک دیکتاتوری با دستانی ستمگر در دربار سلطنتی حکومت می کرد، اقدام به حمایت از کشور خود کردند.جامعه بودائیت اقدام به رویارویی با چالش ها کردند و چنان چه بعدها  در تهاجم ژاپن به کره در اواخر قرن شانزدهم فعلانه حضور داشتند، راهب ها در شکل سنت هوارانگ برای دفع تهاجم مغول ها پیکار نمودند. سرانجام بعد از ۴۰ سال تجاوز و ۸۰ سال حاکمیت قانون خراج، گوریو به عنوان یک ملت متحد به حیات خود ادامه داد.

نحوه مواجهه دو حزب ادبا و چوی با کشتار مردم درحملات  طولانی مغولان به کره

 

نبردهای اولیه:

اولین تماس گوریو با مغول ها دوستانه بود.آنها به منظور شکست قبایل خیتان که به مدت دو سال در شمال گوریو آشفتگی به وجود آورده بودند، همکاری نمودند. خیتان ها به نیروهای ترکیب شده ی مغول – گوریو تسلیم شدند. این موضوع  سبب شد تا مغول ها یک شرایط خراج گذارانه را که گوریو را ملزم می کرد از سال ۱۲۱۹ یک خراج سالیانه سنگین پرداخت کنند،به زور اعمال کنند.اما پادشاه گوجونگ (۱۲۱۳-۱۲۵۹) پادشاه وقت گوریو که به عنوان بیست و سومین پادشاه سلسله گوریو حکمرانی می کرد، این پرداخت را رد نمود.در سال ۱۲۲۵، کره ای ها سفیر مغول یعنی چو کو یو را در حالی که وی در حال سفر بازگشت به چین بود به قتل رساندند.

در سال ۱۲۳۱، با استفاده از کشته شدن چو کو یو به عنوان یک بهانه، اوگدِی خان دستور حمله به کره را صادر نمود.سرتاچ ژنرال مغول با مقاومت جانانه ای در کوسونگ مواجه شد .این در حالی بود که وی نیروهای خود را به سمت پایتخت گوریو یعنی که سونگ هدایت می کرد.در سال ۱۲۳۲، دربار سلطنتی گوریو از سونگدو به جزیره ی گانگهوا در خلیج گیونگی نقل مکان کرد و شروع به ساختن استحکامات مهم دفاعی برای آماده شدن در برابر تهدیدات مغول ها نمود.انتقال گوریو به جزیره گاگنهوا با بهره برداری از ضعف مغول ها یعنی ” حمله روی آب” انجام شد.مغول ها به این حرکت اعتراض کردند و فورا حمله دوم را ترتیب دادند.

اگرچه آنها به بخش هایی از جنوب شبه جزیره رسیدند، مغول ها در تصرف جزیره گانگهوا ناکام ماندند و در گوانگجو متحمل شکست شدند. راهبی به نام کیم یون هو رهبر مغول ها سارتای را در یک مقاومت شهری جانانه در یونگ این در سال ۱۲۳۲ کشت و مغول ها را وادار کرد تا مجددا عقب نشینی کنند.این اتفاق به عنوان تنها موردی که فرماندهی از یک ارتش مغولی در نبرد کشته می شود،مشهور است.قبل از اینکه مغول ها در نهایت گوریو را ترک کنند، آنها ۶ تهاجم بر علیه گوریو ترتیب دادند.

 

نحوه مواجهه دو حزب ادبا و چوی با کشتار مردم درحملات  طولانی مغولان به کره

 

نبرد سوم و پیمان نامه:

در سال ۱۲۳۵، مغول ها نبردی را شروع کردند که بخش هایی از مناطق چولا و گیونگ سانگ را در نوردید. غیر نظامیان جانانه مقاومت نمودند و دربار سلطنتی در گانگهوا نیز اقدام به تقویت دژهای خود نمود. کره ای ها چندین پیروزی به دست اوردند ولی سیستم نظامی کره در اثر موج حمله ها از هم پاشید.در سال ۱۲۳۶، گوجونگ دستور ایجاد مجدد تریپیتاکا  کوریانا را که در خلال تهاجم سال ۱۲۳۲ نابود شده بود، صادر نمود.این اثر جمع آوری از کتب مقدس بودائیان بود که برای کنده کاری آن بر روی ۸۱ هزار بلوک چوبی مدت ۱۵ سال طول کشید. این اثر به عنوان یک گنج ملی در موزه ای در هیشا واقع در کره جنوبی نگهداری می شود.

در سال ۱۲۳۸، گوریو نرمش نشان داد و تقاضای صلح نمود.مغول ها از گوریو خارج شدند و در عوض گوریو موافقت نمود تا خانواده سلطنتی را به عنوان گروگان به یوان بفرستد.گوریو عضوی غیر مرتبط با نسل سلطنتی را فرستاد. مغول ها که عصبانی شده بودند، تقاضای پاکسازی دریاها از کشتی های کره ای ، تغییر مکان مجدد دربار به سرزمین اصلی، تحویل دادن مقامات مخالف مغول ها و تحویل دادن مجدد خانواده سلطنتی به عنوان گروگان را کردند. در پاسخ، کره یک شاهزاده خانم با نسبت دور و ده کودک از فرزندان اشراف را فرستاد و دیگر تقاضاها را رد نمود.

نبردهای چهارم و پنجم:

در سال ۱۲۴۷، مغول ها تهاجم پنجم را بر علیه گوریو شروع کردند و مجددا بازگشت پایتخت به سونگدو و فرستادن خانواده سلطنتی به عنوان گروگان را مطالبه نمودند.با مرگ گویوک خان در سال ۱۲۴۸، مغول ها مجددا از گوریو خارج شدند. بعد از به تخت نشستن مونگکه خان در سال ۱۲۵۱، مغول ها تقاضاهای خود را تکرار نمودند. زمانی که گوریو از این کار امتناع نمود، مغول ها تهاجمی گسترده را در سال ۱۲۵۳ ترتیب دادند.گوجونگ سرانجام با حرکت دادن پایتخت به سرزمین اصلی موافقت نمود و یکی از پسرانش به نام شاهزاده آنگیونگ گونگ را به عنوان گروگان فرستاد. سپس مغول ها از گوریو خارج شدند.

نبرد ششم و صلح:

مغول ها بعدها به این موضوع پی بردند که مقامات رده بالای گوریو در جزیره گانگهوا مانده اند و افرادی که با مغول ها مذاکره کرده بودند، مجازات شده اند. بین سال های ۱۲۵۳ تا ۱۲۵۸، مغول ها تحت هدایت جالایرتای ۴ نبرد نابود کننده را در آخرین لشکرکشی موفقیت آمیز بر علیه کره ترتیب دادند.جالایرتای تهاجماتی ظالمانه را بر علیه مردم گوریو ترتیب داد.مردمان عادی در دژهای کوهستانی و جزایر ساحلی پناه می جستند. دژهای کوهستانی به نقاطی مرکزی برای مقاومت در برابر مغول ها تبدیل شده بود.در سال ۱۲۵۴، جالایرتای ظالمانه تعداد بیشماری از مردم را در راه تصرف دژهایی که با محاصره گرفته می شدند، سلاخی کرد و ۲۰۰ هزار اسیر از میان انان گرفت.نابودی کامل و تمام و کمال مناطق روستایی باعث شد گوریو به ورطه نابودی کشیده شود.

دو حزب در داخل دربار گوریو در تقلای کنترل امور سیاسی کشور بودند: حزب ادبا  که با جنگ با مغول ها مخالف بودند در حالی که دسته بندی نظامی که توسط طائفه چوی هدایت می شدند، بر ادامه جنگ با مغول ها پافشاری می کردند. زمانی که حزب ادبا دیکتاتور چوی را به قتل رساندند، گوریو به سمت یک قرارداد صلح به مغول ها رهسپار شد.این قرارداد به قدرت پادشاه و فرهنگ سنتی گوریو اجازه ادامه حیات داد و بر این موضوع نیز دلالت کرد که مغول ها از تصرف گوریو و قرار دادن آن تحت تسلط مستقیم خود دست بردارند.

پیامدها:

با توجه به صلح با مغول ها، کشمکش های داخلی در داخل دربار سلطنتی تا سال ۱۲۷۰ ادامه یافت. از زمان چوی چونگ هون، گوریو با روش دیکتاتوری نظامی اداره می شد و در واقع توسط ارتش خصوصی خانواده قدرتمند چوی کنترل می شد. بعضی از آن مقامات نظامی شورش سامبیول چو (۱۲۷۰-۱۲۷۳) را ترتیب دادند و در جزایری واقع در ساحل جنوبی شبه جزیره کره مقاومت نمودند.با شروع از پادشاه وون جونگ، برای مدت تقریبی ۸۰ سال، گوریو به عنوان متحد خراج گذار سلسله مغولی یوان ایفای نقش می کرد.سلسله گوریو تحت تاثیر مغول ها تا زمانی که پادشاه گونگمین شروع به بیرون راندن نیروهای مغولی در حول و حوش سال ۱۳۵۰ کرد، به حیات خود ادامه داد.

 

منبع

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می کنند
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار