درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 06:24   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  اصل ۵۹ قانون اساسی درباره رفراندوم را باید «شدنی» کرد
  منافع ملی، شرق و غرب نمی‌شناسد
  سردار رادان درمورد طرح نور پیرامون حجاب: معمولا روسای جمهور به این عرصه‌ها ورود نمی‌کنند، چون اعتقاد دارند باید کاری کنند که رای داشته باشند؛ ولی رئیس جمهور فعلی این حساب را نکرده؛ ایستاده تا حیا، دین و عفت در جامعه ساری و جاری باشد
  ایستگاه بعدی رویارویی تهران و تل آویو کجاست؟ / آیا پایان جنگ غزه، شروع جنگ اسرائیل با حزب‌الله خواهد بود؟
  واکنش همتی به سخنان قالیباف: بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه، از کسانى که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی می‌کنند که غالباً برای رشد اقتصادی زیان‌بار هستند / با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  نهادهای دولتی غزه: اسرائیلی‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند
  تماشا کنید: مستند «دعا برای آخرالزمان» / ماجرای اونجلیست‌های آمریکا و قدرت سنگین شان در خاورمیانه! / قسمت چهارم
  تماشا کنید: خطرناک‌تر از «پایداری» / جریان «آکادمی» در حال رشد در ارکان مختلف کشور است
  کریمی قدوسی: کارشناسان به ما گفته‌اند که برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، «نصف روز» زمان لازم داریم
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  تصاویر: دنیای زیر آب در جزیره کیش
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  فیلم لحظه هولناک انفجار ۸۰۰ تن آمونیوم نیترات
  رونمایی از اولین خودرو با موتور آمونیاکی در جهان
  آمونیاک مایع پتانسیل تبدیل شدن به LNG جدید را دارد.
  اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود
  زمان معامله بزرگ فرارسیده / ماجرای مذاکرات مهم هاشمی و صدراعظم آلمان درمورد تنش‌ها بین ایران و آمریکا-اسرائیل
  تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»
  در سه ماه اول ۲۰۲۴، تقریبا تمام نفت ایران را چین خریداری کرده
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 47474صفحه نخست » اخبار رسانه هاسه شنبه، 16 شهریور 1400 - 08:38
پنجشیر سقوط نکرده است / جریان جنگ به نفع نیروهای مقاومت تغییر کرد / قیام مردم در سرتاسر افغانستان + ویدئو
  
پیام نفت:

خبرها حاکی از آن است که مقاومت ملی در پنجشیر به رهبری احمد مسعود همچنان ادامه دارد و صحنه جنگ به نفع آنان تغییر کرده است.

 

پنجشیر سقوط نکرده است / جریان جنگ به نفع نیروهای مقاومت تغییر کرد / قیام مردم در سرتاسر افغانستان + ویدئو

 

 

وقایع روز ـ سرویس بین الملل؛

پس از اخبار ناامیدکننده‌ و تأسف‌باری که روز دوشنبه ۱۵ شهریور ‍۱۴۰۰ در مورد مقاومت پنجشیر و سقوط مرکز مقاومت مردمی افغانستان در خبرگزاری‌ها و فضای مجازی، شب گذشته محمد حسین جعفریان خبرنگار، مستندساز و کارشناس ارشد مساُل افغانستان در لایو اینستاگرامی خود اخبار جدید تحولات منطقه را به نقل از منابع موثق گزارش کرد.

دخالت مستقیم ارتش افغانستان در جنگ پنجشیر

جعفریان در گزارش خلاصه‌ای از آن‌چه روز دوشنبه در پنجشیر گذشته است گفت: نیروهای مقاومت طی روزهای پیش، با برتری در میدان جنگ، طالبان را زمین‌گیر کرده بودند. نیروهای طالب که در کفی دره پنجشیر گرفتار شده‌ بودند و زیر آتش سنگین نیروهای مقاوت قرار داشتند و از طرف دیگر به علت مسدود بودن ورودی اصلی دره راه عقب‌نشینی نیز نداشته‌اند برای نجات از این مهلکه به پاکستان و ارتش این کشور متوسل می‌شوند.

ارتش پاکستان نیز با هماهنگی حمید فیض رئیس آی ‌اس‌ آی (اطلاعات ارتش پاکستان) که این روزها در کابل مستقر است عملیات پشتیبانی هوایی نیروهای محاصره شده طالبان در پنجشیر را آغاز می‌کنند.

تبلیغ

پشتیبانی هوایی و حضور کماندوهای ارتش پاکستان عامل پیش‌روی طالبان

پشتیبانی هوایی ارتش پاکستان در روز گذشته شامل دو بخش بوده است. اول حمله پهپادی به سنگرهای نیروهای مقاومت در دل کوه و صخره‌های دره پنجشیر و انهدام آن‌ها که نتیجه آن کاهش فشار و آتش‌بار نیروهای مقاومت از بلندی‌ها گردید. در نتیجه این حملات پهپادی و کاهش فشار حملات بر نیروهای طالبان در کف دره، مرحله دوم عملیات هوایی آغاز شده و سربازان طالب به وسیله هلی‌کوپترهای ارتش پاکستان از زمین به بلندی‌های کوه منتقل شدند و راهی که در شرایط عادی برای آنان دو یا سه روز به طول می‌انجامید طی چند دقیقه ممکن شد. با انتقال جنگجویان طالب به بلندی‌ها، این توان در آنها ایجاد شد که نیروهای مقاومت پنجشیر را از دو سمت پایین دره و بالای کوه زیر آتش بگیرند.

پنجشیر سقوط نکرده است / جریان جنگ به نفع نیروهای مقاومت تغییر کرد / قیام مردم در سرتاسر افغانستان + ویدئو
کمک بزرگ دیگری که ارتش پاکستان به نیروهای محصور طالبان در دره پنجشیر کرده است، اعزام کماندوهای نظامی خود به منطقه است. تأثیر حضور این کماندوها وقتی مشخص می‌شود که بدانیم نیروهای طالبان به علت نا‌آشنایی با منطقه پنجشیر، علاوه بر آتش نیروهای مقاومت، گرفتار شرایط جغرافیایی خاص این دره بوده‌اند در حالیکه کماندوهای ارتش پاکستان به شزایط منطقه آشنابوده و نقشه‌های دقیق آن را به همراه داشته‌اند. این آشنایی و ارائه نقشه راه در روز گذشته برای جنگجویان طالب بسیار راه‌گشا بوده است.

جابجایی طالبان در دره پنجشیر توسط هلی‌کوپترهای ارتش پاکستان

 

خبرهای سقوط پنجشیر نمایش رسانه‌ای است

جعفریان سپس افزود: با وجود تمامی این شرایط اما سربازان مقاومت شکست نخورده و علیرغم وجود تلفاتی بیشتر از روزهای قبل همچنان به مقاومت ادامه داده‌اند و صحنه نبرد را واگذار نکردند.

این‌که طالبان روز دوشنبه با نمایش‌های رسانه‌ای خود را مسلط کامل بر دره پنجشیر نشان دادند، صحت ندارد. به عنوان نمونه ویدئویی که رسانه‌های طالبان روز دوشنبه منتشر کرد و به سرعت در رسانه‌ها برجسته شد و با اتکا به آن رهبران طالبان خبر از تصرف کامل پنجشیر دادند در شرایط خاصی اتفاق افتاده است.

مطابق با این ویدئو سربازان طالب در کنار ساختمان استانداری پنجشیر در حال اهتزاز پرچم خود هستند در حالیکه اگر این فیلم دقیق‌تر بررسی شود، مشخص است که اطراف این سربازان کاملا خالی است و هیچ نیروی بومی در این تصویر حضور ندارد حتی جنازه‌ای نیز از نیروهای مقاومت دیده نمی‌شود. علت آن نیز مشخص است چون همانطور که در اخبار روزهای قبل آمده بود، تمام شهرها و روستاهای پنجشیر با آغاز حمله طالبان و به علت عقب‌نشینی تاکتیکی نیروهای مقاومت تخلیه شده‌اند. بنابراین ویدئوی منتشره چیز جدیدی را به تصویر نمی‌کشد بلکه اقدام عده‌ای سرباز در شهری خالی از سکنه و نیروهای مقاومت است.

ویدئویی که طالبان دیروز با ادعای سقوط پنجشیر منتشر کرد

تعداد بازدید : 351
 
کد ویدیو

جعفریان گفت: طالبان از این تصرف در منطقه بازارک بسیار خوشحال بودند و آن‌را نشانه سقوط پنجشیر دانستند ولی واقعیت آن است که تصرف مناطق دیگر افغانستان با تصرف مناطقی از پنجشیر تفاوت دارد. نیرویی که مناطقی از پنجشیر را تصرف می‌کند زمانی می‌تواند اعلام پیروزی و تصرف کامل داشته باشد که آن شهر یا منطقه را حفظ کرده و در تصرف خود نگاه دارد.

رئیس اطلاعات ارتش پاکستان اتاق فکر حملات به پنجشیر را رهبری می‌کند

محمد حسین جعفریان درباره چگونگی مداخله نظامی پاکستان در نبرد پنجشیر گفت: یک دو روز پیش رسانه‌های طالبان از حضور حمید فیض رئیس اطلاعات ارتش پاکستان در کابل خبر دادند که ابتدا اعلام کردند بدون دعوت آمده است و وقتی با تمسخر روبرو شدند اعلام کردند این سفر با هماهنگی قبلیانجام شده است. این در حالیست که اطلاعات موثق حکایت از این دارد که فیض دو روز پیش از تاریخی که طالبان به صورت رسمی اعلام کرده‌اند به کابل آمده است.

پنجشیر سقوط نکرده است / جریان جنگ به نفع نیروهای مقاومت تغییر کرد / قیام مردم در سرتاسر افغانستان + ویدئو

حمید فیض رئیس اطلاعات ارتش پاکستان حملات طالبان به پنجشیر را هدایت می کند

 

جعفریان در این رابطه افزود: هدف اصلی سفر حمید فیض در کابل تشکیل اتاق عملیات برای فرماندهی جنگ با نیروهای مقاومت در پنجشیر بوده است. وی به محض رسیدن به کابل اقدام به هدایت و هماهنگی نیروهای طالبان در این نبرد کرده است و روز دوشنبه نیز پس از دو روز عدم توفیق حملات طالبان وی نیروهای ارتش پاکستان را برای حضور در پنجشیر فراخوانده است.

خبرهای امیدبخش و جدید مقاومت مردمی در پنجشیر

جعفریان در ادامه با اشاره به این‌که خودش نیز از صبح روز دوشنبه با دریافت مکرر خبرهای نگران کننده از رسانه‌های مجازی نسبت به موفقیت مقاومت نیروهای احمد مسعود دچار تردید شده بوده است گفت: آرام آرام و با فراهم شدن امکان برقراری ارتباط با منابع خبری موثق، اخبار خوب و نوید بخشی از پنجشیر و نیروهای مقاومت دریافت کرده‌ام. همچنین پس از انتشار پیام صوتی احمد مسعود جریانات بسیار خوبی در افغانستان رخ داده است که خبرهای مطمئنی از آن رسیده است.

این کارشناس ارشد مسائل افغانستان سپس با انتشار صوت مکالمه خود با یکی از خبرنگاران محلی حاضر در پنجشیر اخبار جدید و لحظه‌ای منطقه درگیری را گزارش کرد.

محاصره مجدد و حملات شدید مقاومت به طالبان از سر گرفته شد

مطابق با اظهارات این خبرنگار که اخبار جدید را در لحظه گزارش می‌کرد، نیروهای مقاومت از سر شب دوشنبه از کمین‌ها و پناهگاه‌های کوهستانی خود بیرون آمده و از چهار طرف جنگجویان طالبان را در حلقه تنگ محاصره قرار داده‌اند. سربازان گلحیدرخان از پایین دره نیز حملات خود را آغاز کرده و سربازان طالب را در همان مرکز استانداری – که فیلم بالا بردن پرچمشان را در آن محل منتشر کردند- زیر آتش شدید سلاح‌های سبک و سنگین قرار داده و حملات شدید راکتی را بر روی آنان آغاز نموده‌اند.

خبر محاصره سنگین طالبان توسط نیروهای مقاومت پنجشیر

تعداد بازدید : 303
 
کد ویدیو

این خبرنگار که با هیجان وضعیت ساعات جاری در پنجشیر را گزارش می‌کرد به نقل از برخی سربازان و فرماندهان مقاومت که درگیر جنگ بودند گفت، چیزی شبیه معجزه رخ داده و صحنه جنگ مانند قیامت شده است و همه سربازان مقاومت از این توفیقات بسیار شادمان و با روحیه هستند.

خیزش سراسری مردم افغانستان در پی انتشار پیام احمد مسعود

این خبرنگار حاضر در محل وقایع افغانستان افزود علاوه بر این حملات سنگین نیروهای مقاومت، مردم نقاط دیگر افغانستان در پی انتشار پیام صوتی احمد مسعود، اقدام به تظاهرات و برپایی تجمع در شهرهای مختلف کرده‌اند. بنابر گزارش‌های موثق قیام مردمی افغانستان از کابل آغاز شده و پس از آن در کاپیسا، پروان، غزنی، هرات، مزار شریف و دایکندی با حضور جمعیت بسیاری از مردم ادامه دارد.

تظاهرات ضد طالبان در دایکندی افغانستان

تعداد بازدید : 281
 
کد ویدیو

وی تأکید کرد این اخبار دقیق است و فیلم‌های آن از کابل و دایکندی که امکان ارتباط اینترنتی وجود دارد در فضای رسانه‌ای منتشر شده است ولی در مورد بقیه بخش‌ها با تماس تلفنی با منابع مورد اعتماد، قابل انتشار است.

گسترش قیام مردمی در سرتاسر افغانستان

تعداد بازدید : 138
 

زنان پیشتاز قیام مردمی افغانستان

محمد حسین جعفریان درباره خیزش و قیام مردمی در افغانستان به خصوص تشدید آن پس از پیام احمد مسعود رهبر مقاومت مردمی، گفت: از چند روز پیش تظاهرات‌هایی توسط جمعیتی از زنان در شهرهای مختلف آغاز شده بود ولی این خیزش امروز شدت گرفت و به نوعی می‌توان گفت در واقع یک قیام زنانه در افغانستان شکل گرفته است.

جمعیت زنان مبارز و تحصیل‌کرده افغانستان فعالیت‌های خوبی انجام داده است و از سراسر دنیا عضوگیری کرده و قصد دارد این تحرکات را در روزهای آینده نیز ساماندهی و هدایت کند. آن‌ها برای ۱۸ شهریور سالگرد شهادت احمدشاه مسعود رهبر فقید مقاومت افغانستان و پدر احمد مسعود رهبر فعلی برنامه‌های ویژه‌ای دارند.

جعفریان افزود: به احتمال فراوان در سالگرد شهادت احمدشاه مسعود و در پی پیام روز دوشنبه احمد مسعود، خبرهای زیادی در کشور خواهد بود.

مردم از دخالت پاکستان به شدت عصبانی هستند

محمدحسین جعفریان در رابطه با شدت گرفتن اعتراضات و قیام مردمی در افغانستان در لحظات فعلی گفت: دخالت مستقیم نظامی پاکستان در پنجشیر موجب خشم همه مردم شده است به گونه‌ای که مردم با این مداخلات احساس کرده‌اند که کشورشان به نوعی در حال تبدیل شدن به مستعمره پاکستان است و این امر بر عصبانیت مردم افزوده است. به همین دلیل عمده شعارهای تظاهرات مردمی در افغانستان طی ساعات گذشته «مرگ بر پاکستان» بوده است.

تظاهرات مردمی در شهرک آریا کابل

تعداد بازدید : 179
 

وحشت طالبان از قیام سراسری / یک تکان می‌تواند طالبان را نابود کند

وی افزود: با وجود ۱۲۰۰۰ نفر از نیروهای طالبان در پنجشیر می‌توان گفت عمده جنگجویان این گروه برای مبارزه با جبهه مقاومت در یک منطقه متمرکز شده‌اند و همین امر سبب شده است که قدرت آن‌ها در مناطق دیگر افغانستان محدود بوده و با کمبود نفرات در شهرهای گوناگون مواجه شوند. به همین دلیل طالبان به شدت نگران و وحشت زده از وضعیت موجود هستند و جرأت مقابله با مردم به پا خواسته را نیز ندارند به طوریکه در ویدئوهای منتشر شده از قیام مردم کابل ملاحظه می‌شود که آنان هیچ اقدام خشن یا تیراتدازی به سمت جمعیت ندارد در حالیکه تا دیروز در ساده‌ترین موقعیت‌ها برای کنترل مردم از چوب و شلاق استفاده می‌کردند.

تظاهرات در کابل در حمایت از پنجشیر

تعداد بازدید : 181
 

در این موقعیت اگر مردم یک حرکت اساسی انجام دهند، کار طالبان را یکسره خواهند کرد. احمد مسعود هم گفته بود که ما طالبان را در پنجشیر سرگرم کرده‌ایم.

اتحاد و اعلام همبستگی افراد و رهبران سرشناس دیگر اقوام کشور با پنجشیر

محمد حسین جعفریان در ادامه گزارش‌های خود از اوضاع افغانستان گفت: یک از خبرهای بسیار خوب درباره مقاومت ملی افغانستان، پیام زینب مزاری فرزند عبدالعلی مزاری رهبر مبارز نامدار هزاره‌ها و شیعیان افغانستان است که به دست طالبان و به شکل فجیعی به شهادت رسید. زینب مزاری در این پیام همه مردم افغانستان را به اتحاد در مقاومت مقابل طالبان دعوت کرده و از مقاومت پنجشیر حمایت نموده است.

پنجشیر سقوط نکرده است / جریان جنگ به نفع نیروهای مقاومت تغییر کرد / قیام مردم در سرتاسر افغانستان + ویدئو

توئیت زینب مزاری

 

به گفته جعفریان عاشقان رهبر محبوب و خوشنام شیعیان هزاره افغانستان امروز چشمشان به دهان تنها بازمانده اوست و این پیام می‌تواند تأثیر شگرفی در مقاومت مردم بر علیه طالبان داشته باشد.

وی افزود کسانی که با اشاره به وقایع منطقه افشار و هزاره‌ها و مزاری که البته اخبار آن به شدت غلط و به دور از واقعیت در رسانه‌های مختلف وجود دارد، مدعی عداوت بین خاندان مسعود و مزاری هستند، امروز به این اعلام همبستگی توجه کنند تا واقعیت‌های تاریخی را نیز عمیق‌تر دریابند. این افراد اگر با استناد به دروغ‌های تاریخی چیزهایی در رابطه با واقعه منطقه افشار شنیده‌اند، من خودم در همان تاریخ در آن‌جا حضور داشتم و حوادث را برای دنیا گزارش کرده‌ام و به زودی و در سالگرد احمد شاه مسعود واقعیت های ماجرا را برای اولین بار تشریح خواهم کرد.

جعفریان گفت: در ادامه حمایت‌ها از جبهه ملی مقاومت افغانستان، دکتر صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه اسبق افغانستان هم از این جبهه اعلام حمایت کرده است. ربانی در افغانستان و به ویژه مناطق شمالی و منطقه بدخشان صاحب نفوذ است.

رحمت‌الله نبی وزیر امنیت افغانستان از افراد با نفوذ کشور است نیز اعلام کرده پنجشیر خط سرخ ماست به این معنا که تعرض به این منطقه با واکنش مردم افغانستان مواجه خواهد شد.

تظاهرات ضد طالبان در شهر مزارشریف

تعداد بازدید : 137
 

برخورد تند شورای علمای افغانستان با ملا هیبت الله رهبر طالبان

محمد حسین جعفریان در رابطه با پیام احمد مسعود مرتبط با ترک مخاصمه نیز گفت: احمد مسعود برای نشان دادن حسن نیت خود اعلام کرد که هر چه شورای علمای افغانستان امر کرده‌اند حاضر به انجام آن بوده و در همین راستا حاضر به ترک مقابله نظامی با طالبان است ولی طالبان اعلام کردند که دیگر فرصت مقاومت پنجشیر برای مصالحه تمام شده است. در همین جهت هم شورای علمای افغانستان که بر ضرورت ترک جنگ و مذاکره با مقاومت ملی پنجشیر واقف شده بودند دیروز با لحنی با ملا هیبت الله رهبر طالبان سخن گفتند که بی‌سابقه بوده است و چنین برخوردی شجاعت خاصی می‌طلبد و از این جهت اقدام این شورا قابل ستایش است.

قیس حیران: ورق جنگ خیلی زود برگشت

در ادامه قیس حیران نماینده احمد مسعود در آمریکای شمالی با اضافه شدن به لایو جعفریان درباره وضعیت فعلی پنجشیر گفت: وضعیت در این منطقه به خوبی پیش می‌رود و ورق جنگ خیلی زود به نفع نیروهای مقاوت برگشته است.

جنگجویان طالبان از مناطقی که ادعای تصرف بر آن‌ را داشتند و ویدئوهای آن‌را منتشر کرده بودند یا فرار کرده‌اند یا کشته شده‌اند و فعلا جبهه مقاومت در مسیر پیروزی گام برمی‌دارد. قیام مردمی هم در وضعیت مطلوبی در سراسر افغانستان جاری است.

تظاهرات مردم شهر غزنی افغانستان در حمایت از احمد مسعود و محکومیت پاکستان

تعداد بازدید : 128
 

کشته شدن مولوی فصیح الدین فصیح صحت دارد / زخمی شدن فرمانده ارشد طالبان

وی افزود ملا حمید خراسانی از فرماندهان ارشد طالبان در همین درگیری‌ها مجروح شده و به کابل منتقل شده است.
قیس حیران در رابطه با اخباری درباره کشته شدن مولوی فصیح الدین فصیح از بزرگان القاعده که با طالبان همکاری داشت به همراه ۱۲ نفر دیگر توسط نیروهای مقاومت ملی گفت: به طور قطع این اتفاق افتاده است و این‌که طالبان این خبر را تکذیب می‌کنند برای جلوگیری از افت روحیه افرادشان است.

پنجشیر سقوط نکرده است / جریان جنگ به نفع نیروهای مقاومت تغییر کرد / قیام مردم در سرتاسر افغانستان + ویدئو

استوری مریم مسعود (دختر احمد شاه مسعود) درباره پیروزیهای جدید جبهه مقاومت

 

قیس در ادامه و با اشاره به گسترش خبر پیروزی طالبان در پنجشیر گفت:‌این یک جنگ است و در جنگ پیش‌روی و عقب‌نشینی‌های بسیاری وجود دارد ما در مواقع مختلفی شاهد این پیش‌روی‌های موقتی دشمن بوده‌ایم که به سرعت تغییر یافته است.

 

برای اطلاع مستقیم از اخبار جبهه مقاومت مردمی افغانستان و دره پنجشیر می‌توانید به صفحات شخصی محمدحسین جعفریان(لینک های زیر) در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید.

پیج اصلی محمدحسین جعفریان

 

پیج پشتیبان و لایوها

 

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می کنند
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار