درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 06:44   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  اصل ۵۹ قانون اساسی درباره رفراندوم را باید «شدنی» کرد
  منافع ملی، شرق و غرب نمی‌شناسد
  سردار رادان درمورد طرح نور پیرامون حجاب: معمولا روسای جمهور به این عرصه‌ها ورود نمی‌کنند، چون اعتقاد دارند باید کاری کنند که رای داشته باشند؛ ولی رئیس جمهور فعلی این حساب را نکرده؛ ایستاده تا حیا، دین و عفت در جامعه ساری و جاری باشد
  ایستگاه بعدی رویارویی تهران و تل آویو کجاست؟ / آیا پایان جنگ غزه، شروع جنگ اسرائیل با حزب‌الله خواهد بود؟
  واکنش همتی به سخنان قالیباف: بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه، از کسانى که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی می‌کنند که غالباً برای رشد اقتصادی زیان‌بار هستند / با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  نهادهای دولتی غزه: اسرائیلی‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند
  تماشا کنید: مستند «دعا برای آخرالزمان» / ماجرای اونجلیست‌های آمریکا و قدرت سنگین شان در خاورمیانه! / قسمت چهارم
  تماشا کنید: خطرناک‌تر از «پایداری» / جریان «آکادمی» در حال رشد در ارکان مختلف کشور است
  کریمی قدوسی: کارشناسان به ما گفته‌اند که برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، «نصف روز» زمان لازم داریم
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  تصاویر: دنیای زیر آب در جزیره کیش
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  فیلم لحظه هولناک انفجار ۸۰۰ تن آمونیوم نیترات
  رونمایی از اولین خودرو با موتور آمونیاکی در جهان
  آمونیاک مایع پتانسیل تبدیل شدن به LNG جدید را دارد.
  اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود
  زمان معامله بزرگ فرارسیده / ماجرای مذاکرات مهم هاشمی و صدراعظم آلمان درمورد تنش‌ها بین ایران و آمریکا-اسرائیل
  تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»
  در سه ماه اول ۲۰۲۴، تقریبا تمام نفت ایران را چین خریداری کرده
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 42438صفحه نخست » اخبار روزیکشنبه، 26 دی 1395 - 13:39
‌ایرانی‌ها توانایی خلق بزرگ‌ترین کارآفرینی‌ها را دارند
‌کارآفرین شایسته تقدیر سال 95 استان هرمزگان گفت: اگر سیستم‌های دولتی به‌عنوان تسهیل‌کننده امور خود را با ذهن و نبوغ کارآفرینان وفق دهند و با همان سرعت پیشرفت کنند، ایرانی‌ها توانایی خلق بزرگ‌ترین کارآفرینی‌ها را دارند.
  
پیام نفت:

70207.jpg

‌مدیر مجتمع پترو صنعت گامرون در گفت‌وگو با ایسنا،‌ افزود: شرکت مجتمع پترو صنعت گامرون با وسعت 6000 مترمربع در شمال شهر بندرعباس باهدف تولید محصولات تکمیلی پتروشیمی بر اساس استانداردهای جهانی شروع به فعالیت کرد و هم‌اکنون این شرکت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدکننده فرمالین در کشور و خاورمیانه مطرح است.

سید یحیی واحدی اظهار کرد: این شرکت ابتدا در سال 85 تأسیس و فعالیت‌های طراحی و برنامه‌ریزی و قراردادها تا سال 88 انجام و در این سال اقدام به نصب تمامی ماشین‌آلات کردیم که به ناگاه با تحریم‌های استراتژیک مواجه شدیم که به دلیل حساسیت محصولات‌مان این موضوع به‌طور مستقیم بر فعالیتمان تأثیرگذار بود.

واحدی با اشاره به اینکه این شرکت در استان هرمزگان به دلیل نزدیکی به خروجی تنگه هرمز، بنادر و بازار مصرف احداث شد و متأسفانه باوجود تحریم‌ها مشکلات زیادی را تحمل کرد.

وی با اشاره به اینکه یک سال پیش از عملیاتی شدن برجام و در مذاکرات ژنو و خارج شدن محصولات مورداستفاده‌مان از لیست تحریم‌ها شاهد رونق دوباره فعالیت شرکت بودیم، اضافه کرد: پس از اتمام ساخت و نصب تجهیزات در زمستان سال 1391 افتتاح رسمی شده و به بهره‌برداری رسید.

واحدی بابیان اینکه تلاش‌هایمان و زحمات شبانه‌روزی پرسنل سبب شد تا به پیشرفت‌های مهمی دست پیدا کنیم و در سالجاری به‌عنوان واحد تحقیق و توسعه برتر استان شناخته شویم، عنوان کرد: در این مدت توانستیم یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا را در استان هرمزگان پیاده‌سازی کرده و از خروج ارز جلوگیری کنیم و نشان دهیم دستان توانمند داخلی توانایی فعالیت‌های بزرگ را داراست.

مدیر مجتمع پترو صنعت گامبرون در خصوص فعالیت‌های این شرکت تصریح کرد: تولیدکننده محصولات تکمیلی و پایین‌دستی پتروشیمی هستیم که مواد اولیه را از صنایع پتروشیمی داخل کشور تأمین کرده و محصولاتمان خود مواد اولیه بیش از 50 صنعت است و مهم‌ترین محصولمان فرمالین است.

وی بابیان اینکه در این شرکت بیش از 380به‌صورت مستقیم در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: به‌صورت غیرمستقیم بیش از 400 نفر در حال فعالیت هستند که این امر یکی از مزایای ایجاد این شرکت صنعتی است.

به گفته واحدی پس از افتتاح این مجموعه تولید اسمی سالانه 5 هزار تن هگزامین، 56 هزار تن فرمالین و همچنین 10 هزار تن اوره فرمالدهید انجام شد.

وی در تشریح اهداف این مجموعه گفت: تولید باکیفیت بر اساس استانداردهای جهانی، صادرات و رقابت با محصولات مشابه خارجی و حضور در بازارهای جهانی رفع نیاز و خودکفایی هر چه بیشتر کشور از فرآورده‌های تولیدی حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی، صرفه‌جویی انرژی و افزایش بهره‌وری، جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش‌افزوده، گسترش برند ایرانی در بازارهای معتبر پتروشیمی و حرکت در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین اهداف این شرکت است.

مدیرعامل شرکت "پتروصنعت گامرون" به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه اشاره کرد و گفت: گامرون یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدکننده فرمالین در کشور و خاورمیانه است.

واحدی در ادامه تشریح ویژگی‌های این مجتمع تولیدی گفت: استفاده از سیستم کنترل گسترده BCS و PLC، وجود دانش فنی توانایی در احیای کاتالیست برای تداوم تولید، توانایی در تولید اوره فرمالدهید با مشخصات موردنظر مشتری، بازیابی مواد از پساب صنعتی استفاده از محصولات تولیدی به‌عنوان مواد اولیه واحدهای دیگر صنایع شیمایی رزین و سیمان از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه است.

وی همچنین در خصوص کاربرد محصولات این مجموعه توضیح داد: کاربرد محصولات برای صنایع شیمایی، چوب، رنگ‌سازی، رزین و پلیمر، ماده ضدعفونی‌کننده، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع سیمان، صنایع آزمایشگاهی، حوزه پتروشیمی و صنایع لاستیکی و پلاستیکی است.

این مقام مسئول در توضیح طرح و توسعه این مجموعه نیز گفت: شرکت گامرون در نظر دارد نسبت به احداث طرح توسعه محصولات جدید با گریدهای تخصصی آزمایشگاهی و دارویی که همگی جزء صنایع هایتک هستند و ارزش‌افزوده فراوانی دارند، اقدام کند.

به گفته وی درزمینهٔ تیومتانول این شرکت برای اولین بار در ایران قصد فعالیت دارد و امید است در حداقل زمان طرح توسعه آن انجام شود و به سمت صادرات حرکت کنیم.

به گفته این مقام مسئول تا پیش از برجام صادرات هگزامین به‌سختی انجام‌شده و با مشکلات زیادی مواجه بود اما پس از برجام در حال حاضر 95 درصد این محصول صادر می‌شود.

واحدی یکی از مهم‌ترین خصوصیات برجام را بهبود وضعیت حمل‌ونقل دریایی و علاقه خطوط دریایی معتبر جهان برای ارتباط با شرکت‌های ایرانی دانست و عنوان کرد: برای شرکت‌هایی نظیر گامبرون در بحث صادرات نیز مؤثر بوده و سبب بهبود شرایط صادرات شده است.

وی بابیان اینکه 90 درصد محصولات این شرکت صادراتی بوده است، مهم‌ترین حوزه صادرات این شرکت را به قاره‌های اروپا، آسیا و استرالیا اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت "پتروصنعت گامرون" مهم‌ترین مشکل این شرکت را تأمین آب دانست و عنوان کرد: باید از اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان تقدیر کرد که نهایت همکاری را با این شرکت داشته‌اند.

واحدی ادامه داد: تأمین آب و گاز نیز در این منطقه مشکلاتی را به وجود آورده و حتی حاضریم نیروگاه کوچکی را در این منطقه احداث کنیم که برق به شهرک صنعتی و اطراف هم بدهیم که باید موانع گاز برطرف شود.

این کارآفرین شایسته تقدیر سال 95 استان هرمزگان، کار اقتصادی را یک کار تیمی اعلام و اضافه کرد: در ایران استعداد و نخبه وجود دارد و باید بخش خصوصی یا کارآفرین با تسهیل سازی دولت و ایجاد شرایط لازم به یک زمینه مناسب اقتصادی برسد و اگر بتوانیم سیستم‌های دولتی به‌عنوان تسهیل‌کننده امور با ذهن و نبوغ ایرانیان همراه کنیم، بزرگ‌ترین کارآفرینی‌های دنیا را می‌توانیم انجام دهیم.

وی سال مالی شرکت را پایان اسفندماه اعلام کرد و گفت: باوجود مشکلات موجود، این مجموعه از ابتدای تأسیس سودآور بوده است. برای سال گذشته شرکت بیش از 300 تومان به ازای هر سهم سود شناسایی کرد و برای امسال نیز بیش از 400 تومان سود برای هر سهم پیش‌بینی‌شده که بخش قابل‌توجهی از آن در شش‌ماهه اول محقق شده است. اطلاعات نهایی شرکت نیز در سایت کدال منتشرشده است.

به گزارش ایسنا، شرکت مجتمع پترو صنعت گامرون با وسعت 6000 مترمربع در شمال شهر بندرعباس و در کیلومتر 15 بزرگراه بندرعباس – سیرجان واقع شده است.


انتهای پیام

 

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می کنند
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار