سلبعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، در مورد حجم تولید نفت و گاز شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: تولید نفت و گاز در سقف تولید سال گذشته خواهد بود؛ برنامه به گونه‌ای تنظیم خواهد شد که به تعهدات اعلام شده عمل شود.

وی در پاسخ به این سوال که امسال افزایش تولید ندارید؟ گفت: طرح‌های مانند حوزه‌ گازی “دی” را در برنامه داریم اما این موضوع به تامین به موقع تجهیزات دارد.

او در مورد ظرفیت تولید گاز میدان دی گفت: ظرفیت تولید از این حوزه بین چهار پنج میلیون متر مکعب گاز است. تلاش بر این است که امسال این مقدر گاز برسد البته این امر منوط به تسریع در عملیات اجرایی توسعه میدان دی است.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اشاره به اینکه در برداشت نفت‌خام میدانهای مشترک در اولویت کاری قرار دارند گفت: روش‌های مختلفی برای افزایش برداشت از میدانهای مشترک در دستور کار قرار گرفته است که حفر چاه یکی از این موارد است.

کریمی در مورد توسعه بالادستی پالایشگاه ایلام هم اظهار کرد: هر برنامه‌ای را که شرکت ملی نفت ایران تایید کند اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به آغاز ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه، در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی در این طرح خاتمه یافته است گفت: فعالیت در این پروژه مستمر است.

او در مورد این درصد پیشرفت فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی در بخش بالادستی طرح ذخیره‌سازی شوریجه گفت: آنچه که تعهد این شرکت است انجام می‌شود. همین که تزریق گاز شروع شد نشان می‌شد که کارمان را انجام داده‌ایم.