درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 11:00   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  زیان ۲۰ ساله کشور از عدم ساخت پتروشیمی ارگ/فیلم
  خورشید، تنها راه نجات برای تأمین برق تابستان ۱۴۰۳
  خبرگزاری تسنیم: تصمیم به تعطیلی پنجشنبه یعنی تنها کشوری در جهان خواهیم شد که این روز را تعطیل کرده / احتمالاً این موضوع، مراودات مالی و اقتصادی ایران با دنیا را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد
  فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  تماشا کنید: خواب یک گروه سیاسی برای مهاجران افغان/ گزارش «انتخاب» از حضور برجسته‌ی برخی افغان‌ها در بزنگاه‌های خاص
  اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  انحصار در اختیار راه آهن است
  بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  منع رقابت دولتی‌ها با بخش خصوصی نیازمند قانونگذاری
  چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  پنل‌های خورشیدی ناجی بحران کمبود انرژی در اروپا
  هر گونه رقابت «بخش دولتی» یا «نهادهای عمومی غیردولتی» با بخش خصوصی ممنوع
  منافع ملی، شرق و غرب نمی‌شناسد
  سردار رادان درمورد طرح نور پیرامون حجاب: معمولا روسای جمهور به این عرصه‌ها ورود نمی‌کنند، چون اعتقاد دارند باید کاری کنند که رای داشته باشند؛ ولی رئیس جمهور فعلی این حساب را نکرده؛ ایستاده تا حیا، دین و عفت در جامعه ساری و جاری باشد
  ایستگاه بعدی رویارویی تهران و تل آویو کجاست؟ / آیا پایان جنگ غزه، شروع جنگ اسرائیل با حزب‌الله خواهد بود؟
  واکنش همتی به سخنان قالیباف: بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه، از کسانى که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی می‌کنند که غالباً برای رشد اقتصادی زیان‌بار هستند / با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  نهادهای دولتی غزه: اسرائیلی‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند
  تماشا کنید: مستند «دعا برای آخرالزمان» / ماجرای اونجلیست‌های آمریکا و قدرت سنگین شان در خاورمیانه! / قسمت چهارم
  تماشا کنید: خطرناک‌تر از «پایداری» / جریان «آکادمی» در حال رشد در ارکان مختلف کشور است
  کریمی قدوسی: کارشناسان به ما گفته‌اند که برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، «نصف روز» زمان لازم داریم
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 29302صفحه نخست » اخبار رسانه هاچهارشنبه، 10 اردیبهشت 1393 - 11:45
تسهیلات ویژه دولت برای پتروشیمی‌ها
  
پیام نفت:

سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز هیئت دولت، تسهیلات ویژه‌ای به پتروشیمی‌ها داده شد تا براساس بند "ق" و جزو ٣ بصره ٢ درمناطق محروم وارد عمل شوند.

 

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه ١٠ اردیبهشت) هیئت وزیران گفت: در جلسه امروز هیئت وزیران ١٠ پیشنهاد از پیشنهادات دولت و ١٠ مورد از مصوبات دولت مورد بررسی قرار گرفت.

تسهیلات ویژه دولت برای پتروشیمی‌ها

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مصوبات امروز مربوط به برنامه‌ای برای وزارت نفت و معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور طبق بند "ق" و جزو سوم تبصره ٢ بود تا این که واحدهای پتروشیمی بتوانند از مزایای خاص در مناطق محروم استفاده کنند.

نوبخت تصریح کرد: در جلسه امروز، تسهیلات ویژه‌ای به پتروشیمی‌ها داده شد تا براساس بند "ق" و جزو ٣ بصره ٢ درمناطق محروم وارد عمل شوند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: طبق قانون باید خوراک پتروشیمی برای گاز کمتر از ١٣ سنت و نرخ بازدهی کمتر از ٣٠ درصد در نظر گرفته می‌شد، اما با نوعی ارزیابی قانونگذار به دولت اجازه می‌دهد که برای تولید صنایع پتروشیمی در این زمینه وارد عمل شود.

اقساط ٤,٢ میلیارد دلاری ایران آزاد شد

وی در پاسخ به سوالی درباره اموال بلوکه شده ایران و نحوه دریافت این پول‌ها گفت: قرار بود در چارچوب توافق نامه ژنو ٤,٢ میلیارد دلار در اقساط در زمان‌های مقرر آزاد شود که تا این تاریخ همه اقساط آزاد شده است.

سخنگوی دولت افزود: منتهی کیفیت و اجرای کار در دریافت این اموال بدین ترتیب است که حساب‌ها و بانک‌هایی که باید به ازای فروش نفت ارز را به ما بدهند، حال که این رفع تحریم در این موارد صورت گرفته از ما یک شماره‌حساب طلب کردند تا مبالغی را که قبلا نمی‌توانستند به حساب شرکت نفت واریز کنند الان این کار را انجام دهند.

نوبخت ادامه داد: بانک‌های متعددی در جهان وجود دارد که ما می‌توانیم آنها را معرفی کنیم تا پول‌های آزاد شده به آن حساب‌ها واریز شود، اما از آنجایی که ما این ٤,٢ میلیارد دلار را یک وجه متفاوتی با سایر مبالغی که از فروش نفت به دست می‌آوریم، می‌دانیم باید بانکی را معرفی کنیم که در آن حسابی داریم تا این اموال بلوکه‌شده به آن واریز شود.

می‌خواهیم از این پول استفاده متفاوتی کنیم

سخنگوی دولت افزود: ما از آنجایی که می‌خواهیم از این اموالی که آزاد شده است به گونه‌ای متفاوت استفاده کنیم به دنبال حساب‌هایی بودیم که این حساب‌ها این امکان را به ما بدهد که غیر از آنچه که روش جاری است یعنی اینکه ما در بانک خارجی حساب داریم و از این اموال آزاد شده استفاده کنیم بتوانیم از اقساط آزاد شده ٤,٢ میلیارد دلاری استفاده کنیم، اما دولت در صدد است بتواند به همان گونه که از حواله همه حساب‌ها می‌تواند استفاده کند در این زمینه نیز وارد عمل شود.

نوبخت افزود: ما به دلیل اینکه در کشور به ارز نقد احتیاج داریم باید حساب‌هایی را به آنها معرفی کنیم تا ایران این امکان را داشته باشد که علاوه بر حواله‌ها به صورت نقدی نیز این پول‌ها را دریافت کند.

وی افزود: ما تا به این لحظه چند گام را در این راستا برداشته‌ایم تا مسئله جابه‌جایی اموال برای ما امکان‌پذیر باشد.  

نوبخت گفت: ما می‌توانیم از همین الان نیز از این اموال استفاده کنیم و این موضوع ربطی به حساب‌های قبلی ندارد و ما می‌توانیم حساب‌هایی را که برای ٤,٢ میلیارد دلار باز کرده‌ایم به کشور منتقل کنیم و در راستای وارد کردن ارز به صورت نقدی وارد عمل شویم.

سخنگوی دولت افزود: ما می‌توانیم این ٤,٢ میلیارد دلار را به صورت حواله استفاده کنیم، اما می‌خواهیم کار بیشتری را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ما با چند بانک در منطقه و اروپا توافق کردیم، با این شرط که مبالغ را آنجا وارد کنیم که اگر خواستیم به صورت نقدی داشته باشیم که این امر نیازمند یک دستورالعمل و توافقنامه جدی است، کاری که خوشبختانه درباره آن به توافق رسیده‌ایم و ما متناسب با ارزهایی که می‌خواهیم وارد کشور کنیم، مطابق آن توافقنامه با آن بانک‌ها به صورت نقدی نیز می‌توانیم این ارز را وارد کشور کنیم، بنابراین اگر از این حساب به هر دلیلی تا به امروز سنتی وارد نشده است و یا اینکه کالایی وارد نشده است، این موضوع به معنی عدم آزاد شدن این مبالغ اقساط نیست.  

نوبخت افزود: دقیقا در زمان معین اقساط آزاد شد، اما متاسفانه عده‌ای استناد می‌کنند که هنوز این مبالغ به بانک مرکزی نرسیده، اما باید بگویم که اینکه این اقساط به بانک مرکزی بنشیند و یا به حساب دیگری برود مغایرتی با آزاد شدنش ندارد، به همین جهت ما از این منابع به نحو مطلوبی که شاید اندکی مغایر با داد و ستدهای جهانی باشد، می‌خواهیم استفاده کنیم.  

 سخنگوی دولت تاکید کرد: علت تاخیر در توافق با کشورهای اروپایی این است که ما می‌خواهیم روشی را اتخاذ کنیم که روش متداولی برای آن‌ها محسوب نمی‌شود و شاید بخشی از آن نیز برای آن‌ها قابل تعریف نباشد، به همین جهت ما با عنایت به ماهیت این ٤,٢ میلیارد دلار که آزاد شده است، به نحو مورد نظر نظام جمهوری اسلامی ایران از آن بهره‌مند می‌شویم.

دولت به مسئله نرخ تورم و کاهش آن به زیر ٢٥ درصد تا پایان سال توجه جدی دارد

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های دولت در جهت کاهش نرخ تورم گفت: دولت همواره به مسئله نرخ تورم و کاهش آن به زیر ٢٥ درصد تا پایان سال توجه جدی دارد و در ارتباط با اشتغال نیز برنامه وسیعی را طراحی کرده است.

وی افزود: در جلسه امروز هیئت دولت بنا به بند "ق" تبصره ۳ تسهیلات ویژه‌ای به بخش پتروشیمی داده شد تا بتواند در مناطق کمتر توسعه یافته و در جاهایی که اولویت اشتغالشان بالا است، استفاده کند، بنابراین برای دولت بسیار مهم است که در راستای کاهش نرخ تورم و افزایش اشتغال موثر باشد.

قوه قضاییه سی‌دی مغرضانه "من روحانی هستم" را پیگیری کند

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره پخش مستند «من روحانی هستم»، گفت: من در جلسه گذشته هیئت دولت نیز توضیح دادم که این مجموعه‌ای که به صورت سی دی منتشر شده است، کاملا با اهداف مغرضانه تهیه شده و برخی از موارد هرچند مستند را به گونه‌ای در کنار هم قرار داده است تا غرضی را که تهیه کنندگان دارند، تسهیل شود، این مجموعه قابل پیگرد قضایی است و ما از قوه قضائیه این انتظار را داریم تا این موضوع را پیگیری کنند و به دادستان کل کشور نیز اعلام کرده‌ایم که در راستای پیگرد قضایی و قانونی وارد عمل شود و ما نیز منتظر اعلام نظر آن‌ها هستیم.  
 
از ماه اردیبهشت برای کسانی که ثبت نام کرده‌اند، یارانه واریز خواهیم کرد
 
وی در پاسخ به سوالی درباره ثبت نام مردم برای دریافت یارانه در مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: همانطور که بنده بار‌ها اعلام کرده‌ام ما یک روالی را که از سال ۱۳۸۹ که در کشور قابل اجرا بود و عده‌ای از خانواده‌های ایرانی از این یارانه‌های نقدی استفاده می‌کردند، به آن‌ها پیشنهاد کردیم که از این ارقامی که هرسال حتی زود‌تر از حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند انصراف دهند تا ما بتوانیم کارهای عمومی و خدمات دیگری را در عرصه بهداشت و درمان و تولید انجام دهیم، پیشنهاد دادیم و براساس آن مردم می‌توانستند از دریافت یارانه‌ها انصراف دهند.  
 
وی افزود: ٢ میلیون و ٤٠٠ هزار نفر فرد ایرانی بالغ بر ١٢٠٠ میلیارد تومان از منابعی را که در اختیارشان بود از آن صرفنظر کردند و از دریافت یارانه انصراف دادند که این موضوع از نظر دولت جای تقدیر و تشکر دارد، اگر دیگران با این انگیزه که بتوانند آن را نوعی عدم مقبولیت دولت بین مردم تلقی کنند، شاید خیلی از کارشکنی‌هایی که صورت می‌گیرد نیز ناشی از این افکار باشد. 
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: از نظر ما انصراف و یا دریافت یارانه‌ها از سوی مردم یک انتخاب بود که هیچ اجباری نبود و آن‌ها می‌توانستند به صورت نقدی یارانه‌های خود را دریافت کنند و یا به صورت وجوه عمومی آن را برای ارزان شدن بهداشت و درمان استفاده کنند، از این رو از نظر ما این اقدام مردم در ثبت نام یارانه‌ها بسیار طبیعی بود و ما پیش بینی آن را می‌کردیم. 
 
سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا همه افرادی که برای دریافت یارانه ثبت نام کردند آن را دریافت خواهند کرد، گفت: ضمن اینکه این حق و اختیار طبق بند و تبصره ٢١ در اختیار دولت است، اما ما قطعا از ماه اردیبهشت برای کسانی که برای دریافت یارانه ثبت نام کرده‌اند، یارانه واریز خواهیم کرد و اقدامات قانونی و حقوقی که برای دولت وجود دارد را استفاده خواهیم کرد. 
 
نوبخت ادامه داد: وزیر اقتصاد در هیچ جا اعلام نکرد که ١٠ میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شدند، بلکه اشاره داشت ١٠ میلیون نفر در بانک اطلاعاتی دولت شناسایی شدند.  
 
وی افزود: این اختیار به دولت داده شده است تا بتواند یک سقف درآمدی را تعیین کند و بالای آن را به عنوان غیر نیازمند و پایین آن را به عنوان نیازمند تشخیص دهد، ما قطعا قانون را در اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها عملیاتی خواهیم کرد، چون برای ما این بحث، بحثی اجتماعی است و تا زمانی که اطلاعات مغتنم نباشد، بی‌جهت تلاش نخواهیم کرد تا آشوبی در جهت معیشت مردم به وجود بیاید.

سیاست تک نرخی کردن ارز با ثبات ارز هیچ مغایرتی ندارد
 
وی در پاسخ به سولای درباره سیاست دولت مبنی بر تک نرخی کردن ارز گفت: سیاست تک نرخی کردن ارز با ثبات ارز هیچ مغایرتی ندارد، زیرا وقتی می‌گوییم بازار ثبات دارد که نرخ ارز در یک رِنج متعارفی بتواند تغییر کند، حول یک عددی که تقریبا به عنوان قیمت ارز پذیرفته شده است، لذا عدم ثبات حالتی است که در یک مدت کوتاهی نوسانات زیادی روی قیمت حاصل شود که قطعا این نوسانات چشمگیر قیمت ارز برای اقتصادمان مناسب نمی‌دانیم، به همین جهت به دنبال ثبات هستیم همانطور که در سال ۱۳۹۲ در شش ماهه دوم داشتیم. 
 
نوبخت تاکید کرد: یکسان سازی نرخ ارز یعنی نزدیک کردن آن قیمت به قیمتی را که ما برای محاسبه در حد ٢٦٥٠ تومان در نظر گرفته‌ایم، مدنظر است و می‌توانیم با مدیریت کردن روی عرضه و تقاضا بدون اینکه دخالت مستقیمی در بازار داشته باشیم، این ثبات را ایجاد کنیم.  
 
سخنگوی دولت گفت: بنده همانطور که عرض کردم در تبصره ٢١ دولت این اجازه را داشت که حداکثر تا ٤٨ هزار میلیارد تومان ناشی از افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی را با ١١١ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان از بودجه عمومی که در حد ٥٩ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان است را در اختیار بگیرد و ١٠ هزار میلیارد تومان آن را به تولید اختصاص دهد و ٤٨٠٠ هزار میلیارد تومان آن را به بحث بهداشت و درمان در راستای ارزان کردن آن اختصاص دهد و ٤٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان آن را بین خانوار‌ها به صورت نقدی توزیع کند و ٢٠٠٠ میلیارد تومان آن را به امر حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری اختصاص دهد، لذا تصمیم درباره این رقم با توجه به شیب ملایمی که در افزایش قیمت‌ها صورت گرفت، اتخاذ شده است.  

با این رشد ملایم قیمتها نتوانستیم منابعی را که اجازه داشتیم از افزایش قیمت‌ها بدست بیاوریم

نوبخت با اشاره به اینکه عده‌ای تردید کردند که ٣٠٠ تومان به هر لیتر بنزین اضافه شود یا ١٠٠ تومان به قیمت گازوئیل اضافه شود، آیا می‌شود آن را شیب ملایم و یا رشد ملایم تلقی کرد، اظهار داشت: پاسخ این‌ها مشخص است، درمقابل  ٥ برابر شدن قیمت حامل‌های انرژی در مرحله اول و قیمتی که در جهان وجود دارد و قانون می‌گوید باید به سمت آن حرکت کنیم، تفاوت بسیاری است، لذا این ٥ برابر بودن با اعدادی که در منطقه وجود دارد قابل مقایسه نیست، زیرا شاهدیم که گازوئیل و بنزین در منطقه و سایر کشور‌ها نسبت به ایران گران‌تر است. 
 
وی تاکید کرد: آیا ٣٠٠ تومان افزایش قیمت بنزین و ١٠٠ تومان افزایش قیمت گازوئیل یک رشد فزاینده است که باید بگویم این موضوع نسبت به قیمت‌های این حامل‌ها در خارج از ایران بسیار شیب ملایمی دارد و ما با این رشد ملایم نتوانستیم منابعی را که اجازه داشتیم از افزایش قیمت‌ها بدست بیاوریم، ما در کنار اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به فکر معیشت مردم و قدرت اقتصاد خانوار‌ها هستیم.  
 
نوبخت گفت: دولت از سال ٩٣ کاهش نرخ تورم را تا ٢٥ درصد در برنامه خود دارد و ما آن را اعلام کردیم، از این رو برای ما مهم است که همراه با قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کاهش نرخ تورم را نیز پیگیری کنیم، اما چون منابع کمتری از افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی نصیب ما شد تخصیص و توزیع منابع حاصل را تعدیل کردیم یعنی به جای اینکه مستقیما ١٠ هزار میلیارد تومان به تولید بدهیم، مستقیما ٥٤٠٠ میلیارد تومان از منابعی غیر از اجرایی کردن مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها ارائه خواهیم داد. 
 
سخنگوی دولت تاکید کرد: خوشبختانه با ١٢٠٠ میلیارد تومانی که از طریق انصراف بخشی از مردم از دریافت یارانه‌ها بدست آوردیم، هزینه‌های ما کمتر شد و این ١٢٠٠ میلیارد تومان را برای ارزان کردن بهداشت و درمان و اشتغال و تولید بکار خواهیم بست.  
 
وی عنوان کرد: سقف درآمدی دولت کمتر از حدی است که در قانون ذکر شده است، اما تمامی تکالیف خود را با یک درصد کمتر و منابع دولت انجام خواهیم داد.   

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  
کلیدواژه ها: نوبخت - تسهیلات - دولت - پتروشیمی ها


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی از نفت پیشی می‌گیرد
  ممنوعیت رقابت بخش دولتی و شبه دولتی با بخش خصوصی توسط مقام معظم رهبری
  ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می کنند
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار