پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: نهادهاي دولتي غزه: اسرائيلي‌ها ده‌ها نفر را در بيمارستان ناصر زنده به گور كردند
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 21:13     کد خبر: 53343

پيام نفت:
نهادهاي دولتي غزه با اشاره به جنايات هولناك صهيونيست‌ها در بيمارستان ناصر از جمله تكه تكه كردن اجساد فلسطينيان و ريختن آنها در كيسه زباله و سرقت اعضاي بدنشان اعلام كردند، شواهد نشان مي‌دهد اشغالگران شماري از غيرنظاميان را زنده به گور كرده‌اند.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنيم: نهادهاي دولتي غزه با اشاره به جنايات هولناك صهيونيست‌ها در بيمارستان ناصر از جمله تكه تكه كردن اجساد فلسطينيان و ريختن آنها در كيسه زباله و سرقت اعضاي بدنشان اعلام كردند، شواهد نشان مي‌دهد اشغالگران شماري از غيرنظاميان را زنده به گور كرده‌اند.

با گذشت چند روز از كشف گورهاي دسته جمعي در مجتمع پزشكي ناصر در خان يونس واقع در جنوب نوار غزه در پي عقب نشيني نظاميان صهيونيست و در حالي كه همچنان تلاش‌ها براي كشف ساير اجساد باقي مانده در اين گورها ادامه دارد، دفتر اطلاع رساني دولتي در نوار غزه امروز اعلام كرد كه نيروهاي اشغالگر اجساد شهداي فلسطيني را در بيمارستان ناصر قبل از دفن آنها در گور دسته‌جمعي تكه تكه كرده و در كيسه‌هاي پلاستيكي ريخته بودند تا تجزيه آنها سريعتر انجام شود و پيدا كردن آنها ممكن نباشد.

 

از طرف ديگر اداره دفاع مدني نوار غزه اعلام كرد كه ما خواستار تشكيل كميته تحقيقات بين المللي درباره جنايت وحشتناك ارتش رژيم صهيونيستي با حفر گورهاي دسته جمعي و پنهان كردن اجساد تكه تكه شده شهداي فلسطيني در اين گورها هستيم.

دفاع مدني غزه تاكيد كرد كه با بررسي اجساد موارد زيادي از آثار شكنجه روي آنها ديده شد و شواهد نشان مي‌دهد كه اين شهداي فلسطيني توسط ارتش رژيم اشغالگر به شكل وحشيانه‌اي اعدام ميداني شده‌اند.

دفاع مدني غزه همچنين گزارش داد كه با بررسي اجساد متوجه شديم نيروهاي اشغالگر اعضاي بدن اين شهدا را قبل از دفن آنها در گورهاي دسته‌جمعي سرقت كرده‌اند. همچنين موارد زيادي از اعدام ميداني بيماران و تيم هاي پزشكي در مجتمع پزشكي ناصر توسط ارتش اشغالگر وجود دارد.

در بيانيه دفاع مدني غزه آمده است كه همچنين شماري از اين اجساد متعلق به كودكان هستند كه توسط ارتش صهيونيستي در گورهاي دسته جمعي در مجتمع پزشكي ناصر دفن شده‌اند. ما از سازمان ملل مي‌خواهيم كميته‌اي بين المللي جهت بررسي جنايت هاي رژيم صهيونيستي در اعدام ميداني غيرنظاميان و ساير جنايات وحشيانه اين رژيم در مجتمع پزشكي ناصر تشكيل دهد.

در اين بيانيه آمده است كه تاكنون حدود 392 جسد در گورهاي دسته جمعي در مجتمع پزشكي ناصر كشف شده كه 58 درصد آنها قابل شناسايي نيست. همچنين دليل حضور اجساد كودكان در گورهاي دسته جمعي بيمارستان ناصر را هنوز نمي‌دانيم و آثار شكنجه روي اجساد چند تن از اين شهدا وجود دارد.

دفاع مدني غزه اعلام كرد كه بررسي‌ها نشان مي‌دهد اشغالگران دست كم 20 نفر را در مجتمع پزشكي ناصر زنده به گور كرده‌اند.

پيشتر سازمان ديده بان حقوق بشر اروپا-مديترانه اعلام كرد كه تيم‌هاي آن در بررسي اجساد قربانياني كه در گورهاي دسته جمعي دفن شده بودند متوجه شدند بسياري از آنها هنگام مرگ دستبند به دست داشته‌اند و همچنين شواهد نشان مي‌دهد كه بسياري از اين افرادي كه قرباني شدند مجروح و بيمار بوده‌اند. علاوه بر آن اجسادي كشف شده كه بدن آنها كاملا تجزيه و برخي از اجساد نيز تكه تكه شده بودند و اين اجساد متعلق به غيرنظامياني است كه زير بولدوزرهاي ارتش اسرائيل له شده‌اند و صحنه‌هايي كه ديده مي‌شود بسيار وحشتناك است.

اين سازمان حقوق بشري نبش قبر اجساد برخي از غيرنظاميان فلسطيني را مستند و اعلام كرد كه شمار زيادي از اين افراد بيمار بوده‌اند؛ بطوري كه آتل‌ها و سوندهاي ادرار هنوز هنگام دفن به آنها وصل بود. اكثر اجساد كشف شده شروع به تجزيه شدن كرده‌اند و بعد از اينكه نيروهاي اسرائيلي در ماه ‌گذشته مانع از رسيدن تيم‌هاي مربوطه به اين اجساد شدند پيكر بسياري از آنها توسط حيوانات از جمله سگها پاره پاره شده است.

اين در حالي است كه دفتر اطلاع رساني دولتي در نوار غزه از مفقود شدن هزاران نفر بعد از عقب نشيني نظاميان صهيونيست از برخي مناطق نوار غزه خبر داده و اعلام كرد كه اطلاعي از سرنوشت اين مفقود شدگان در دست نيست.

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها