پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: مرعشي: اگر قرار بود رئيسي و قاليباف رئيس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتيد؟!
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:38     کد خبر: 53052

پيام نفت:
حسين مرعشي مي گويد: حتماً قاليباف بهتر از نبويان يا رسايي مي‌تواند مجلس را اداره كند، منتها اگر بتواند نقشي ايفا كند، چراكه قاليباف در دوره اخير مجلس مطلقاً موفق نبوده، تا جايي با دولت هم دوباره هماهنگ نيستند و كشمكش دارند.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرآنلاين: حسين مرعشي مي گويد: حتماً قاليباف بهتر از نبويان يا رسايي مي‌تواند مجلس را اداره كند، منتها اگر بتواند نقشي ايفا كند، چراكه قاليباف در دوره اخير مجلس مطلقاً موفق نبوده، تا جايي با دولت هم دوباره هماهنگ نيستند و كشمكش دارند.

حسين مرعشي، دبيركل حزب كارگزاران سازندگي در بخشي از گفتگوي نوروزي به سوالاتي درباره رأي نياوردن چهره هاي شاخصي چون باهنر و ريزش رأي قاليباف واكنش نشان داد.

 

 

بخش هايي از اين گفتگو را بخوانيد؛

****

 
 

*شما از رأي نياوردن فردي مانند باهنر تعجب نكرديد؟

خير.

*در مقابل رأي نياوردن باهنر، افرادي نظير رسايي رأي آوردند و حتي رأي آنها بالاتر از آقاي قاليباف بود، آيا از اين قضيه تعجب نكرديد؟

خير، چراكه در نبودن اكثريت مردم در صحنه، اين آقايان رأي آوردند. پيش از اين در عرصه سياسي يك شوخي با قاليباف مي‌كردند و مي‌گفتند آن زماني كه مردم در انتخابات آمدند، قاليباف رأي نمي‌آورد و زماني قاليباف رأي آورد كه مردم در انتخابات نيامدند. اما در حال حاضر سقف رأيي كه اينها در انتخابات آوردند از كف رأي قبلي خودشان هم پايين‌تر است.
وقتي نبويان و رسايي نفر اول و دوم مي شوند يعني درحال حركت به سمت نامطلوبي هستيم

*يعني مي‌توان گفت باهنر به نوعي قرباني همين تفرقه ميان اصولگرايان شد؟

در اصولگرايان باهنر از شخصيت‌هاي باتجربه، مطلع و مفيد است. اما در حال حاضر فقط باهنر كنار نيست، بلكه افرادي نظير ناطق نوري و لاريجاني هم كنار هستند. در حال حاضر بسياري از شخصيت‌هاي اصولگرا و اصلاح‌طلب هم‌زمان كنار هستند، كار به جايي رسيده كه نبويان نفر اول و رسايي نفر دوم تهران شده است. بنابراين در حال حركت به سمت به نقطه نامطلوبي هستيم.

*براي كارگزاران فرق مي‌كند فردي مانند قاليباف رئيس مجلس باشد يا نبويان و رسايي؟

براي كارگزاران فرق نمي‌كند اما براي كشور فرق مي‌كند. اين افراد براي كشور متفاوت هستند. حمايت خاصي از هيچ‌كدام از اين افراد نداريم. آن نكته‌اي كه براي ما به عنوان كارگزاران اهميت دارد اين است كه اداره كشوري مقداري بهبود پيدا كند.

يك وقتي به بعضي از دوستان در نهادهاي حاكميتي مي‌گفتم فرض كنيد رئيسي و قاليباف قرار است رئيس دو قوه شوند، چرا اينها را جابجا گذاشتيد؟ قاليباف به درد اجرا مي‌خورد و رئيسي به درد اينكه در مجلس سخنراني كند. چيدمان دست ما نبوده است. شايد تدبير اين بوده كه اين دو نفر رئيس دو قوه مملكت شوند، در اين شرايط قاليباف را اجرايي مي‌گذاشتيد و رييسي را اسپيكر، كه بالاخره كار مناسب كنند.

به رئيسي گفتم رقيب ما يأس مردم است نه شما

در هر صورت علاقمند هستيم كه حتي اگر اصولگرايان در كشور حاكم باشند، كشور بهتر اداره شود چراكه اگر كشور به نحو بهتري اداره شود و وضع مردم بهتر شود، به صحنه برمي‌گردند. زماني اولين ديداري كه با رئيسي داشتم جمله‌اي به او گفتم كه هنوز به آن اعتقاد دارم. گفتم آقاي رئيسي شما نه رقيب ما بوديد و نه در آينده رقيب ما هستيد، رقيب ما يأس مردم است و اگر بتوانيد به عنوان رئيس جمهور كشور را به نحوي اداره كنيد كه وضع مردم بهتر شود و به صحنه برمي‌گردند، ما از شما تشكر مي‌كنيم.

حتما قاليباف بهتر از نبويان و رسايي مجلس را اداره مي كند اما...

 
 

در مورد مجلس هم وضعيت به همين ترتيب است به اين صورت كه حتماً قاليباف بهتر از نبويان يا رسايي مي‌تواند مجلس را اداره كند، منتها اگر بتواند نقشي ايفا كند، چراكه قاليباف در دوره اخير مجلس مطلقاً موفق نبوده، تا جايي با دولت هم دوباره هماهنگ نيستند و كشمكش دارند. اگر دولت و مجلس بتوانند كشور را يك مقدار بهتر اداره كنند، استقبال مي‌كنيم.

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها