درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 23:32   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  خبرگزاری تسنیم: تصمیم به تعطیلی پنجشنبه یعنی تنها کشوری در جهان خواهیم شد که این روز را تعطیل کرده / احتمالاً این موضوع، مراودات مالی و اقتصادی ایران با دنیا را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد
  فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  تماشا کنید: خواب یک گروه سیاسی برای مهاجران افغان/ گزارش «انتخاب» از حضور برجسته‌ی برخی افغان‌ها در بزنگاه‌های خاص
  اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  انحصار در اختیار راه آهن است
  بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  منع رقابت دولتی‌ها با بخش خصوصی نیازمند قانونگذاری
  چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  پنل‌های خورشیدی ناجی بحران کمبود انرژی در اروپا
  هر گونه رقابت «بخش دولتی» یا «نهادهای عمومی غیردولتی» با بخش خصوصی ممنوع
  منافع ملی، شرق و غرب نمی‌شناسد
  سردار رادان درمورد طرح نور پیرامون حجاب: معمولا روسای جمهور به این عرصه‌ها ورود نمی‌کنند، چون اعتقاد دارند باید کاری کنند که رای داشته باشند؛ ولی رئیس جمهور فعلی این حساب را نکرده؛ ایستاده تا حیا، دین و عفت در جامعه ساری و جاری باشد
  ایستگاه بعدی رویارویی تهران و تل آویو کجاست؟ / آیا پایان جنگ غزه، شروع جنگ اسرائیل با حزب‌الله خواهد بود؟
  واکنش همتی به سخنان قالیباف: بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه، از کسانى که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی می‌کنند که غالباً برای رشد اقتصادی زیان‌بار هستند / با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  نهادهای دولتی غزه: اسرائیلی‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند
  تماشا کنید: مستند «دعا برای آخرالزمان» / ماجرای اونجلیست‌های آمریکا و قدرت سنگین شان در خاورمیانه! / قسمت چهارم
  تماشا کنید: خطرناک‌تر از «پایداری» / جریان «آکادمی» در حال رشد در ارکان مختلف کشور است
  کریمی قدوسی: کارشناسان به ما گفته‌اند که برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، «نصف روز» زمان لازم داریم
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  تصاویر: دنیای زیر آب در جزیره کیش
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  فیلم لحظه هولناک انفجار ۸۰۰ تن آمونیوم نیترات
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 44771صفحه نخست » اخبار رسانه هادوشنبه، 10 تیر 1398 - 08:53
اتلاف وقت تا پایان دولت جهت جلوگیری از واگذاری سهام شرکتهای زیر مجموعه شستا تداوم خواهد یافت
  

پیام نفت:

 خبر زیر مربوط به اول اسفند 97 است اما آیا وزیر رفاه در این مدت اقدام عملی جهت اجرای دستور رئیس جمهور جهت واگذاری شرکت های شستا از طریق بورس یا مزایده عمومی یا روش های دیگر انجام داده است. اتلاف وقت تا پیان دولت جهت جلوگیری از واگذاری سهام شرکتهای زیر مجموعه شستا تداوم خواهد یافت

مدیرعامل شستا اعلام کرد که بنا داریم تصدی خودمان را در امور شرکتها و بنگاه‌هایی که امکان فعالیت در بخش خصوصی دارند، کاهش دهیم و به همین دلیل تا پایان سال 98 مدیریت بخشی از شرکتها در حیطه تامین اجتماعی (حدود 158 شرکت) را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی لطفی در دیدار دهها تن از اساتید دانشگاه و مدیران بخش‌های مختلف خدماتی، صنعتی و علمی بخش خصوصی و دولتی با مدیران شستا که با هدف تببین راه‌های تعامل و بهرمندی از ظرفیتهای دانشگاه و توان مدیریتی بخشهای مختلف صنعتی ، علمی ، خدماتی ، فنی و فناوری اطلاعات دربخشهای دولتی و خصوصی صورت گرفت اظهار کرد: نزدیک به چهار دهه از عمر شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی می‌گذرد.

وی افزود: سرمایه فعلی این شرکت، حدود 3900 میلیارد تومان است. همچنین8000 میلیارد افزایش سرمایه را مصوب دارد.

مدیرعامل شستا ارزش دارایی‌های این شرکت را 60 هزار میلیارد ، معادل 17 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: شستا 274 شرکت تحت پوشش دارد که 180 شرکت آن تحت کنترل است. به گفته لطفی شستا در 9  هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی، عمران وحمل و نقل، سیمان ، دارو، انرژی ، صنایع عمومی ، بانک،ICT  ، سرمایه گذاری و موارد دیگر فعالیت دارد.

لطفی  ادامه داد: بنا داریم که تصدی خودمان را در امور شرکت ها و بنگاه هایی که امکان فعالیت در بخش خصوصی دارد، کاهش دهیم و به همین دلیل تا پایان سال 98 مدیریت بخشی از شرکت ها در حیطه تامین اجتماعی ( حدود 158 شرکت ) را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.  مشخصات شرکت هایی که قصد واگذاری آن را داریم در سایت هلدینگ صبا تامین قرار دارد.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در برنامه راهبردی پنج سال آینده با رویکرد سهام داری قابلیت ها و مزیت های فراوانی دارد. به همین دلیل هم برنامه های را پیش بینی کرده است و بعد از برجام تلاش شده است که بتوانیم توسعه  ارتباطات بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم.

مدیرعامل شستا تاکید کرد: بعد از برجام هر هیات خارجی که در قالب فعالیت اقتصادی به کشور آمده است، به نوعی با شستا وارد گفتگو شده است. ما در خاورمیانه هم از جمله بنگاه های بزرگ اقتصادی هستیم. بنابراین بنا داریم در حوزه انرژی و نیروگاهها، بانک، بیمه، معدن وفلزات ، ارتباطات و  فناوری فعالیت داشته باشیم.
 

 لطفی، به تفاهم نامه این شرکت با معاونت فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: قرار است که منطقه‌ای را که در جاده مخصوص کرج در اختیار داریم، در قالب این تفاهم نامه تبدیل به پردیس 2 کنیم.

لطفی استارت آپ ها را از جمله برنامه های آتی این شرکت دانست.

 مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شستا با بیان اینکه این شرکت 5 هلدینگ با میزان سرمایه گذاری های عنوان شده را حفظ خواهد کرد افزود: در حوزه قیر: 51 درصد، حوزه  پتروشیمی: 22 درصد، حوزه فولاد: 18 درصد، حوزه سیمان: 39  درصد، حوزه کشتیرانی 22 درصد فعالیت داریم و اینگونه 9 هلدینگ را به 5 هلدینگ خواهیم رساند.

وی گفت: بعد از برجام به این نتیجه رسیدیم که شرکت های ما باید در قواره شرکت های بزرگ ظاهر شوند، تا امکان رقابت را داشته باشند. با بسیاری از نهادهای عمومی و بخش خصوصی که در حوزه خاصی که ما هم فعال هستیم، آن ها هم فعال هستند، بحث تجمیع واحدها و بزرگسازی واحدها را پیگیر هستیم مثلا در حوزه پتروشیمی به منظور ارزش آفرینی و توسعه صادرات و رقابت در عرصه بین المللی با هلدینگ غدیر صحبت کردیم امیدواریم در این زمینه موفق باشیم. او گفت: در حوزه منابع انسانی مجموعه همکاران ما در تعاملی که با سازمان مدیریت صنعتی داشتند در قالب آموزش همکاران گام برداشته شده است.

به گفته لطفی هر ساله برنامه ارزیابی همکاران و انتخاب مدیران برتر صورت می گیرد.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه در حوزه شفافیت تنها بنگاه اقتصادی هستیم که توانستیم در دو سال گذشته شاخص های نظارتی و مدیریتی را تعریف کنیم که اکثریت مدیران ما می توانند از آن استفاده کنند گفت: بعضا در قالب پیام ها توانستیم که اطلاعات را به هنگام در اختیار مدیران بگذاریم تا در تسهیل برنامه ریزی خود بتوانند استفاده کنند.

لطفی با اشاره به اینکه در حوزه کار حسابرسی و مدیریت ،حسابرسی درتمام شرکت های ما دایر هستند،اظهار کرد: می توانم ادعا کنم که تنها نهاد اقتصادی هستیم که به منظور شفافیت، تمام شرکت های ما در بورس عرضه می شوند. همواره شرایط را طوری تنظیم کرده ایم که دستگاه های نظارتی بتوانند فعالیت کنند.

او توانمندی های تخصصی را شاخص اصلی ورود همکاران به این سازمان دانست و گفت: بعضا به دلایلی که به لحاظ سازمانی زیر مجموعه وزارت کار محسوب می شویم، شاید تنها نهادی هستیم که بیشترین عرضه عمومی را داریم و بحثهای مختلفی هم در جامعه مطرح می شود و سعی می کنیم که از بنگاه داری خارج شویم و به طرف سهام داری برویم.

وی به سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری شستا در دو کشور جمهوری آذربایجان و عراق اشاره کرد و گفت: بیش از 50 هزار میلیارد تومان جمع طرحهای درحال سرمایه گذاری شستا است.

مدیرعامل شستا همچنین به سهم 49 درصدی شستا در پروژه ستاره خلیج فارس که سبب خودکفایی کشورمان در تولید بنزین خواهد شد اشاره کرد و گفت: موارد متعددی سرمایه گذار از کشورهای اروپایی و CIS داشته ایم، اما گاها موانع بانکی، نقل و انتقال پول و عدم احساس امنیت خارجی ها مانع اصلی  بر سرمایه گذاری شده است.

وی به برنامه ریزی این شرکت در ایجاد صندوق های بین المللی اشاره کرد و گفت: مذاکراتی با سازمان های بورس داخلی و خارجی داشته‌ایم.

او به مذاکره با بورس ترکیه و منچستر اشاره کرد و گفت: به دلیل موانع قانونی خارج از اختیار هنوز توفیق نیافته ایم اما تصمیم داریم که در عرصه های بین المللی هم بتوانیم برای عرضه محصولاتمان موفق باشیم.


به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، لطفی به اعلام آمادگی شرکت سرمایه گذاری شستا به واگذاری شرکت های مطرح شده به بخش خصوصی و یا در تعامل با شرکای خارجی بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم که بخشی از سهام و واحدهایی که در کشور داریم را عرضه کنیم تا بتوانیم با واحدهای بزرگ مشارکت داشته باشیم.

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی از نفت پیشی می‌گیرد
  ممنوعیت رقابت بخش دولتی و شبه دولتی با بخش خصوصی توسط مقام معظم رهبری
  ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می کنند
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار