درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 19:59   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  چرا از پزشکیان حمایت می‌کنم
  ویدئو قدرت و اختیارات رییس جمهور از منظر مقام معظم رهبری
  ویدئو: آیا اختیارات رهبری و ریاست جمهوری تداخل دارد؟/ پاسخ دکتر پزشکیان
  نطق اول | پزشکیان ۷ تیر ماه ۱۳۸۸/ فیلم
  پاسخ صریح دکتر پزشکیان به تهمت های مدعیان اصول و اخلاق!
  هشدارهای جدی مسعود پزشکیان دست از این راه های غلط بکشیم/فیلم
  نطق میان دستور دکتر پزشکیان: صدای مردم را بشنوید/فیلم
  چرا پزشکیان به صندلیِ ریاست‌جمهوری خیلی نزدیک است؟ در چه شرایطی انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود؟ و در چه صورت، در همان دور اول «پزشکیان» کار را تمام می‌کند؟
  تنش در سخنرانی مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در دانشگاه تبریز/فیلم
  صحبت های جنجالی مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز درباره درگذشت مهسا امینی/فیلم
  نطق تاریخی پزشکیان در خرداد ۱۴۰۰ ؛ زمانی که کاندیدا نبود/فیلم
  تصاویر:حمله رژیم وحشی و شیطان صفت و درنده خوی اسرائیل به مدرسه‌ای در غزه
  ببینید / ۶ سکانس از این ۶ نفر
  برای اصلاح طلبان شانسی نیست مگر اینکه حرکت قابل توجهی در آرا خاکستری رخ دهد / اگر انتخابات به مشارکت 25 میلیون نفر برسد، شانس پیروزی پزشکیان وجود دارد / قاعدتاً دوقطبی بین پزشکیان و قالیباف شکل می گیرد
  پاسخ صریح دکتر پزشکیان به تهمت های مدعیان اصول و اخلاق!/فیلم
  فیلم میزگرد بسیار مهم و آموزنده جایگاه رای مردم از دیدگاه امام خمینی (ره)/ تفاوت حکومت با ولایت/ جایگاه رای اکثریت، تاثیر مشارکت بالا با پائین در مشروعیت حکومت
  فیلم میزگرد ماندگار جایگاه رای مردم از دیدگاه امام خمینی (ره)/ تاثیر مشارکت پائین در انتخابات در مشروعیت حکومت
  رضایی:انتخابات اساس جمهوری اسلامی است
  اختصاص پساب فاضلاب ماهشهر به پتروشیمی بندر امام
  مشکل بی پایان سرریز فاضلاب در خیابان‌های بندر ماهشهر/ قطع امید مردم از آبفا و فرمانداری بندر ماهشهر
  روزنامه اعتماد: تفاوت فاحش بین جهانگیری و قالیباف / هر جنگ اقتصادی باید دوره‌ای داشته باشد / صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  ویدیو / قمار تزار جواب داد؟
  آخوندی: دولت در ایران یگانه است؛ رهبری در رأس، رئیس‌جمهور به‌عنوان مجری قانون اساسی با همکاری دو قوه‌ی دیگر، دولت ملی ایران را شکل می‌دهند
  دکتر علی ربیعی: باید از محیط زیست امنیت‌زدایی شود
  آمار عناوین مجرمانه در ایران: ۳۰۰۰ ؛ در دنیا: ۶۰ تا ۹۰
  مقایسه اختیارات رهبر ایران با دیگر کشورها
  واکنش تند وحید حقانیان به خبرگزاری حامی قالیباف: ترس‌شان شکست کاندیدای مدنظرشان است / اینها از بودجه نظامی کشور ارتزاق می‌کنند
  عباس آخوندی: نگران ایرانم؛ فرقه‌ای از سر جهل و عناد، چهارطرف این سرزمین را بسته‌اند و آن را تبدیل به قلعه‌ای محصور کرده اند / حصر هیچ‌گاه سرنوشت و ویژگی ملت ایران نبوده / بیهوده نیست که شاهد سیل مهاجرت ایرانیان از پیر و جوان هستیم / می‌آیم تا در مسیر استقرار صلح و رفع تحریم‌ها، سیاست کشور را با قوت هر چه بیشتر به‌پیش ببرم
  سفیر آمریکا در شورای حکام: ایران با درخواست‌های فرابرجامی مانع جمع‌بندی گفتگو‌های وین و از سرگیری اجرای برجام شد / در سال ۲۰۲۲ توافق‌های قابل قبولی روی میز گذاشته شد؛ در هر نوبت، تهران با خواسته‌های غیرقابل قبول و خارج از برجام پاسخ داد / ایران توافقی را که امکان انعقاد آن وجود داشت نپذیرفت
  ببینید: دو قطبی اتمی! / لاریجانی - جلیلی؛ از مذاکرات تا انتخابات
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 43905صفحه نخست » اخبار رسانه هاچهارشنبه، 29 شهریور 1396 - 21:58
نتیجه انتصاب مدیران سیاسی در پلی اکریل اختلاس، بدهی میلیاردی و تضعیف شرکت بود
  
پیام نفت:

استان‌ها > اصفهان - رئیس شورای کار شرکت پلی اکریل گفت: انتصاب مدیران سیاسی برای یک شرکت صنعتی مانند پلی اکریل در دوره قبلی بزرگترین اشتباه بود که در دوران این مدیران اختلاس و بدهی‌های میلیاردی در این شرکت رقم خورد وسبب تضعیف شرکت شد.

 

 

به گزارش مهر، رسول رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورتی که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار درخواست شده از استانداری به صورت تسهیلات تحویل شرکت پلی اکریل که محور صنعت نساجی است، داده شود، در ماه اول ۲۷ میلیارد تومان از این پول با جریان در چرخه تولید بازگردانده شده و صنعت نساجی را نجات می‌دهد.

وی به اهمیت صنعت نساجی اشاره کرد و گفت: امروزه بسیاری از کشورها مثل ترکیه تنها با تقویت صنعت نساجی توانستند به یک کشور قدرتمند تبدیل شوند و این در حالی که صنعت نساجی در ایران و اصفهان که در حدود ۵۰ سال قبل حرف اول را در سطح دنیا می‌زد، امروز به چالش افتاده است.

مدیر عامل شرکت پلی اکریل بیان داشت: امروز رقبای خارجی ما در صدد حذف تنها شرکت تولید کننده پلی اکریل در سطح استان اصفهان هستند زیرا که با این اقدام فرش را همچون پوشاک به دست می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه این هشدار به مسئولان داده می شود که اگر امروز فکری برای نجات شرکت پلی اکریل و صنعت نساجی آن نکنند به طور قطع تا ۱۰ سال دیگر فرش ماشینی را باید وارد کنند، اضافه کرد: اگر امروز صنعت نساجی به این وضعیت دچار شده است به خاطر قراردادن این صنعت در حاشیه است و این نگاه سبب شده که امروز با واردات بی رویه پارچه از هند و کشورهای ترکیه شویم.

وی با گلایه از مسئولان اعلام کرد: در بسیاری از مواقع شاهدیم که مسئولان در سخنرانی های خود هیچ نامی از صنعت نساجی نمی‌برند به طوری که در اشاره به صنایع مختلف خودرو، پتروشیمی و غیره را ذکر می کنند اما اسمی از صنعت نساجی نمی‌برند زیرا که در فکر این صنعت نیستند.

رضایی با اظهار اینکه تنها با کمک صنعت نساجی می‌توانیم اشتغالزایی صددرصدی ایجاد کنیم به طوری که در شهرستان دهق و علویجه با احداث یک کارخانه نساجی شاهدیم که تمام خانواده آنها مشغول به کار هستند، ادامه داد: امروز مشاهده می کنیم که با یک چرخ خیاطی چندین نفر می‌توانند مشغول به کار شوند به طوری که کارگاه های خانگی و زیر زمینی زیادی در حوزه تولید پوشاک داریم.

اشتغال زیرپوستی صنعت نساجی در اصفهان بسیار است

وی با اشاره به اینکه اشتغال زیر پوستی صنعت نساجی بسیار است، ادامه داد: زمانی که صنعت نساجی اولویت دولت و مسئولان نیست پس انتظاری از سرمایه گذاران نمی رود که اقدام به سرمایه گذاری در این صنعت بکنند.

مدیر عامل شرکت پلی اکریل با بیان اینکه سیاست های جدید پولی استانداری نیز کمکی به نجات این صنعت در اصفهان نکرد، اضافه کرد: دولت نیز که باید با حذف گروه هایی از یارانه بگیران سهم آنها را برای حمایت به صنایع بدهد تاکنون یک ریال به این صنعت نداده است.

وی از رسانه‌ها درخواست کرد نگذارند نفس پلی اکریل و صنعت نساجی در اصفهان قطع شود چراکه با یاری رسانه ها شرکت پلی اکریل از قطع گاز نجات یافت.

رضایی اظهار داشت: در تمام دنیا مرسوم است که دولت هزینه های جاری صنایع مادر و بزرگ را که نقش پر اهمیتی در اقتصاد دارند، می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه هزینه ایجاد اشتغال در صنعت نساجی از دیگر صنایع بسیار کمتر است، اظهار داشت: این در حالی است که طی ۵۰ سال گذشته مسئولان نسبت به جایگاه این صنعت در کشور بی توجه هستند.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل که از روند واردات مواد اولیه و صادرات تولیدات پلی اکریل انتقاد کرد، ادامه داد: در حال حاضر واردات مواد اولیه AN با مشقات زیادی انجام می‌شود و این در حالی است که صادرات محصولات پلی اکریل که همان پلی استر است به راحتی و آزاد انجام می‌شود.

وی با اشاره به واردات بی رویه اکریلیک از کشور هند نیز گفت: این واردات با قیمت ارز مبادلاتی وارد کشور می‌شود و این در حالی است که شرکت پلی اکریل از ابتدای سال جاری در صف دریافت ارز مبادلاتی است.

انتصاب مدیران سیاسی در پلی اکریل سبب تضعیف شرکت شد

رئیس شورای کار شرکت پلی اکریل نیز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: انتصاب مدیران سیاسی برای یک شرکت صنعتی مانند پلی اکریل بزرگترین اشتباه بود که در دوران این مدیران اختلاس و بدهی‌های میلیاردی در این شرکت رقم خورد.

علی یزدانی بیان داشت: پس از انتصاب چند دوره مدیران سیاسی در این شرکت، اکنون نزدیک به ۴ ماه است که این شرکت به یک مدیر اقتصادی واگذار شده و بهترین دوران کاری خود را می‌گذراند.

رئیس شورای کار شرکت پلی اکریل ادامه داد: اگر امروز ۳۵ میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکاریم و هیچ گاه شرکت گاز اقدام به قطع گاز نکرد به علت مسائل پشت پرده بود در صورتی که با گذشت این سالها در دوران مدیریت جدید که هیچ خط و ربط سیاسی ندارد، گاز این کارخانه به علت بدهی قطع شد.

وی بیان داشت: دو سال پیش ۱۰۰ روز اعتصاب در شرکت پلی اکریل برگزار که منجر به دستگیری و زندانی برخی از کارگران شد و تمام این چالش ها و مشکلات به دلیل عزل و نصب هایی است که در این شرکت بر اساس خط و ربط های سیاسی انجام گرفت.

یزدانی با بیان اینکه انتصاب مدیران سیاسی برای پلی اکریل سبب تضعیف آن شده است، اضافه کرد: به عنوان مثال دو مدیر سابق این شرکت هم اکنون در پست های استانداری یکی از استان ها و دیگری در حوزه محیط زیست یک استان دیگر فعالیت می کند.

  این اشتباه محاسباتی گاز ایران را تلف کرد + فیلم
  سوختن سالانه ۵ میلیارد دلار در آتش کم تدبیری مجلس و شهرداری
  اقدام تحسین برانگیز و قابل ستایش وزارت نفت در قطع گاز نیروگاه های راندمان پائین
  فقط ۸ سال تا تغییر چهره انرژی جهان باقی مانده است
  ضرورت‌های احداث سریع خط آهن ورزقان
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  اشتباه رساندن همزمان برق و گاز به خانه های ایران /آلودگی و هزینه بیشتر برای مردم/ ایران تنها کشور با این سیستم!
  ضرورت‌های احداث سریع خط آهن ورزقان
  وعده تامین کسری برق از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر عملی نشد
  چرا کشورها به تورم مزمن دچار می‌شوند؟
  کاهش هزینه‌های واردات با تعطیلی شنبه‌ها/ خطر حذف ایران از بازارهای جهانی جدی است
  مصرف برق شیب صعودی گرفت/ عبور اوج بار از مرز ۶۱ هزار مگاوات
  در زمستان باید نیمی ازمصرف گاز خانگی با برق جایگزین گردد.
  بهر طریق ممکن فیش انرژی باید جایگزین فیش گاز و برق شود
  تصمیم وزیر به قطع گاز پتروشیمی لردگان اشتباه بود
  حرکت انگلستان به سوی سامانه‌های ذخیره‌سازی انرژی باتری‌پایه بزرگ‌مقیاس
  چشم‌انداز مصر برای تولید هیدروژن سبز
  جایگزین کردن برق به جای گاز در منازل
  باتری ها چگونه جایگزین گاز در تولید برق شدند؟
  تجدیدپذیر‌ها جایگزین گاز می‌شوند
  دولت برای احداث ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی برنامه دارد
  مجوز صادرات برق نیروگاه‌های خورشیدی جدیدالاحداث صادر شد
  فروش خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۴ به شدت افزایش می‌یابد
  ۳۰ درصد خطوط لوله انتقال گاز قدیمی هستند
  سهم ۸۱ درصدی انرژی‌های خورشیدی از تولید برق جدید آمریکا
  محققان سوئدی باتری ارزان برای کشورهای کم درآمد تولید کردند
  صرفه‌جویی ۲ میلیارد مترمکعب سوخت با افزایش راندمان نیروگاه‌ها
  تهران تنها کلان شهر جهان است که حدود ۷۰درصد حمل و نقل درون شهری توسط خودروهای شخصی انجام می‌گردد
  ویدیو / جنگ بزرگ هسته‌ای نزدیک است؟
  صرفه‌جویی ۲ میلیارد مترمکعب سوخت با افزایش راندمان
  منافع ملی قربانی کلاس های کم بازده تولید برق شده است
  راندمان ۱۷۸ توربین گازی کشور می‌تواند ارتقا یابد
  نیروگاه های با راندمان پایین را از شبکه خارج می کنیم
  آمادگی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس برای تولید آمونیاک سبز
  سوختن سالانه ۵ میلیارد دلار در آتش کم تدبیری مجلس و شهرداری
  خروج نیروگاه‌های با راندمان پایین از چرخه تولید برق کشو
  اقدام تحسین برانگیز و قابل ستایش وزارت نفت در قطع گاز نیروگاه های راندمان پائین
  ببینید: چرا کریدور‌ها مهم است؟ / چرا نباید حذف شویم؟
  معاون وزیر نفت: بدهی بابک زنجانی به شرکت ملی نفت تسویه شد / معادل بدهی او کالا دریافت شده
  صدور مجوز ۲۹ پروژه در عراق برای کاهش وابستگی به گاز ایران
  فقط ۸ سال تا تغییر چهره انرژی جهان باقی مانده است
  تلف شدن ۶۶ درصد سوخت کشور با راندمان ۳۴ درصدی نیروگاه‌ها
  راندمان 58درصدی نیروگاه های سیکل ترکیبی فولاد مبارکه
  نیروگاه‌های سیکل ترکیبی راندمان ۳ برابری دارد
  گلخانه‌ها سهم زیادی در هدر رفت انرژی دارند
  ضرورتها و مزیتهای احداث خط آهن ورزقان ارمنستان تا بندر پوتی گرجستان
  پاداش شرکت ملی گاز برای مشترکان کم مصرف
  توسعه همکاری‌های پکن-پاریس در حوزه انرژی: جایگاه بازار ایران در این میان چیست؟
  هلدینگ خلیج فارس رقیب شرکت‌های کوچک نشود
  رشوه خواری آشکار در برق رسانی و اتصال به شبکه/ دکتر محرابیان فکری اساسی کنند و سیستم و سامانه ها را جایگزین افراد نمایند/ هر جا رانت و امضا و اختیار تصمیم اجرایی باشد امکان فساد بیشتر است.
  احداث شهرک‌های انرژی خورشیدی در گیلان
  کانادا، چگونه مصرف انرژی را در فصول سرما، مدیریت می‌کند؟
  در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه های انرژی اعم از آب، برق، گاز و بنزین بحران خواهیم داشت
  تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  توانیر: ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در ۸۰ درصد از مناطق کشور
  توانیر: مصرف کولرها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار