درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 00:11   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 49613صفحه نخست » اقتصاد انرژیپنجشنبه، 17 شهریور 1401 - 10:11
راهکاری برای حل معضل ترافیک تهران و کلان شهرها
  
پیام نفت:

روزانه بیست میلیون سفر درون شهره در تهران انجام می شود که 80 درصد آن از طریق خودروهای تک سرنشین یا دو سرنشین می باشند. در حال حاضر حدود شش میلیون خودرو و موتور سیکلت در سطح شهر تهران تردد می نمایند. حدود 78 هزار تاکسی در شهر تهران در خدمت جابجایی مسافران هستند.تعداد 7 هزار ون در تهران در خدمت جابجایی مسافران هستند که دارای 11 صندلی می باشند.

تاکسی های آنلاین اسنپ و تپسی روزانه حدود 1.5 میلیون مسافر را در شهر تهران جابجا می نمایند.

تنها و تنها راه حل معضل جانکاه ترافیک افزایش حمل و نقل عمومی است. سالهاست مسئولین منتظر تامین ده هزار اتوبوس و 1500 واگن مترو برای افزایش حمل و نقل عمومی شهر تهران می باشند اما این انتظار حدود ده ساله آب در هاون کوبیدن بود و دود به نتیجه نرسیدن آن چشمان بسیاری را نابینا و عمر میلیون ها نفر را کاهش و منجر به افزایش سریع انواع بیماری های سخت و لاعلاج و انواع سرطان ها گردیده است.

محدوده عمومی ترافیک تهران حدود 10 کیلومتر از شرق تا غرب و حدود 15 کیلومتر از شمال تا جنوب می باشند اما محدوده اصلی ترافیک که بیشترین تمرکز سفرها روی آن می باشد و بیشتر مراکر اداری و تجاری در آن محدوده واقع شده اند حدود نصف محدوده ذکر شده می باشد.

سریع ترین و سهل الوصول ترین راه حل برای نجات از معضل جانکاه ترافیک تهران را می توان در تاکسی های آنلاین جستجو نمود. این سیستم های حمل و نقل آنلاین در چارچوبی که شرح داده می شود قادر هستند به سرعت معضل ترافیک را بصورت ریشه ای بر طرف و درمان نمایند.

راه حل:

1-  در نرم افزار تاکسی های آنلاین این امکان ایجاد شود که مسافر بتواند انتخاب نماید چند همسفر داشته باشد(از یک تا سه نفر)
2- اسنپ و تپسی و سایر تاکسی های آنلاین در نرم افزار خود مناطقی را به عنوان ایستگاه معین نمایند فاصله این ایستگاه ها از هم حداکثر هزار متر باشد. مسافرین صرفا در این ایستگاه ها می توانند سوار و پیاده شوند. فرضا از میدان 7 تیر تا میدان ولی عصر حدود دو کیلومتر است بین این دو ایستگاه نیز محلی برای سوار و پیاده شدن تعیین گردد. یا فرضا از خیابان کریم خان زند تا خیابان شهید بهشتی حدود 1800 متر فاصله است بین این دو خیابان نیز ایستگاهی در خیابان شهید مطهری لحاظ گردد به این ترتیب تعداد کل ایستگاه های حمل و نقل عمومی آنلاین اسنپ و تپسی به حدود 200 ایستگاه خواهد رسید. و کل محدوده جمعیتی شهر تهران را پوشش خواهند داد. فرضا مسافری هر روز از خیابان کوهک منطقه چیتگر به محل کار خود بین خیابان شهید مطهری و شهید بهشتی تردد می نماید و در ایستگاه نزدیک چهارراه کوهک نزدیک برج طوبی سوار تاکسی آنلاین می شود احتمالا در همان ایستگاه اول یک یا دو همسفر خواهد داشت یا بعد از پیمایش چند کیلومتر چهار مسافر تاکسی تکمیل خواهند شد. کرایه تاکسی در این مسیر حدود 80 هزار تومان برای تک مسافر خواهد بود اما وقتی چهار مسافر باشند احتمالا کرایه سفر حدود صد هزار تومان خواهد شد که سهم هر مسافر 25 هزار تومان می باشد با لحاظ هزینه ماهیانه تردد برای تک مسافر ماهیانه می بایست چهار میلیون تومان پرداخت شود اما وقتی از گزینه داشتن همسفر استفاده شود هزینه ماهیانه رفت و برگشت به محل کار حدودا 1.250 هزار تومان هزینه رفت و برگشت به محل کار خواهد شد.
3-     با تمهیداتی که تشریح خواهد شد تعداد تقاضا برای استفاده از گزینه مسافر همراه قابل توجه خواهد بود. حال با فرض اینکه روزانه دو میلیون نفر از این شیوه برای تردد استفاده نمایند و روزانه یک میلیون نفر از کسانی که هر روز با خودرو شخصی تک سرنشین به محل کار می رفتند از این شیوه استفاده نمایند در واقع تعداد یک میلیون از چهار میلیون خودرو هایی که روزانه در سطح شهر تهران تردد می کنند کاسته خواهد شد. کاهش یک چهارم خودروهایی که در سطح شهر تردد می کنند منجر به کاهش یک چهارمی در روان شدن تردد خودروها و کاهش ترافیک نمی شود بلکه روانی تردد و کاهش ترافیک حدود پنجاه درصد بهبود خواهد یافت
    روزانه حدود 13 میلیون لیتر بنزین در تهران توسط حدود 4 میلیون خودرو و 2 میلیون موتور سیکلت مصرف می شود.(مصرف موتور سیکلت برای جابجایی یک نفربسیارکمتر از خودرو است) چنانچه از تردد تعداد یک میلیون خودرو در سفرهای درون شهر تهران کاسته شود به مفهوم کاهش حدود 40 درصدی در مصرف بنزین خواهد شد به دلیل تاثیر مستقیم و غیر مستقیم ناشی از این میزان کاهش تردد خودرو؛ یعنی روزانه حدود 4 میلیون لیتر از مصرف بنزین در شهر تهران کاسته خواهد شد. ارزش روز 4 میلیون لیتر بنزین حدود 4 میلیون دلار است ضمن اینکه این اقدام منجر به کاهش آلودگی هوا و کاهش انواع بیماری ها و افزایش آسایش مردم و کاهش تلف شدن عمر میلیون ها انسان شریف ساکن شهر تهران خواهد شد.
  

بر اساس قانون دولت مکلف است به شرکتهایی که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری خود منجر به کاهش مصرف بنزین و گازوئیل شوند معادل ارزش آن را تا مدت معینی در اختیار آن شرکتها قرار دهد لذا شرکتهای تپسی و اسنپ می تواند چندین سال از مزیت اجرای این طرح استفاده و سالانه تا سقف یک میلیارد دلار جایزه یا پاداش کاهش مصرف انرژی دریافت نمایند. در صورت تائید این طرح، شهرداری تهران و نمایندگان محترم مجلس و سایر مسئولین می بایست هر چه سریعتر دستورالعمل های مربوطه را پیگیری و ابلاغ نمایند. وزارت نفت مکلف به اجرای سریع قانون و اختصاص پاداش ذکر شده به این شرکتها بر اساس گزارش های مورد تائید می باشد. در حال حاضر سود خالص شرکتهای های اسنپ و تپسی از محل 15 درصد سهم از کرایه سالانه بین300 تا 400 میلیارد تومان می باشد اما با اجرای این طرح درآمد این شرکتها از محل کرایه جابجایی مسافر و مشوق های قانونی که دولت مکلف به پرداخت آن می باشد بسیار بیشتر خواهد شد و دولت مکلف است اطمینان بخشی لازم را در این خصوص ایجاد نماید.

شرکتهای تاکسی آنلاین می توانند از محل مشوق های قانونی که دولت به آنها ارائه خواهد نمود مشترکین خود را تشویق به استفاده از سرویس های حمل و نقل عمومی درون شهری خود نمایند. فرضا تاکسی اسنپ یا تپسی هایی که 4 مسافر را جابجا نمایند از محل منابع تشویقی دولت  اقدام به تخفیف در نرخ کرایه خود نمایند تا ضمن جذب مشتری بیشتر منجر به کاهش بار ترافیکی شهر های بزرگ شوند.
    لازم است شهرداری تهران و شورای عالی حمل و نقل و ترافیک جلسات کارشناسی و مدیریتی با سهامداران شرکتهای تاکسی آنلاین برگزار و پس از توافقات لازم این طرح پس از اصلاحات لازم؛  از ابتدای مهر ماه سال جاری اجرایی گردد.

در صورت حمایت از شرکتهای تاکسی آنلاین و اجرای صحیح این طرح مواهب زیر مهیا می گردند:

1-  مسافرین بدون استفاده از خودرو شخصی و فشارهای جسمی و روحی رانندگی در شهر شلوغ و پر ترافیک با هزینه مناسب به مقصد می رسند

2- از تعداد تصادفات ریز و درشت و هزینه های سنگین ناشی از آنها کاسته می شود

3- با کاهش تردد خودروهای شخصی از میزان استهلاک و آسیب دیدگی خودروها کاسته می شود

4- منجر به صرفه جویی ده ها هزار میلیارد تومان در مصرف بنزین خواهد شد

5- مسافرین در طول سفر درون شهری تا رسیدن به مقصد و محل کار بجای رانندگی از زمان خود استفاده خواهند نمود.

6- با جابجایی چند مسافر بجای یک مسافر توسط اسنپ و تپسی و سایر تاکسی های آنلاین از میزان ترافیک در حد قابل توجهی کاسته خواهد شد.

7- از آلودگی هوا و انواع بیماری ها مهلک ناشی از آن کاسته خواهد شد.

منبع. ندای هموطن

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار