درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 04:42   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 49587صفحه نخست » نفتشنبه، 12 شهریور 1401 - 09:34
هیچ موضوع استثنایی در پاسخ ایران درباره احیای برجام، وجود ندارد / تغییر غیر منتظره‌ای در موضع ایران رخ نداده / نمی‌خواهیم آمریکا پس از مدتی بگوید که ما از موضوع فلان خودداری می‌کنیم، چرا که مبهم است / تا زمانی که متن شفاف نباشد، نمی‌توان گفت که برای امضای نهایی آماده است / کشورهای اروپایی مستاصل شده‌اند؛ بسیاری از آنها به ایران آمده اند و خواستار صادرات گاز از طریق ترکیه به اروپا شده‌اند
  
پیام نفت:
مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته ای:

ایرنا: محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده هسته ای ایران جمعه شب با بیان این که اتهام‌های ساختگی و سیاست زده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه تهران در شورای حکام باید حل و فصل شود، گفت که توافق احتمالی نباید هیچ ابهامی داشته باشد.
 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده هسته ای ایران جمعه شب با بیان این که اتهام‌های ساختگی و سیاست زده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه تهران در شورای حکام باید حل و فصل شود، گفت که توافق احتمالی نباید هیچ ابهامی داشته باشد.

به گزارش «انتخاب»، مرندی در گفت وگوی اختصاصی با شبکه الجزیره قطر تصریح کرد: مهم برای ایران این است که توافق احتمالی هیچ گونه نکته احتمالی، امور مبهم یا شکافی نداشته باشد که ایالات متحده بتواند در آینده برای لغو آن، از این شکاف‌ها بهره‌برداری کند.

به نوشته ایرنا، وی افزود: همان گونه که در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ واشنگتن توانست در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ از شکاف‌ها و عبارت‌های مبهم در توافق بهره‌برداری کند.

این کارشناس افزود: این بار اما ایران برای تدوین برنامه هسته‌ای و ایجاد یک چارچوب متوجه این مسأله شده است و به همین دلیل برای ایالات متحده دشوار خواهد بود که این توافق را لغو کند.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم، آمریکا هرگز نتواند بدون پرداخت هزینه، توافق را لغو کند، به همین دلیل هیچ موضوع استثنایی در پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنان برخی اصطلاحات و عبارت‌های مبهم به قوت خود باقی است و ایران خواستار شفافیت آنهاست و ایالات متحده نباید با این مسأله مخالفت کند.

مرندی در پاسخ به این سؤال که پرسید آیا می‌توان چنین نتیجه گرفت که علت به تأخیر افتادن مذاکرات احیای برجام "اختلاف در اصطلاحات" است، نیز گفت: اول این که همانطور که ایران بارها گفته است که اتهام‌های ساختگی و سیاست زده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه تهران در شورای حکام باید حل و فصل شود.

مرندی اظهار کرد: ما در جریان هستیم که دبیرکل آژانس پیش از جلسه اخیر این نهاد، به سرزمین‌های اشغالی سفر و با یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل صحبت کرد و این اقدام وی به روشنی نشان داد که یک اقدام "سیاست زده" انجام داده است.

وی تصریح کرد: همچنین جلسه شورای حکام نیز در دست کشورهای غربی است و به همین دلیل ایران خواستار پایان دادن به این اتهامات بی اساس و دروغ است.

مرندی اضافه کرد: اگر به دنبال توافق هستیم، باید پرونده این موضوعات را ببندیم و ما نیازمند پایه‌های استوار برای امضای این توافق هستیم و ایالات متحده در آن هنگام نمی‌تواند بار دیگر موضوعات قدیمی را به جریان بیندازد.

این کارشناس اظهار کرد: نکته دوم آن است که هرگونه ابهام در متن توافق و هرگونه جمله در آن نیازمند توضیح است، به دلیل آن که این متن، یک متن مهم است و برای مدت زمان طولانی روی آن توافق صورت گرفته است.

وی افزود: ایران نمیخواهد که آمریکا پس از مدتی بگوید که ما از موضوع "فلان" خودداری میکنیم، چرا که مبهم است.

مرندی در پاسخ به این سؤال که پاسخ نخست ایران با پاسخ دوم آن چه تفاوتی با خواهد داشت نیز گفت: به نظر من این دو پاسخ نمیتواند، تفاوت چندانی با یکدیگر داشته باشند، و همانگونه که پیشتر اشاره کردم، تغییر غیر منتظره‌ای در موضع ایران رخ نداده است. آنچه در مراحل پایانی توافق باقی مانده، توضیح متن توافق است.

وی افزود: ما در اینجا (در توافق برای احیای برجام) از متن حقوقی سخن می‌گوییم؛ بسیاری از مسائل به میزان شفافیت و وضوح آنها بستگی خواهد داشت، به همین دلیل آمریکا وکشورهای اروپایی به دنبال آن هستند که این متن همچنان مبهم باقی بماند، درحالی که ایران می‌گوید که مخالف این موضوع است.

پیشنهاد امروز

این کارشناس و تحلیلگر امور سیاسی اضافه کرد: باید از شر تمام مسائل مبهم و غیر شفاف و روشن خلاص شویم، چرا که دوباره این مسائل سربرخواهد آورد و توافق را تضعیف میکند و از میان خواهد برد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که متن شفاف نباشد، نمی‌توان گفت که این متن برای امضای نهایی آماده است.

مرندی درباره نقش اروپا برای شفافیت بیشتر این اصطلاحات نیز گفت:کشورهای اروپایی مستاصل شده‌اند و مدتی است، برای امضای نهایی این توافق تمایل دارند و این آمریکا است که از احیای برجام شانه خالی میکند، چرا که مدت‌هاست مقامات اروپایی به همتایان ایرانی خود میگویند که اگر توافق به دست آنها بود، مدت‌ها پیش این توافق امضا شده بود.

این کارشناس افزود: به همین دلیل اروپا باید بحران انرژی خود را حل وفصل کند.

وی بدون اشاره به نام کشوری خاص گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی به ایران آمده اند و خواستار صادرات گاز از طریق ترکیه به اروپا شده‌اند به همین دلیل کشورهای اروپایی به این توافق چشم دوخته‌اند و امیدوار به امضای آن هستند، اما بار دیگر، مشکل اصلی برای امضای توافق آمریکاست.

مرندی در پایان اظهار کرد: هرچند کشورهای اروپایی به صورت علنی با آمریکا مخالفت نمی‌کنند، اما روشن است که آنها به دنبال آن هستند که موضوع پرونده هسته‌ای ایران هرچه سریعتر پایان یابد و این مسأله حل شود.

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار