درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 22:31   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 48873صفحه نخست » اقتصاد انرژیجمعه، 16 اردیبهشت 1401 - 16:53
خودرو‌های برقی که سال ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد
  
پیام نفت:

در این گزارش ما به ۱۴ خودرو الکتریکی مهم اشاره خواهیم کرد که انتظار می‌رود در سال جدید میلادی عرضه شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از mashable، برخی از مهم‌ترین مدل‌های EV در تمام دوران‌ها برای عرضه برنامه‌ریزی شده‌اند، از جمله سه مدل پیشگام مثل: تسلا سایبرتراک، فورد F-۱۵۰ لایتنینگ و GMC هامر EV. اما به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۲ اولین خودرو‌های برقی خودروسازان اعم از جدید و قدیمی را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

سال جدید مزدا MX-۳۰ و شاسی بلند Fisker Ocean، تمرکز پایدار را به ارمغان خواهند آورد همچنین لوسید ایر سوپرشارژر سرانجام نسخه‌ای با قیمت مناسب تری از اولین محصول فوق پیشرفته خود ارائه خواهد کرد.اگر سال ۲۰۲۲ چیزی شبیه به سال ۲۰۲۱ باشد که طی آن فروش خودرو‌های برقی بیش از دو برابر شد تقاضا برای خودرو‌های برقی همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. بنابراین، به نظر می‌رسد که یک سال هیجان‌انگیز برای خودرو‌های الکتریکی در سال ۲۰۲۲ در پیش باشد.

۱. Lucid Air Pure

زمان عرضه: تا پایان سال ۲۰۲۲
برد: ۴۰۶ مایل
قیمت: ۷۷۴۰۰ دلار

Lucid Air Pure

لوسید ایر ارزانتر به زودی وارد باز می‌شود، اما این موضوع یک موضوع نسبی است. "ارزان" به این معنی است که مدل Pure مانند اولین نسخه‌های Dream به قیمت ۱۶۹ هزار دلار نیست. باتری این خودرو همچنان شارژدهی بسیار طولانی را برای بیش از ۴۰۰ مایل نگه می‌دارد.

۲. تسلا سایبرتراک

زمان عرضه: پایان سال ۲۰۲۲
برد: تا ۵۰۰ مایل
قیمت: شروع از ۳۹۹۰۰ دلار (احتمالا)

Tesla Cybertruck

رویکرد دیستوپیایی تسلا در مورد یک خودرو برقی مدت زیادی است که در حال انجام است. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، اما هنوز تولید آن شروع نشده است. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، به نسخه چهار موتوره‌ای اشاره کرد که تا پایان سال آینده عرضه می‌شود. تسلا قبلاً جزئیات پیکربندی و قیمت را در وب سایت خود داشت، اما در ماه اکتبر تمام این جزئیات پاک شد.

۳. فورد F-۱۵۰ لایتنینگ

زمان عرضه: اواسط سال ۲۰۲۲
برد: تا ۳۰۰ مایل
قیمت: از ۳۹۹۷۴ دلار شروع می‌شود

Ford F-150 Lightning

در حالی که نبرد بین تسلا و فورد در جریان است، برتری پیکاپ‌های برقی همچنان پابرجاست، اما فورد یک مزیت بزرگ دارد و آن این است که نسخه بدون باتری این شرکت پرفروش‌ترین خودرو در آمریکا است. از مزیت‌های این شرکت می‌توان به با قدرت عظیمی که در موتور قبلاً وجود داشت و قابلیت بکسل سنگین تا ۱۰۰۰۰ پوند اشاره کرد همچنین قرار است قبل از اولین خودرو الکترونیکی تسلا وارد شود.

۴. Fisker Ocean

زمان عرضه: شروع تولید نوامبر ۲۰۲۲
برد: ۲۵۰ تا ۳۵۰ مایل
قیمت: ۳۷,۴۹۹ تا ۶۸,۹۹۹ دلار

Fisker Ocean

اولین خودروی فیسکر یک خودروی برقی "پایدار" خواهد بود، زیرا از پلاستیک‌های بازیافتی استفاده می‌کند و دارای سقف خورشیدی برای تولید انرژی اضافی است.

۵. جی ام سی هامر EV

زمان عرضه: پایان سال ۲۰۲۱ و در سراسر سال ۲۰۲۲
برد: ۳۵۰ مایل
قیمت: تا ۱۱۲۵۹۵ دلار

GMC Hummer EV

اولین هامر الکتریکی که GMC آن را "سوپرتراک" می‌نامد، از نظر فنی در اواخر سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شود. اما بیشتر خودرو‌های الکتریکی ابتدا در سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهند شد. مشتریان در ابتدا گران‌ترین نسخه را مشاهده خواهند کرد و به دنبال آن، نسخه‌های پایه‌تر در بازار عرضه خواهند شد. سال‌های آینده یک نسخه شاسی‌بلند الکتریکی کمی ساده‌تر باید تا پایان سال ۲۰۲۳ عرضه شود.

۶. هیوندای آیونیک ۵

زمان عرضه: تا پایان سال ۲۰۲۱، مدل‌های بیشتری در سال ۲۰۲۲ وارد خواهند شد
برد: تا ۳۰۳ مایل
قیمت: ۴۰۹۲۵ تا ۵۵۷۲۵ دلار

Hyundai Ioniq 5

هیوندای خط جدیدی از خودرو‌های برقی به نام Ioniq را راه‌اندازی می‌کند و اولین خودرویی که معرفی می‌شود Ioniq ۵ خواهد بود. این یک SUV جمع‌وجور است که از شارژ سریع برخوردار است و می‌تواند در کمتر از پنج ثانیه از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت شتاب بگیرد. همچنین دارای شارژ دوطرفه است، به این معنی که می‌تواند دیگر Ioniq‌ها را روشن کند

۷. کیا EV۶

زمان عرضه: آغاز سال ۲۰۲۲
برد: ۳۰۳ مایل
قیمت: هنوز اعلام نشده است

Kia EV6

اولین مدل خودروی کاملاً الکتریکی کیا بخشی از برنامه‌های این خودروساز کره‌ای برای داشتن ۱۱ خودروی برقی جدید تا سال ۲۰۲۶ است. EV۶ اولین خودرو در خط تولید با شارژ سریع و شارژ پشتیبان برای ژنراتور در صورت قطع برق در خانه است. این خودرو دارای صفحه نمایش لمسی پانوراما و پیش بینی واقعیت افزوده بر روی شیشه جلو است. EV۶ بر روی پلت فرم باتری مشابه هموطنش یعنی هیوندای Ioniq ساخته شده است، بنابراین این دو خودرو عملکرد مشابهی خواهند داشت.

۸. مزدا MX-۳۰

زمان عرضه: اوایل سال ۲۰۲۲ برای رانندگان کالیفرنیا
برد: ۱۰۰ مایل
قیمت: ۳۳۴۷۰ دلار

Mazda MX-30

مزدا بالاخره برقی شد، اما MX-۳۰ فقط یک باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی با برد ۱۰۰ مایل دارد. سایر خودرو‌های برقی در اندازه آن دارای باتری‌های ۶۴ کیلووات ساعتی با برد دو برابری هستند.

۹. Rivian R۱S

زمان عرضه: اوایل سال ۲۰۲۲
برد: ۳۱۶ مایل
قیمت: از ۷۰۰۰۰ دلار شروع می‌شود

Rivian R1S

این خودرو به تازگی به عنوان "کامیون سال" سال ۲۰۲۲ توسط MotorTrend لقب گرفت. اطلاعات زیادی از آن در دست نیست، اما انتظار زیادی از این خودرو باید داشته باشیم.

۱۰. نیسان آریا

زمان عرضه: پاییز ۲۰۲۲
برد: ۳۰۰ مایل
قیمت: از ۴۷۱۲۵ دلار شروع می‌شود

Nissan Ariya

آریا به عنوان یک خودروی مفهومی شروع به کار کرد تا نشان دهد که خود را در رقابت با خودرو‌هایی مانند تسلا و خودروی کراس اوور مدل Y می‌بیند. اکنون نیسان واقعاً این شاسی بلند شیک را به خط تولید خودرو‌های برقی خود اضافه می‌کند. انتظار می‌رود آریا یک پله بالاتر از هاچ بک الکتریکی نیسان OG، Leaf باشد.

۱۱. شارژ ولوو C۴۰

زمان عرضه: اوایل سال ۲۰۲۲
برد: ۲۰۰ مایل
قیمت: ۵۵۰۰۰ دلار

Volvo C40 Recharge

این خودرو اولین مدل EV ولوو است که هیچ اثری از سوخت گازی در آن وجود ندارد. این یک خودرو عملکرد کمی بهتر از نظر سرعت و برد نسبت به خودرو XC۴۰ Recharge ولوو است که همتای یک خودروی گازسوز است. C۴۰ همچنین از XC۴۰ Recharge با یک بال زیبا در شیشه جلوی پشتی در بالای لوگوی پشتی ولوو متمایز می‌شود، بنابراین افراد می‌توانند متوجه می‌شوند که شما جدیدترین و بهترین‌ها مدل ولوو را در اختیار دارید.

۱۲. مرسدس EQS

زمان عرضه: اواخر ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲
برد: ۳۵۰ مایل
قیمت: ۱۰۲۰۰۰ دلار

Mercedes EQS

این خودرو یک مدل لوکس و بخشی از اولین خودرو‌های تمام الکتریکی مرسدس است. جزئیات بیشتر (و قیمت) به زودی منتشر می‌شود.

۱۳. BMW i۴

زمان عرضه: اواسط سال ۲۰۲۲
برد: ۳۰۰ مایل
قیمت: از ۵۵۴۰۰ دلار شروع می‌شود

BMW i4

این خودرو یک سدان اسپرت برقی است که بخشی از استراتژی الکتریکی سازی BMW است. این خودرو در مقابل تسلا مدل ۳ به عنوان یک گزینه تمام الکتریکی قرار می‌گیرد.

۱۴. BMW iX

زمان عرضه: اوایل سال ۲۰۲۲
برد: تا ۳۰۰ مایل
قیمت: از ۸۳۲۰۰ دلار شروع می‌شود

 BMW iX

اولین SUV الکتریکی BMW به عنوان یک خودروی مفهومی آغاز شد. همه چیز به ماشین راه پیدا نکرد، اما بسیاری از فناوری‌های جالب مانند مواد خود ترمیم شونده در جلو پنجره که شما نمی‌توانید آن را خراش دهید یا فرو دهید این خودرو را به یک خودروی الکتریکی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است.


بیشتر بخوانید

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار