درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:59   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 47106صفحه نخست » اخبار رسانه هاسه شنبه، 25 خرداد 1400 - 08:20
محسن رضایی: مردم با پرداخت ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می‌شوند
  
پیام نفت:

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه می‌اندازیم، مردم با پرداخت ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می‌شوند و ۹۰ درصد دیگر را بانک‌ها وام می‌دهند.

محسن رضایی: مردم با پرداخت ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می‌شوند

به گزارش ایسنا؛ محسن رضایی میرقائد عصر دو شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم استان بوشهر اظهار کرد: سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است، از چشم اندازهای بدیع و اقلیم‌های متنوع و پوشش گیاهی و چهار فصل همیشه پر بازده آن طبیعتی را به وجود آورده است که گاهی جهان کوچکی در ایران ما شکل گرفته که از همه قاره‌های عالم قطعه‌ای در ایران ما وجود دارد.

وی افزود: ایران سرزمین اقوام، قبیله‌های سرشار از غرور و راواهای مالامال از پاکی و شور و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه‌های جوشان عالم است. هر صدفی را از گوهرش می‌توان شناخت، ایران را با ایران باید شناخت. طبیعتش، هنرش، ادبیاتش، نوابغش، مردم مهمانوازش و بناهای باشکوه و سابقه تاریخی و تمدنی چند هزار ساله ایران اسلامی حکایت از این گوهر پاک و کمیاب در عالم می‌کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هنر امام انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانی‎ها را دور هم جمع کرد، انسجام بزرگی به وجود آورد و ما دوباره یکی شدیم، واحد شدیم و بلند شدیم روی قامت خود ایستادیم.

حرکتی از نو با دولتی نو

رضایی اضافه کرد: اما متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در این دو- سه دهه اخیر باعث شد که این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و بعضا ناامیدی به آن دست دهد. ما دوباره می‌خواهیم قیام کنیم بر روی پای خود بایستیم و حرکتی از نو را با دولتی نو آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی اقوام و همه استان‌ها را دور هم جمع کرد، یک اتفاق بزرگ صورت گرفت و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نه غرب و نه شرق هیچ‌کدام نتوانستند در مقابل ملت ایران بایستند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: برای بار دوم امام در جنگ تحمیلی همه استان‌ها و همه اقوام را دور هم جمع کرد و در حالی که پنج استان ایران اشغال شده بود و بیش از چهل، پنجاه کشور پشت سر صدام حسین بود همه آن‌ها را به زباله دان تاریخ فرستاد.

محسن رضایی بیان کرد: آیا نمی‌توانیم بار دیگر همه استان‌ها و همه اقوام دور هم جمع شویم و دوباره حرکت سومی را آغاز کنیم، حتما امکان‌پذیر است با وجود رهبری فرزانه و جوانان غیرتمند چرا نتوانیم برای بار سوم قیام کنیم.

او یادآور شد: قیام فرهنگی اقتصادی، قیام شکستن محاصره اقتصادی، قیام پیشرفت‌های بزرگ، قیام برای زندگی‌های بهتر و قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی و قیام برای اینکه همه ایرانی‌ها ایرانی هستند و شهروند درجه یک و درجه ۲ در قاموس نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: این طور نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد و فردی بیرون بیاید، این شما هموطنان هستید که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنید و خواهید گفت که اراده اصلی و انتخاب اصلی در دست شماست، آری ما دوباره می‌خواهیم آغاز کنیم.

رضایی تصریح کرد: قیام سوم، قیام زندگی بهتر برای بهزیستی، برای سربلندی کشاورزان و کارگران و معلمان و بازنشستگان، برای زدودن غم و غضه از چهره بهترین مردمان روی زمین یعنی ایرانی ها، برای پیشرفت ایران، برای دستیابی به قله‌های بلند است.

قرار نیست تهران استان‌ها را استثمار کند

وی خاطرنشان کرد: همان طوری که در انقلاب و دفاع مقدس ما چنین کاری را کردیم، اما شرطی که دارد این است که همه با هم حرکت کنیم. ایران برای همه، دولت برای همه، زندگی برای همه، ثروت برای همه، قدرت برای همه و ما این کار را با تکیه بر حمایت‌های شما انجام خواهیم داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم. ما مناطق اقتصادی درست می‌کنیم، اختیارات و مسئولیت به استان‌ها می‌دهیم.

رضایی گفت: یعنی اگر در یک استانی مردم سپرده‌هایشان را در بانک گذاشتند این سپرده‌ها در همان جا باید سرمایه گذاری شود. نه اینکه از هر استانی ۴۰ درصد سپرده‌های مردم به تهران بیاید و از تهران تبدیل به ارز شود و خارج شود. ما این را بالعکس خواهیم کرد، قرار نیست تهران استان‌ها را استثمار کند و خارج از ایران تهران را استثمار کند.

وی عنوان کرد: ما با استثمار نویی که نیروهای انسانی و ثروت مردم از استان‌ها به تهران می‌آید و از تهران می‌رود به خارج، را پایان می‌دهیم و اختیارات و قدرت می‌دهیم و قطب‌های اقتصادی درست می‌کنیم و این طور نخواهد بود که از تهران یک نسخه واحد برای همه استان‌ها صادر شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در دولت ما دولت اقدام و تحول است، دولت پایان دادن به وعده‌های بی پشتوانه است، زمان شعار تمام شده و زمان اقدام است و برای هر استانی برنامه خاص آن استان با کمک مردمان خود استان تنظیم شده است و هبچ استانی نیست که برایش نسخه مخصوص خود استان نوشته نشده باشد.

رضایی اظهار کرد: هر استانی اقلیم، طبیعت و مردم خاص خودش را دارد و هر استانی نسخه خاص خودش را می‌خواهد، نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها، مزیت ها، قابلیت‌ها و استعدادهای مردم هر استانی است، دولت ما متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها و قابلیت‌ها و توانایی‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان تهیه کرده ایم و اجرا خواهیم کرد.

هر استانی نسخه خودش را می‌خواهد

وی گفت: البته برخی از مسایل عمومی است، مثل یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که برای همه استان‌ها است، اما برخی از فعالیت‌های هر استان که خاص آن استان است باید تهیه و اجرا شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هر استانی نسخه خودش را می‌خواهد و دولت ما براساس آن اقدام خواهد کرد، اما این کافی نیست ما اختیارات تصمیم سازی و تصمیم گیری را هم به همان استان می‌دهیم که مناطق اقتصادی و قطب‌های اقتصادی به وجود بیاید.

محسن رضایی تصریح کرد: مثلا استان آذربایجان می‌تواند به شمال عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان و ارمنستان تجارت عظیمی داشته باشد، یا سیستان و بلوچستان می‌تواند هم به افغانستان هم به پاکستان و هم در یای عمان و هندوستان مبادلات عظیمی داشته باشد.

وی افزود: خراسان با آسیای مرکزی، خوزستان با شمال خلیج فارس و کویت و عراق، کرمانشاه و ایلام و سایر استان‌های ما خراسان شمالی و جنوبی و اصفهان و اراک هرکدام به اندازه یک کشور می‌توانند تولید کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از استان‌های ما هستند، ۲۵ کشور اروپایی سرزمینشان در سرزمین ما جا می‌گیرد، ایران خیلی بزرگ است. مشروط به اینکه همه اقوام و همه استان‌ها همان طوری که همه در انقلاب و دفاع مقدس به صحنه آمدند در دولت اقدام و تحول همه مردم را به صحنه می‌آوریم و تمام ایران تبدیل به کارگاه‌های اقتصادی خواهد شد.

رضایی بیان کرد:، اما مشروط به اینکه جوانان ما نشاط داشته باشند و از ظرفیت‌های همه زنان استفاده کنیم، شور و نشاط را در کشور ایجاد کنیم و آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم، مرتب به جوانان گیر ندهیم و آن‌ها را آموزش بدهیم و مهارت‌ها و توانایی را بالا ببریم و اگر این کار را انجام بدهیم چرا نتوانیم زندگی مردم را بهبود دهیم و ایران را به قله‌های بزرگ برسانیم.

وی تاکید کرد: من این تجربه را دارم، دولت ما این تجربه را دارد که چگونه از جوانان و همه اقوام می‌توان همه را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگ مثل آزادسازی خرمشهر را انجام داد. افرادی ازمناطقی با ۴۰ درجه سرما در خوزستان با ۵۰ درجه حرارت آمده بودند حتی کسانی که فارسی بلد نبودند، اما چطور دست‌ها گره خورد و پشت به پشت هم دادند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک بار دیگر دولت ما می‌خواهد چنین وحدت ملی همچون دوران دفاع مقدس را به وجود بیاورد و چپ و راست کردن و این قوم و آن قوم کردن، پارتی بازی‌ها و بی عدالتی‌ها همه باید کنار برود و ما این کار را خواهیم کرد.

رضایی تصریح کرد: آیا بیرون کردن فقر و گرانی و بیکاری و تبعیض، اهمیت و ارزش آن کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است. به فضل خدا دولت ما یک بار دیگر با کمک شما مردم و اذن پروردگار و حمایت‌های بیکران حضرت، ولی عصر و سیاست‌های داهیانه رهبرانقلاب ما این کار را خواهیم کرد.

استانداران از مردم همان منطقه انتخاب می‌شوند

وی افزود: اما برای رسیدن به این ایده بزرگ، ما چند خط مشی داریم یکی اینکه استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب کنیم، سرزمین ایران در هر استان و قومش دارای مردان بزرگی است که مورد غفلت قرار گرفته اند و ما پارتی بازی نمی‌کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: برای استانداری برای مثال ۱۰ نفر نامزد می‌شوند و مجمعی از نخبگان تشکیل می‌شود و با نمره بندی دو یا سه نفر از میان آن نخبگان به دولت ما پیشنهاد می‌شود و یک بار دیگر ارزیابی می‌کنیم، لذا یک تیم سه نفره از فرزندان همان استان را که تخصصص و توانمندی مشخصی دارند و خارج از هر باند و جناحی هستند انتخاب می‌کنیم و اختیارات می‌دهیم و ما در بعد اقتصاد این اختیار را به استان‌ها می‌دهیم.

رضایی بیان کرد: مساله دوم این است که کمک می‌کنیم از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی که در اختیار داریم به مدیران می‌دهیم و همفکری می‌کنیم و کارهای پژوهشی انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: مساله دیگر این است که ما با همه توان دولت اقدام و تحول پشت سر استاندارها و مناطق می‌آید اطلاعات و همفکری می‌کنیم، اما اجازه می‌دهیم خودشان تصمیم بگیرند و حمایت می‌شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اولین توجه ما به اقشار آسیب پذیر همچون معلمان، کارگران، کشاورزان و حتی کارکنان دولت خواهد بود و علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، مساله اشتغال و تولید را در استان‌ها با حمایت دولت مرکزی انجام می‌دهیم.

نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان

رضایی بیان کرد: کار بزرگ دیگر این است که نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه می‌اندازیم، ساخت خانه ۸۰ متری ۳۲۰ میلیون هزینه می‌خواهد، ما می‌خواهیم مردم با ۱۰ درصد آورده یعنی ۳۰ میلیون تومان صاحب خانه شوند و ۹۰ درصد دیگر را بانک‌ها وام می‌دهند و سود بانکی را دولت پرداخت می‌کند. خانه در وثیقه بانک می‌ماند. مالکیت مربوط به مردم است.

وی تصریح کرد: حالا شاید برخی‌ها بگویند این شدنی نیست، اما من تعجب می‌کنم از کسانی که در اروپا و آمریکا درس خواندند افکار غربی را می‌آورند، اما تجارت خود را نمی‌آورند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خود خانه سازان را هم در بازار سرمایه می‌بریم و از طریق بازار سرمایه نقدینگی جذب می‌شود و خانه می‌سازند و به مردم می‌فروشند. اگر مسکن را راه بیندازیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن راه می‌افتد در و پنجره سازی، سیمان و موزاییک و چقدر شغل درست می‌شود و مردم به کار گرفته می‌شوند.

رضایی بیان کرد: اسفا از این گروه‌های سیاسی که سرگرم دعوا با خودشان هستند، نمایشنامه درست می‌کنند، شعبده بازی می‌کنند، باید به فکر مردم باشید و مردم، ولی نعمت ما هستند. صاحب این انقلاب و مملکت مردم هستند. آن هم بهترین مردم عالم.

وی تصریح کرد: ما و دوستان مثل دوران جنگ که زیر شیمیایی و بمیاران رفتیم یک بار دیگر خودمان را سپر ملت ایران می‌کنیم مشکلات را حل می‌کنیم، نمی‌گذاریم غم و غصه‌ای که بر چهره مردم نشسته تدوام پیدا کند و اجازه نمی‌دهیم که نان قرضی، زباله گردی و کولبری بر قامت بلند مردم ایران بنشیند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: من معتقدم حفظ کرامت انسانی مهمترین هدفی است که دولت من باید در قبال شما مردم عزیز انجام دهد. اینکه آبرو ،حیثیت، نشاط و شادابی در زندگی شما موج بزند مهمترین آرزوی دولت من است و من تلاش می‌کنم که با همراهی شما و با دست جوانان و حمایت‌های مداوم ما این اتفاق صورت بگیرد.

مادران آموزش دیده حقوق می‌گیرند

رضایی گفت: مسئله ازدواج جوانان، مسئله بسیار مهمی برای من است. مساله حقوق خانه داری را رعایت می‌کنم. در هر خانه دو نفر کار می‌کنند. مرد کار می‌کند، اما اگر زحمات زن در داخل خانه کار حساب نشود و حقوق پرداخت نشود هزینه مردی که بیرون رفته است را خانم و بچه‌ها می‌پردازند. آیا تربیت فرزندان آینده شغل نیست؟ ما همه خانم‌های خانه داری را که شش ماه آموزش ببینند؛ سه ماه آموزش تربیت فرزند و سه ماه آموزش حفظ سلامت و بهداشت، در دو نوبت برای گروه اول که ۲ تا فرزند بیشتر داشته باشند من به آن‌ها حقوق می‌پردازم و مساله ارتقاء کرامت انسانی را از داخل خانه آغاز می‌کنیم تا به شهر و کل کشور برسد.

وی بیان کرد: علاوه بر مسئله ازدواج و خانه داری، کسب و کارهای خانگی را توسعه می‌دهیم. شهرها را اقتصادی خواهیم کرد و سعی می‌کنیم که رونق اقتصادی از پایین به بالا بجوشد. وگرنه دولت‌هایی که می‌آیند توده برفی به نام درآمد نفت دستشان است از بالا که دست به دست می‌شود همان وسط‌های راه برف تمام می‌شود و به زندگی مردم چیزی نمی‌رسد، ولی اگر اقتصاد از پایین به بالا بجوشد آن بالا انبوهی از برف جمع می‌شود. دولت هم می‌تواند با درآمدهای مالیاتی خودش را اداره کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: چون مساله من حفظ کرامت خانواده‍‌های ایرانی است برنامه ریزی اقتصادی کشور را عوض خواهیم کرد.

به‌دنبال کار موثری برای استان‌های جنوبی هستم

رضایی سپس خطاب به مردم استان بوشهر گفت: من به طور کامل شما را می‌شناسم خودم را از جنس شما می‌دانم از ابتدای انقلاب تاکنون حتی قبل از انقلاب که من با شما در ارتباط بودم، سال‌های ۵۲ و ۵۲ در استان بوشهر رفت و آمد داشتم تا امروز همیشه به فکر بودم یک امکانی و توانی به دست بیاید که استان‌های جنوبی ایران از خوزستان بوشهر و هرمزگان بتوانم کار موثری برای شما انجام دهم.

وی ادامه داد: بوشهر عزیز ما کانون انرژی ایران است، چه پارس جنوبی و پارس شمالی و چه در بعد ساحل، ۶۲۷ کیلومتر ساحل بسیار مهم و استراتژیکی در بوشهر وجود دارد امکان ترانزیت، بنادر، مناطق آزاد و ویژه که آن‌جا وجود دارد و مهم‌تر از این‌ها جوانان بااستعداد و نخبه و مردم پرتلاش فداکار استان و منطقه کشاورزی، موقعیت‌های گرشگری وقتی کسی بشنود فکر می‌کند نباید یک بیکار و فقیر در بوشهر باشد، اما وقتی این‌ها را مطالعه می‌کنند و در دهستان و شهر می‌روند می‌بینند فقر هست، بیکاری هست، یعنی درکنار ثروت بسیار بزرگ این استان محرومیت وجود دارد. چرا باید این طور باشد؟

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما برای تمام این موارد در استان شما برنامه ریزی کرده است برای گردشگری فناوری اینکه فناوری‌های جدیدآنجا بیاید، برای اینکه زیرساخت‌های آنجا حل و فصل شود، برای اینکه قطار اصفهان- شیراز- بوشهر و قطار اصفهان –پاتاوه- کهگیلویه و بویراحمد به بوشهر وصل شود، تمام این‌ها را در برنامه‌ریزی آورده‌ایم. به بخش گردشگری، کشاورزی، بسته بندی و صنایع تبدیلی را در نظر گرفته‌ایم، داده‌ایم مساله معلمان، کارگران، کشاروزان بازنشستگان را در برنامه در نظر گرفته‌ایم.

رضایی عنوان کرد: وقتی دولت را تشکیل دادیم خودم خدمتتان می‌آیم و سند پبیشرفت اقدام وتحول استان بوشهر را در آنجا امضا می‌کنم با شما عهد می‌بندم هم برنامه‌ها را قرائت می‌کنم و هم به شما قول می‌دهم که برنامه را عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: دعا کنید و شما هم به صحنه بیایید و در ۱۴۰۰ باز رویداد بزرگی را به وجود بیاورید که از این مشکلات عبور کنیم و به سمت آینده حرکت کنیم.

تجارت بوشهر با بحرین و قطر

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: استان بوشهر به دلیل موقعیت تجاری که دارد می‌تواند به طور کامل در ارتباط با قطر و بحرین تجارت بزرگی را رقم برزند فاصله بیش از ۳۰۰ کیلومتر نیست یعنی کمتر از فاصله بوشهر تا شیراز و اهواز؛ منطقه لجستیکی برای تجارت ایران با این دو کشور می‌تواند باشد و میلیاردها دلار می‌توانیم اینجا تجارت داشته باشیم.

رضایی بیان کرد: دوم، ۱۰ جزیره در استان بوشهر وجود دارد که کمترین استفاده از این‌ها می‌شود اگر یکی از این‌ها کنار سنگاپور بود سالی ۲۰۰-۳۰۰ میلیارد دلار از آن به دست می‌آوردند. حالا چطور این همه منابع در استان داریم، اما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؟ ما در سند پیشرفت اقدام و تحول استان بوشهر مسئله تجارت و استفاده درست از جزایر را آورده‌ایم.

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار