درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:17   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 43177صفحه نخست » اخبار روزچهارشنبه، 30 فروردین 1396 - 15:31
اختصاص 20 درصد درآمد گازوئیل برای توسعه حمل و نقل ریلی
نمایندگان مردم در خانه ملت مصوب کردند 20 درصد قیمت نفت گاز (گازوئیل) به استثنای مصارف بخش کشاورزی به عنوان عوارض توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران محاسبه و هزینه توسعه و بهسازی خطوط و ناوگان شبکه حمل و نقل ریلی شود.
  
پیام نفت:
آغاز جلسه علنی مجلس
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش کمیسیون عمران در خصوص نحوه اجرای ماده (70) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت این گزارش را با 120 رأی موافق، 25 رأی مخالف و  9 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در جلسه تأیید کردند.
 
در ماده (70)  این قانون آمده است: به منظور نگهداری راه‌های کشور و تالش در جهت تثبیت تعرفه حق دسترسی شبکه ریلی و کمک به احداث، توسعه ظرفیت و بهسازی خطوط، ناوگان و شبکه حمل و نقل ریلی برون شهری و نگهداری راه‌های کشور با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیط‌ زیست و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای، 20 درصد قیمت نفت گاز(گازوئیل) به استثنای مصارف بخش کشاورزی به عنوان عوارض توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران محاسبه و دریافت می شود.
 
منابع حاصل به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز و در قالب ردیف هایی که در قوانین بودجه سنواتی مشخص می شود به نسبت مساوی به توسعه، بهسازی خطوط و ناوگان شبکه حمل و نقل ریلی و نگهداری راه ها پس از مبادله موافقتنامه بین دستگاه‌های اجرایی ذی ربط با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اختصاص می‌یابد.
جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی  با اندکی تاخیر ، پس از برگزاری جلسه غیر علنی با محور حج 1396، آغاز شد.
 
علت تاخیر آغاز جلسه علنی مجلس بررسی مسایل مربوط به حج ۹۶ در جلسه غیرعلنی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست حجاج ایرانی بود.
 
آقای لاریجانی به محض آغاز جلسه علنی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست حجاج ایرانی توضیحاتی درباره اقدامات و عملکرد خودشان به نمایندگان ارایه کردند که ان شاء الله در مسیر کار مورد توجه قرار گیرد.
 
طبق گفته رئیس سازمان حج و زیارت بیش از ۸۵ هزار زائر به حج ۹۶ اعزام خواهند شد و ثبت نام برای حج تمتع ۹۶ از ۲۳ فروردین آغاز شده است.
 
* موافقت مجلس با تنقیح قوانین مالیاتی 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تنقیح قوانین مالیاتی کشور موافقت کردند.
 
به موجب این طرح، احکام مالیاتی قوانین به شرح پیوستی که ارائه شده است درج می شود.
 
براساس تبصره (1) متن منقح موضوع این قانون براساس بند (5 - 1) ماده (3) قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب 25 خرداد 89 برای انتشار به روزنامه رسمی ارسال می شود و براساس تبصره (2) نیز فهرست قوانین منقضی و منسوخ صریح به ضمیمه این قانون اعلام می شود.
 
ماده واحده و تبصره های این طرح با 157 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع به تصویب رسید.
 
آقای علی لاریجانی با بیان اینکه این طرح با رأی بالایی تصویب شد گفت: در سالی که بحث اقتصاد مقاومتی و تولید ملی مطرح است این یک گام مهم بود تا قوانینی را که باید در دستگاه های اجرایی و قوه قضاییه لحاظ شود روشن و شفاف کرد.
 
وی از معاونت قوانین مجلس درخواست کرد با جدیت بیشتری تنقیح قوانین مربوط به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی را به نتیجه برساند تا مجلس به وظیفه خود در سال جاری به خوبی عمل کرده باشد.
 
در بخشی از مقدمه طرح تنقیح قوانین مالیاتی کشور آمده است: در مدت نزدیک به 110 سال قانونگذاری در ایران، قوانین زیادی در موضوع مالیات به تصویب رسیده است که در  حال حاضر بخشی از قوانین یاد شده لغو و بخشی دیگر معتبر باقی مانده اند اگر به رقم فوق به تعداد چندین برابر مصوبات مراجع اجرایی را اضافه کنیم حجم وسیعی به دست خواهد آمد که اجرای آنها بدون تفکیک مصوبات معتبر از غیرمعتبر کار مأموران اجرا و عموم مردم را با چالش رو به رو و ای بسا مصوبات غیرمعتبر اجرا و قوانین معتبر معطل بمانند.
 
در بخش پایانی مقدمه توجیهی آمده است: در جهت اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و برای تنقیح قوانین در حوزه مالیات و با توجه به مواد 1 و 3 قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور که معاونت قوانین مجلس را عهده دار تنقیح قوانین کشور کرده است طرح تنقیح قوانین مالیاتی کشور برای طی مراحل قانونی تقدیم مجلس می شود.
پیوست این طرح شامل حدود 200 بند است.
 
* قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره استنکاف وزارت نفت درمورد توسعه شبکه ریلی
گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص استنکاف وزارت نفت درمورد توسعه شبکه ریلی کشور در صحن علنی قرائت شد.
 
صدیف بدری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 فروردین) مجلس شورای اسلامی گزارش موضوع ماده 236 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه اجرای ماه 70 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را که در خصوص استنکاف وزارت نفت درمورد توسعه حمل ونقل ریلی است به این شرح قرائت کرد:
 
بخش اول:
حوزه حمل و نقل یکی از بخش های اقتصادی کشور است که خدمات آن، هم به صورت واسطه و هم به صورت نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. توسعه حمل و نقل موجب تسهیل دسترسی به  منابع و بازارها، رونق تولید و خدمات و کاهش نابرابری های بین منطقه ای با ایجاد تعادل در توزیع درآمد می گردد. 
 
حمل ونقل ریلی به عنوان ایمن ترین و ارزان ترین شیوه حمل و نقل انبوه، در راس برنامه های ترابری کشور قرار دارد به طوری که در سیاست های کلی نظام، اولویت اول توسعه حمل و نقل را به خود اختصاص داده و با تصویب احکام قانونی مورد نیاز، پشتوانه اجرایی لازم را به دست آورده است. 
 
از طرفی حمل و نقل جاده ای با سهم 90 درصدی از تقاضای جا به جایی بار و مسافر، ضرورت نگهداری شبکه جاده ای 200 هزار کیلومتری کشور را تبیین می نماید. بر این اساس مقنن جهت تامین منابع مالی احکامی مانند ماده 70 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) را به تصویب رسانده است. 
 
این ماده قانونی اشعار می دارد: «به منظور نگهداری راه های کشور و تلاش در جهت تثبیت تعرفه حق دسترسی شبکه ریلی و کمک به احداث، توسعه ظرفیت و بهسازی خطوط، ناوگان و شبکه حمل ونقل ریلی برون شهری ونگهداری راه های کشور با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیط زیست و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای 20 درصد قیمت نفت و گاز به استثنای مصارف بخش کشاورزی به عنوان عوارض توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران محاسبه و دریافت می شود.
 
بخش دوم
طرح مسئله:
اطلاعات اولیه نشان می دهدکه وزارت نفت از انجام تکلیف حکم قانون ماده 70 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) خودداری و اجرای آن را از زمان تصویب، متوقف نموده است. از آنجا که طبق تصریح قانون موصوف، وزارت نفت موظف بوده منابع حاصل از فروش نفت گاز را قبل از آنکه امکان مصرف به وجود آید به نسبت های تعیین شده به حساب خاص حمل و نقل و حساب خزانه کل کشور واریز نماید؛ بدیهی است متوقف ماندن اجرای این حکم به منزله عدم حسن اجرای قانون و هر گونه مصرف منابع حاصله بدون واریز تفکیکی به حساب های تصریح شده، خلاف قانون و نیازمند اقدام فوری و بدون تعلل دستگاه های نظارتی بوده است.
 
بخش سوم
اقدامات کمیسیون عمران و معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی:
به دنبال اطلاع از استنکاف وزارت نفت از اجرای حکم قانونی صدرالاشاره، کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی، به این موضوع ورود کرده و پس از بررسی اولیه، موضوع را به کمیته حل و نقل کمیسیون عمران ارجاع نمود. گزارش کمیته حمل و نقل موید این موضوع بود که وزارت نفت بدون وجود مانع، از اجرای قانون استنکاف نموده و دستگاه های نظارتی نیز در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی و تخلف نموده اند. کمیسیون عمران طی مکاتبه شماره 52566/52/د مورخ 95.07.18 با وزیرمحترم نفت، در خصوص دلایل استنکاف وزارتخانه مذکور از اجرای قانون، درخواست گزارش نمود. در پی عدم دریافت پاسخ، موضوع با دعوت از وزیر نفت و وزارتخانه های راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات، در دستور جلسه رسمی کمیسیون قرار گرفت.
 
جناب آقای مهندس زنگنه بدون اطلاع قبلی در جلسه حضور نیافتند که متعاقبا علت عدم حضور ایشان، همراهی معاون اول رئیس جمهور در بازدید از مناطق جنوبی کشور اعلام گردید. کمیسیون مقرر نمود در صورتی که پاسخ قانع کننده و مکتوب وزیر نفت ظرف مدت یک هفته وصول نگردید، موارد استنکاف از قانون عدم انجام وظایف قانونی، وفق ماده 236 آیین نامه داخلی به صحن مجلس شورای اسلامی گزارش گردد.
 
بخش چهارم
جمع بندی نهایی:
با توجه به اینکه تخلفات محرز شده از تاریخ تصویب تا زمان اجرای کامل قانون نیازمند بررسی و اقدام می باشد؛ مراتب به شرح ذیل و به عنوان مصادیق استنکاف وزارت نفت از اجرای قانون و سوء عملکرد سازمان بازرسی کل کشور در نظارت بر حسن اجرای قانون، جهت اتخاذ تصمیم تقدیم مجلس شورای اسلامی می گردد:
 
1- با توجه به افتتاح و اعلام شماره حساب تصریح شده در ماده 70 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و همچنین تعریف ردیف های بودجه ای مورد نیاز، هیچ مانعی برای اجرای این حکم قانونی وجود نداشته است.
 
2- وزارت نفت از موعد تصویب قانون و بدون آنکه دارای اختیار در نحوه اجرا یا نیازمند اخذ مجوز از مقام و مرجع دیگری باشد، از اجرای حکم ماده 70 قانون ذکر شده استنکاف ورزیده است.
 
3- سازمان بازرسی کل کشور که مکلف به نظارت بر حسن اجرای قانون است، اقدام موثری معمول ننموده و با توجه به عدم ارائه گزارش مستند و مستدل، فاقد عملکرد مطلوب تشخیص داده می شود.
 
4- وزارت نفت در واریز سهم حمل ونقل به حساب خاص تصریح شده در قانون دارای مهلت نبوده و می بایست بلافاصله بعد از دریافت بهای نفت گاز (گازوئیل) فروخته شده، جهت واریز سهم  حمل ونقل اقدام می نمود و دیوان محاسبات کشور مکلف به تطبیق نحوه مصرف منابع با احکام قانونی می باشد. با توجه به رسیدگی های دیوان محاسبات کشور و اقدامات قانونی در ارسال پرونده تخلف صورت گرفته به دادسرای دیوان محاسبات لازم است حداکثر تا پایان شهریور ماه 1396گزارش نتیجه اقدام دادسرای دیوان محاسبات به کمیسیون عمران ارائه شود.
 
* رای گیری گزارش کمیسیون عمران در خصوص نحوه اجرای ماده 70 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت
نمایندگان مردم در خانه ملت درباره گزارش کمیسیون عمران در خصوص نحوه اجرای ماده 70 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، رای گیری کردند.
 
نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش کمیسیون عمران در خصوص نحوه اجرای ماده 70 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت این گزارش را با 120 رأی موافق، 25 رأی مخالف و  9 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در جلسه تأیید کردند.
 
در ماده 70 این قانون آمده است: به منظور نگهداری راه‌های کشور و تالش در جهت تثبیت تعرفه حق دسترسی شبکه ریلی و کمک به احداث، توسعه ظرفیت و بهسازی خطوط، ناوگان و شبکه حمل و نقل ریلی برون شهری و نگهداری راه‌های کشور با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیط‌ زیست و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای، 20 درصد قیمت نفت گاز (گازوئیل) به استثنای مصارف بخش کشاورزی به عنوان عوارض توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران محاسبه و دریافت می شود.
 
منابع حاصل به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز و در قالب ردیف هایی که در قوانین بودجه سنواتی مشخص می شود به نسبت مساوی به توسعه، بهسازی خطوط و ناوگان شبکه حمل و نقل ریلی و نگهداری راه ها پس از مبادله موافقتنامه بین دستگاه‌های اجرایی ذی ربط با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اختصاص می‌یابد.
* توضیحات رئیس مجلس درباره گزارش کمیسیون عمران در خصوص استنکاف وزارت نفت در توسعه حمل و نقل ریلی
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره استنکاف وزارت نفت در توسعه حمل و نقل ریلی توضیحاتی ارائه کرد.
 
آقای علی لاریجانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 فروردین) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره نحوه اجرای ماده 70 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که درباره وظایف وزارت نفت برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی بود، گفت: گزارش کمیسیون عمران در این باره قرائت شد که این گزارش درباره موضوع مهمی بود لذا با توجه به اینکه این گزارش بر اساس ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس است باید به رأی گذاشته شود.
 
بر اساس ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس هر گاه حداقل 10‌ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.
 
کمیسیون حداکثر ظرف ده‌ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌کند.
 
تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.
 
تبصره 2- در صورتی که مجلس در مورد رئیس جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد، طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم (89) قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
 
* برنامه کاری مجلس در ایام انتخابات 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برنامه کاری مجلس در ایام انتخابات را تشریح کرد.
 
اکبر رنجبرزاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: مجلس هفته آینده روزهای یکشنبه و دوشنبه (3 و 4) اردیبهشت جلسه دارد و پس از آن به مدت دو هفته (تا یکشنبه 24 اردیبهشت) جلسه علنی نخواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: پس از آن از روز یکشنبه 24 اردیبهشت تا چهارشنبه 27 اردیبهشت (سه روز کاری) جلسه خواهیم داشت و مجدد به مدت یک هفته (از 27 تا یکشنبه 31 اردیبهشت) جلسه نخواهیم داشت.
 
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
 
* لاریجانی: معاونت قوانین مجلس تنقیح قوانین مربوط به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی را با جدیت پیگیری کند
رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیری قوانین مربوط به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی را از معاونت تنقیح قوانین مجلس خواستار شد.
 
علی لاریجانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 فروردین) مجلس شورای اسلامی پس از تصویب طرح تنقیح قوانین مالیاتی کشور در توضیحاتی تصریح کرد: تصویب این طرح با رأی بسیار بالا نشان می‌دهد که مجلس برای حل و فصل قوانین منسوخ شده آمادگی دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم در کشور وجود قوانین انبوهی بود که منسوخ شده است از این جهت در سالی که موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید ملی مطرح است تصویب این طرح گام بسیار مهمی بود که مجلس قوانینی را که باید در دستگاه‌های اجرایی و قوه قضاییه لحاظ شود روشن و شفاف کرد.
 
وی افزود: با رأیی که نمایندگان به این طرح دادند از معاونت قوانین مجلس می خواهم که با جدیت بیشتر موضوعات مهمی را که  مربوط به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی است امسال به نتیجه برساند که مجلس وظایف خود را به خوبی در سال جاری در این موضوع مهم به انجام برساند از این جهت از معاونت قوانین می‌خواهیم که این کار را با سرعت بیشتری دنبال کند.
 
* برداشت تخریبی از تالاب ها ممنوع شد 
نمایندگان مجلس هرگونه بهره برداری و اقدامی را که منجر به تخریب و آلودگی غیر قابل جبران تالاب ها شود  ممنوع کردند.
 
نمایندگان امروز ضمن تصویب کلیات لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور ماده (1) این لایحه را نیز تصویب کردند.
 
بر این اساس مرجع تشخیص تخریب و آلودگی غیرقابل جبران، سازمان حفاظت محیط زیست است.
 
همچنین آیین نامه تشخیص تخریب و آلودگی غیر قابل جبران تالاب ها حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط سازمان حفاظت محیط زیست تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد تا مبنای عمل سازمان یاد شده و تمامی مراجع ذیربط قرار گیرد.
 
این دستورالعمل باید متضمن حفظ و احیای تالاب های کشور باشد.

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار