درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:58   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 30780صفحه نخست » پتروشیمی-اخبار و تحلیل هاشنبه، 17 خرداد 1393 - 15:00
پتروشیمی با شعار توسعه نمی‌یابد - 30 درصد ظرفیت پتروشیمی خالی ماند
  
پیام نفت:

به گزارش بی باک، محمدرضا نعمت زاده در یازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران با بیان اینکه صنعت پتروشیمی با توجه به وفور خوراک نیروهای کارآمد و نهادهای فنی، مهندسی و اجرایی مزیت کشور محسوب می‌شود، گفت: دسترسی به آبهای بین المللی یکی دیگر از مزیت‌های مهم پتروشیمی ایران بوده داشتن این مزیت‌ها علاوه بر افتخار، مسئولیت مدیران کشور را نیز افزایش می‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه در هشت سال گذشته به برنامه توسعه صنعت پتروشیمی که باید به کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی انجام می‌شد کمتر توجه شد، تصریح کرد: باید رکود نسبی و نبود سرعت در اجرای طرح‌های پتروشیمی را جبران کنیم.
    
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه سال 91 مطالعه‌ای در مورد وضع 8 سال گذشته صورت گرفت تا مشخص شود وضعیت نسبت به اهداف چشم انداز 20 ساله کشور چگونه است تا اگر شکافی در این زمینه وجود دارد ترمیم شود، اظهار داشت: براین اساس باید سالانه 5 میلیارد دلار تا پایان برنامه چشم انداز 20 ساله سرمایه گذاری شود تا اهداف چشم انداز محقق گردد. این درحالی است که اگر براساس برنامه سال 83 اقدام می‌شد این مبلغ به نصف کاهش می‌یافت ولی اکنون به دوبرابر رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخشی از افزایش حجم سرمایه‌گذاری به دلیل تأخیر در اجرایی پروژه‌های صنعت پتروشیمی در هشت سال گذشته بوده است، بیان کرد: تغییر اطلاعات برنامه‌های کشورهای منطقه نیز یکی دیگر از این مسائل است. رسیدن به اهداف برنامه 1404 کار بسیار سختی است چرا که علاوه بر تأمین منابع اجرا و مدیریت آن نیز دشوار است. اما هنوز امیدوار به دسترسی به اهداف این برنامه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در زمینه خوراک صنعت پتروشیمی(متان، اتان، بوتان و میعانات گازی) شرایط خوبی دارد تأکید کرد: بخش خصوصی نیز باید از تأمین خوراک مورد نیاز خود مطمئن باشد.

این عضو کابینه دولت با اذعان به اینکه صنعت پتروشیمی دارای نقاط ضعفی است که باید جبران شود تبیین کرد: با وجود تفهیم برنامه چشم انداز 1404 برنامه دقیق و روشنی برای دستیابی به اهداف آن وجود ندارد. باید بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی تکلیف خود را در صنعت پتروشیمی کشور بداند. باید تلاش شود افق روشنی در سالهای باقی‌مانده از سند چشم انداز ترسیم گردد.

نعمت زاده با بیان اینکه اجرای اصل 44 قانون اساسی با هدف سبک سازی دولت کار شایسته‌ای بود یادآور شد: با وجود این هر چه در صنعت پتروشیمی فروختیم یا واگذار کردیم منابع مالی آن به خزانه واریز شد که این موجب گردید شرکت‌های توسعه‌ای مانند شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برای انجام طرح‌ها و دسترسی به اهداف خود تهی از منابع مالی شوند.

نعمت زاده افزود: در اواخر سال گذشته به کمک کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون انرژی مجلس طرحی تصویب شد که به موجب آن 70 درصد منابع حاصل از فروش امکانات و شرکت‌ها به شرکت‌های توسعه‌ای اختصاص می‌یابد تا این گونه شرکت‌هایی مانند ایمیدرو و ایدرو قادر به سرمایه گذاری باشند. امیدواریم امسال شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با این امکان کمبودهای گذشته را تأمین کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، عدم رشد صنایع میانی در صنعت پتروشیمی را یکی دیگر از ضعف‌های این صنعت عنوان کرد و تاکید کرد: اگر چه گاهی اعلام می‌شود نبود صنایع پایین دستی ضعف صنعت پتروشیمی است اما این طور نیست. صنایع میانی به دلیل کمبود تکنولوژی، رقابت‌های بین المللی و ریسک بالا کمتر توسعه یافته‌اند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه جاسک قابلیت تبدیل به منطقه آزاد را دارد افزود: در این زمینه با آقای ترکان صحبت شده است و آقای جهانگیری نیز موافق این موضوع هستند.

این عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه باید درصدی از تولید مواد خام کشور به صنایع پتروشیمی اختصاص یابد گفت: پیش از این باید 25 درصد از تولیدات نفت و گاز کشور به صنایع پتروشیمی اختصاص می‌یاف. براین اساس 50 درصد میعانات گازی و صد درصد از اتان خوراک واحدهای پتروشیمی می‌شد. این درحالی است که اکنون به دلیل رکود ایجاد شده بیشتر میعانات گازی کشور صادر می‌شود.

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید براینکه نمی‌شود با شعار صنعت پتروشیمی را رشد داد تأکید کرد: باید مراکز تحقیقات و فناوری صنعت پتروشیمی برای تولید داخلی مواد مورد نیاز مانند کاتالیست‌ها فعال شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 30 درصد از ظرفیت صنایع پتروشیمی کشور بدون استفاده رها شده است گفت: با بکارگیری این ظرفیت می‌توان تولید و صادرات را افزایش داد.

نعمت زاده با تأکید براینکه باید شرایط برای جلب سرمایه گذار خارجی فراهم شود گفت: البته با تغییر وضعیت کشور این شرایط تاحدودی فراهم شده است.

وی در پایان با تأکید بر سرعت بخشیدن به طرح‌های نیمه تمام در صنعت پتروشیمی گفت: البته برخی از طرح های پتروشیمی که پیشرفت آنچنانی نداشتند بار دیگر باید بازنگری شود.

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  
کلیدواژه ها: پتروشیمی - شعار - توسعه - یابد - درصد - ظرفیت


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار