تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: شخصي امتياز سوآپ نفت گرفته و زماني كه عراق تحريم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قيمت خريده و در مرزهاي غرب ايران مي‌فروخت؛ در مرزهاي ديگر همان را به او مي‌دادند و صادر مي‌كرد / او تريليارد شده؛ الآن هم يك مقام سياسي و در مركز يك اليگارشي است
سه شنبه، 7 فروردین 1403 - 09:20     کد خبر: 53045

پيام نفت:
فلاحت پيشه، رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس دهم:
: اين شخص امتياز سوآپ نفت گرفته و زماني كه ما براي كشور عراق كه تحريم بود، دل مي‌سوزانديم، او نفت آنان را به ۵۰ درصد قيمت خريده و در مرزهاي غرب ايران مي‌فروخت. سپس امتياز سوآپ گرفته و در مرزهاي ديگر همان را به او مي‌دادند و صادر مي‌كرد. او تريليارد شده بود و الآن نيز يك مقام سياسي و در مركز يك اليگارشي حكومتي است.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرآنلاين: فلاحت‌پيشه گفت: دهان آقايان از نفت تحريم شده شيرين شده است، شركت درست كردند و نفت را مي‌فروشند.
 
حشمت الله فلاحت پيشه، نماينده ادوار مجلس و كارشناس و استاد علوم سياسي، در بخشي از گفتگوي خود درباره وضعيت تحريم‌ها گفت: شاخص‌ها را مي‌توان كنار هم گذاشت، خوشبختانه ايران به‌خاطر مسائل جهاني توانست نفت خود را به چيني‌ها بفروشد. اگر از ۴ دلار تا ۲۰ دلاري كه مي‌گويند تخفيف داده مي‌شود ميانگين بگيريم، روزانه حداقل هزار ميليارد تومان به چين تخفيف داده مي‌شود.
 
وي ادامه داد: اگر اين هزار ميليارد تومان را هر روز به يك استان بدهيد، آن استان آباد مي‌شود. يك شرايط تحريمي است كه به دليل نظام شل بايدن مي‌توانيم نفت خود را بفروشيم. در سياست خارجي يك بحثي وجود دارد كه نقاط ضعف خود را به نقطه قوت كشور ديگر ربط بدهيد.
 
فلاحت پيشه با بيان اينكه ما نقطه ضعف خود را به نقاط قوت كشور چين و ديگري ربط داده‌ايم، يعني تحريم نعمت است؟ گفت: تحريم به سود كاسبان تحريم است. وقتي اولين‌بار در مجلس از كاسبان تحريم نام بردم، اين روزها را پيش‌بيني مي‌كردم. در مجلس هشتم، در مخالفت با فردي صحبت كردم كه مي‌خواست وزير كشور شود. گفتم آقاي فلاني، يك‌ نفر را به غير از خودت نام ببر كه امتياز سوآپ نفت داشته باشد. اين مسئله ممنوع است و فقط شركت ملي نفت به نمايندگي از دولت و ملت ايران مي‌تواند اين كار را انجام بدهد.
 
وي افزود: اين شخص امتياز سوآپ نفت گرفته و زماني كه ما براي كشور عراق كه تحريم بود، دل مي‌سوزانديم، او نفت آنان را به ۵۰ درصد قيمت خريده و در مرزهاي غرب ايران مي‌فروخت. سپس امتياز سوآپ گرفته و در مرزهاي ديگر همان را به او مي‌دادند و صادر مي‌كرد. او تريليارد شده بود و الآن نيز يك مقام سياسي و در مركز يك اليگارشي حكومتي است.
 
اين استاد دانشگاه گفت: ما دلمان براي كشور عراق مي‌سوخت اما ايران بدتر از آن شده است. يعني دهان آقايان از نفت تحريم شده شيرين شده است، شركت درست كردند و نفت را مي‌فروشند. چه غوغاهايي بر پا شده است براي اينكه نفت ايران را با تخفيف بيشتري بفروشند، بعد مي‌گويند تحريم نعمت است. كجا تحريم نعمت است؟

 


برگشت به تلکس خبرها