تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: اوكراين: روسيه به قدري پهپاد ايراني دارد كه مي‌تواند هر روز حمله كند
دوشنبه، 15 خرداد 1402 - 12:09     کد خبر: 51165

ملت ايران هرگز از كشور متجاوز حمايت نمي كند
پيام نفت:
ايران فروش پهپاد به روسيه براي جنگ در اوكراين را تكذيب كرده است

 

روسيه طي هفته‌هاي گذشته به طور گسترده از اين پهپاد‌ها براي حمله به شهر‌هاي اوكراين و ديگر اهداف در اين كشور استفاده كرد. مسكو علاوه بر پهپاد‌هاي «شاهد-۱۳۶» و «شاهد-۱۳۱» از پهپاد‌هاي اطلاعاتي، نظارتي و شناسايي استفاده مي‌كند. 
 
آفتاب‌‌نيوز :

يك مقام نيروي هوايي اوكراين هشدار داد كه روسيه به اندازه‌اي پهپاد‌هاي انتحاري ساخت ايران در اختيار دارد كه مي‌تواند به حملات پهپادي روزانه خود به اوكراين ادامه دهد.

يوري ايهنات، سخنگوي نيروي هوايي اوكراين درباره پهپاد‌هاي «شاهد-۱۳۶» ساخت ايران گفت: «پهپاد‌هاي شاهد به قدري زياد پرتاب مي‌شوند كه مشخص نيست قرار است دفاع هوايي ما را شناسايي كنند يا هدف، فرسوده كردن آن است.»

وي افزود كه به نظر مي‌رسد مسكو با استفاده گسترده از اين پهپاد‌ها همزمان هر دو هدف را دنبال مي‌كند. 

پيشنهاد امروز

يورونيوز نوشته است: روسيه طي هفته‌هاي گذشته به طور گسترده از اين پهپاد‌ها براي حمله به شهر‌هاي اوكراين و ديگر اهداف در اين كشور استفاده كرد. مسكو علاوه بر پهپاد‌هاي «شاهد-۱۳۶» و «شاهد-۱۳۱» از پهپاد‌هاي اطلاعاتي، نظارتي و شناسايي استفاده مي‌كند. 

بُرد پهپاد‌هاي انتحاري شاهد ساخت ايران دو هزار كيلومتر است و روسيه آن‌ها را با مواد منفجره به پرواز در مي‌آورد. اين پهپاد‌ها مي‌توانند بر فراز هدف به پرواز خود ادامه دهند و در موقعيت زماني مناسب به هدف برخورد كنند. 

اين در حالي است كه يك انديشكده آمريكايي در گزارش جديد خود نوشته است كه ظرفيت توليد پهپاد‌هاي نظامي روسيه جوابگوي نياز‌هاي اين كشور در جنگ نيست. روسيه پهپاد‌هاي خود مانند «اورلان» و «لانست» را توليد مي‌كند. 

معاون وزير دفاع اوكراين گفته است كه كشورش با وجود حملات پهپادي و موشكي روسيه براي آغاز عمليات ضدتهاجمي خود آمادگي دارد. 

اين مقام اوكرايني مدعي شد كه روسيه با حملات خود تلاش مي‌كند تا توجه كي‌يف را از عمليات ضدتهاجمي خود منحرف كند. 

معاون الكسي رزنيكوف، وزير دفاع اوكراين افزود كه كارايي سامانه‌هاي دفاع هوايي كشورش «بيش از ۹۰ درصد» بوده است.

 
منبع: يورونيوز
 

 


برگشت به تلکس خبرها