تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: معرفي جديدترين مدلهاي بخاري برقي كم مصرف با قيمت مناسب
یکشنبه، 14 خرداد 1402 - 10:01     کد خبر: 51150

پيام نفت:

ممكن است از خود بپرسيد كه بهترين بخاري برقي كدام مدل است؟ اصلا چه نوع بخاري برقي براي من مناسب است؟ در اين مطلب قصد داريم اطلاعات شما را در مورد انواع بخاري برقي و تفاوت هاي آنها بالا ببريم و در ادامه چند مدل از بهترين مارك بخاري برقي پرفروش و كم مصرف در بازار را به شما معرفي كنيم، در ادامه با طوطي كالا همراه باشيد.

خريد بخاري برقي كم مصرف

راهنماي خريد بخاري برقي كم مصرف

بخاري برقي چيست؟

تبديل انرژي الكتريكي به انرژي گرمايي را گرمايش الكتريكي مي گويند. اين گرمايش در بخاري هاي برقي، آشپزي و ... مورد استفاده قرار مي گيرد. درون بخاري هاي برقي يك المنت قرار دارد و همانطور كه گفته شد، انرژي الكتريكي را به انرژي گرمايي تبديل مي كند.

به طور كلي مي توان گفت، اين وسيله دستگاهي است كه باعث تبديل نيروي برق به گرما مي شود و در نتيجه محيط را گرم مي كند. باتوجه به سرد شدن هوا، نياز به اين وسيله در هر خانه اي احساس مي شود. ويژگي هايي از قبيل: جا به جايي راحت، اندازه كوچك، سادگي در طراحي ساخت و ... باعث شده است كه بخاري برقي جايگزين مناسبي براي بخاري هاي گازي باشد.

انواع بخاري برقي كدامند؟

۱- بخاري برقي فن دار

اين مدل بخاري هاي برقي كه به آن هيتر برقي هم گفته مي شود به اين شكل عمل مي كنند كه داراي المنت هايي براي گرم كردن هستند و همچنين فن هايي دارند كه حرارت ايجاد شده را همانند يك باد گرم منتقل مي كند.

اين مدل بخاري هاي به دليل داشتن فن و ايجاد باد گرم، سريع تر از ساير بخاري ها اتاق را گرم مي كنند و گرماي ايجاد شده هم ماندگاري بيشتري دارد، هرچند كه برخي پرتاب باد گرم را دوست ندارند و مايل هستند كه بدون پرتاب باد اتاق گرم شود.

پيشنهاد مطالعه : فن هيتر برقي چيست؟

عكس فن هيتر پارس خزر

عكس فن هيتر پارس خزر كم مصرف

۲- بخاري برقي يا هيتر برقي بدون فن

تفاوت اين مدل با مدل قبلي اين است كه تنها داراي يك يا چند المنت براي ايجاد گرما هستند و هيچ فني براي پرتاپ گرما وجود ندارد، اين مدل از نمونه هاي قديمي تر هستند كه همچنان طرفدران زيادي دارند.

۳- بخاري برقي با گرماي تابشي

اين مدل بخاري هاي برقي با سيستم تابش محيط را گرم مي كنند، در واقع با تابش مادون قرمز قسمتي را تحت تابش آن قرار مي گيرد را گرم مي كند، اين مدل براي گرم كردن خانه مناسب نيست و معمولا براي گرم نگه داشتن پا در زير ميز يا گرم كردن رختخواب قسمت هاي محدودي مانند اين مناسب هستند.

بهترين مدل هاي بخاري برقي كم مصرف

نكات كاربردي هنگام خريد بخاري برقي كم مصرف

حجم بخاري برقي

قبل از خريد بخاري برقي بايد به اين نكته توجه كنيد كه براي چه محيطي دستگاه را نياز داريد. براي مثال، اگر قصد داريد از اين وسيله در محيط كوچكي مثل اتاق خواب استفاده كنيد، مسلما نبايد بخاري بزرگي تهيه كنيد. چون علاوه بر پر كردن فضاي زيادي از اتاق، باعث هدر دادن انرژي بيشتري مي شود. اگر هم محيطي كه مي خواهيد بخاري را در آن جا قرار دهيد، بزرگ است، بديهي است كه بخاري كوچك كفايت نمي كند. بنابراين، به حجم و اندازه بخاري برقي دقت كنيد.

ترموستات بخاري

نكته ديگري كه قبل از خريد بخاري برقي بايد با آن توجه كنيد، ترموستات است. ترموستات ها قابليت تنظيم دارند و دماي بخاري را مي توانيد كم يا زياد است.

تكنولوژي به كار رفته در ساخت بخاري برقي

تكنولوژي هاي مختلفي در ساخت اين وسيله به كار رفته است. برخي از آن ها كل فضاي اتاق را گرم مي كنند، اما برخي ديگر به گونه اي طراحي شده اند كه فقط جسم يا فرد مقابلشان را گرم مي كنند. پس قبل از خريد، بهتر است فناوري به كار رفته در بخاري برقي را بشناسيد . از جمله اين تكنولوژي ها مي توان به سه نمونه اشاره كرد:

  1. گرمايش همرفتي : اين فناوري اتاق را به خوبي گرم نگه مي دارد، بخاري هايي كه از اين تكنولوژي برخوردارند، به فن هم مجهز هستند. معروف ترين بخاري كه اين سيستم را دارا مي باشد، بخاري دلونگي (Delonghi) است.
  2. گرمايش تابشي : اين سيستم به گونه اي طراحي شده است كه فقط فضاي مقابل خود را گرم مي كند. بيشتر مناسب اتاق خواب يا فضاهاي اداري است. اين بخاري ها مادون قرمز دارند و مي توانند گرماي خوبي داشته باشند.
  3. گرمايش Micathermic : در اين سيستم، از هر دو گرمايش تابشي و گرمايش همرفتي استفاده شده است. اين بخاري ها علاوه بر اين كه اتاق را گرم نگه مي دارند، جلوي گرد و غبار و حساسيت را مي گيرند. بدون فن هستند و سر و صدا ندارند. اگر به آسم يا حساسيت مبتلا هستيد، خريد اين بخاري گزينه مناسبي است.

عكس بخاري برقي كم مصرف

عكس بخاري برقي كم مصرف

چه زماني بايد از بخاري برقي استفاده كرد؟

مسلما توصيه اول اين است كه اگر براي شما مقدور است از بخاري گازي استفاده كنيد، بخاري هاي گازي از نظر هزينه به مراتب به صرفه تر هستند و البته گرماي خوبي هم ايجاد مي كنند. اما در مواقعي كه محيط شما خيلي بزرگ نيست و از طرفي امكان استفاده از بخاري گازي وجود ندارد، تنها انتخاب ما بخاري برقي خواهد بود كه در اين شرايط استفاده از بخاري برقي توصيه مي شود.

اما با توجه به اينكه هزينه مصرف برق در ايران كمي بالاتر از ساير منبع هاي انرژي است از اين رو انتخاب بهترين بخاري برقي كم مصرف ميتواند بسيار حائز اهميت باشد و بر همين اساس ما بهترين محصولات و البته كم مصرف ترين آنها را براي شما در اين پست آماده كرده ايم.

فراموش نكنيد، بخاري هاي فن دار از كيفيت بهتري برخوردار هستند، فقط تنها عيب آنها، اين است كه سر و صداي زيادي دارند. اگر با سر و صداي اين وسيله مشكل داريد، مي توانيد بخاري بدون فن را تهيه نماييد.

ملاك انتخاب كم مصرف ترين بخاري برقي چيست؟

شايد براي شما هم اين يك سوال مهم باشد اما بايد گفت كه ملاك اصلي براي انتخاب بخاري برقي كم مصرف، برچسب رده انرژي آن است كه بايد A و يا B باشد. اما مواردي همچون امنيت بالا، قابليت تنظيم حرارت، داشتن تايمر، قابليت صرفه جوي در انرژي و ... مي تواند در انتخاب بخاري برقي كم مصرف بسيار تاثير گذار باشد.

بخاري برقي كم مصرف و بهينه

معرفي بخاري برقي هاي كم مصرف با رده انرژي A و B

محصولات معرفي شده در اين پست از لحاظ كيفيت و مصرف انرژي بهترين هاي نوع خود هستند. پس مي توانيد اين محصولات را به طور كامل بررسي نماييد. دوستان محصولات معرفي شده در اين بخش از لحاظ كيفيت، تعداد فروش، رضايت كاربران و موارد مصرف انرژي در سطحي عالي قرار دارند و ما تنها مشخصات آنها را بيان خواهيم كرد.

1 -

فن هيتر پارس خزر مدل FH2000P

فن هيتر پارس خزر مدل FH2000P
فن هيتر پارس خزر مدل FH2000P دستگاهي كوچك و كاربردي است كه توسط اين شركت معتبر عرضه شده است. اين محصول بدنه ي پلاستيكي باكيفيتي دارد و قابليت فعاليت به عنوان فن را نيز دارد و در هواي گرم مي تواند به عنوان پنكه از آن استفاده كرد. ابعاد كوچك FH2000P امكان استفاده از آن روي ميز را به كاربر مي دهد.
فن هيتر پارس خزر مدل FH2000P در روزهاي سرد به عنوان بخاري برقي به كار مي آيد. كافي است پيچ تنظيم دما چرخانده شود تا المنت حرارتي دستگاه روشن شود. هم زمان فن دستگاه، هواي داغ را به بيرون دستگاه هدايت مي كند.
پيچ تنظيم دما كه درواقع يك ترموستات است هم در اين دستگاه در نظر گرفته شده است. يكي از آپشن هاي اين فن هيتر ممانعت از يخ زدگي المنت هاي آن است.
مشخصات محصول
2 -

فن هيتر آريته دلونگي ايتاليا مدل 808

فن هيتر آريته دلونگي ايتاليا مدل 808
برند آريته زير مجموعه شركت دلونگي ايتاليا ميباشد و همين امر باعث ميگردد تا محصولات توليدي اين برند داراي كيفيت بسيار بالايي باشند. آريته را ميتوان شاخه ي لوكس محصولات شركت دلونگي ناميد. فن هيتر808 شركت آريته جزو مجموعه وينتيج شركت آريته ميباشد.
فن هيتر808 داراي توان گرمايشي 2000 وات ميباشد وبه مدد كليد تنظيمي كه روي آن قرار دارد ميتوان دستگاه را روي توان 1000وات و 2000 وات تنظيم نمود.همچنين دستگاه داراي ترموستات محيطي ميباشد كه سبب صرفه جويي در مصرف برق ميشود علاوه بر اين فن هيتر808 داراي كليد ايمني در پايه ميباشد كه به محض واژگون شدن برق دستگاه را قطع ميكند.
فن هيتر 808 را ميتوان به عنوان يك پنكه روميزي بدون گرمايش هم استفاده نمود. اين دستگاه داراي يك دستگيره چرمي ميباشد كه حمل دستگاه را بسيار آسان ميكند و از آن در تمامي فضاها به راحتي ميتوان استفاده نمود. به عنوان مثال براي گرم كردن حمام پيش از دوش و يا فضاهاي ديگر مثل اتاق و آلاچيق و... از اين دستگاه ميتوان براي گرمايش يك فضاي 15 متري بهره گرفت.
مشخصات محصول
3 -

بخاري برقي فن دار برفاب مدل QH 2800

بخاري برقي فن دار برفاب مدل QH 2800
بخاري برقي برفاب مدل QH-2800 با توان حرارتي 2600 وات وسيله اي كارآمد با طراحي زيبا، كاربري آسان و بازده حرارتي مناسب است كه در فصل سرد فضايي دلپذير در خانه يا محل كار ايجاد مي كند. اين بخاري مجهز به 6 المنت شيشه اي است كه با فناوري جابه جايي- تابشي و بدون ايجاد شعله حرارت ايجاد مي كند.
به همين دليل حتي در مكان هاي بسته نيز مي توانيد بدون نگراني از كاهش اكسيژن محيط، گرماي مطلوب داشته باشيد. فن اين دستگاه كمك مي كند گرما به صورت همگن در فضا منتشر شود. اين محصول مجهز به ترموستات است كه توسط آن مي توان ميزان حرارت دلخواه را تنظيم كرد.
به كمك 4 كليد ديگر نيز مي توان 6 المنت و فن دستگاه را روشن و خاموش كرد. براي بازدهي يشتر از صفحه استيل منعكس كننده نور و حرارت در پس زمينه المنت ها استفاده شده است. اين دستگاه مجهز به سيستم عملكرد ايمن است كه در صورت واژگون شدن ناگهاني، به طور خودكار بخاري خاموش مي شود تا از بروز آتش سوزي جلوگيري شود.
مشخصات محصول
4 -

فن هيتر روميزي تكنو مدل Te-1404

فن هيتر روميزي تكنو مدل Te-1404
ففن هيتر تكنو مدل Te-1404 كاركردي بسيار كم صدا دارد و با حداكثر توان 2000 وات كار مي كند. روي بدنه دستگاه 2 دكمه ولومي ديده مي شود كه كه يكي براي كنترل دما و ديگري براي كنترل ميزان توان باد تعبيه شده است.
فن هيتر مدل Te-1404 مجهز به سيستم ايمني قطع خودكار است كه در صورت واژگوني و يا عدم مسطح بودن سطح، سيستم ايمني فعال و بخاري خاموش مي شود. ابعاد كوچك و اندازه ي جمع وجور اين هيتر آن را براي استفاده ي روميزي مناسب كرده و همچنين موجب حمل ونقل آسان دستگاه شده است.
مشخصات محصول
5 -

بخاري برقي كلترونيك مدل KH 3077

بخاري برقي كلترونيك مدل KH 3077
بخاري برقي كلترونيك مدل KH 3077، با داشتن ظاهري كلاسيك و زيبا از سري محصولات با كيفيت شركت كلترونيك مي باشد. اين بخاري با داشتن بازدهي بالا و حداكثر توان گرمايشي 2000 وات گرماي مطلوبي را براي شما به ارمغان مي آورد.
از طرفي جنس مواد بكار رفته در اين بخاري برقي عالي بوده و هنگام مشاهده اين محصول از نزديك به كيفيت ساخت بالاي آن پي خواهيد برد. بخاري برقي كلترونيك مدل KH 3077، در كنار كارايي و بازدهي بالا، از نظر ايمني يك محصول گرمايشي كامل مي باشد تا خيال مصرف كننده را از نظر ايمني راحت كند.
مشخصات محصول
6 -

فن هيتر پارس خزر مدل SH2000P

فن هيتر پارس خزر مدل SH2000P
فن هيتر پارس خزر مدل SH2000P دستگاهي است كاربردي براي آن ها كه مي خواهند سريع گرم شوند. اين بخاري برقي علاوه بر كارآيي بالا، بسيار هم زيباست. بدنه ي دستگاه از جنس پلاستيك بسيار باكيفيت است كه در صورت كثيف شدن به سادگي نيز تميز مي شود؛ البته حتما بايد دستگاه را از برق جدا كرد.
حالت بخاري اين دستگاه، در دو قدرت فعاليت كرده و المنت هاي داخلي را داغ مي كند. فن داخلي باعث مي شود تا هواي داغ شده به خارج دستگاه منتقل شود. ترموستات دستگاه كه در شش حالت درجه بندي شده، به صورت پيچ تنظيم روي دستگاه و بين دكمه هاي فعال كردن المنت ها تعبيه شده است.
درصورتي كه دكمه هاي روشن شدن المنت ها در حالت خاموش باشد، دستگاه به عنوان يك فن يا پنكه عمل مي كند و حرارتي ايجاد نمي كند. از قابليت هاي مهم فن هيتر پارس خزر مدل SH2000P، قابليت چرخش دستگاه به طرفين است تا به اين ترتيب باد به تماي جهات پخش شود؛ البته زاويه ي چرخش محدود است.
مشخصات محصول
7 -

هيتر برقي ويداس مدل VIR-8055

هيتر برقي ويداس مدل VIR-8055
هيتر برقي ويداس مدل VIR-8055 از نوع بخاري برقي هاي پنكه اي مي باشد كه تا ارتفاع 140 سانتي متري مي تواند تنظيم شود و در دو رنگ سفيد و مشكي توليد شده است. اين دستگاه داراي فن براي انتشار گرما در محل مي باشد داراي توان 1000 واتي است كه براي يك بخاري برقي بسيار مناسب و معقول است.
اين دستگاه قابليت انتقال 90 درصد انرژي گرمايي با استفاده از تكنولوژي روز را دارد و بسيار كم مصرف است، در نتيجه از نظر مصرف انرژي بسيار مقرون به مصرف مي باشد. از نظر ايمني هيتر برقي ويداس مدل VIR-8055 داراي دو ويژگي مهم است؛ اين بخاري مجهز به روكش ايمني جلوگيري از سوختگي و سيستم ايمني قطع كن هنگام واژگوني است، كه اين دو ويژگي ايمني كامل هنگام استفاده از دستگاه را كاملا تضمين ميكند.
با سيستم گرماتاب هالوژني و دمنده هواي گرم؛ اين دستگاه توانايي گرمادهي يكنواخت حرارت به طول 3 متر را دارد. در آخر بايد به اين نكته مهم اشاره كرد كه اين دستگاه قابليت استفاده به 3 صورت: ايستاده، روميزي و ديواري را دارد و همچنين به وسيله ريموت كنترل اين دستگاه، استفاده از آن بيش از پيش آسان مي شود.
مشخصات محصول
8 -

هيتر مگامكس مدل MQH 4900

هيتر مگامكس مدل MQH 4900
مشخصات محصول
9 -

بخاري برقي كم مصرف دلونگي مدل HVF 3030 M

بخاري برقي كم مصرف دلونگي مدل HVF 3030 M
مشخصات محصول
10 -

بخاري برقي گوسونيك مدل GEH-223

بخاري برقي گوسونيك مدل GEH-223
بخاري برقي گوسونيك مدل GEH-223 با جنس بدنه فلز و پلاستيك در 3 رنگ سفيد / قرمز مشكي / مشكي نقره اي و بازده حرارتي بالا توليد و عرضه گرديده است. المنت تعبيه شده در بخاري GEH-223 از جنس شيشه اي كوارتز با تكنولوژي مادون قرمز مي باشد كه بدون ايجاد شعله، حتي محيط ها با تهويه نامناسب را بدون كاهش ميزان اكسيژن، به فضايي گرم و مطلوب مبدل مي سازد و همچنين با كمك فن طراحي شده در اين بخاري ميتوان بخش وسيعتري را با سرعت بيشتري گرم نمود.
گاسونيك مخزني در بالاي بخاري به نام رطوبت ساز طراحي كرده كه از طريق اين مخزن و با ريختن مقداري آب، ميتوان از بوجود آمدن هواي خشك جلوگيري نموده و ميزان آسيب به مجاري تنفسي و مصنوعات چوبي را كاهش داد و لازم به توضيح است توسط يك ولوم مجزا كه براي قابليت رطوبت ساز طراحي شده ، ميتوان ميزان بخاردهي دستگاه را نيز تنظيم نمود.
بر روي دستگاه ولوم ديگري جهت تنظيم ترموستات وجود دارد كه براي كنترل دما مي بايست ابتدا اين ولوم را در حالت حداكثر قرار داد و پس از رسيدن به دماي موردنظر ، ولوم ترموستات را خلاف جهت چرخاند تا دستگاه خاموش گردد و مجدد ولوم را كمي چرخانده تا بخاري روشن شود و بدين ترتيب قادر خواهيم بود هواي محيط را با دماي موردنظر تنظيم و گرم نگه داشت.
مشخصات محصول
11 -

بخاري برقي ايستاده گرما گستر مهر مدل تويست

بخاري برقي ايستاده گرما گستر مهر مدل تويست
بخاري برقي ايستاده مهر MEHR مدل تويوست Toyoset با حداكثر توان 1500 وات به شكل كلاسيك و ساده با رده انرژي A و مصرف كم انرژي همراه با بازده حرارتي بالا طراحي شده است تا محيطي گرم و مطبوع را در فصول سرد سال براي شما ايجاد كند.
اين دستگاه داراي 3 المنت سراميكي يا سيم پيچ فلزي است كه با داغ و سرخ شدن سيم پيچ ها توليد حرارت مي كند و به دليل نداشتن شعله حتي در مكان هايي با تهويه نامناسب نيز مي توان بدون كاهش ميزان اكسيژن گرماي مطلوب و مناسب را ايجاد نمود.
بخاري ايستاده تويوست مهر داراي پنل با سه كليد كنترلي و چراغ نشانگر داخلي روي بدنه دستگاه مي باشد كه جهت روشن و خاموش كردن المنت هاي بالا، پايين و وسط بطور مجزا كاربرد دارد.
صفحه فلزي به كار رفته بعنوان منعكس كننده نور و حرارت در پس زمينه المنت ها موجب كارايي و بازده حرارتي بيشتر دستگاه گرديده و فضاي وسيع تري را گرم مي كند. اين بخاري برقي مجهز به كليد ايمني قطع كن اتوماتيك است كه زير بدنه دستگاه تعبيه شده تا در صورت واژگون شدن احتمالي وسيله بطور خودكار آن را خاموش كرده و از بروز خطر آتش سوزي جلوگيري گردد.
مشخصات محصول
12 -

بخاري برقي آراسته سري زنبوري مدل REHA2000

بخاري برقي آراسته سري زنبوري مدل REHA2000
مشخصات محصول
13 -

بخاري برقي كم مصرف ابر استاره مدل آفتاب

بخاري برقي كم مصرف ابر استاره مدل آفتاب
بخاري ابر استار مدل آفتاب يك محصول با كيفيت است كه با مصرف انرژي كم 1500 وات و راندمان مصرف انرژي A يكي از كم مصرف ترين و پر بازده ترين محصولات اين شركت مي باشد.
اين بخاري داراي 3 شعله در جلو و يك شعله در بالا به منظور بازدهي بيشتر مي باشد. لطفا توجه داشته باشيد اين محصول يك بخاري بدون فن است. همچنين به منظور افزايش ايمني اين محصول داراي كليد ايمني است كه در صورت واژگوني به صورت اتوماتيك خاموش مي شود.
مشخصات محصول
پاسخ كوتاه به سوالات پر تكرار
قيمت انواع بخاري برقي كم مصرف چند است؟
قيمت بخاري برقي كم مصرف به عوامل مختلفي همچون برند شركت سازنده، رده مصرف انرژي، توان مصرفي و گرمايشي، نوع المنت ها، ابعاد، ايمني، فن دار بودن و ساير قابليت هاي آن بستگي دارد، اما در حالت كلي قيمت بخاري برقي از 150 هزار تومان تا 10 ميليون مي باشد.
بهترين برندهاي توليد كننده بخاري برقي كدامند؟
از بهترين و معروف ترين شركت هاي توليد كننده بخاري برقي كم مصرفي مي توان به برندهاي پارس خزر، فلر، برفاب، توليپس، جي پاس، ويداس، دلونگي، آراسته، ناسيونال، مايدا، آبسال و ... اشاره كرد.

 


برگشت به تلکس خبرها