تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: بهترين هيترهاي برقي كم مصرف
شنبه، 13 خرداد 1402 - 21:57     کد خبر: 51149

پيام نفت:

فهرست مطالب

فصل زمستان و بارش برف زيبايي‌هاي خاص خودش را دارد ولي سرماي شديدي را هم با خود به همراه مي‌آورد و بايد با ابزارهاي موجود براي اين سرما آماده شويم. شوفاژ و بخاري اصلي‌ترين وسايل گرمايشي خانه‌ها هستند ولي در بسياري از مواقعي كه استفاده از گاز ممكن نيست بخاري و هيتر برقي به بهترين گزينه تبديل مي‌شود. در ادامه اين مطلب قصد داريم بهترين بخاري برقي كم مصرف را به شما معرفي كنيم تا هم راحت‌تر بتوانيد يك وسيله گرمايشي خوب براي خانه خريداري كنيد و هم هزينه قبض برق را نيز افزايش ندهيد.

 

انواع هيتر و بخاري برقي را مي توانيد از تكنولايف بخريد: خريد هيتر برقي

بخاري يا هيتر برقي چيست؟

قبل از اين كه بخواهيم به معرفي بهترين هيتر برقي كم مصرف بپردازيم مهم است كه با ماهيت اين دستگاه آشنا شويم. بخاري و هيتر برقي وسايلي هستند كه مي‌توانند جريان برق را از طريق المنت‌هايي به گرما تبديل كنند. يعني اين محصولات به جاي سوزاندن گاز و ايجاد گرما از برق كمك مي‌گيرند و گرماي مورد نياز خانه را از طريق برق تأمين مي‌كنند.

بهترين مارك بخاري برقي كم مصرف

بهترين نوع بخاري برقي كم مصرف

در اين بخش انواع بخاري برقي را به شما معرفي مي‌كنيم تا بتوانيد بهترين گزينه ممكن را انتخاب كنيد.

بخاري برقي كم مصرف

بدون شك يكي از مشكلات بخاري برقي اين است كه مصرف برق را تا حد زيادي افزايش مي‌دهد و به‌ اين ترتيب شما در انتهاي ماه مجبور مي‌شويد هزينه بالايي را براي قبض برق پرداخت كنيد. برخي از مدل‌هاي بخاري برقي يا هيتر برقي با مصرف پايين‌تري توليد مي‌شوند تا اين مشكل را برطرف كنند. حتما هنگام انتخاب يك مدل به برچسب انرژي آن دقت كنيد.

بخاري برقي فن‌ دار

همان‌طور كه ذكر كرديم بخاري برقي از طريق المنت برق را به گرما تبديل مي‌كند و مدل‌هاي داراي فن اين امكان را دارند كه اين گرما را در محيط پخش كنند. در واقع اين مدل‌ها به پخش بهتر گرما در خانه كمك مي‌كنند و گزينه‌هاي مناسب‌تري هستند. از طرفي امنيت اين مدل‌ها نيز بسيار بالاتر است؛ چرا كه گرما تنها به يك نقطه تابينده نمي‌شود و از ايجاد آتش سوزي نيز جلوگيري مي‌شود.

بخاري برقي تابشي

اين نوع بخاري برعكس مدل فن دار تنها مي‌تواند يك نقطه را گرم كند. در واقع اين نوع بخاري براي مكان‌هاي كوچك‌تر مناسب است و فضاهايي كه هوا در آن‌ها جريان داشته باشد. اين نوع بخاري براي فضاهايي كه گردش هوا ندارند توصيه نمي‌شود؛ چرا كه ممكن است يك نقطه بيش از حد گرم شود و آتش سوزي به وجود بيايد.

بخاري برقي هالوژني

اين نوع بخاري برقي راندمان بالاتري دارد و درصد بيشتري از برق مصرفي را مي‌تواند به گرما تبديل كند. اين بخاري‌ها بلافاصله پس از روشن شدن داغ مي‌شوند تا انرژي هدر نرود و همچنين در بسياري از نسخه‌ها پس از گرم شدن محيط به صورت خودكار خاموش مي‌شوند تا انرژي بيش از حد مصرف نشود.

 

پيشنهاد مطالعه:
راهنماي خريد هيتر برقي

 

بهترين مدل بخاري برقي كم مصرف

در اين بخش مدل‌هاي جذاب براي خريد را معرفي مي‌كنيم تا بتوانيد بسته به نياز خود بهترين مدل را انتخاب كنيد.

بخاري برقي برفاب مدل QH-2800

بهترين نوع بخاري برقي كم مصرف

اين بخاري برقي از برفاب وزني معادل 6.5 كيلوگرم دارد و اندازه آن هم 59.5 در 26 در 54 سانتي‌متر است. اين محصول طراحي ساده‌اي دارد و از روبرو داخل آن و المنت‌ها قابل مشاهده هستند. توان گرمايشي اين مدل بين 600 الي 2600 وات است و به لطف سيستم قطع خودكار و همچنين ترموستات ايمني خيال شما را از بابت وقوع حادثه آسوده مي‌كند.

اين بخاري برقي داراي 6 المنت كلي است و خوشبختانه از فن هم بهره مي‌برد تا بهتر بتواند گرما را در محيط پخش كند. در كنار اين بخاري چهار دكمه ديده مي‌شود كه شما به وسيله آن‌ها مي‌توانيد كنترل كاملي بر المنت‌ها و فن داشته باشيد. ناگفته نماند كه اين دستگاه داراي صفحه استيل منعكس كننده نور و حرارت در پس زمينه المنت‌ها است كه به عملكرد بهتر كمك مي‌كند.

 

قيمت بخاري برقي برفاب مدل QH-2800

 

بخاري برقي فن دار آراسته مدل ARS2000

بهترين مدل بخاري برقي كم مصرف

اين بخاري وزن 3 كيلوگرمي دارد و بسيار سبك‌تر از مدل قبلي است و از نظر ابعاد نيز با داشتن اندازه 54 در 21 در 48 سانتي‌متر مقداري كوچك‌تر به حساب مي‌آيد. طراحي اين محصول كلاسيك است و احتمالا شما را به ياد بخاري‌هاي برقي قديمي‌تر مي‌اندازد. حداكثر توان گرمايشي اين مدل برابر با 2000 وات است و مصرف انرژي A++ دارد كه يك مزيت بزرگ به حساب مي‌آيد و باعث مي‌شود تا مبلغ قبض برق شما خيلي زياد نشود.

اين بخاري برقي فاقد توموستات ايمني است و از 4 المنت بهره مي‌برد كه مي‌توانيد دماي آن را تنظيم كنيد. بخاري برقي فن دار آراسته مدل ARS2000 قطعا يك مدل بي‌نقص نيست اما با توجه به قيمت پايين و امكانات خوب و به‌خصوص مصرف پايين ارزش خريد بالايي دارد.

 

قيمت بخاري برقي فن دار آراسته مدل ARS2000

 

هيتر برقي سايا مدل FH-2020

بهترين هيتر برقي كم مصرف

به يك بخاري برقي بسيار كوچك و سبك نياز داريد كه راحت بتوانيد آن را جابجا كنيد؟ بدون شك هيتر برقي سايا مدل FH-2020 يكي از بهترين انتخاب‌هاي شما خواهد بود. اين مدل تنها 1.25 كيلوگرم وزن دارد و ابعاد آن نيز برابر با 28 در 24 در 12 سانتي‌متر است. حداكثر توان پردازشي اين دستگاه بين 500 تا 2000 وات است و سايا براي اين مدل تايمر در نظر گرفته است.

اين محصول امكان تنظيم دما هم دارد و هم به روي ميز هم به روي زمين قرار مي‌گيرد. در نظر داشته باشيد كه ميزان پوشش دهي اين مدل برابر با 10 متر است و براي فضاهاي كوچك مناسب است و براي فضاي بزرگ كاربرد خيلي زيادي نخواهد داشت. ناگفته نماند كه اين مدل داراي ترموستات ايمني است تا نگراني بابت ايجاد آتش سوزي و آسيب به وسايل وجود نداشته باشد.

 

قيمت هيتر برقي سايا مدل FH-2020

 

بخاري برقي آراسته 2000 وات سه شعله

هيتر برقي آراسته ۲۰۰۰ وات

يكي از ارزان‌ترين بخاري‌هاي برقي كه مي‌توانيد تهيه كنيد همين بخاري برقي آراسته 2000 وات سه شعله است. اين محصول داراي سه المنت است و در كنار آن نيز سه دكمه قرار گرفته كه هر دكمه براي روشن كردن يك المنت كاربرد دارد. خوشبختانه مصرف انرژي اين محصول A است و اين يعني نگراني بابت قبض برق وجود نخواهد داشت. حداكثر توان گرمايشي اين مدل 2000 وات است و ظاهر بسيار كلاسيك آن قديمي شما را به ياد ايام قديم مي‌اندازد.
قيمت بخاري برقي آراسته 2000 وات سه شعله

 

بخاري برقي توليپس مدل EH 101

بخاري برقي توليپس مدل EH 101

اين بخاري برقي از توليپس 890 گرم وزن دارد و يعني حتي وزن آن به 1 كيلوگرم هم نمي‌رسد و بدون شك مي‌توان آن را يكي از سبك‌ترين بخاري‌هاي برقي موجود در بازار در نظر گرفت.  بخش روبرويي بخاري حالت پنجره‌اي دارد و در پايين هم دو دكمه براي تنظيم گرما و شدت باد ديده مي‌شود. اين مدل از 7 حالت گرمايشي مختلف برخودار است و به اين ترتيب بين توان گرمايشي 1000 تا 2000 وات تغيير مي‌كند.

وجود سيستم قطع خودكار و ترموستات ايمني هم يكي از نكات مثبت اصلي اين بخاري برقي است. توليپس به گونه‌اي اين محصول را طراحي كرده كه پس از مدت طولاني استفاده هم بدنه خيلي داغ نشود كه آسيب به وسايل اطراف يا فرش يا هر چيز ديگري وارد نشود. اين دستگاه براي محيط‌هاي كوچك انتخاب بي‌نقصي خواهد بود.

قيمت بخاري برقي توليپس مدل EH 101

 

شومينه برقي آراسته مدل EFPA2000

شومينه برقي آراسته مدل EFPA2000

اگر براي شما ظاهر بخاري برقي اهميت دارد و مي‌خواهيد مدلي خريداري كنيد كه ظاهر جذابي داشته باشد حتما توجه ويژه‌اي به اين محصول داشته باشيد. اين مدل شومينه برقي است و جذابيت زيادي دارد و مي‌توان در سالن پذيرايي شما مورد استفاده قرار بگيرد. وزن اين دستگاه 5.2 كيلوگرم است و حداكثر توان گرمايشي بين 1000 تا 2000 وات دارد. دماي اين بخاري برقي يا بهتر است بگوييم شومينه برقي در سه حالت مختلف قابل تنظيم است.

 

قيمت شومينه برقي آراسته مدل EFPA2000

 

بخاري برقي هالوژني ويداس مدل VIR-8055

بخاري برقي هالوژني ويداس مدل VIR-8055

اين بخاري برقي ظاهري دقيقا شبيه به يك پنكه معمولي دارد ولي با اين تفاوت كه به جاي باد خنك باد گرم توليد مي‌كند. اين محصول سه كيلوگرمي داراي پايه با قابليت تنظيم ارتفاع است و مي‌توانيد آن را به ديوار متصل كنيد تا فضاي بسيار كمتري را هم اشغال كند. از نظر امنيت قطع كن خودكار و ترموستات ايمني خيال شما را راحت خواهد كرد و وجود ريموت كنترل به شما امكان مي‌دهد تا از راه دور سرعت پره‌ها و يا دماي بخاري را تغيير دهيد.

 

قيمت بخاري برقي هالوژني ويداس مدل VIR-8055

 

بخاري برقي هالوژني توليپس مدل EH-203

اگر در ذهن شما يك بخاري برقي داراي المنت‌هايي را با رنگ نارنجي و سرخ است بايد بگوييم كه بخاري برقي هالوژني توليپس مدل EH-203 ذهنيت شما را تغيير خواهد داد و با ظاهر متفاوت خود مي‌تواند نظر هر كسي را به خود جلب كند. اين محصول در دو رنگ سفيد و مشكي ساخته شده و در بخش روبرويي آن هيچ خبري از المنت يا هيچ چيز ديگري نيست. در كنار بخاري برقي هالوژني توليپس دكمه‌هاي كنترل قرار گرفته‌اند و شما كنترل كاملي به روي محصول خواهيد داشت. سيستم قطع خودكار و ترموستات ايمني از ديگر ويژگي‌هاي اين مدل است.

 

قيمت بخاري برقي هالوژني توليپس مدل EH-203

 

جمع بندي

در اين مطلب به بهترين مارك بخاري برقي كم مصرف و بهترين مدل‌هاي موجود اشاره كرديم كه مي‌توانيد با بودجه‌هاي متفاوتي به سراغ آن‌ها برويد. حتما هنگام انتخاب يك مدل به توان بخاري و متراژ فضاي مورد نظر خود توجه داشته باشيد تا بخاري بتواند محيط را گرم كند.

 

پيشنهاد مطالعه:
طرز استفاده از بخاري برقي

 

سوالات متداول

بخاري يا هيتر برقي چيست؟ بخاري و هيتر برقي محصولاتي هستند كه توانايي تبديل جريان برق به گرما را از طريق المنت‌ها دارا هستند. يعني اين وسال براي توليد گرماي به جاي گاز و سوزاندن آن از برق استفاده مي‌كنند و از اين طريق گرما را به وجود مي‌آورند.

بخاري برقي فن‌ دار چيست؟ بخاري‌هاي برقي داراي فن مي‌توانند گرماي توليد شده را بسيار بهتر در محيط پخش كنند. اين مدل‌ها گرما را در خانه به جريان درمي‌آورند و باعث مي‌شوند تا كل فضا گرم شود و نه فقط مقابل خود بخاري برقي. اين محصولات از نظر ايمني نيز وضعيت بهتري نسبت به مدل‌هاي ديگر دارند و يك نقطه را بيش از اندازه گرم نمي‌كنند كه حادثه رخ دهد.

 


برگشت به تلکس خبرها