تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: فرمانده نيروي دريايي ارتش: به‌زودي ائتلاف‌ جديد دريايي ايران با كشور‌هاي منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرين و عراق شكل مي‌گيرد
شنبه، 13 خرداد 1402 - 20:33     کد خبر: 51145

پيام نفت:
دريادار شهرام ايراني فرمانده نيروي دريايي ارتش از شكل‌گيري ائتلاف هاي جديد منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي خبر داد و گفت: ائتلاف مشترك نيروي دريايي ايران با كشور‌هاي منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرين و عراق به‌زودي شكل مي‌گيرد.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نيروي دريايي ارتش از شكل‌گيري ائتلاف هاي جديد منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي خبر داد و گفت: ائتلاف مشترك نيروي دريايي ايران با كشور‌هاي منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرين و عراق به‌زودي شكل مي‌گيرد.

به گزارش «انتخاب»، دريادار شهرام ايراني فرمانده نيروي دريايي ارتش در گفت‌وگويي تلويزيوني از شكل‌گيري ائتلاف‌هاي جديد در منطقه و فرامنطقه‌ خبرداد و گفت: امروز كشورهاي منطقه به اين نقطه رسيده‌اند كه اگر قرار است امنيتي در منطقه برقرار باشد حتماً با هم‌افزايي و همكاري يكديگر قابل انجام و برقراري است.

به نوشته فارس، وي افزود: در اين راستا، ائتلاف‌هاي جديدي در حال شكل گيري در منطقه و فرامنطقه است. 

فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به ائتلاف دريايي ايران، روسيه و چين بيان كرد: اين ائتلاف سه جانبه به همراه روسيه و چين كه ساليانه رزمايش‌هايي را هم در قالب آن برگزار مي‌كنيم در حال توسعه است. علاوه بر اين، ائتلاف‌هاي منطقه‌اي در حال شكل‌گيري است.

 وي ادامه داد: به زودي شاهد آن خواهيم بود كه منطقه ما از هر نيروي غير موجه عاري شده و مردم منطقه با استفاده از سربازهاي خود در حوزه امنيتي خود مسلط باشند.

دريادار ايراني در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه كدام كشورها تقاضا دارند تا در  اقدام اشتراكي منطقه‌اي به همراه ايران حاضر باشند، گفت: ما پيش از اين با عمان اقدام اشتراكي را داشتيم و اكنون عربستان اين هدف‌گذاري را انجام داده و به آن ورود كرده است. امارات، قطر، بحرين، عراق، پاكستان و هند جزو اين كشورها هستند.

وي افزود: تقريباً همه كشورهاي حوزه شمال اقيانوس هند به اين باور رسيده اند كه بايد در كنار جمهوري اسلامي ايران قرار گيرند و به صورت مشترك با هم‌افزايي قابل توجه امنيت را برقرار كنند.

 


برگشت به تلکس خبرها