تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي
یکشنبه، 16 بهمن 1401 - 15:28     کد خبر: 50595

پيام نفت:
اينسايدر در گزارشي مصور نوشت: در اين گزارش به بخش‌هايي از زندگي مردم كره شمالي پرداخته‌ شده است؛ مردمي كه بايد براي تعيين وقت طلاق رشوه پرداخت كنند و اگر بي‌خبر به مسافرت بروند، اعدام خواهند شد.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي

ايسنا: در اين گزارش به بخش‌هايي از زندگي مردم كره شمالي پرداخته‌ شده است؛ مردمي كه بايد براي تعيين وقت طلاق رشوه پرداخت كنند و اگر بي‌خبر به مسافرت بروند، اعدام خواهند شد.

پايگاه خبري اينسايدر در گزارشي به چند جنبه‌ از زندگي در كره شمالي پرداخته است: خانواده و دودمان براي مردم كره شمالي مهم است و بسياري از آن‌ها اقوامي در كره جنوبي دارند كه ملاقات‌هايشان به دليل سخت‌گيري‌هاي دولت پيونگ‌يانگ با مشكلات زيادي مواجه شده است.

تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي
سال‌هاست كه ساكنان شبه‌جزيره كره نمي‌توانند با اقوام و خانواده خود در كره شمالي و جنوبي ديدار كنند.

كره جنوبي در ماه سپتامبر پيشنهاد از سرگيري ملاقات خانواده‌هايي را مطرح كرد كه از زمان جنگ كره در ۱۹۵۳ از هم جدا افتاده‌اند، ‌اما پيونگ‌يانگ مخالفت كرد. در ۲۰۱۹ هم گفت‌وگوهاي هسته‌اي و – و بعدها همه‌گيري كرونا - برنامه برقراري رفت‌وآمد ميان اين دو همسايه را به حالت تعليق درآورد.
 

تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي

پناهجويان كره شمالي در كره جنوبي ياد اجداد خود را گرامي مي‌دارند-

كيمچي‌پزان

با اين حال، مردم كره شمالي با همسايه‌هاي محلي خود در خاك اين كشور به سنت‌هاي ديرينه مي‌پردازند. يكي از اين سنت‌ها پخت كيمچي است كه با ترشي سبزيجات طبخ شده و در كنار بيشتر غذاها سرو مي‌شود. سال گذشته ميلادي راديو آسياي آزاد گزارش داد كه كاهش برداشت محصول باعث شده تا بسياري از خانواده‌ها نتوانند به كيمجانگ (مراسم كيمچي‌پزان) بپردازند.
 

تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي

خانواده‌اي در كره شمالي كيمچي مي‌پزند-

كيم جونگ اون برنامه آموزشي اين كشور را بر علوم طبيعي بنا كرده است

نظام تحصيلي اين كشور در دوره كيم جونگ اون، رهبري كره شمالي به ۱۲ سال گسترش پيدا كرده و بر مباحث علم، فناوري، مهندسي، و رياضيات متمركز شده است.
 

تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي

دانش‌آموزان مقطع متوسطه در راه مدرسه‌اي در پيونگ‌يانگ-

مردم به باغ وحش مي‌روند تا گونه‌هاي گوناگون جانوري كشورهاي مختلف را مشاهده كنند

باغ وحش پيونگ‌يانگ چند دهه است كه ميزبان بازديدكنندگان است. در سال ۲۰۱۶ يكي از محبوب‌ترين غرفه‌هاي اين باغ‌وحش غرفه سگ‌ها بود كه نژادهاي مختلفي از اين گونه جانوري را به نمايش گذاشته بود.

تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي
براي تعيين وقت طلاق بايد رشوه بدهيد!

در همه‌گيري كرونا، فشارهاي مالي باعث شد تا نرخ طلاق در كره شمالي افزايش يابد. مطالعات نشان مي‌دهد كه طلاق در فرهنگ كره شمالي امري نكوهش شده است و مردم اين كشور براي تعيين وقت دادگاه طلاق، رشوه مي‌دهند!
 

تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي

مردم كره شمالي در نظام طبقاتي «سونگبان» به سه دسته اصلي اجتماعي «وفادار»، «متزلزل» و «متخاصم» تقسيم مي‌شوند. حقوق جنسي، جنسيتي و انساني زنان و گروه‌هاي حاشيه‌اي در اين كشور به صورت متداول نقض مي‌شود.
ملي‌گرايي و ستايش رهبران در اين كشور رواج بسيار زيادي دارد

جمعيت ۲۵ ميليوني كره شمالي از همان ابتداي كودكي فرا مي‌گيرند كه بايد رهبران خود مانند كيم جونگ اون را خداي خود دانسته و ستايش كنند. بسياري از شهروندان اين كشور او را در ملأ عام ستايش مي‌كنند،‌ اما از آنجا كه دگرانديشان با تهديد مرگ يا اردوگاه كار اجباري مواجه هستند، مشخص نيست كه ارادت مردم اين كشور به رهبرشان تا چه حد قلبي است.
 

تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي

هفتادمين سالگرد تاسيس كره شمالي

بزرگداشت قدرت نظامي كره شمالي هم يكي ديگر از فعاليت‌هاي رايج در اين كشور است. مردم كره شمالي هر سال تاسيس «ارتش خلق كره» را جشن مي‌گيرند. جشن امسال در هشتم فوريه (۱۹ بهمن) برگزار خواهد شد و اين احتمال وجود دارد كه كيم جونگ اون يك كلاهك هسته‌اي تاكتيكي را آزمايش كند.
پروپاگاندا در كره شمالي ريشه دوانده است

پروپاگاندا يا تبليغات سياسي ابزار قدرتمند اين كشور در ترويج ايده‌هاي ملي‌گرايانه است. كره شمالي در مرز با همسايه جنوبي خود يك روستاي باصفا و آرام ايجاد كرده تا مردم كره جنوبي را به ترك وطن وادار كند. كره شمالي از اين روستا با نام «دهكده صلح» ياد مي‌كند و مردم كره جنوبي آن را «دهكده پروپاگاندا» مي‌نامند.

تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي
دهكده صلح يا دهكده پروپاگاندا

كيم جونگ اون در دشواري‌ها به تبليغات سياسي متوسل مي‌شود

او براي تحقق چشم‌انداز مستقل و قدرت نظامي كه براي كره شمالي متصور است به «كنگره حزب كارگر» نياز دارد. در مارس ۲۰۲۲ كيم دستور آغاز يك كارزار تبليغات سياسي تازه را صادر كرد كه هدف آن افزايش روحيه ملي در خلال دشواري‌هاي اقتصادي بود.

تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي
تصويري تبليغاتي از اسب‌سواري كيم جونگ اون كه سعي در ارائه چهره‌اي باصلابت دارد

اگر بي‌خبر سفر كنيد اعدام مي‌شويد!

به گزارش ديدبان حقوق بشر، سفر به خارج از كره شمالي يا در داخل اين كشور بدون دريافت مجوزهاي لازم جرم بزرگي تلقي مي‌شود. بسياري از مردم اين كشور كه به كره جنوبي گريخته‌اند، خطر بزرگي را به جان خريده‌اند، زيرا مجازات ترك كره شمالي بدون دريافت مجوزهاي لازم، اعدام است!
تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي
تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي
تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي
تصاويري از يك روز عادي در كره شمالي
 

 

 

 


برگشت به تلکس خبرها