تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: مخازن منفجر شده در افغانستان براي پخش نيست
شنبه، 16 اسفند 1399 - 20:15     کد خبر: 47062

صبح امروز سه مخزن سوخت در گمرك" ابو نصر فراهي" افغانستان دچار حريق شد كه طبق اعلام سخنگوي شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي طبق بررسي‌هايي اوليه به عمل آمده مخازن مربوطه در خاك افغانستان بوده ودر مالكيت شركت ملي پخش نيستند
پيام نفت:

به گزارش آژانس رويدادهاي مهم نفت و انرژي"نفت ما "،    فاطمه كاهي  با اشاره به آتش‌سوزي سه مخزن سوخت در گمرك" ابو نصر فراهي" در مرز ايران و افغانستان، اظهار كرد: تا آنجا كه اطلاع داريم هيچ كدام از تاسيسات ايران آسيب نديده است.
حوالي ساعت ۱۱ صبح امروز، سه مخزن سوخت  در گمرك" ابونصر فراهي" افغانستان طعمه حريق شد و از دقايق ابتدايي گمرك  و دستگاه هاي مستقر در مرز ماهيرود ايران با بازكردن درب هاي ورودي و پذيرش كاميون ها از سمت  افغانستان و ارسال چهار خودروي آتش نشاني به محل آتش سوزي، براي مهار آتش سوزي و ممانعت از گسترش حريق به كمك افغانستان آمده است.
كاميون هاي محوطه گمركي ماهيرود  ايران هم، به سرعت تخليه و به سمت مناطق  دورتر هدايت شدند و هم زمان، با باز شدن درب هاي مرزي، كاميون هاي مستقر در افغانستان نيز به سمت ماهيرود هدايت شدند.
لطيفي - سخنگوي گمرك ايران - در اين باره گفت: هر كدام از اين مخازن ۱۲۰هزار ليتر گنجايش سوخت دارند و تاكنون سه محزن دچار حريق شده كه با اعزام چهار تيم آتش نشاني از سمت كشورمان به گمرك "ابو نصر" افغانستان در مرحله اول جلوگيري از  گسترش آتش و سپس اطفاي كامل حريق در دستور كار قرار دارد.
به گفته وي جابجايي كالاهاي  كشورمان با افغانستان  به صورت ترانشيپ منت است  و با جابجايي كالا در گمركات مرزي، كاميون هاي طرف مقابل براي ارسال كالا به مقاصد نهايي در افغانستان مبادرت مي ورزند  و در خصوص سوخت نيز كالا در مخازن تخليه و سپس در تانكرهاي سوخت بارگيري مي شود.

منبع: ايسنا 


برگشت به تلکس خبرها