پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : يك شركت چيني از هوش مصنوعي به‌عنوان مديرعامل استفاده مي‌كند
یکشنبه، 28 اسفند 1401 - 05:26 کد خبر:50811
پيام نفت:
هوش مصنوعي مؤنثي كه براي تصاحب سمت مدير اجرايي در شركت مذكور در نظر گرفته شده است، تانگ يو نام دارد. مسئولين اين شركت معتقد هستند كه بهره‌گيري از هوش مصنوعي مي‌تواند به تحول سيستم مديريتي و بهبود بهره‌وري عملياتي كمك كند. شايان ذكر است كه شركت NetDragon Websoft يكي از غول‌هاي فناوري چين به شمار مي‌رود كه امتياز چندين بازي در كنار برنامه‌ها و سرويس‌هاي آموزشي آنلاين را در اختيار دارد. همچنين شركت‌هاي تحت مالكيت آن مثل Jumpstart هم از محصولات محبوبي برخوردار هستند. يكي از مشهورترين بازي‌هاي اين شركت Neopets نام دارد كه بازيكنان در آن به نگهداري و مراقبت از حيوانات مجازي مشغول مي‌شوند.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

شركت چيني NetDragon Websoft كه درزمينه توسعه بازي‌هاي آنلاين و اپليكيشن‌هاي موبايل فعاليت دارد، به‌تازگي اعلام كرده است كه از يك هوش مصنوعي در سمت مديرعامل (CEO) بهره خواهد گرفت.
پيشنهاد امروز

چرا هوش مصنوعي بايد در جايگاه مديرعامل قرار بگيرد؟

هوش مصنوعي مؤنثي كه براي تصاحب سمت مدير اجرايي در شركت مذكور در نظر گرفته شده است، تانگ يو نام دارد. مسئولين اين شركت معتقد هستند كه بهره‌گيري از هوش مصنوعي مي‌تواند به تحول سيستم مديريتي و بهبود بهره‌وري عملياتي كمك كند.

شايان ذكر است كه شركت NetDragon Websoft يكي از غول‌هاي فناوري چين به شمار مي‌رود كه امتياز چندين بازي در كنار برنامه‌ها و سرويس‌هاي آموزشي آنلاين را در اختيار دارد. همچنين شركت‌هاي تحت مالكيت آن مثل Jumpstart هم از محصولات محبوبي برخوردار هستند. يكي از مشهورترين بازي‌هاي اين شركت Neopets نام دارد كه بازيكنان در آن به نگهداري و مراقبت از حيوانات مجازي مشغول مي‌شوند.

شركت NetDragon Websoft در گذشته هم رويكردهاي بسيار متفاوتي را نسبت به ساير نهادهاي آسيايي اتخاذ كرده بود و اقدام اخير آن نيز در راستاي همين سياست قرار دارد. انتصاب هوش مصنوعي به‌عنوان مديرعامل در يك شركت بزرگ بحث‌هاي زيادي را هم در پي داشته است و كارشناسان حوزه كسب‌وكار مواضع گوناگوني نسبت به اين تصميم اتخاذ كرده‌اند.

ناگفته نماند كه خانم تانگ يو در گذشته هم سمت نائب‌رئيس شركت مذكور را بر عهده داشته و در اموري مثل مديريت هوش مصنوعي، برنامه‌ريزي استراتژيك متاورس و ساير پروژه‌ها دخيل بوده است. اكنون موارد ديگري مثل بررسي داده‌هاي آماري، اتخاذ تصميمات مديريتي، ارزيابي ريسك و بهبود وضعيت محيط كاري هم به ليست وظايف اين هوش مصنوعي اضافه شده است. براي مقايسه مي‌توان اشاره كرد كه استفاده از چنين ابزاري هيچ هزينه‌ جانبي براي شركت در پي نخواهد داشت و كارمندان نيز مي‌توانند در تمامي ساعات و روزهاي هفته به رئيس خود دسترسي داشته باشند؛ درحالي كه براي چنين سمتي در شركت‌هاي بزرگ معمولاً حقوق بالايي در نظر گرفته مي‌شود.

طبق گزارش‌هاي منتشرشده، انتصاب هوش مصنوعي در جايگاه مديرعامل NetDragon Websoft موجب افزايش ارزش سهام اين شركت در بازار هنگ‌كنگ شده است. بااين‌حال، براي اولين‌بار نيست كه شاهد مديريت و استخدام انسان‌ها توسط هوش مصنوعي خواهيم بود؛‌ زيرا پژوهشگران مؤسسه OpenAI هم اخيراً اعلام كردند كه مدل GPT-4 توانسته است براي حل‌كردن كپچا، اقدام به استخدام يك فريلنسر كند.

منبع: ديجياتو