پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : بعد از ژاپن، كُره هم شگفتي‌ساز شد / سومين تيم آسيايي در دور حذفي جام‌جهاني
شنبه، 12 آذر 1401 - 05:21 کد خبر:50224
پيام نفت:
تيم فوتبال كره‌ جنوبي بازي باخته برابر پرتغال را با پيروزي ۲ بر يك عوض كرد تا به دليل گل زده‌ بيشتر نسبت به اروگوئه راهي دور دوم جام جهاني ۲۰۲۲ شود.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :



ايرنا: تيم فوتبال كره‌ جنوبي بازي باخته برابر پرتغال را با پيروزي ۲ بر يك عوض كرد تا به دليل گل زده‌ بيشتر نسبت به اروگوئه راهي دور دوم جام جهاني ۲۰۲۲ شود.

 تيم‌هاي كره‌ جنوبي و پرتغال از ساعت ۱۸:۳۰ دقيقه در هفته‌ سوم دور گروهي رقابت‌هاي جام جهاني ۲۰۲۲ در گروه هشتم به مصاف يكديگر رفتند كه در پايان جنگجويان تائه‌گوك با نتيجه‌ي ۲ بر يك به پيروزي رسيدند.

فرناندو سانتوس، سرمربي كهنه‌كار پرتغال به واسطه‌ي قطعي شدن صعود تيمش، به چند بازيكن اصلي مثل برونو فرناندز، روبن دياز و برناردو سيلوا استراحت داده بود. با اين حال آنها خيلي زود به گل دست يافتند.

۲ بازيكن تازه‌وارد پرتغال به تركيب اصلي همه‌كاره‌ اين گل بودند. ديوگو دالو از سمت چپ حركتي عالي را انجام داد و توپ را به صورت كات‌بك راهي محوطه‌ جريمه كرد. ريكاردو هورتا توپ ارسالي را با ضربه‌اي تك‌ضرب به قعر دروازه‌ كيم سئونگ گيو فرستاد تا سفيدپوشان شروع خوبي داشته باشند و در دقيقه‌ پنج به گل اول بازي دست پيدا كنند.

كره كه ديگر چيزي براي از دست دادن نداشت، بر شدت حملات خود افزود. آنها در غياب سرمربي پرتغالي خود يعني پائولو بنتو كه به دليل دريافت كارت قرمز در بازي قبل، محروم بود خيلي زود به گل تساوي دست يافتند.

كيم يونگ گوون، مدافع پيش‌تاخته‌ كره در دقيقه‌ ۲۷ نتيجه را به تعادل كشاند. كرنر ارسالي از سمت چپ به صورت تصادفي به بدن رونالدو برخورد كرد و جلوي پاي بازيكن گلزن رسيد و نيمه‌ نخست با نتيجه‌ يك بر يك تمام شد.

در ۴۵ دقيقه‌ دوم پرتغال سعي در اداره‌ بازي داشت و حملات پراكنده‌ كره با واكنش‌هاي خوب مدافعين و دروازه‌بان نماينده‌ اروپا دفع مي‌شد و به نتيجه نمي‌رسيد.

بازي مي‌رفت با همان نتيجه‌ نخست به اتمام برسد اما اتفاق بزرگي در دقيقه‌ ۹۱ رخ داد. پاس در عمق سون هيونگ مين به هوانگ هي‌چان رسيد و مهاجم وولورهمپتون با ضربه‌اي دقيق گل دوم ببرهاي آسيا را زد تا اين تيم به خاطر گل زده‌ بيشتر نسبت به اروگوئه با چهار امتياز در رده‌ دوم قرار بگيرد و به عنوان سومين تيم آسيايي راهي مرحله‌ يك‌هشتم نهايي شود.

پرتغال نيز با تجربه‌ اولين باخت خود در اين جام با ۶ امتياز صدرنشين شد. آنها در مرحله‌ بعدي حريف تيم دوم گروه هفتم مي‌شوند.

تركيب ابتدايي كره جنوبي:

كيم سئونگ گيو، كيم جين سو، جونگ وو يونگ، هوانگ اين بئوم، سون هيونگ مين، چو گوئه سونگ، لي جائه سونگ، كيم مون هوان، لي كان جين، كيم يونگ گوون، كوون كيونگ وون.

سرمربي: پائولو بنتو

تركيب ابتدايي پرتغال:

ديگو كاستا، ديوگو دالو، پپه، آنتونيو سيلوا، ژائو كانسلو، روبن نوس، ماتئوس نونز، ويتينيا، ژوآيو ماريو، ريكاردو هورتا و كريستيانو رونالدو

سرمربي: فرناندو سانتوس