پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : آغاز پايان عصر نفت نزديك است/دولت سبد انرژي را متنوع كند
چهارشنبه، 6 مهر 1401 - 04:21 کد خبر:49733
پيام نفت:
تحقيقات جديد حاكي از آن است كه نيمي از دارايي‌هاي سوخت فسيلي جهان در 15 سال آينده بي‌ارزش مي‌شوند. ۰
 
آغاز پايان عصر نفت نزديك است/دولت سبد انرژي را متنوع كند

به گزارش اختصاصي خبرنگار پايگاه خبري تحليلي نفت آرا، دولت‌ها در سراسر جهان بايد براي آينده‌اي بدون نفت و گاز برنامه‌ريزي كنند تا از يك بحران اقتصادي بالقوه جلوگيري كنند.
سبد انرژي را متنوع كنيم
شركت‌هاي بزرگ نفتي در با در نظر گرفتن شرايط فوق، تنوع بخشيدن به سبد انرژي خود را آغاز كرده اند، اما برخي از شركت‌هاي توليد سوخت فسيلي ممكن است از انتقال انرژي جان سالم به در نبرند.
سوال اينجاست كه آيا سوخت‌هاي فسيلي و نفت بزرگ مي‌توانند در چند دهه آينده واقعاً «بي‌ارزش» شوند و اين چه معنايي براي اقتصاد جهاني خواهد داشت؟ 
نيمي از دارايي‌هاي سوخت فسيلي جهان تا سال 2036 بي‌ارزش مي‌شوند
تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه اگر انتقال انرژي سبز با سرعت پيش‌بيني شده از COP26 پيش برود، نيمي از دارايي‌هاي سوخت فسيلي جهان تا سال 2036 بي ارزش مي‌شوند.
اگر اين دارايي‌ها، تمام ارزش خود را از دست بدهند، ممكن است با سقوطي روبرو شويم كه از زمان بحران مالي سال 2008 تاكنون شاهد آن نبوده‌ايم.  با اين حال، پذيرندگان اوليه زيرساخت‌ها و فناوري‌هاي تجديدپذير مي‌توانند، از اقتصاد جديد سود ببرند و از ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد و ايجاد صنعت انرژي جديد حمايت كنند.
 دولت‌ها بايد براي يك سقوط احتمالي نفت و گاز برنامه‌ريزي كنند و اطمينان حاصل كنند كه عمليات انرژي سوخت فسيلي نيازهاي انرژي را در طول دوره‌گذار برآورده مي‌كند، اما اين عرضه بيشتر از كاهش تقاضاي بين المللي نهايي نباشد. 
بين 11 تا 14 تريليون دلار ممكن است در دارايي‌هاي سرگردان از دست برود
پايگاه خبري «اويل پرايز» در گزارشي نوشت: با نرخ پيش‌بيني‌شده فعلي توليد، بين 11 تا 14 تريليون دلار ممكن است، در دارايي‌هاي سرگردان از دست برود كه اساساً مي‌توانيم شاهد تجربه‌اي مشابه با كاهش تقاضاي نفت در آوريل 2020 باشيم، در طول همه‌گيري كوويد-19، زماني كه قيمت نفت به ارقام منفي سقوط كرد.
استثنا در اين مورد، اين است كه با افزايش تقاضا مواجه نشويم، به اين معني كه شركت‌هاي نفتي و اقتصادهاي متكي به بخش نفت، با مشكلات اقتصادي قابل توجهي مواجه خواهند شد.
بيل گيتس تنها يكي از صداهاي معروفي است كه پيش‌بيني كرده، سرمايه‌گذاري در بيگ اويل اشتباه بزرگي است، اين ميلياردر فناوري در نشست آب و هواي COP26 در اين ماه اظهار داشت: برخي از اين غول‌ها سقوط خواهند كرد،مي دانيد 30 سال بعد، برخي از آن شركت‌هاي نفتي ارزش بسيار كمي خواهند داشت.