پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : صادرات نفت عراق به آمريكا از عربستان پيشي گرفت
سه شنبه، 5 مهر 1401 - 04:09 کد خبر:49705
پيام نفت:

عراق در هفته گذشته به‌طور ميانگين 456 هزار بشكه نفت به آمريكا صادر كرد كه اين مقدار از صادرات نفتي عربستان به آمريكا بيشتر است. به گزارش ايلنا از ميدل ايست نيوز، اداره اطلاعات انرژي آمريكا در گزارشي آورده است كه صادرات نفت عراق به آمريكا طي هفته گذشته با افزايش قابل‌توجهي به ميانگين 456 هزار بشكه در روز رسيد و از عربستان پيشي گرفت.

صادرات نفت عراق به آمريكا از عربستان پيشي گرفت


 
 

عراق در هفته گذشته به‌طور ميانگين 456 هزار بشكه نفت به آمريكا صادر كرد كه اين مقدار از صادرات نفتي عربستان به آمريكا بيشتر است. به گزارش ايلنا از ميدل ايست نيوز، اداره اطلاعات انرژي آمريكا در گزارشي آورده است كه صادرات نفت عراق به آمريكا طي هفته گذشته با افزايش قابل‌توجهي به ميانگين 456 هزار بشكه در روز رسيد و از عربستان پيشي گرفت. در گزارش اداره اطلاعات انرژي آمريكا آمده: آمريكا طي هفته گذشته از هشت كشور به‌طور ميانگين پنج‌ميليون و 722 هزار بشكه در روز نفت وارد كرده است. آمريكا در هفته گذشته روزانه به‌طور ميانگين 456 هزار بشكه نفت خام از عراق وارد كرده است. عراق با صادرات اين مقدار نفت به آمريكا طي يك هفته، به سومين صادركننده بزرگ نفت به آمريكا تبديل شد. اداره اطلاعات انرژي آمريكا اعلام كرد بيشترين ميزان واردات نفت در هفته گذشته به‌ترتيب از كانادا به‌طور ميانگين 3.481 ميليون بشكه در روز، مكزيك 877 هزار بشكه در روز، كلمبيا 405 هزار بشكه و عربستان 242 هزار بشكه در روز بوده است. آمريكا همچنين به‌طور ميانگين 136 هزار بشكه در روز از نيجريه، 70 هزار بشكه در روز از برزيل و 57 هزار بشكه در روز از اكوادور نفت خام وارد كرده است.

بنابر گزارش مذكور آمريكا در هفته گذشته هيچ مقدار نفت خام از روسيه و ترينيداد و توباگو وارد نكرده است.

آمريكا پرمصرف‌ترين كشور در زمينه نفت است كه با مصرف روزانه 19.4 ميليون بشكه كه 19.7 درصد از حجم مصرف جهاني را تشكيل مي‌دهد، در جايگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.