پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : ضرورت هاي توسعه سرويس سفر اشتراكي تپسي
یکشنبه، 20 شهریور 1401 - 02:24 کد خبر:49653
پيام نفت:

 در اين سرويس مسافرين مي‌توانند سفري ارزان‌تر را تجربه كنند به شرط آنكه يك يا دو همسفر ديگر در طول مسير داشته باشند و سفرشان را به طور اشتراكي انجام دهند.


 

به گزارش پايگاه خبري عصر هشتم ، سرويس تپسي لاين از دي ماه ۹۶ معرفي شد و بيش از دو سال در كلانشهر تهران فعاليت كرد. طي اين دو سال، سفرهاي متعددي با تپسي لاين براي مسافرين اين سامانه ميسر شد و هزينه سفرها را براي مسافرين نزديك به سي درصد كمتر كرد.

در آن زمان «ميلاد منشي پور» مديرعامل تپسي اعلام كرده بود كه اين سرويس مي‌تواند به كاهش ترافيك شهري كمك ويژه‌اي بكند: «سفر اشتراكي سرويسي است كه به وضوح اعلام شده به كاهش ترافيك و آلودگي كمك مي‌كند. از طرفي سرويسي است كه ما ايراني‌ها به آن عادت داريم و اين يك تغيير فرهنگي نيست.»
 
 

با شيوع ويروس كرونا در اسفند ۱۳۹۸، سرويس تپسي لاين بنا به دلايل متعددي از جمله رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي از كار افتاد و به حالت تعليق در آمد. مدتي بعد و با كاهش شيوع ويروس كرونا، تپسي از همكاري با استارتاپ «به همراه» خبر داد.

در اين سرويس ميني‌ون‌هايي در نقاطي مشخص قرار داشتند كه مسافرين مي‌توانستند در زمان‌هايي معين، با آنها سفري به مراتب ارزان‌تر تجربه كنند. اين همكاري بعد از مدتي متوقف شده و «به همراه» به طور مستقل به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.
 
 

تپسي چندي پيش وارد بورس شد و نام خود را به عنوان اولين استارتاپ ايراني كه توانست وارد تابلوي دوم فرابورس شود، ثبت كرد. همزمان با اعلام اين خبر بود كه شركت «اسنپ» نيز خبر از توسعه و عرضه سرويس سفر اشتراكي خود داد؛ خبري بدون اعلام جزييات دقيق اما كارساز براي اينكه تپسي هم بار ديگر به فكر عرضه اين سفرهاي خود باشد.

 

ضرورت هاي توسعه سرويس سفر اشتراكي تپسي:

1- ضرورت دارد در يك نظر سنجي نظرات و پيشنهادات اصلاحي رانندگان و متقاضيان مورد بررسي دقيق قرار گيرد

2- ضرورت دارد ايستگاه هايي در همه نقاط شهر تهران و كلان شهرها براي سوار و پياده شدن لحاظ شود تا برخي نگراني ها و بي ميلي ها از بين بروند

3- ضرورت دارد با دولت مكاتبه و مذاكره شود تا طبق قانون متناسب با تاثير اين خدمت بر كاهش مصرف بنزين بخشي از صرفه جويي درآمد كلان حاصل از اين صرفه جويي در اختيار رانندگان اين نوع خدمات قرار گيرد و براي استفاده كنندگان از اين نوع خدمت امتياز مناسب و جذابي لحاظ گردد