پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : بلومبرگ: در صورت توافق، ۱۰۰ ميليون بشكه نفت ذخيره ايران وارد بازار مي‌شود
دوشنبه، 31 مرداد 1401 - 08:29 کد خبر:49560
پيام نفت:
بلومبرگ در گزارشي نوشت، احياي توافق هسته‌اي مي‌تواند منجر به افزايش صادرات نفتي ايران و جبران كمبودها در بازار جهاني شود. بر اساس اين گزارش، ۱۰۰ ميليون بشكه نفت ذخيره شده ايران، در صورت لغو تحريم‌ها مي‌تواند با سرعت زيادي وارد بازار شود.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

ايسنا: بلومبرگ در گزارشي نوشت، احياي توافق هسته‌اي مي‌تواند منجر به افزايش صادرات نفتي ايران و جبران كمبودها در بازار جهاني شود.

بلومبرگ در گزارشي درباره ارتباط قميت نفت با مذاكرات احياي توافق هسته‌اي نوشت: جو بايدن رييس جمهور آمريكا روز يك‌شنبه با رهبران فرانسه، آلمان و انگليس درباره احياي توافق هسته‌اي ايران گفت‌وگو كرد كه مي‌تواند منجر به افزايش تامين انرژي موردنياز جهاني از سوي اين عضو اوپك[ايران] شود.

در گزارش بلومبرگ به نقل از يك كارشناس اروپايي آمده است: در حالي كه ممكن است در صورت انجام شدن توافق، چندين ماه طول بكشد تا ايران ميزان توليدات نفت خام را به مقادير پيش از اعمال تحريم‌ها بازگرداند، آن‌ها در كوتاه مدت نيز قادر خواهند بود با اتكا به ذخايرشان صادرات را افزايش دهند.

بر اساس اين گزارش، در صورت تحقق اين امر و رفع تحريم‌هاي آمريكا، احتمال مي‌رود نفت ايران سريع‌تر از پيش‌بيني‌ها وارد بازارهاي جهاني شده و افت فروش نفت روسيه در اروپا را جبران كند.

در گزارش اين رسانه بين المللي به احياي صادرات نفت ايران بعد از دستيابي به توافق در سال ۲۰۱۵ اشاره شده و آمده است كه شتاب رشد توليد و صادرات نفت ايران دو برابر ميزان پيش‌بيني‌شده بود.

در اين گزارش همچنين مطرح شد، ايران طي ۱۲ ماه صادرات روزانه نفت خود را يك ميليون بشكه افزايش داد و توليد را نيز به سه ميليون و ۸۰۰ هزار بشكه در روز رساند.

بر اساس اين گزارش، ۱۰۰ ميليون بشكه نفت ذخيره شده ايران، در صورت لغو تحريم‌ها مي‌تواند با سرعت زيادي وارد بازار شود.