پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : ونزوئلا از نفت به طلا روي آورده است
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 - 18:46 کد خبر:49008
پيام نفت:
ونزوئلا تا همين اواخر بر روي درآمدهاي نفتي خود براي مديريت كشور حساب مي‌كرد ولي سوء مديريت در صنعت نفت، تحريم‌هاي نفتي فلج‌كننده و همه گيري ويروس كرونا اين صنعت را در ونزوئلا تقريباً بدون استفاده كرده است و باعث شده دولت مادورو به طلا روي بياورد.

 به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از اويل پرايس، با سقوط بيشتر صنعت نفت ونزوئلا، يك كالاي جديد جايگزين آن در اين كشور بحران زده آمريكاي لاتين مي شود، كشوري كه بر روي بزرگترين ذخاير نفت دنيا نشسته است.

 تحقيقات جديد نشان مي دهد معدنكاري در ونزوئلا در حال افزايش است. در واقع، استفاده از زمين براي معدن كاري در ونزوئلا طي 17 ماه گذشته بيش از سه برابر شده است. اين افزايش معدن كاري پس از آن صورت گرفت كه دولت مادورو در ماه آوريل اعلام كرد از 6 رودخانه در بوليوار مي ‌توان براي استخراج طلا استفاده كرد.

 ونزوئلا تا همين اواخر بر روي درآمدهاي نفتي خود براي مديريت كشور حساب ميكرد ولي سوء مديريت در صنعت نفت، تحريم‌هاي نفتي فلج‌كننده و همه گيري ويروس كرونا اين صنعت را در ونزوئلا تقريباً بدون استفاده كرده است.

 معدن كاري طلا پديده جديدي در ونزوئلا نيست. ونزوئلا يك تجارت غيرقانوني طلا دارد كه مورد توجه سازمان ديده بان حقوق بشر و ساير گروههاي حقوق بشري قرار گرفته است.
بيشتر بخوانيد

 ولي حالا ونزوئلا قصد دارد كسب و كارهاي مربوط به معدنكاري طلا را در كشور قانوني كند چون كسب درآمد از راه هاي ديگر براي آن بسيار سخت شده است.

وال استريت ژورنال در ماه جولاي گزارش داده بود هواپيماي خصوصي خليفه حفتر، فرمانده ارتش ملي ليبي، به ونزوئلا پرواز كرده تا بخشي از اين طلاي غيرقانوني را بردارد و آن را در ازاي دلار معامله كند.