پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : ميزان تزريق واكسن ايراني
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 - 06:39 کد خبر:48865
پيام نفت:

تازه‌ترين گزارش از وضعيت واردات واكسن كرونا نشان مي‌دهد كه تاكنون در مجموع بيش از ۱۶۱.۹ميليون دوز واكسن وارد ايران شده است.

به گزارش ايسنا، واردات واكسن كرونا به ايران از نيمه بهمن ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و آخرين محموله وارداتي در ۲۶ فرودين ۱۴۰۰ بوده است كه البته ترخيص اين محموله‌هاي  آخر با حواشي نيز همراه بود.

اطلاعات دريافتي ايسنا از گمرك فرودگاه امام خميني(ره) از اين حكايت دارد كه مجموع واردات واكسن كرونا به ايران تاكنون ۱۶۱ ميليون و ۹۳۳ هزار و ۷۲۸ دوز بوده است.

بر اين اساس چهار نوع واكسن وارد ايران شده كه بيشترين ميزان به "سينوفارم" با  ۱۳۳ ميليون و ۴۰۴ هزار و ۴۹۸ دوز اختصاص دارد كه سهم آن از كل واردات واكسن ۸۲.۳ درصد است.

بعد از سينوفارم، واكسن"آسترازنكا" قرار دارد كه واردات آن ۲۳ ميليون و ۳۱۳ هزار و ۳۰ دوز گزارش شده است و ١٤.٣ درصد واردات واكسن، سهم  آسترازنكا بوده است.

اما "اسپوتنيك" ديگر واكسن وارداتي ايران است كه تعداد آن به چهار ميليون و ۹۱ هزار و ۲۰۰ دوز مي‌رسد و سهم ۲.۵ درصدي بين واكسن‌هاي وارداتي دارد.

واردات واكسن "بهارات"با يك ميليون و ۱۲۵ هزار دوز كمترين واكسن وارداتي ايران است و سهمي كمتر از يك درصد بين اين واردات دارد.

ورود واكسن به ايران به نحوي بوده كه بعد از ورود به فرودگاه امام، ‌ همواره با حمل يكسره و كمترين تشريفات گمركي ترخيص مي‌شود، اما در سال جديد چند محموله وارداتي آسترازنكا، حدقل يك هفته‌اي در گمرك مانده و وزارت بهداشت براي ترخيص ورود نكرده بود تا اينكه روز جمعه(۲۶ فروردين ماه ۱۴۰۱) چهار محموله به تعداد بيش از ۳.۸ ميليون دوز ترخيص شد.

 

به گزارش ايمنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره آخرين آمار واكسيناسيون كرونا در كشور، اظهار كرد: براساس آخرين آمار تا امروز _پنجشنبه هشتم ارديبهشت‌ماه_ مجموعاً ۶۴ ميليون و ۳۱۷ هزار و ۲۱۷ نفر دوز اول واكسن كرونا را دريافت كرده‌اند.

تا امروز ۵۷ ميليون و ۵۲۷ هزار و ۹۳۲ نفر دوز دوم واكسن را دريافت كرده‌اند؛ همچنين ۲۷ ميليون و سه هزار و ۶۹۷ نفر دوز سوم واكسن را نيز دريافت كرده‌اند.

با احتساب اين تعداد، مجموع دوزهاي واكسن تزريق شده در كشور به شمار ۱۴۸ ميليون و ۸۴۸ هزار و ۸۴۶ مورد رسيد.