پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : روحاني: اگر دو كار در اواخر سال ۹۹ انجام شده بود شرايط ما بهتر بود يكي توافق و ديگري FATF / مصوبه مجلس دست و پاي ما را در مذاكرات بست؛ در غير اين صورت ما در پايان ۹۹ توافق كرده بوديم؛ سند آن موجود و توافق اجمالي بين ما و ۵+۱ روشن است / در FATF دولت كار خود را انجام داد و ما از ليست سياه خارج شديم؛ اكنون FATF در اختيار دولت نيست و يك جاي ديگر گير كرده
یکشنبه، 3 مرداد 1400 - 14:29 کد خبر:47289
پيام نفت:

رئيس‌جمهور گفت: اگر مي‌گذاشتند در مذاكرات تحريم كارمان را انجام دهيم و دست و پاي ما را نمي‌بستند، ما پايان ۹۹ توافق كرده بوديم. سند آن موجود است و توافق اجمالي بين ما و ۵+۱ روشن است. بهر حال يك مصوبه‌اي مجلس گذراند و آن مصوبه دست و پاي ما را بست.
 
پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس‌جمهور گفت: مي‌گذاشتند در مذاكرات تحريم كارمان را انجام دهيم و دست و پاي ما را نمي‌بستند، ما پايان ۹۹ توافق كرده بوديم. سند آن موجود است و توافق اجمالي بين ما و ۵+۱ روشن است. بهر حال يك مصوبه‌اي مجلس گذراند و آن مصوبه دست و پاي ما را بست.

به گزارش «انتخاب»، حسن روحاني رئيس جمهور صبح امروز در شصت و يكمين مجمع عمومي ساليانه بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران گفت: دولت دوازدهم مي‌تواند با رشد مثبت اقتصادي دولت را تحويل دهد.

وي ادامه داد: مدافعين سلامت بسيار فداكاري كردند. ما تخت‌هاي ويژه را در اين مدت يكسال و نيم دو تا دو و نيم برابر كرديم.

رئيس جمهور گفت: در اين سه ماه شرايط ما نسبت به گذشته شرايط بهتري است. الان صادرات ما بيش از ۶۹ درصد نسبت به سه ماهه پارسال افزايش يافته است.در شركت‌هاي اقتصادي بزرگ رشد اقتصادي ما ۸.۷ بوده است.

روحاني افزود: اگر دو كار در اواخر سال ۹۹ انجام شده بود شرايط ما بهتر بود يكي اينكه مي‌گذاشتند در مذاكرات تحريم كارمان را انجام دهيم و دست و پاي ما را نمي بستند و ما پايان ۹۹ توافق كرده بوديم. سند آن موجود است و توافق اجمالي بين ما و ۵+۱ روشن است. بهر حال يك مصوبه‌اي مجلس گذراند و آن مصوبه دست و پاي مارا بست.

وي اضافه كرد: يكي هم در بحت FATF؛ من قبلا هم اعلام كردم در FATF دولت كار خود را انجام داد و ما از ليست سياه خارج شديم. مجلس و شواري نگهبان به ما كمك كرد و يك جاي ديگر آمد و آن را نگه داشت.

رئيس جمهور تاكيد كرد: برخي از مشكلات ربطي به دولت ندارد و پاي دولت نوشته مي شود. اگر اختيارات لازم را كه قانون اساسي به ما مي دهد داشتيم ما آغاز سال ۱۴۰۰ تحريمي نداشتيم. FATF در اختيار دولت نيست و يك جاي ديگر گير كرده است. جنگ اقتصادي به دولت مربوط نمي‌شود. جنگ اقتصادي يك نفر در كاخ سفيد تصميم گرفته است. بعضي از امور هست كه دولت به تنهايي قادر نيست. برخي از اموري كه پاي دولت نوشته مي شود به دولت مربوط نمي شود.