پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : پاسخ مديرعامل تاپيكو به يك خبر ناصحيح
شنبه، 22 خرداد 1400 - 06:42 کد خبر:47082
پيام نفت:
جناب مهندس ابويي مهريزي مدير عامل تاپيكو در پاسخ به سه شبهه ايجاد شده در يك پايگاه خبري اينگونه پاسخ دادند: 

1-    وجود تفاوت ديدگاه كارشناسي و تخصصي در هر مجموعه‌اي نه تنها امر مذمومي نيست، بلكه اساساً يكي از موارد اصلي شكل‌گيري تضارب آرا و اصلاح نظرات فردي و بهره برداري از خرد جمعي در انجام امورات به حساب مي‌آيد. آنچه مذموم است بروز اختلافات شخصي و تاثيرگذاري عامدانه آنها در فرايندهاي اجرايي مي‌باشد. در هيات مديره هلدينگ تاپيكو نيز اگرچه ممكن است تفاوت ديدگاه در رويكردها و جهت‌گيري‌ها با نيت و قصد بهينه سازي امور و تامين منافع سهامداران بروز كند اما به هيچ وجه قصدي جزخدمتگذاري و دلسوزي در افراد مسئول و خدوم، عينيت ندارد.
2-    انتشار اخبار كذب و مسموم در فصل برگزاري مجامع شركتهاي تابعه هلدينگ تاپيكو و در آستانه برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه اين هلدينگ قطعاً موجب ضربه زدن به شركت شده و منافع بيش از 40 ميليون ذينفع اين هلدينگ را كه همگي از بازنشستگان و مستمري‌بگيران ارجمند سازمان تأمين اجتماعي هستند، در معرض تهديد قرار مي‌دهد. انتظار مي‌رود رسانه‌هاي تخصصي همچون «نفت ما» به وظيفه اطلاع‌رساني صحيح و اصولي خود پرداخته و با پرهيز از پرداختن به حواشي مخرب، نقش موثر خود را در عرصه اقتصادي كشور و حفظ منافع عمومي ذينفعان شركتها ايفا نمايند.
3-    در خصوص موضوع مطرح شده درباره مأموريت كاري اينجانب و حضور در هلدينگ تاپيكو به عنوان مديرعامل، لازم به توضيح است كه اينجانب كارمند رسمي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران و تابعه وزارت صنعت و معدن و تجارت بوده و طي يكسال گذشته از سوي سازمان مذكور به عنوان مأمور در هلدينگ شستا و تاپيكو حضور دارم. چنانچه مي‌دانيد بر اساس قانون مديريت خدمات كشوري، كليه مأموران پس از اتمام دوره ماموريت در صورت عدم موافقت مبدأ با تمديد مأموريت، موظف به بازگشت به محل خدمت خود بوده و طبيعتاً كليه فرايندهاي بازنشستگي و سنوات و... نيز در مبدأ خدمت به انجام مي رسد. اينجانب نيز هيچ گونه درخواستي براي انتقال سنوات يا بازنشستگي در مجموعه شستا و تاپيكو نداشته‌ام و خبر مذكور اساساً نادرست و مغرضانه مي باشد.
4-    در پايان انتظار مي‌رود، رسانه‌ها به عنوان يكي از اركان دموكراسي و پايه اساسي توسعه شفافيت، در خصوص ارجاع به منابع خبري صحيح و معتبر بيش از پيش اهتمام ورزند.

حسين ابوئي مهريزي/مديرعامل