پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : قيمت جهاني نفت امروز ۹۹/۱۲/۱۶
شنبه، 16 اسفند 1399 - 16:59 کد خبر:47070
قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال در پايان معاملات روز جمعه با ۲ دلار و ۶۲ سنت معادل ۳.۹ درصد افزايش به ۶۹ دلار و ۳۶ سنت رسيد

پيام نفت:
به گزارش آژانس رويدادهاي مهم نفت و انرژي"نفت ما "،    به دنبال انتشار آمارهاي قوي تر از انتظار از بازار كار آمريكا و تصميم اوپك و متحدانش مبني بر عدم افزايش توليد در ماه آوريل، قيمت نفت روز جمعه شاهد جهش حدودا 3 درصدي بود و به بالاترين رقم ها طي بيش از يك سال گذشته رسيد.
بر اساس اين گزارش، قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال در پايان معاملات روز جمعه با 2 دلار و 62 سنت معادل 3.9 درصد افزايش به 69 دلار و 36 سنت رسيد. قيمت نفت وست تگزاس اينترمدييت آمريكا نيز در پايان معاملات ديروز با 2 دلار و 26 سنا معادل 3.54 درصد افزايش به 66 دلار و 9 سنت رسيد. در اين هفته نفت برنت 5.2 درصد نفت خام آمريكا 7.4 درصد افزايش داشت.
روز پنجشنبه پس از آنكه سازمان كشورهاي صادركننده نفت و متحدانش موسوم به گروه اوپك پلاس توافق كاهش توليد خود را تا ماه آوريل تمديد كرد و تنها مصونيت هاي كوچكي براي روسيه و قزاقستان در نظر گرفت، قيمت هر دو شاخص نفتي شاهد بيش از 4 درصد افزايش بود.
جيوواني استانوو، تحليلگر موسسه يو بي اس اويل در اين باره گفت: «اوپك پلاس بر سر اتخاذ يك موضع محتاطانه به اجماع رسيده... و تصميم گرفته توليد خود را در ماه آوريل تنها 150 هزار بشكه در روز افزايش دهد. اين در حالي است كه فعالان بازار انتظار افزايش 1.5 ميليون بشكه اي را داشتند.»
عامل ديگري كه سرمايه گذاران را غافلگير كرده، تصميم عربستان مبني بر تداوم كاهش يك ميليون بشكه اي توليد روزانه در ماه آوريل بوده است. اين در حالي است كه قيمت نفت در طي 2 ماه گذشته و به دنبال افزايش جمعيت واكسينه شده در كشورهاي مختلف شاهد رشد چشمگيري بوده است.
موسسه گلدمن ساكس با تجديدنظر در پيش بيني هاي قبلي خود، پيش بيني كرده كه قيمت نفت برنت در سه ماهه دوم سال به 75 دلار و در سه ماهه سوم به 80 دلار برسد