پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : پرونده صادرات گاز ايران به هند به كجا رسيد؟
یکشنبه، 3 اسفند 1399 - 17:16 کد خبر:47050
مدير عامل شركت ملي گاز ايران گفت: صادرات گاز به هند امري خوب است و هند مي تواند بازار خوبي براي ايران باشد اما شكل‌گيري و اجراي اين پروژه نياز به زمان و برخي پارامترها دارد.

پيام نفت:
به گزارش ميز نفت ، حسن منتظرتربتي با تاكيد بر اينكه موضوع صادرات گاز به هند يك فرايند طولاني مدت است، تصريح كرد:  زماني بحث عبور از پاكستان مطرح بود كه خط لوله صلح نامگذاري شد، بخشي نيز از طريق دريا مطرح شده بود اما هر دو اين روش ها يك فرايند طولاني است.

وي با تاكيد بر اينكه اين يك بازار بسيار خوب براي هند است، تصريح كرد: در حال حاضر براي اينكه اين بازار شكل بگيرد نيازمند زمان هستيم و به دليل طولاني بودن مسير و روش هايي كه پيش رو است به زمان نياز است.

مدير عامل شركت ملي گاز ايران همچنين به تازگي در اين باره كه آيا اتفاقات اخير موجب شده تا در روند صادرات گاز به پاكستان تغييري ايجاد شود؟ گفت: ما همچنان اميدواريم و به نظر من نبايد بازار پاكستان را به اين زودي از دست بدهيم و نااميد شويم. پاكستان به گاز نياز دارد و ايران هم زيرساخت‌هاي آن را آماده كرده است، بنابراين بهترين كار اين است كه همچنان اين موضوع را دنبال كنيم.

به گفته مديرعامل شركت ملي گاز ايران ان‌شاءالله پاكستان به‌زودي بتواند شرايط دريافت گاز را در داخل كشور فراهم كند، زيرا در بلندمدت هم براي اقتصاد اين كشور مفيد است، اما به دليل اينكه در كوتاه‌مدت به سرمايه اوليه نياز دارد، اين كار برايشان مشكل شده است. به نظر من بهترين كار اين است كه ما اين قرارداد را در همين شرايط نگه داريم و منتظر باشيم اين كار آغاز شود.



منبع : ايسنا