پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : شركت‌هاي ملي حفاري و ديزل سنگين تفاهم‌نامه همكاري امضا كردند
دوشنبه، 6 بهمن 1399 - 15:21 کد خبر:47018
شركت ملي حفاري ايران و شركت صنعتي و توليد ديزل سنگين ايران تفاهم‌نامه همكاري مشترك با هدف رفع نيازهاي موجود در حوزه تأمين قطعات امضا كردند.

پيام نفت:

به گزارش شانا به نقل از شركت ملي حفاري ايران، اين تفاهم‌نامه در حاشيه سومين روز بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي به امضاي سيدعبدالله موسوي، مديرعامل شركت ملي حفاري ايران و امير رستگاري، عضو هيئت مديره شركت صنعتي و توليد ديزل سنگين ايران رسيد.

در آيين امضاي اين تفاهم‌نامه، سيدعبدالله موسوي، مديرعامل شركت ملي حفاري ايران گفت: ملي حفاري به‌عنوان يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه شركت ملي نفت ايران، بزرگ‌ترين شركت ايراني در زمينه حفر چاه‌هاي نفت و گاز  است.

وي افزود: اين شركت با بهره‌گيري از سرمايه‌هاي انساني و منابع بزرگي از تجهيزات حفاري از قبيل ۷۲ دستگاه حفاري خشكي و دريايي، توان ارائه خدمات در زمينه همه فعاليت‌هاي حفاري و خدمات فني مربوط به پروژه‌هاي نفت و گاز و خدمات يكپارچه با بالاترين سطح كيفي و نگاه بنگاه‌داري اقتصادي در منطقه را  داراست.

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران تأكيد كرد: اين شركت سال‌هاي متمادي است كه با سازندگان و صنعتگران داخلي، مجتمع‌هاي بزرگ صنعتي، شركت‌هاي دانش‌بنيان و مراكز علمي و پژوهشي همكاري مستمر دارد و در نتيجه اين هم‌افزايي، صنعت حفاري در كشور صنعتي بومي شده است.

امير رستگاري، عضو هيئت مديره شركت صنعتي و توليد ديزل سنگين ايران نيز گفت: اين شركت از شركت‌هاي توانمند و مطرح در حوزه طراحي و توليد موتورهاي ديزلي سنگين در منطقه به‌شمار مي‌آيد.

وي افزود: اين شركت افزون بر طراحي و توليد موتورهاي ديزل سنگين در بخش‌هاي نگهداري و تعميرات انواع موتورهاي ديزلي، دوگانه‌سوز و گازسوز سنگين، تأمين و ساخت انواع قطعه موتور با بهره‌گيري از زنجيره تأمين توانمند، خدمات فني و مهندسي فعاليت دارد و در سال ۱۳۹۸ شركت برتر كشور در حوزه خدمات فني و مهندسي معرفي شد.

اين سند همكاري با هدف رفع نيازهاي موجود در حوزه تأمين قطعات، سرويس، نگهداري، تعميرات، نوسازي و توسعه ديزل ژنراتورهاي شركت ملي حفاري و همسو با به‌كارگيري ظرفيت‌هاي سازندگان و بهره‌گيري از محصولات داخلي مبادله مي‌شود.

سرويس، نگهداري و تعميرات ديزل ژنراتورهاي موجود، به‌كارگيري و جايگزيني ديزل ژنراتورهاي ملي در دستگاه‌ها و اردوگاه‌هاي حفاري، خدمات فني حفاري و ارائه خدمات پشتيباني مربوط  از موارد قيدشده در اين تفاهم‌نامه به‌شمار مي‌رود كه مدت آن پنج سال و با توافق دو طرف قابل تمديد است.