پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : پايان گاز رساني به روستاهاي مناطق جلگه اي در دوسال آينده
جمعه، 23 خرداد 1393 - 04:45 کد خبر:31032
پيام نفت:

 استاندار گيلان در مراسم گاز رساني به پنج روستا در تالش تاكيد كرد: تا دوسال آينده گازرساني به روستاهاي مناطق جلگه‌اي بايد پايان يابد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از گيلان، محمدعلي نجفي، استاندار گيلان عصر روز گدشته(22 خرداد) در مراسم گازرساني به پنج روستاي شهرستان تالش گفت: به ياري خداوند در طول 2 سال آينده بيش از 460 روستا در مناطق جلگه اي بايد در شبكه گاز رساني استان قرار گيرد و اين مهم بايد ابتدا از شهرستان تالش آغاز شود.

 

وي از اختصاص 20 ميليارد تومان به سايت نفتي سردار جنگل رودسر توسط وزير نفت خبر داد و افزود: به ياري خداوند در آينده‌اي نزديك شاهد آغاز به كار اين پروژه خواهيم بود.

 

نجفي اظهار كرد: در سالي كه به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي مزين است بايد با تمام توان و با عزمي ملي و مديريت جهادي در جهت تحقق اين مهم تلاش كنيم.

 

شكري نماينده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: بيش از 90 كيلومتر ساحل دريا در اين منطقه وجود دارد اما در بحث اشتغال در اين بخش شاهد عقب ماندگي هستيم.

 

وي با بيان اينكه بيش از 20 درصد از مردم تالش تحت پوشش كميته امداد هستند افزود: شهرستان تالش با نعمت‌هاي فراوان خدادادي و برخورداري از ظرفيت و پتانسيل بالاي اقتصادي شايسته نيست كه مردمان آن تحت پوشش كميته امداد باشند.

 

گفتني است، با بهره برداري از اين طرح كه با 16 ميليارد و 880 ميليون ريال اعتبار اجرا شده است، يك هزار و 230 خانوار پنج روستاي منطقه قرق شهرستان تالش از نعمت گاز طبيعي برخوردار شدند.

همچنين دكتر محمدعلي نجفي از بيمارستان 160 تخت خوابي و پروژه مسكن مهر تالش بازديد و دستورات لازم را براي تكميل هرچه سريعتر اين دوطرح صادركرد.