پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : صنعت پتروشيمي ايران مكاني مناسب براي سرمايه گذاري
یکشنبه، 18 خرداد 1393 - 03:00 کد خبر:30821
پيام نفت:

صنعت پتروشيمي ايران با توجه به وجود زير ساختهاي استراتژيك، محلي مناسب براي سرمايه گذاري است.

 

به گزارش  خبرنگار شانا، امروز در دومين روز از همايش بين المللي پتروشيمي IPF 2014 ، در نشست تخصصي تامين مالي و سرمايه گذاري  مديرعامل شركت پتروشيمي بين الملل  در سخناني به تشريح ديدگاه هاي خود پرداخت و ايران را مكاني مناسب براي سرمياه گذاري معرفي كرد.

عيسي مشايخي اظهار كرد: با توجه به لغو تحريم صنعت پتروشيمي امروز فضايي جديد در ايران به وجود آمده است و هرچند كه بحران مالي جهان كه از سال 2008 پديد آمده هنوز بر اقتصاد جهان سايه افكنده اما بايد به روند رشد و توسعه ادامه داد.

وي افزود: شركتها يا بايد رشد كنند و يا متوقف شوند، پس لازمه بودن و ماندن، رشد و توسعه است و صنعت پتروشيمي ايران نيز بايد روند توسعه خود را با شتاب بيشتري ادامه دهد.

مديرعامل شركت پتروشيمي بين الملل ادامه داد: ايجاد ارزش افزوده اولويت هر كشوري است و  امروز در دهكده جهاني همه بايد با هم همكاري كنند و جهان را بسازند.

وي افزود: در ايران منابع گسترده نفت و گاز وجود دارد و اين يك مزيت استراتژيك به شمار مي رود و با توجه به ديگر مزيتهاي موجود ايران، صنعت پتروشيمي محلي امن و مناسب براي سرمايه گذاري است.

مشايخي با بيان اين كه بانكهاي اروپايي و بين المللي بسياري پتروشيمي بين الملل را به عنوان يك برند صاحب اعتبار مي شناسند، گفت: صنعت پتروشيمي ايران جايگاه ويژه اي در جهان دارد و افزايش سرمايه گذاريها مي تواند ايران را در زمره بزرگان پتروشيمي جهان قرار دهد.