درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:27   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 9202صفحه نخست » اخبار روزجمعه، 9 تیر 1391 - 16:02
نگاهی به استراتژی های توسعه شرکت استات اویل نروژ
  

 سکونیوز:شرکت استات اویل یک شرکت بین‌المللی در حوزه انرژی است که در بیش از 40 کشور جهان فعالیت می کند.
شرکت استات اویل یک شرکت بین‌المللی در حوزه انرژی است که در بیش از ۴۰کشور در حال فعالیت است. این شرکت با بیش از ۴۰ سال سابقه در صنعت نفت و گاز در حوزه فلات قاره نروژ، خود را به تأمین نیاز جهانی به انرژی به صورتی مسؤولانه، با بکارگیری تکنولوژی‌های نوین و با ارائه راه‌حل‌های خلاقانه متعهد می‌داند. دفتر مرکزی این شرکت در نروژ و دارای بیش از ۲۱ هزار کارمند در سراسر جهان است. سهام این شرکت در بازار سهام نیویورک و اوسلو در حال معامله است.
استراتژی های شرکت استات اویل
اهداف بنگاه
هدف شرکت دستیابی به ارتقا و رشد ارزش افزوده از طریق استراتژی‌های مبتنی بر تکنولوژی‌های بالادستی با پشتیبانی دسته‌ای از تکنولوژی‌های میان‌دست و پلیمرهای با تعداد کربن کم است. شرکت به دنبال تولید ۲.۵ میلیون بشکه معادل نفت خام در روز تا سال ۲۰۲۰ است. برای رسیدن به این هدف نیاز است تا رشد سالانه خود در دهه گذشته (۲،۷ درصد) را تا ده سال آینده ادامه دهد.
شرکت برای پیشبرد موفقیت‌آمیز اهدافش، محورهای زیر را به صورت راهبردی پیگیری می نماید:
 احیای جایگاه پیشین شرکت در حوزه فلات قاره نروژ.
 راه‌اندازی گروه‌های کاری مرتبط با ساخت تجهیزات دریایی.
 توسعه و پیشرفت به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه اکتشاف.
 گسترش فعالیت‌های شرکت در حوزه منابع غیرمتعارف انرژی.
 خلق ارزش افزوده بوسیله کسب جایگاهی مناسب در حوزه گاز.
 تداوم مدیریت پورتفولیو در جهت خلق ارزش افزوده.
 بکارگیری دانش و تکنولوژی‌های نفت و گاز با هدف ایجاد فرصت‌های جدید در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر.

احیای جایگاه پیشین شرکت در حوزه فلات قاره نروژ

فلات قاره نروژ، به عنوان یکی از مراکز اصلی نفت و گاز مولد و سودآور شناخته می‌شود که تاکنون تنها نیمی از آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. شرکت استات اویل این هدف را برای خود قرار داده که تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۶۰۰ تا ۷۰۰ بشکه معادل نفت خام را از این میادین جدید تولید کند. این مورد با انجام اکتشاف‌های کوچک، تعریف پروژه‌ برای احیای چاه‌های پیشین و انجام اکتشاف‌های بزرگتر به موازات هم در حال پیگیری است. پیش بینی‌ قیمت‌ نفت در آینده، دوره عمر اقتصادی اکثر میادین را افزایش داده و بدین ترتیب زمان بحرانی برای پروژه‌های احیای میادین نفتی را کاهش داده است. نتیجه آن بهبود قابلیت انعطاف برای تعیین زمانبندی بهینه پروژه‌ها بوده است.

راه‌اندازی گروه‌های کاری مرتبط با ساخت تجهیزات دریایی

تولید شرکت استات اویل طی دهه گذشته از ۱۰۰ هزار بشکه در روز تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. این شرکت در ۴۱ کشور فعال است و سبد دارایی‌های بین‌المللی قدرتمندی را برای خود تدارک دیده است. برخی از این کشورها جذاب‌ترین حوزه‌های نفت و گاز را دارا هستند مانند ایالات متحده (خلیج مکزیک)، برزیل، آنگولا و آذربایجان (کاسپین). شرکت استات اویل بر مبنای تلاش‌هایش در ۱۵-۲۰ سال اخیر به جایگاهی رسیده که می تواند سه تا پنج دکل نفتی دریایی را بین ۸ تا ۱۰ سال آینده بسازد.

توسعه شرکت به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه اکتشاف

سال ۲۰۱۱ سال خوبی در حوزه اکتشاف بوده است. برای تکرار این موفقیت، شرکت برآن است تا اکتشاف در دکل‌های نفتی دریایی (دریای شمال، آنگولا، برزیل، کاسپین و خلیج مکزیک) و در میادین مشترک را همراه با اکتشاف چاه‌های با ظرفیت بالا برای ورود به حوزه‌های نفتی جدید (دریای نروژ، دریای برنت و دیگر مناطق قطبی، تانزانیا و اندونزی) تقویت کند. شرکت به طور خاص بر این حوزه‌ها تمرکز دارد:
 مجموعه‌ای از میادین نفتی – بویژه میادین مشترک
 حفاری چاه‌های با بهره‌وری بالا (با پیش‌بینی ظرفیت بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت خام)
 تضمین دسترسی به حوزه‌های اکتشافی به صورت سریع، در مقیاس مناسب و با قیمت پایین از طریق نوآوری و روش‌های نوین همکاری
 کاهش هزینه‌های حفاری

گسترش فعالیت‌های شرکت در حوزه منابع نامتعارف انرژی

با اجرای پروژه نفت شن در آلبرتای کانادا در ژانویه ۲۰۱۱، شرکت توانست به میزان یک میلیون بشکه نفت تا ژوئن ۲۰۱۱ تولید کند. هم اکنون سبد منابع غیرمتعارف انرژی شرکت بسیار متنوع شده است و حوزه‌های نفت و گاز شیل Marcellus, Eagle Ford و Bakkenدر آمریکا را نیز شامل می‌شود. اولویت‌های شرکت در منابع نامتعارف عبارتند از:
 فاز‌بندی برنامه‌ریزی تولید
 توسعه و اجرای نقشه‌راه برای منابع نامتعارف
 تکمیل زنجیره بالادستی فعلی
انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰، تولید از منابع نامتعارف آمریکای شمالی، ۱۲% از کل تولید نفت و گاز شرکت را به خود اختصاص دهد.

خلق ارزش افزوده بوسیله کسب جایگاهی مناسب در حوزه گاز

دینامیک بازار گاز در اروپا در حال تغییر است. این بازار در حال آزادسازی،‌ ورود بازیگران جدید و افزایش رقابت است. نزدیکی مخازن، قابلیت انعطاف در تولید و سیستم حمل و نقل و تجربه بازاریابی و فروش گاز، شرکت را نسبت به رقبا در جایگاه برتری قرار داده است. شرکت در کوتاه مدت، به دنبال تلاش برای افزایش سودآوری در این بازار است.
تفکر استراتژیک استات اویل در میان مدت و بلند مدت، توسعه مداوم در حوزه گاز با هدف رفع نیاز بازار اروپا به داشتن منابع پایدار انرژی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی است. دورنمای شرکت فراتر از اروپاست شامل شمال آفریقا، کاسپین و منابع گاز طبیعی LNG و نیز حوزه‌های نفتی فلات قاره نروژ. استات اویل قویاً بر این باور است که گاز طبیعی از نظر هزینه برای اقتصادی که بر تولید کم آلاینده‌های کربنی تأکید می کند بهترین گزینه است. فعالیت شرکت در حوزه میان دست گاز و میعانات فراتر از منطقه اروپا و در آمریکای شمالی به موازات پروژه‌های بالادستی منابع نامتعارف نفتی در جریان است. این فعالیت‌ها ترکیبی از ظرفیت‌سازی، تملک و عملیات مربوط به جمع‌آوری، حمل و نقل و تأسیسات ذخیره‌سازی، ایجاد مشارکت‌های بازاریابی و عملیات بازرگانی را شامل می‌ شود. این موارد در شناسایی حاشیه سود و اطمینان از جریان وجوه نقد از اهمیت بالایی برخوردار است.

تداوم مدیریت پورتفولیو در جهت خلق ارزش افزوده

پورتفولیو کاری فعلی شرکت می تواند تا سال ۲۰۲۰ به ۲،۵ میلیون بشکه معادل نفت خام در روز منجر شود. با این حال شرکت به دنبال آن است تا با جهت‌گیری‌های نوین، سبدکاری خود را ارتقا دهد تا اینکه به جایگاهی باارزش‌تر، مطمئن‌تر و پایدارتر در افق ۲۰۲۰ دست یابد. تمرکز استراتژیک در این فعالیت‌ها، اکتشاف و دستیابی به منابع نامتعارف، ایمن‌سازی عملیات کاری، مدیریت سررسید دارایی‌ها، کاهش ریسک کاری و نشان‌دادن ارزش ذاتی پورتفولیوی کاری است. معاملاتی که در سال ۲۰۱۱ صورت گرفته‌اند بیش از پیش باعث تقویت بکارگیری مجدد سرمایه‌های شرکت و خلق ارزش بدین طریق می شود.

بکارگیری دانش و تکنولوژی‌های نفت و گاز با هدف ایجاد فرصت‌های جدید در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر

تغییرات آب‌و‌هوا و تقاضای روزافزون برای انرژی‌های پاک به خلق فرصت‌های جدید کاری در حوزه تکنولوژی‌های با کربن کمتر و انرژی‌های تجدیدپذیر منجر شده است. مهارت‌ها و توانایی‌های محوری شرکت باعث شده تا بتواند این فرصت‌ها را در دو حوزه اصلی زیر به کاربندد:
 بادهای دریایی و تکنولوژی جذب و ذخیره‌سازی کربن.
 جهت‌گیری کلان در پروژه‌ بادهای دریایی، پیگیری نقشی فعال در کاهش هزینه‌ها با هدف مقرون‌به صرفه کردن تولید انرژی از بادهای ساحلی و به صورتی مستقل است.
تکنولوژی جذب و ذخیره‌سازی کربن، یک تکنولوژی کلیدی در کاهش گازهای گلخانه‌ای است. شرکت در توسعه و بکارگیری این تکنولوژی گوی سبقت را از دیگران ربوده‌ و برآن است تا در آینده به عنوان پیشرو در تجاری سازی این طرح شناخته شود.
استراتژی شرکت
شرکت استات اویل خود را به تأمین نیاز جهانی به انرژی به صورتی مسؤولانه، با بکارگیری تکنولوژی‌های نوین و بوسیله یافتن راه‌حل‌های خلاقانه متعهد می‌داند. استراتژی بالادستی شرکت دستیابی به تولید بیش از ۲،۵ میلیون بشکه معادل نفت خام تا سال ۲۰۲۰ از طریق تمرکز بر حوزه‌های زیر است:
 احیای حوزه‌های نفتی فلات قاره نروژ
 خلق ارزش افزوده بوسیله کسب جایگاهی مناسب در حوزه گاز
استراتژی‌های تکنولوژی‌
استات اویل بر این باور است که تکنولوژی یک فاکتور کلیدی موفقیت در فضای کسب و کار است. ویژگی این محیط فرصت‌های کاری متنوع و در عین حال پیچیده، تقاضا برای لایسنس‌هایی که در اختیار دارد و در عین حال افزایش رقابت است. تکنولوژی، بدین مفهوم، در دستیابی به منابع مورد نیاز، رشد و خلق ارزش اهمیت روزافزونی می‌یابد. پیشینه شرکت نشان داده که توانایی اش در غلبه بر چالش‌های توسعه تکنولوژی‌های نوین بسیار بالاست. هم اکنون استات اویل در صنعت تولید نفت از مناطق دریایی و خطوط انتقال نفت چندفازی به عنوان پیشروی صنعت شناخته می شود.
استراتژی‌های تکنولوژیک استات اویل بر سه اصل اساسی استوار است:
 اولویت‌بندی تکنولوژی‌هایی که برای موفقیت در کسب و کار شرکت کلیدی هستند.
 تقویت لایسنس‌های عملیاتی.
 گسترش توانایی‌ها و قابلیت‌ها.
استراتژی مدیریت پورتفولیو
 مدیریت پورتفولیوی فعال به معنای وزن‌دهی مجدد به سبد دارایی‌ها.
 مدیریت پورتفولیو با هدف بهبود رشد، ریسک و پروفایل سوددهی شرکت.
 بکارگیری درآمد حاصل از فروش و اجاره دارایی‌ها برای تقویت ترازنامه مالی شرکت.
 درآمد حاصل از فروش دارایی‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای جدید استفاده شود.
استراتژی منابع نامتعارف انرژی
 به دنبال توسعه در این حوزه هاست؛ گاز شیل ، نفت شیل و نفت تایت
 شرکت برآن است تا توانایی صنعتی خود در ساخت چاه‌های نفتی را با پیشرفته‌ترین دانش و تکنولوژی پیوند بزند.
 استات اویل برآن است تا جایگاه خود در حوزه انرژی‌های نامتعارف را در آمریکا و دیگر نقاط دنیا توسعه دهد.
استراتژی احیای میادین فلات قاره نروژ
 شرکت به دنبال تولید ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز تا سال ۲۰۲۰ است.
 هدف استات اویل کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و عملیاتی، افزایش نرخ احیای چاه‌ها و بهبود قابلیت اطمینان و یکپارچگی است.
استراتژی ایمنی و محیط زیست
شرکت استات اویل خود را به تأمین نیاز جهانی به انرژی به صورتی مسؤولانه، با بکارگیری تکنولوژی‌های نوین و بوسیله یافتن راه‌حل‌های خلاقانه متعهد می‌داند.
 تولید به صورتی ایمن کلید پیشبرد موفقیت شرکت است.
 استات اویل بر مسؤولیت‌های اجتماعی خود قویاً تمرکز دارد.

تهیه کننده:حسن ابراهیمی

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار