درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:39   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
  آغاز افت تولید گاز پارس جنوبی؛ شتاب قطر در برداشت
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 51153صفحه نخست » اقتصاد انرژییکشنبه، 14 خرداد 1402 - 13:21
مصرف گاز و مقایسه پرداخت قبض گاز در ایران، انگلستان و چین
  
پیام نفت:
مصرف گاز و مقایسه پرداخت قبض گاز در ایران، انگلستان و چین

آنچه در این مقاله خواهید خواندنمایش همه

 گاز پرداخت قبض گازانگلستان  چینایران

در جهان شلوغ و پر مشغله امروز با گسترش استفاده از منابع انرژی و مصرف گاز و مصرف برق و … پرداخت قبوض یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از ماست. به خاطر سپردن شناسه پرداخت، شناسه قبض، مهلت پرداخت و … با این همه دغدغه فکری اصلا کار ساده ای نیست. این مشکلات چندین برابر خواهند شد چرا که شما فقط یک قبض نمی پردازید، قبض گاز، آب، برق، تلفن و … . چه دوست داشته باشید یا نه به هر حال باید پرداخت شوند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی هر روزه ابزارهای جدیدتری برای ساده تر کردن زندگی به دست ما می رسد، بدون شک پرداخت قبوض نیز از این فناوری ها سهمی داشته است. در ادامه در وبلاگ پرداخت قبضینو درباره نرخ مصرف گاز در چند کشور و نحوه پرداخت قبوض در این کشور ها مطالبی به شما ارائه کنیم با مجله پرداخت قبضینو همراه باشید.

 گاز 

گاز طبیعی، سوختی است که معمولا اثرات زیان بار کمتری نسبت به دیگر سوخت های فسیلی دارد. اگر در یک روز سرد زمستانی گاز شما قطع باشد، احتمالا سیستم گرمایشی منزل شما قطع خواهد شد و حتی برای پختن غذا نیز با مشکل مواجه خواهید شد. تصور چنین شرایطی بسیار دشوار است.

نعمت گاز شهری زندگی همه ما را ساده تر کرده است. 41 % از سهم مصرف گاز به بخش خانگی تعلق دارد. مصرف گاز طبیعی به دو بخش انرژی و غیر انرژی تقسیم می شود: بخش انرژی برای تامین انرژی مورد نیاز بخش خانگی، کشاورزی، حمل و نقل، تجاری، صنعت، عمومی و سوخت پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود 80 میلیون جمعیت کشورمان، عنوان یکی از پر مصرف ترین کشورها را به خود اختصاص داده ایم. طبق آماری که در سال 2015 درباره میزان مصرف گاز در کشور های مختلف منتشر شد، مصرف گاز در ایران 191200 میلیون متر مکعب بودف در حالیکه کشوری مثل چین با جمعیتی چندین برابر ما فقط 177300 میلیون متر مکعب مصرف داشت. بریتانیا نیز با بیش از 65 میلیون نفر جمعیت کمتر از نصف کشور ما مصرف دارد.

در جدول زیر 20 کشور اول مصرف گاز را در سال 2015 مشاهده می کنید. ایران رتبه سوم این لیست را در اختیار دارد و شاید این موضوع زنگ خطری برای کاهش مصرف بی رویه این انرژی با ارزش باشد. این انرژی تجدید ناپذیر است بنابراین به عنوان رتبه اول کشورهای دارنده این نعمت باید قدر آن را بدانیم و به درستی مصرف کنیم. 

نرخ مصرف گاز

پرداخت قبض گاز

هیچ یک از ما به پرداخت قبوض علاقه ای نداریم اما چاره ای جز پرداخت آن ها نیز وجود ندارد ولی می توانید این کار را برای خود ساده تر کنید و از روش های به روزی استفاده کنیم که برای راحت کردن زندگی ما بوجود آمده اند. در ادامه محاسبه قبض گاز و شیوه های پرداخت گاز در 3 کشور انگلستان، چین و ایران را بررسی خواهیم کرد. 

 

انگلستان  

پرداخت قبض گاز در انگلستان

 

در انگلستان به مصرف برق توجه بسیاری می شود و این موضوع به سادگی از میزان مصرف این کشور در سال 2015 که در جدول بالا ذکر شد، مشاهده می شود. تعرفه مصرف گاز در انگلستان در نیمه دوم سال 2017، 0.5 پوند به ازای هر KWh مصرف محاسبه شد. هزینه متوسط ماهیانه مصرف یک خانه 3 خوابه در انگلستان 48 پوند می باشد.

1 ) پرداخت خودکار

طی این فرآیند شخص پرداخت کننده وجه، به شخص دریافت کننده وجه این امکان را می‌دهد تا به صورت خودکار از حساب وی مبلغی را کسر و به حساب خود واریز نماید. برای این منظور پرداخت‌کننده وجه می‌بایست از طریق بانک خود و یا شرکت ارائه دهنده کیف پول خود اجازه برداشت خودکار را به دریافت کننده وجه بدهد. پس از صدور مجوز برداشت خودکار، دریافت کننده می‌تواند مبالغ قبض کاربر را به صورت خودکار برداشت نماید. در این روش نیازی به انجام کار خاصی نیست فقط به یک حساب بانکی یا کیف پول دیجیتال و یک سیستم امن و مطمئن نیاز دارید که برداشت را از حساب بانکی انجام دهد. 

2 ) شماره تلفن برای پرداخت

شهروندان انگلیسی می توانند 24 ساعته با سرویس های تلفنی پرداخت  در ارتباط باشند و با وارد کردن اطلاعات مربوط به قبض و اطلاعات حساب بانکی به راحتی و در هر زمان قبض خود را پرداخت کنند. 

3 ) پیش پرداخت یا prepaid

در این روش، مشترکین قبضی دریافت نمی کنند اما هزینه مصرف را قبلا پرداخت کرده اند و اگر در پایان دوره میزان مصرف کمتر از هزینه پرداختی بوده باشد، اعتبار باقی می ماند و اگر بیشتر بوده باشد باید تسویه شود. 

4 ) سامانه های اینترنتی

سامانه های اینترنتی نیز برای پرداخت قبوض وجود دارند که علاوه بر دریافت قبوض شما و نجات دادن شما از شر قبوض کاغذی، زمان پرداخت را نیز به شما یادآوری می کنند و حتی تائیدیه پرداخت ها را نیز برای ایمیل شما ارسال می کنند. 

5 ) از طریق اداره پست

در این روش حتما باید به اداره پست مراجعه کرده و قبوض خود را با استفاده از پول نقد، کارت های اعتباری یا کارت های مخصوص پرداخت گاز که باید شارژ شوند، پرداخت کنند. 

چین

مقایسه پرداخت قبض گاز چین

 

در پکن، کارمندان ادره گاز به در منازل رفته و کنتور گاز را می خوانند و یا همان جا قبض را صادر می کنند یا چند روز بعد برای مشترکین ارسال می شود. در چین نیز مثل انگلستان شهروندان می توانند به صورت آنلاین و از طریق سامانه های اینترنتی یا از طریق بانک ها و اداره پست قبوض گاز خود را پرداخت کنند. تعرفه گاز در چین 2.28 یا 3.23 یوان یا RMB به ازای هر متر مکعب است که بر حسب نوع گاز مصرفی با تعرفه متفاوتی محاسبه می شود. اکثر ساکنان پکن گاز گران قیمت مراکز تجاری یا رستوران ها را مصرف می کنند. در چین قبض گاز هر دو ماه یکبار صادر می شود.

1 ) استفاده از کارت های مخصوص

بسیاری از ساکنان پکن از کارت های مخصوص پرداخت قبوض استفاده می کنند. زمان پرداخت قبض گاز می توانند این کارت را در کنتور گاز قرار دهند و چند ثانیه نگه دارند و شنیدن صدای بوق یعنی قبض شما تسویه شده است. این کارت ها را می توان به صورت آنلاین یا از طریق بانک های تعیین شده شارژ کرد.

2 ) استفاده از کیف پول های دیجیتال

شهروندان چینی می توانند با استفاده از کیف پول های We Chat یا Alibaba قبوض خود را پرداخت کنند. با یکبار وارد کردن اطلاعات و ثبت آن ها هر ماه تنها با یک کلیک می توانند قبوض خود را پرداخت کنند. برای پرداخت اینترنتی قبوض از طریق والت We Chat کافیست وارد آن شوند، قبض مورد نظرشان را انتخاب کنند، شناسه اشتراک را وارد کنند، ماه قبض مورد نظر را انتخاب کنند و سپس پرداخت را انجام دهند. 

3 ) خرید مخزن گاز

 بعضی از خانه های قدیمی از مخازن گاز پروپان برای مصارف خانگی مثل آشپزی استفاده می کنند. یک مخزن 21 لیتری از این گاز، 120 یوان به فروش می رسد. البته خریداران باید مراقب فروشندگان بازار سیاه نیز باشند. مخزن هایی وجود دارند که با قیمت 70 تا 90 یوان به فروش می رسند اما تضمینی برای کیفیت محتوای درون این مخازن وجود ندارد. 

ایران

پرداخت قبض گاز در ایران

 

در روش های سنتی، پس از دریافت قبض باید مشترک به بانک مراجعه می کرد و قبض را پرداخت می کرد. اگر به هر نحوی قبض به دست مشترک نمی رسید یا گم می شد باید دوباره درخواست صدور قبض را می داد. این روش زمان و هزینه بسیاری را تلف می کرد اما امروزه روش های به مراتب آسان تری جایگزین آنها شده اند.

1 ) پرداخت از طریق دستگاه ATM

با داشتن یک کارت اعتباری و مراجعه به نزدیکترین دستگاه متصل به شبکه شتاب به راحتی می تونید قبض خود را پرداخت کنید. برای این کار فقط کافیست شناسه قبض و شناسه اشتراک را در اختیار داشته باشید تا با وارد کردن آن ها قبض برای شما نمایش داده شود و با تائید آن، قبض شما به راحتی پرداخت می شود. 

2 ) پرداخت از طریق سامانه های اینترنتی

با مراجعه به این سامانه های اینترنتی برای پرداخت به درگاه بانکی متصل می شوید و کافیست اطلاعات کارت اعتباری و قبض خود را در دست داشته باشید تا قبض خود را به سادگی پرداخت کنید. در استفاده از این روش حتما دقت نمایید که آدرس سایت https باشد نه http. 

3 ) پرداخت با USSD 

با شماره گیری کد USSD هر یک از بانک ها یا کد سامانه های پرداختی مثل 780، با وارد کردن شناسه قبض و شناسه اشتراک، به سادگی می توانید آن را پرداخت کنید. 

4 ) استفاده از دستگاه POS

 پس از کشیدن کارت روی دستگاه کارت‌خوان، وارد منوی پرداخت قبض شده و پس از وارد کردن شناسه قبض و پرداخت به‌سادگی مبلغ مربوط به قبض را مشاهده کرده و در صورت تمایل میتوانید پرداخت کنید.

5 ) استفاده از اپلیکیشن های پرداخت 

اپلیکیشن های پرداخت، ساده ترین روش ممکن برای پرداخت قبوض می باشد و نیازی نیست مثل روش پرداخت با ATM حتما از خانه خارج شوید، یا حتما به تلفن دسترسی داشته باشید. کافیست این اپلیکشن ها را در موبایل خود نصب کنید تا به سادگی، با امنیت کامل و با کمترین زحمت قبوض خود را در هر زمان و مکانی پرداخت کنید. قبضینو یکی از این اپلیکیشن هاست.

قبضینو اپلیکیشنی برای پرداخت قبوض شماست. با استفاده از اپلیکیشن و سامانه اینترنتی قبضینو به راحتی می توانید قبض‌های خود را پرداخت کنید و امکان  پیگیری قبض گاز و قبض آب و .. را دارد. کافی است اطلاعات قبض شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت را داشته باشید. همچنین می‌توانید به راحتی از امکان استعلام قبضینو وپرداخت قبض گاز بعد از مهلت پرداخت نیز استفاده کنید. برای پرداخت گاز کافیست شناسه اشتراک را داشته باشید تا سیستم استعلام قبضینو، قبض گازتان را به شما نمایش دهد. پرداخت‌ها از طریق زیرساخت بانک سامان صورت می پذیرد. بعد از اتمام پرداخت در بخش سوابق می‌توانید اطلاعات قبض پرداخت شده را مشاهده نمایید.

لازم به اشاره است برای پرداخت و پیگیری پرداخت قبض گاز و  قبض برق و قبض آب و .. هیچ هزینه اضافی از شما دریافت نخواهد شد و فقط در صفحه پرداخت مبلغ خود قبض را باید پرداخت کنید.

ما در قبضینو به دنبال این هستیم که همه پرداخت‌های پرداخت اینترنتی خرد و البته دوره‌ای را یک جا جمع کنیم تا با یک کلیک به راحتی همه‌ آن ها را پرداخت کنید. دیگر نیازی نیست نگران فراموش کردن پرداخت‌ قبوضتان باشید، تیم قبضینو کنار شماست تا با خیال راحت پرداخت های خود را انجام دهید.

ما در قبضینو همیشه به فکر راحتی شما هستیم. حالا برای رسیدن به این هدف برنامه های جدیدتری هم در نظر داریم. میخواهیم کیف پول دیجیتال قبضینو را راه اندازی کنیم که با شارژ کردن آن به مبلغ دلخواه خود، هر ماه فقط با استفاده از این والت قبوض خود را به سادگی پرداخت کنید و دیگر نگران کسری حسابتان نباشید.

کلیه خدمات قبضینو رایگان است.

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار