درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:51   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 49050صفحه نخست » اخبار رسانه هاسه شنبه، 31 خرداد 1401 - 11:15
اعلام شکست روسیه در جنگ اوکراین
  

پیام نفت:

با صد و چهاردهمین روز حمله روسیه به اوکراین
صد و چهاردهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.اعلام شکست روسیه در جنگ اوکراین توسط انگلیس/مفقود شدن سه آمریکایی در اوکراین/سازمان ملل: تلفات غیرنظامیان جنگ اوکراین از ۱۰ هزار نفر گذشت

بین الملل تابناک: صد و چهاردهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 


تبلیغات
مقام کی‌یف: روزانه حدود هزار سرباز اوکراینی کشته یا زخمی می‌شوند
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۲۱:۲۱
 

در حالی که پیشتر گفته شده بود تلفات روزانه اوکراین در جنگ با روسیه حدود ۱۰۰ نظامی است، اما اکنون خبر از افزایش چشمگیر این رقم می‌رسد.

یک مقام ارشد اوکراینی خبر داد که روزانه بیش از یک هزار سرباز اوکراینی در منطقه دونباس کشته یا زخمی می‌شوند که از این تعداد، حدود نیمی از آنها تلفات است.

«دیوید آراخامیا» که مذاکرات اوکراین با روسیه را هدایت می‌کند و یکی از نزدیک‌ترین مشاوران «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین است، به وبگاه «آکسیوس» گفت که طی دو هفته گذشته خسارت جانی ارتش این کشور به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

آراخامیا گفت که اوکراین یک میلیون نفر را در ارتش استخدام کرده است و ظرفیت جذب دو میلیون نفر دیگر را دارد، بنابراین اعداد لازم برای ادامه جنگ در دونباس، جایی که روسیه به تدریج در حال بدست آوردن قلمرو است، دارد.

پیش از این، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در روز اول ژوئن گفته بود که روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز اوکراینی با تشدید حملات روسیه به دونباس کشته می‌شوند.

انتقال گاز روسیه به فرانسه قطع شد
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۲۱:۱۹
 

شرکت GRTgaz، شرکت انتقال گاز فرانسوی امروز گزارش داد، جریان گاز روسیه از آلمان به فرانسه متوقف شده است.

این شرکت توضیح داد که از روز 15 ژوئن یعنی دو روز پیش، هیچ گازی از روسیه از طریق این خط لوله دریافت نکرده است.

این شرکت با توضیح اینکه فرانسه در تابستان هیچ مشکلی برای تامین گاز نخواهد داشت، اعلام کرد، 56 درصد ظرفیت تاسیسات ذخیره سازی فرانسه پر شده که 19 درصد از نیمه ماه مارس بیشتر است.

اوایل این هفته گازپروم روسیه هشدار داد که ارسال گاز به اروپا را به علت موضوعات فنی ناشی از تحریم های غرب به شدت کاهش خواهد داد.

این شرکت تصریح کرد، شرکت آلمانی زیمنس انرژی، اپراتور تجهیزات نتوانسته واحدهای پمپاژ گاز تعمیر شده خط لوله «نورد استریم» را از یک مرکز تعمیر و نگهداری در کانادا به دلیل تحریم روسیه به این کشور بازگرداند.

فرانسه نزدیک به 17 درصد گاز مورد نیاز خود را از طریق شبکه متصل به آلمان تامین می کند که به شدت به عرضه انرژی روسیه وابسته است.

واردکنندگان اروپایی گاز روسیه این اقدام گازپروم را «سیاسی» خوانده و محکوم کردند.

آنها می گویند، کرملین از انرژی برای مجازات کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل حمایت از اوکراین استفاده می کند.

عرضه گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم در هفته جاری 60 درصد کاهش یافته است و سبب شد تا قیمت گاز در اروپا به شدت افزایش یابد.

ماکرون: تصمیم‌گیری برای اعطای امتیاز ارضی به روسیه، بر عهده اوکراین است
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۱۵:۲۱
 

رئیس‌جمهوری فرانسه طی مصاحبه‌ای در جریان سفر به کی‌یف گفت، اوکراین باید به تنهایی درباره اعطا یا عدم اعطای امتیازاتی به روسیه برای پایان جنگ تصمیم‌گیری کند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در مصاحبه با شبکه ‌"TF۱" در پاسخ به سوالی درباره امتیازات احتمالی اوکراین به روسیه از جمله امتیازات ارضی گفت: این به خود اوکراین بستگی دارد. فکر می‌کنم وظیفه ما این است که از ارزش‌های خود، قوانین بین‌المللی و در نتیجه از اوکراین حمایت کنیم.

رهبران آلمان فرانسه و ایتالیا که پیش از این همگی به اتهام محتاط بودن در حمایت از اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته بودند، روز پنجشنبه به کی‌یف سفر کردند. آنها در این سفر، به این کشور که خواستار دریافت تسلیحات برای دفع حمله روسیه است امید عضویت در اتحادیه اروپا را دادند.

اظهارات ماکرون در حالی مطرح شد که پیش از این، رئیس‌جمهوری اوکراین مکرراً اعطای امتیاز ارضی به روسیه را رد کرده بود.

امانوئل ماکرون همچنین پس از بازگشت به فرانسه گفت سفر به روسیه غیر ممکن نیست اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور باید شرایط خاصی را فراهم کند.

او گفت: این به معنای پیشفرض است، یعنی نشانه‌هایی از سوی پوتین.

ماکرون افزود: من پشت سر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با پوتین هیچ ارتباطی برقرار نمی‌کنم.

وی اما سفر به روسیه را رد نمی‌کند، اما باید شرایط لازم برای این امر فراهم شود.

رئیس جمهور فرانسه عنوان داشت: برای رفتن به روسیه باید پیش شرط‌هایی تعیین کرد. اما من در کل سفر به روسیه را رد نمی‌کنم.

ماکرون پیش از این گفته بود که قصد ندارد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت و گوی تلفنی داشته باشد، اما چنین احتمالی را در آینده رد نمی‌کند.

شولتس: تحریم‌ها علیه روسیه بدون توافق با اوکراین لغو نمی‌شود
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۱۵:۱۹
 

صدراعظم آلمان تاکید کرد، تحریم‌ها علیه روسیه بدون توافق با اوکراین لغو نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ای با شبکه ای آر دی گفت: تا زمانی که مسکو با کی‌یف به یک توافق صلح قابل قبول از نظر هر دو طرف نرسد، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه لغو نخواهند شد.

وی افزود: اینکه از نظر اوکراین چه توافقی عادلانه خواهد بود توسط این کشور مشخص می‌شود.

شولتس گفت: "هیچ کس در اروپا نمی‌تواند و قصد ندارد به اوکراینی‌ها دستور بدهد که تسلیم شوند."

وی خاطرنشان کرد که «هیچ صلح تحمیلی در اوکراین وجود ندارد... من بارها به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته‌ام که دیدگاه مسکو از چنین جهانی یک توهم است».

شولتس، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا و کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی روز پنجشنبه وارد کی‌یف شدند.

سازمان ملل: تلفات غیرنظامیان جنگ اوکراین از ۱۰ هزار نفر گذشت
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۱۵:۱۶
 

سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از ۱۰ هزار تلفات غیرنظامی در طول سه و نیم ماه جنگ در اوکراین را به ثبت رسانده است.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ در اوکراین ۴ هزار و ۴۸۱ غیر نظامی در این کشور کشته و ۵ هزار و ۵۵۶ نفر دیگر زخمی شده اند و به این ترتیب مجموع تلفات غیر نظامی در اوکراین به ۱۰ هزار و ۴۶ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، در میان کشته شدگان نزدیک به ۳۰۰ کودک وجود دارند درحالی که بیش از ۴۵۰ کودک اوکراینی نیز مجروح شده اند.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: بیشتر تلفات غیرنظامیان ثبت شده به دلیل استفاده از سلاح های انفجاری با حوزه تاثیر گسترده، از جمله گلوله باران با استفاده از توپخانه سنگین و سیستم های چندگانه پرتاب راکت پرتاب و حملات موشکی و هوایی بوده است.

زلنسکی: حمله روسیه به اوکراین حمله به تمام اروپاست
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۱۵:۱۴
 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با بیان اینکه حمله روسیه به کشورش به منزله "حمله به تمام اروپا" است، گفت، هرچه اوکراین سلاح‌های بیشتری از غرب به دست آورد، بیشتر می‌تواند به نبرد علیه روسیه ادامه دهد.

به گزارش العربیه، وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که در جریان مذاکراتش با رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و رومانی درجریان سفرشان به کی‌یف، درباره امکان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و بازسازی اوکراین پس از جنگ صحبت کرده است.

او افزود که اوکراین به خاطر کمک تسلیحاتی به کشورش در مقابله با حمله روسیه، سپاسگزار است اما انتظار دارد سامانه‌های دفاع موشکی و توپخانه‌ای مدرن به دست آورد.

وی گفت: "تأخیر یا به تعویق انداختن هر روزه تصمیمات، فرصتی برای ارتش روسیه است تا اوکراینی ها را بکشد یا شهرهای ما را ویران کند. یک رابطه مستقیم وجود دارد؛ هر چه سلاح‌های قدرتمندتر دریافت کنیم، سریعتر مردم و سرزمین خود را آزاد خواهیم کرد."

زلنسکی ادامه داد:"حمله روسیه به اوکراین حمله به تمام اروپا و علیه تمام اروپای متحد، علیه هر یک از ما و علیه ارزش‌های ما است."

این اظهارات رئیس جمهور اوکراین درحالی ایراد شده که رهبران اروپایی روز پنجشنبه اعلام کردند موضع تقریباً رسمی شرکای ناتو این است که به اوکراین کمک شود تا از خود دفاع کند، اما وارد جنگ با روسیه نخواهند شد.

این مقامات گفتند؛ توافق شده که تسلیحات ویژه‌ای مانند هواپیماهای جنگی یا تانک‌ها عرضه نشود.

روز چهارشنبه، ولودیمیر زلنسکی پس از تماس تلفنی با جو بایدن، همتای آمریکایی خود، "قدردانی" خود را از بسته کمک نظامی اضافی ایالات متحده به کی‌یف ابراز کرد.

کاخ سفید: در حال گفتگو با اوکراین درباره مذاکره با روسیه هستیم
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۱۵:۱۳
 

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه در حال گفتگو و مشورت با اوکراین برای مذاکره با روسیه هستیم، اعلام کرد که کی‌یف را برای امتیاز دادن به روسیه تحت فشار قرار نمی‌دهیم.

مشاور امنیت ملی بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در گفت‌وگو با مرکز امنیت جدید آمریکا گفت که واشنگتن آگاهانه از مطرح کردن آنچه به عنوان پایان بازی در جنگ اوکراین می دانیم خودداری کرده و اوکراین را برای دادن امتیازات ارضی به روسیه تحت فشار قرار نخواهد داد.

سالیوان با بیان اینکه واشنگتن به حمایت و مشورت به اوکراین در مذاکره با روسیه ادامه خواهد داد، افزود: در حال حاضر، حمایت از اوکراین به معنای ارائه مداوم تسلیحات و اطلاعات به منظور تقویت موضع این کشور در میز مذاکره است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص سیستم های راکتی ارائه شده به اوکراین و تعدادی که اوکراینی ها خواستار آن بوده اند گفت: این بر عهده اوکراینی هاست که تاجایی که می توانند برای دریافت این سامانه ها درخواست کنند و وظیفه ما این است که بر اساس ظرفیت و نیروی آموزش دیده این تسلیحات را ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: اینها سیستم های تسلیحاتی بسیار پیچیده ای هستند که به آموزش واقعی نیاز دارند. ما یک گروه اولیه از اوکراینی ها را برای استفاده از این تسلیحات آموزش داده ایم اما همزمان با افزایش تسلیحات، باید تعداد نیروهای آموزش دیده نیز افزایش یابد. بنابراین این روندی است که در طول هفته ها و ماه های آینده مشخص می شود.

ادعای غرب درباره حمل غلات اوکراین به سوریه
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۱۵:۱۰
 

یک شرکت ماهواره ای آمریکایی مدعی شد بر اساس تصاویر دریافتی اش معتقد است روسیه در حال بارگیری غلات اوکراین با هدف رساندن آن به متحد خود، سوریه، است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته شرکت آمریکایی Maxar تصاویر ماهواره ای این شرکت نشان می دهد، کشتی های با پرچم روسیه در حال حمل غلات برداشت شده در اوکراین کنند به مقصد سوریه هستند.

این شرکت روز پنجشنبه گفت، تصاویر ماهواره ای دو کشتی فله بر با پرچم روسیه را نشان می دهد که در ماه اردیبهشت در بندر کریمه سواستوپل تحت کنترل روسیه پهلو گرفته اند و با غلات بارگیری شده اند.

مکسار ادعا کرد که چند روز بعد، ماهواره‌هایش تصاویری از همان کشتی‌هایی که در سوریه پهلو گرفته بودند، با دریچه‌های باز و کامیون‌های آماده برای حمل غلات جمع‌آوری کرده اند.

این شرکت گفت که تصویر دیگری گرفته شده در ماه خرداد نیز یک کشتی متفاوت را نشان می دهد که در سواستوپل با غلات بارگیری شده است.

وزیر کشاورزی آمریکا، تام ویلساک، روز پنجشنبه مدعی شد برپایی سیلوهای موقت در مرز اوکراین می تواند از سرقت غلات اوکراین توسط روسیه جلوگیری کند و اطمینان حاصل کند که برداشت زمستانی این کشور به دلیل کمبود انبار از بین نمی رود.

ویلساک در جریان بازدید از سازمان ملل متحد تاکید کرد که احیای محموله ها از بنادر دریای سیاه اوکراین موثرترین و کارآمدترین راه برای صادرات غلات است و از روسیه خواست تا مذاکرات تحت رهبری سازمان ملل را در مورد این موضوع "جدی" بگیرد.

وزیر کشاورزی آمریکا گفت: "ما از شرایط و موقعیت هایی اطلاع داریم که اتفاق افتاده است و روس ها غلات را از کشاورزان اوکراینی گرفته اند. بنابراین تا جایی که بتوانیم این غلات را از کشور خارج کنیم، یک امتیاز مثبت محسوب می شود که خطر ضرر را کاهش می دهد. "

روسیه و اوکراین حدود ۲۹ درصد از صادرات جهانی گندم را تشکیل می دهند.

 

اعلام شکست روسیه در جنگ اوکراین توسط انگلیس 

رئیس نیروهای مسلح انگلیس مدعی شد که روسیه در جنگ اوکراین «از لحاظ استراتژیک شکست خورده است» و اکنون به یک قدرت ضعیف تبدیل شده است.

دریاسالار «تونی راداکین» در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای عنوان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری از ۲۵ درصد ارتش روسیه فقط برای رسیدن به دستاوردهای "کوچک" استفاده کرده و اگرچه روسیه ممکن است در هفته‌های آتی به "موفقیت‌های تاکتیکی" دست یابد، اما هر روایتی درباره موفقیت آمیز بودن جنگ یک ادعای "بیهوده" است.

وی با بیان این ادعا که نیروها و موشک های پیشرفته روسیه رو به کاهش است مدعی شد که این کشور هرگز نمی تواند تمام اوکراین را تصرف کند.

بیشتر بخوانید

رئیس نیروهای مسلح انگلیس اقدام نظامی روسیه در اوکراین را یک اشتباه وحشتناک خواند و ادعا کرد:‌ روسیه از نظر استراتژیک شکست خورده است. قوی‌تر شده و فنلاند و سوئد به دنبال پیوستن به این ائتلاف نظامی هستند.

او در حالی اظهارات را مطرح کرد که بن والاس وزیر دفاع انگلیس نیز ساعاتی پیش به شبکه خبری اسکای گفته بود که این کشور «به احتمال زیاد» صدها سرباز دیگر را به نیروی ناتو در استونی که وظیفه بازدارندگی دربرابر روسیه را ایفا می‌کنند، ملحق خواهد کرد.

در همین حال رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس در ارزیابی روزانه خود مدعی شد که جنگ مسیر دولت روسیه را به سمت اقتدارگرایی تسریع کرده است و در هفته‌های اخیر دوما، روندی را آغاز کرده است تا روس‌هایی که علیه دولت جنگیدند، به ۲۰ سال زندان محکوم شود.

مفقود شدن سه آمریکایی در اوکراین 

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که از گزارش‌های مربوط به مفقودی سومین آمریکایی که برای مبارزه با روسیه به اوکراین سفر کرده است، اطلاع دارد.

این درحالی است که روز گذشته رسانه های آمریکایی از مفقود شدن دو آمریکایی دیگر در نبرد با روسیه در اوکراین خبر داده بودند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی در یک نشست خبری گفت: گزارش هایی از یک آمریکایی دیگر وجود دارد که مفقود شده است. نمی توانم در مورد جزئیات این مساله صحبت کنم. متاسفانه، ما جزئیات کامل این پرونده را نمی دانیم.

این مقام آمریکایی افزود: ما همچنان از شهروندان آمریکایی می‌خواهیم به دلیل خطرات ناشی از تهاجم مداوم روسیه به اوکراین، از سفر به اوکراین خودداری کنند.

وی همچنین گفت که آمریکا با روسیه در مورد شهروندان آمریکایی ناپدید شده در تماس نبوده است زیرا هنوز "دلایل معتبری" مبنی بر اسیر شدن این افراد توسط نیروهای روسیه ندارد و همچنین روسیه ادعای بازداشت این افراد را نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت: ما به استراتژی تحریم‌های خود در رابطه با روسیه پایبند هستیم.

کاخ سفید پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر اسیر شدن دو آمریکایی توسط نیروهای روسیه از آمریکایی‌ها خواست به اوکراین سفر نکنند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که اگر این گزارش ها درست باشد، واشنگتن تمام تلاش خود برای آزادی آنها را انجام خواهد داد.

دو آمریکایی که در کنار نیروهای اوکراینی مشغول جنگ با نیروهای روسیه بودند حدود یک هفته است که مفقود شده‌اند.

پسکوف: روسیه تهدیدی برای کشورهای حوزه بالتیک و فنلاند نیست

سخنگوی کرملین در کنفرانسی خبری تاکید کرد، روسیه تهدیدی برای کشورهای حوزه بالتیک و فنلاند محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: عضویت فنلاند و سوئد در ائتلاف ناتو مزایای بیشتری برای امنیت قاره اروپا در غیاب تهدید روسیه به همراه نخواهد داشت بلکه برعکس منجر به تنش های بیشتر خواهد شد.

وی افزود: روسیه تهدیدی برای فنلاند و سوئده نبوده و نیست اما الحاق این دو کشور به ناتو تهدیدی قطعی برای روسیه خواهد بود.

پسکوف در بخش دیگری از سخنانش گفت: اقتصاد جهانی امروز به قربانی‌ای برای سیاست‌های جهان تبدیل شده است. در حقیقت اقتصاد در محراب سیاست‌ها قربانی می‌شود.

این سخنگو همچنین گفت: روسیه و بلاروس آماده تامین کودها در بازارهای جهانی هستند اما آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا و برخی دیگر از کشورها تحریم‌هایی را در این خصوص اعمال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: روسیه و بلاروس بزرگ ترین صادرکنندگان کود در جهان هستند و آماده‌اند تا محصولات خود را همچون قبل در بازارهای حهانی عرضه کنند. اما این ما نبودیم که تحریم‌هایی را بر خودمان اعمال کرده باشیم. آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا و تعدادی دیگر از کشورها بودند که این تحریم ها را علیه ما اعمال کردند.

پسکوف ادامه داد: مشکلات کنونی در زمینه امنیت غذا و همچنین تامین غلات و کود نتیجه اشتباهات کشورهای غربی است. اتفاقی که برای مواد غذایی افتاده این است که قیمت مواد غذایی به خاطر تورم و اشتباهات کشورهای غربی در چند سال اخیر در حال افزایش است.

وی همچنین گفت: امیدوارم رهبران فرانسه، آلمان و ایتالیا در جریان سفر روز پنجشنبه‌شان به کی‌یف نه تنها درباره تامین تسلیحاتی صحبت کنند بلکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را نیز ترغیب کنند تا دیدی واقع گرایانه به امور کشوری و دولتی اتخاذ کند.

پسکوف افزود: امیدوارم این رهبران تنها بر حمایت از اوکراین ازطریق ارسال تسلیحات به این کشور تمرکز نکنند. این کار کاملا بی‌فایده و بیهوده خواهد بود و تنها رنج مردم را طولانی‌تر خواهد کرد و خسارت‌های جدیدی به این کشور وارد می‌کند.

این سخنگو در بخش دیگی از این کنفرانس خبری گفت: روسیه و آمریکا باید درباره تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به "استارت" مذاکره کنند. این توافق برای امنیت جهانی حیاتی است. عملیات نظامی کنونی روسیه در اوکراین دلیلی برای اجتناب از مذاکرع درباره این پیمان نمی‌باشد.

حمایت نخست‌وزیر ایتالیا از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

نخست‌وزیر ایتالیا در سفر به کی‌یف تاکید کرد، ایتالیا می‌خواهد اوکراین عضو اتحادیه اروپا شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در کی‌یف گفت: مهم‌ترین پیام سفر ما این است که ایتالیا می‌خواهد اوکراین در اتحادیه اروپا عضو شود و در جلسه آتی شورای اروپا این موضع را حفظ خواهد کرد.

وی افزود، اوکراین نمی‌تواند با یک قدم به عضویت اتحادیه اروپا درآید، بلکه باید یک مسیر و روند را طی کند.

در روز پنجشنبه رهبران آلمان، فرانسه، ایتالیا و رومانی به اوکراین سفر کردند تا حمایت خود را از کی‌یف در مقابل حمله روسیه اعلام کنند.

دراگی در یک کنفرانس خبری مشترک گفت، اتحادیه اروپا خواستار صلح است اما "کی‌یف باید بتواند در برابر حمله روسیه از خود دفاع کند".

دراگی که پیش از ورود به پایتخت اوکراین به شهر ایرپین - که به شدت تخریب شده است - سفر کرد، گفت: احساس ترس و امید کردم، امید برای بازسازی و برای آینده.

نخست‌وزیر ایتالیا افزود: مین‌زدایی از بنادر اوکراین و ازسرگیری صادرات غلات و همچنین ایجاد کریدورهای بشردوستانه دو هفته طول خواهد کشید و غلات برداشت‌شده در ماه سپتامبر در دسترس خواهد بود.

دراگی تصریح کرد: ما باید برای اجتناب از یک فاجعه، هرچه سریعتر کریدورهای امن برای غلات ایجاد کنیم. تنها راهکار، قطعنامه‌ای از سوی سازمان ملل برای وضع مقررات کشتیرانی در دریای سیاه است، اما روسیه تا این لحظه مخالفت کرده است.

نخست وزیر ایتالیا همچنین اعلام کرد، کشورش از انجام تحقیقات درباره "جنایات جنگی" ادعایی روسیه حمایت می‌کند.

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار