درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 04:42   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نخست‌وزیر نتانیاهو گفت‌وگو خواهم کرد / تمامی طرفین باید خویشتن‌داری کنند
  وزیر خارجه اسرائیل: تل‌آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود
  واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند
  گروسی: بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
  رئیسی به امیر قطر: سازمان ملل و شورای امنیت به حداقل وظایف قانونی خود در محکومیت حمله به سفارت ایران عمل نکردند، لذا ایران بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کرد / کوچکترین اقدام علیه منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک مواجه خواهد شد
  امیرعبداللهیان: بدلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  اردن: در رهگیری تعدادی از پهپادهای پرتاب‌ شده توسط ایران، به اسرائیل کمک کردیم / با هرچیزی که وارد آسمان ما شود، مقابله می‌کنیم
  خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۷ فروردین ۱۳۸۰: امیر نایف وزیر کشور عربستان آمد؛ گفت فهد تلاش کرد مانع حمله عراق به ایران شود، اما نتوانست
  تقلیل اسلام به فقه تحریف معنوی است
  علی باقری: در صورت خطای مجدد صهیونیست‌ها، سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود
  اعدام چائوشسکو پس از سفر به ایران
  مکرون: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی را رهگیری کردیم؛ اسرائیل از تنش پرهیز کند
  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: انتظار حمله‌ای از سوی اسرائیل در واکنش به عملیات ایران را دارم
  سید حسن خمینی: عملیات شجاعانه دیشب توسط فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  پیامبر (ص) خود را جدای از دیگران نمی‌دانستند
  باب فراموش‌شده اعتراض و انتقاد سیاسی در فقه شیعه
  سردار سلامی: معادله جدیدی رقم خورده؛ اگر اسرائیل حمله کند از مبدا ایران مورد تهاجم متقابل قرار می‌گیرد
  رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند
  سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» از نظر ما پایان یافته؛ قصدی بر ادامه‌ آن نداریم / عملیات به اهدافش رسید؛ نه گنبد آهنین و نه سپر دفاع موشکی اسرائیل نتوانست مقابله‌ قابل‌توجهی با این عملیات داشته باشد / اگر اسرائیل اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در سوریه یا کشور دیگری انجام دهد، عملیات بعدی ما بزرگ‌تر خواهد بود
  جرم تبلیغ علیه اسلام در فقه نداریم
  آزاداندیشی و روشن‌‌فکری دینی در نگاه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی
  مخاطب اصلی امر به معروف و نهی از منکر، مسئولین حکومت هستند
  موافقت پوتین با بازگشت به پیش‌نویس توافق ترکیه با کی‌یف
  یک مقام امریکایی: نشانه‌ها می‌گوید حمله ایران به اسرائیل قریب الوقوع است، اما ممکن است اوضاع تغییر کند / از طریق کانال‌های مخفی با تهران در تماس هستیم؛ پیام ما به آن‌ها این است: به اسرائیل حمله نکنید / سفر فرمانده سنتکام به تل آویو پیش از حمله به بخش کنسولی سفارت ایران برنامه ریزی شده بود
  نمازجمعه فردا در تهران به امامت آقای کاظم صدیقی برگزار خواهد شد
  پاکستان لشکر زینبیون را «تروریستی» اعلام کرد
  واشنگتن پست: ایران اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت ۳ سلاح هسته‌ای را در اختیار دارد
  روسیه: در تماس دائمی با ایران هستیم
  مخاطب اصلی امر به معروف حکومت است
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 47535صفحه نخست » اخبار رسانه هاسه شنبه، 23 شهریور 1400 - 14:37
سن و مراحل طی شده توسط مدیران موفق دنیا
  
پیام نفت:

لیست مدیران برتر در سال ۲۰۱۹ + ویژگی مشترک مدیران موفق

مرجع معتبر (HBR (Harvard Business Review هر ساله لیستی از برترین مدیران عامل سازمان‌ها در سطح جهان منتشر می‌کند و با توجه به معیارهای موفقیت، آنها را رتبه بندی می‌کند. از سال ۲۰۱۵ این معیار ها علاوه بر شاخص های مالی و درآمد شرکت، عواملی نظیر توجه به مسائل محیط زیستی، وظایف اجتماعی و ارتباطات داخلی قوی را شامل شده است. برای آشنایی با شاخص وظیفه اجتماعی در هر سازمان، می‌توانید به مقالهمسئولیت اجتماعی شرکتها مراجعه کنید.

برای این رتبه بندی، به تازگی امتیاز معیارهای مربوط به مسائلی غیر از بحث های مالی و سودآوری، بیشتر از سالهای قبل شده و اکنون وزن امتیازات مربوط به این شاخص های ESG (محیط زیستی، اجتماعی و دولتی) به ۳۰ درصد رسیده است.

best ceo 2019

همین تغییرات در معیارهای رتبه بندی مدیران، باعث شد که میزان سرمایه گذاری شرکت ها روی مسائل محیط زیستی و روابط اجتماعی رشد قابل توجهی داشته باشد. تا جاییکه مدیران فعال و پیشرو در کسب و کارهای ایالات متحده، بیانیه‌ای را در ماه آگوست ۲۰۱۹ امضا کردند که بیان می‌کند:

 یک کسب و کار نه تنها باید به سهامداران واقعی خود خدمت کند، بلکه خدمت به چهار گروه دیگر از سهامداران معنوی خود نیز از وظایف شرکتها است. گروهی که شامل کارمندان، مشتریان، تامین کنندگان و جامعه می‌شود 

برترین مدیر در این لیست، Huang که مدیریت و هدایت NVIDIA رو بر عهده دارد، سال ۲۰۱۷ در رتبه ۳ و سال ۲۰۱۸ در رتبه ۲ قرار گرفته بود. بهینه کردن سیستم های مدیریتی و گرایش به سمت توجه به مسائل زیست محیطی و همچنین تمرکز بر وظایف اجتماعی، به تیم NVIDIA کمک کرد تا جایگاه نخست را در سال ۲۰۱۹ کسب کند.

این تغییر شیوه امتیاز دهی و بالا رفتن وزن امتیازات ESG در رتبه بندی، باعث شده که افراد مطرحی همچونایلان ماسک (Elon Musk)   مرد آهنین قرن ۲۱ یا جف بزوس (Jeff Bezos) مدیرعامل سایت آمازون، علی‌رغم تمام موفقیت های سازمان، در رنکینگ ۱۰۰ مدیر برتر دنیا جایی نداشته باشند. جف بزوس که تا سال ۲۰۱۴ و پیش از اعمال تغییرات در معیارهای امتیاز دهی، رتبه اول این رنکینگ را همواره تصاحب کرده بود، حالا با ترکیب شاخص های اجتماعی و محیط زیستی در کنار سودآوری سازمان، جایگاه خود را از دست داده است. جالب آن که رتبه ۱۷ در این رنکینگ متعلق به یک ایرانی  آمریکایی به نام حمید مقدم است که در زمینه املاک در ایالات متحده از سال ۱۹۹۷ مشغول به فعالیت می‌باشد.

 چرخه ایجاد ارزش

داده های جدول نشان می‌دهد که میانگین سن مدیران موفق برای شروع مدیریت سازمان حدود  ۴۵ سال بوده و بطور میانگین ۱۵ سال آن سمت را داشته اند.

چرخه ایجاد ارزش

 

مطمئنا هیچ دو مدیری نیستند که عملکرد، نحوه ساماندهی و چرخه سازمانی مشابهی داشته باشند، ولی می‌توان در تمام آنها نقاط مشترک زیادی پیدا کرد. به همین منظور این ۱۵ سال که دارای ویژگی‌ها و تجربیاتی است که یک مدیرعامل با آنها مواجه خواهد شد، در ۵ بخش قابل بررسی است:

سال اول – ماه عسل

مدیران، سال اول مدیریت خود را با انرژی مضاعف و انگیزه بالایی آغاز میکنند و به همین دلیل اکثر مدیران در سال اول به کارایی بالاتر از حد متصور شده و بیشتر از میانگین معقول دست می‌یابند. همین اشتیاق به صعود، موفقیت های زیادی را در بازه‌ی کوتاه پس از انتصاب برای مدیران به ارمغان می‌آورد و این شیرینی دلیلی شده که به آن، دوره‌ی ماه عسل گفته شود.

سال دوم – سقوط به درون مشکلات

پس از بیداری از خواب پرغرور اولین مرحله، کم‌کم مدیران با مشکلاتی از پیش تعیین نشده و ناگهانی مواجه شده و مسیر سازمان برخلاف چیزی که ترسیم شده بود به سوی مسائل عدیده کشیده می‌شود. سرمایه گذاران انتظار بیشتری از تیم مدیریت داشته و معدود نفاط منفی سازمان، توجه زیادی را جلب خواهد کرد.

اینجا همان جایی است که مدیر موفق را از سایرین متمایز می‌کند. مواجه نشدن با مشکلات غیر قابل انتظار، امری تقریبا محال است و هر مدیری با آنها دست و پنجه نرم کرده است ولی لازمه تبدیل شدن به یکی از مدیران موفق و تاثیرگذار، مدیریت صحیح این شرایط و هدایت مجموعه به مسیر اصلی خود است.

نقل قول

 

سال سوم تا پنجم – بازیابی سازمان

اگر آنها از برهه ی سقوط به مشکلات با موفقیت عبور کردند، وارد مرحله ی مطلوبی می‌شوند که در آن، هیئت مدیره را با خود همراه کرده اند و در صورت وقوع بحران دیگری، همگی با هم با آن مقابله می‌کنند. این همبستگی مدیریت و سهامداران، روزهای خوبی را برای تیم مدیریتی و همچنین سازمان حاصل می‌کند، مدیریت خود را زیر چتر حمایتی هیئت مدیره می‌بیند و نشانه‌های مثبت و پیشرفت به مرور ظاهر می‌شوند.

این مرحله ای است که مدیران خط مشی خود را تعیین کرده‌اند و با فراهم کردن ابزارهای لازم سعی می‌کنند تا با تلاش بیشتر برای آینده در مسیر صحیح با قدرت گام بردارند. بهترین زمان برای صرف وقت و هزینه برای بخش تحقیق و توسعه سازمان (R&D) همین بازه ی ریکاوری است.

ممکن است در این بخش از چرخه مدیریتی، بازار واکنش کامل و صحیحی به تمام تلاش های شما نشان ندهد و اوضاع تصاحب سهم از بازار به خوبی پیش نرود. لازم است که با مدیریت صحیح و اخذ تصمیمات حیاتی، این عدم ارتباط با بازار به درستی حل شود.

ولی مدیرانی که از مرحله قبل (سقوط) نتوانستند به سلامت عبور کنند، با اوضاع متفاوتی مواجه اند. فشار هیئت مدیره فزاینده خواهد بود و چالش های بیشتری برای آنها ایجاد خواهد شد. به زودی باید خود را برای پاسخ به سوالاتی سخت آماده کنند و هیئت مدیره را قانع نمایند. در این شرایط همیشه توصیه شده است که اگر از قبل با مدیران سایر شرکت ها ارتباط خوبی برقرار نکرده اید، با انجام سفرهای کاری با مدیران موفق مشورت کرده و از آنها بهره ببرید.

در پایان این مرحله ممکن است مدیران با اعتماد به نفس کاذب و غرور حاصل از موفقیت های کوتاه مدت مواجه شوند که یکی از بزرگترین آفت های این بازه است. درصورتیکه این مساله مدیریت نشود، ضربه شدیدی به سازمان وارد خواهد کرد.

سال ششم تا دهم – دام نارضایتی

در ادامه ی این روند سینوسی، اصولا پس از دوره ی بازیابی سازمان، شرکت ها وارد مرحله ای با رکود طولانی و کسب نتایج متوسط می‌شوند. ممکن است نتایج به دست آمده تماما منفی نبوده و یا حتی بازار در حال گسترش باشد. ولی حریص بودن مدیریت و هیئت مدیره باعث می‌شود تا کل تیم را برای دستیابی به نتایجی عالی در بازه ای کوتاه به تقلا و تلاش با راندمان بسیار کم و زحمتی بیهوده بیندازد.

باید توجه داشت که در بسیاری از سازمان های موفق، رونق های اقتصادی پس از سالها رکود ظاهر شده اند، ولی افراد هیئت مدیره در بیشتر موارد یا با دخالت های مستقیم در امور مدیریتی و یا با اخراج مدیرعامل، با تصمیمات عجولانه و اشتباه، به افزایش مشکلات دامن زده اند.

نارضایتی در مدیریت

سوالات زیادی ذهن اعضای هیئت مدیره را درگیر خواهد کرد. آیا مدیریت عامل، دیگر ایده‌ی جدیدی ندارد؟ ناکارآمد است؟ آیا نیاز به توسعه جغرافیایی داریم؟ آیا نیاز به تغییرات و نوآوری در حوزه تکنولوژیک داریم؟ در چرخه محصول چطور؟

این نقطه حساسی برای کنترل شرایط توسط هم هیئت مدیره و هم مدیریت عامل که مسئول مستقیم شرکت است، می‌باشد و نیازمند سنجیدن تمام جوانب است. چراکه این مرحله، همان جاییست که مدیران همکاری خود را با سازمان قطع می‌کنند، خواه اخراج شده و خواه خود استعفا دهند.

شاید بازبینی استراتژی ها با هم فکری دیگران به عبور از این برهه کمک کند ولی آنچه که واضح است، گذران از این مرحله دشوارترین وظیفه برای مدیرعامل بوده و بزرگترین نگرانی او می‌باشد.

سال یازدهم تا پانزدهم – دوران طلایی

مدیرانی که از مرحله نارضایتی به خوبی گذر کردند، وارد بهترین دوران مدیریتی خود می‌شوند. تعهد بلند مدت و توانایی آنها در بازسازی شرایط، حالا پیشران خلق ثروت می‌شود. در این دوران، اعتماد هیئت مدیره به بالاترین میزان خود رسیده، دانش سازمانی مدیران رشد چشمگیر داشته، چرخه های تامین تولید و فروش رهبری شده و بر بحران های متعدد غلبه شده است.

بسیاری از مدیران، این برهه‌ی جذاب را به دلایل مختلف مثل عملکرد نامناسب، ناتوانی جسمانی، مشکلات روحی یا مسائل شخصی از دست می‌دهند و فقط مدیران بسیار قدرتمند می‌توانند تا رسیدن به این مرحله دوام بیاورند تا وارد دوران طلایی مدیریت سازمان خود شوند.

مدیرانی که از فراز و فرود ها هراسی نداشته اند، حالا وقت آن رسیده که میراث بزرگ خود را شکل دهند.

 

بعد از تمام این مراحل، باید به دوران پس از مدیریت فکر کرد. مدیر موفق همواره یک گام جلوتر را برنامه ریزی کرده است و از خود می‌پرسد: چه زمانی بهترین فرصت برای بازنشستگی است؟ در چه شرایطی سازمان بدون من هم موفق خواهد بود؟

دوران پس از مدیریت

نکاتی که یک مدیر موفق برای بازنشستگی اثرگذار خود باید در نظر بگیرد به طور کلی به این شرح است.

زمان بندی صحیح

زمان-بندی در مدیریت

برای بهترین زمان بازنشستگی سوالات زیادی باید مطرح شوند:

  •         آیا هنوز شور و اشتیاق سابق و تمایل به رشد سازمان وجود دارد؟
  •         آیا مشکلات جسمانی یا مسائل خانوادگی گریبان‌گیر نشده است؟
  •         آیا موقعیت های شغلی دیگری در انتظار است؟
  •         آیا هنوز توانایی مقابله با بحران ها و پیش بردن اهداف شرکت وجود دارد؟

با پاسخ به این سوالات و سوالات دیگر، به عنوان یک مدیر موفق تمامی جوانب امور سنجیده شده و بهترین تصمیم گرفته می‌شود.

تصمیم نباید فورا به مرحله اجرا برسد

تصمیم-نباید-فورا-به-مرحله-اجرا-برسد

قدم های بازنشستگی کامل باید آرام و به مرور برداشته شوند. هم مدیر و هم سازمان نیاز دارند برای شرایط جدید آماده باشند و باید:

  •         کار در اوج به پایان برسد و بهترین نتیجه تحویل مدیر بعدی شود
  •         از کمک های روانشناس و مشاور برای تطبیق با شرایط جدید بهره گرفته شود
  •         با همسر یا خانواده راجع به این تصمیم گفتگو شود
  •         مراسم خداحافظی درخوری انجام شده و دوران استراحت به شکل صحیحی آغاز شود
  •         با در نظر گرفتن همه‌ی زوایا، تصمیم اجرایی شود

 

تصمیم گیری برای باقی زندگی

 

دوران پسا مدیریت

برای دوران پسا مدیریت، اکثر مدیران برنامه هایی را پیاده میکنند تا در کنار استراحت، از فعالیت دور نشوند. بسیاری از مدیران موفق در دوران بازنشستگی:

  •         عضو هیئت مدیره سازمان می‌شوند
  •         به آموزش و تدریس می‌پردازند
  •         داستان زندگی خود، با تمام فراز و نشیب ها و پروسه موفقیت را در قالب کتاب برای مطالعه دیگران منتشر می‌کنند
  •         خیریه ها را راه اندازی می‌کنند
  •         از سهامداران شرکت های خصوصی می‌شوند
  •         به کار در دولت مشغول می‌شوند
  •         با تفکر و نوآوری، خلق ارزش بیشتر می‌کنند

 

 

1 Jensen Huang
NVIDIA
صنعت: فناوری اطلاعات
سال آغاز کسب و کار: 1993
کشور: ایالات متحده آمریکا
رتبه مالی: 4
2 Marc Benioff
Salesforce

صنعت: فناوری اطلاعات
سال آغاز کسب و کار: 2001

کشور: ایالات متحده آمریکا رتبه مالی: 6
3 François-Henri Pinault
Kering

صنعت: کالاهای مصرفی
سال آغاز کسب و کار: 2005
کشور: فرانسه رتبه مالی: 30
4 Richard Templeton
Texas Instruments
صنعت: فناوری اطلاعات سال آغاز کسب و کار: 2004 کشور: ایالات متحده آمریکا
رتبه مالی: 56
5 Ignacio Galán
Iberdrola
صنعت: خدمات رفاهی
سال آغاز کسب و کار: 2001
کشور: اسپانیا
رتبه مالی: 87
6 Shantanu Narayen
Adobe
صنعت: فناوری اطلاعات
سال آغاز کسب و کار: 2007
کشور: ایالات متحده آمریکا
رتبه مالی: 43
7 Ajay Banga
Mastercard
صنعت: فناوری اطلاعات
سال آغاز کسب و کار: 2010
کشور: ایالات متحده آمریکا
رتبه مالی: 13
8 Johan Thijs
KBC
صنعت: خدمات مالی
سال آغاز کسب و کار: 2012
کشور: بلژیک
رتبه مالی: 78
9 Satya Nadella
Microsoft
صنعت: فناوری اطلاعات
سال آغاز کسب و کار: 2014
کشور: ایالات متحده آمریکا
رتبه مالی: 86
10 Bernard Arnault
LVMH
صنعت: کالاهای مصرفی
سال آغاز کسب و کار: 1989
کشور: فرانسه رتبه مالی: 7
رتبه 1 تا 10 برترین مدیران عامل در سال 2019 به انتخاب سایت HBR

 

 می‌توانید برای مشاهده جدول کامل رتبه بندی ۱۰۰ مدیر برتر دنیا در سال ۲۰۱۹ به سایتwww.hbr.org   مراجعه کنید

 

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
  برای تولید هرمتر مکعب گاز هیدروژن به ۴.۵ کیلو وات برق نیاز است.
  گزارش: هیدروژن سبز، انقلاب بعدی انرژی در حوزه خلیج فارس
  سالانه 180 میلیارد دلار انرژی در ایران مصرف می‌شود
  مصرف 6 کیلووات ساعت برای تولید یک متر مکعب هیدروژن و نیم متر مکعب اکسیژن
  انقلاب هیدروژن چگونه می‌تواند زمین را نجات دهد؟
  میزان مصرف انرژی در ایران از 2.5 برابر میانگین جهانی بیشتر شده است
  بزرگترین مشکل تبدیل هیدروژن به سوخت آینده چیست؟
  آیا هیدروژن، آینده جهان است یا یک سراب؟
  کرسنت به‌دنبال خسارت ۳۲ میلیارد دلاری است
  پرونده سوآپ گاز ترکمنستان بسته شد
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار