درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 16:48   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 47294صفحه نخست » اخبار رسانه هایکشنبه، 3 مرداد 1400 - 19:22
سوریه منبع مهم تامین فسفات مورد نیاز واحدهای تولیدی ایران
سوریه دارای نزدیک 2 میلیارد تن ذخایر فسفات است و در جایگاه چهارم جهان قرار دارد. منابع فسفات این کشور می تواند تامین کننده کارخانه های تولید کود فسفات ایران باشد
  

پیام نفت:

بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده، در حالی که قیمت هر تن کود اوره از ابتدای۲۰۲۱ تا به امروز ۳۶۶دلار افزایش یافته، قیمت کود کلرید پتاسیم در ۱۲ماه گذشته روی نرخ ۲۰۲ دلار و ۵۰ سنت ثابت باقی مانده است.

 

بازار؛ گروه کشاورزی: ایران یکی از اصلی ترین وارد کنندگان انواع کودهای شیمیایی است که همین امر موجب شده بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی می شود. این در شرایطی است که در حال حاضر کشورهای چین، اوکراین، برزیل، اسپانیا و تایلند بیشترین حجم واردات انواع کودهای شیمیایی را در دنیا به ثبت رسانده اند. با این وجود نوسانات قیمت این محصولات طی ماه های اخیر روندی صعودی داشته است و همین امر موجب شده کشورهای وارد کننده با چالش های جدی مواجه شوند.

عرضه هر تن کود فسفات راک در بازارهای جهانی به نرخ ۱۰۲ دلار
فسفات راک از کودهای مصرفی در حوزه کشاورزی است که قیمت هر تن از این محصول در پنجمین ماه سال جاری ۱۰۲ دلار و ۵ سنت بوده است. این در شرایطی است که هر تن فسفات راک در ماه آوریل به قیمت ۹۵ دلار، در ماه مارس به قیمت ۹۶ دلار و ۲۵ سنت، در ماه فوریه به قیمت ۸۸ دلار و ۱۳ سنت و در ژانویه ۲۰۲۱ به قیمت ۸۵ دلار عرضه شده است.

اندونزی به عنوان برترین تولید کننده کود سوپر فسفات سه گانه در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۴۰ درصد از این کود را در سطح دنیا تولید کرده است

 

ثبات قیمت جهانی کود کلرید پتاسیم در ۱۲ ماه گذشته| اوره؛ پرنوسان ترین کود در بازارهای جهانی
نوسانات قیمت ماهانه کود اوره از نوامبر ۲۰۲۰ تا مه ۲۰۲۱

قیمت جهانی هر تن سوپر فسفات سه گانه؛ 537 دلار| اندونزی؛ بزرگترین تولید کننده
گزارشات منتشر شده در سطح جهانی همچنین نشان می دهد که قیمت هر تن کود سوپر فسفات سه گانه در ماه مه سال جاری، ۵۳۷ دلار و ۵۰ سنت بوده است. این در شرایطی است که در ماه پیش تر یعنی آوریل به ۴۷۸ دلار در هر تن رسیده است. از سوی دیگر این داده ها حاکی از این است که قیمت این محصول در ابتدای سال ۲۰۲۱ به ازای هر تن ۳۳۷ دلار و ۶۰ سنت بوده است و به این ترتیب ظرف ۴ ماه افزایشی حدود ۲۰۰ دلار به ازای هر تن را تجربه کرده است.

گزارشات منتشر شده همچنین نشان می دهد که کشور اندونزی به عنوان برترین تولید کننده کود سوپر فسفات سه گانه در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۴۰ درصد از این کود را در سطح دنیا تولید کرده است. کشورهای لهستان، پرتغال، بنگلادش و ترکیه نیز در جایگاه دوم تا پنجم قرار گرفته اند.

هند بزرگترین تولید کننده کود DAP در دنیا
کود DAP (دی آمونیوم فسفات) نیز از ابتدای سال جاری در بازارهای جهانی با نوسانات قیمتی همراه بوده است. داده های منتشر شده نشان می دهد که قیمت هر تن از کود DAP در بازارهای جهانی در اولین ماه سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۴۲۱ دلار بوده است و در ماه فوریه به بالغ بر ۵۲۸ دلار رسیده است. پس از آن نیز در ماه  مارس به ۵۳۴ دلار و ۱۳ سنت و در چهارمین ماه سال ۲۰۲۱ یعنی آوریل به ۵۴۳ دلار و ۴۰ سنت افزایش یافته است. هر تن کود DAP در ماه مه نیز به قیمت ۵۷۴ دلار و ۶۳ سنت در بازارهای جهانی مبادله شده است.

گزارشات منتشر شده نشان می دهد که کشور هند بزرگترین تولید کننده کود DAP در دنیا محسوب می شود به طوری که بالغ بر ۵۱ درصد از این محصول را در دنیا تولید می کند. کشورهای آمریکا، لیتوانی، ترکیه و لهستان نیز در جایگاه های بعدی قرار دارند.

ثبات قیمت جهانی کود کلرید پتاسیم در ۱۲ ماه گذشته| اوره؛ پرنوسان ترین کود در بازارهای جهانی
ثبات قیمت کود کلرید پتاسیم در ۱۲ ماه گذشته

 

افزایش ۳۶۶ دلاری قیمت اوره از ژانویه تا مه ۲۰۲۱
اوره از جمله کودهای پر مصرف در کشاورزی است که قیمت این محصول ار ابتدای سال جاری در بازارهای جهانی روند صعودی داشته است. به طوری که قیمت هر تن کود اوره در ژانویه جاری ۲۶۵ دلار بوده و در دومین ماه سال به ۳۳۵ دلار رسیده است. این در شرایطی است که در سومین و چهارمین ماه سال ۲۰۲۱ نیز به ترتیب با قیمت هر تن ۳۵۲ دلار و ۳۲۸ دلار و ۱۰ سنت خرید و فروش شده است. به این ترتیب در حالی که  قیمت کود اوره در آوریل جاری به میزان ۷ درصد کاهش داشته است مجددا در ماه مه به ۶۳۱ دلار و ۳۳ سنت رسیده است!

داده های منتشر شده نشان می دهد که کشور هند به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده اوره بالغ بر ۴۴ درصد از اوره کل جهان را تولید می کند. این در شرایطی است که کشورهای اندونزی، آمریکا، کانادا و ویتنام نیز در جایگاه های بعدی تولیدکنندگان برتر این محصول قرار دارند.

هر تن کودهای کلرید پتاسیم در ماه مه ۲۰۲۰، در بازارهای جهانی به قیمت ۲۱۶ دلار عرضه شده است و پس از آن با کاهش به میزان ۱۴ دلار به مدت ۱۲ ماه بدون نوسان خرید و فروش شده است

قیمت جهانی کود کلرید پتاسیم در ۱۲ ماه گذشته ثابت مانده است| هر تن کلرید پتاسیم ۲۰۲ دلار و ۵۰ سنت
قیمت هر تن کود کلرید پتاسیم در ماه مه سال جاری ۲۰۲ دلار و ۵۰ سنت بوده است. این در حالی است که قیمت این محصول از ماه ژوئن ۲۰۲۰ هیچ تغییری نداشته است. به عبارت هر تن کودهای کلرید پتاسیم در ماه مه ۲۰۲۰، در بازارهای جهانی به قیمت ۲۱۶ دلار عرضه شده است و پس از آن با کاهش به میزان ۱۴ دلار به مدت ۱۲ ماه بدون نوسان خرید و فروش شده است.

کارشناسان جهانی همچنین پیش بینی می کنند که در سال ۲۰۲۰ قیمت این محصول به ۲۱۱دلار افزایش یابد و بعد از طی کردن یک روند صعودی در سال ۲۰۳۵ به ۳۰۰ دلار در هر تن برسد.

به گفته کارشناسان جهانی تقاضای زیاد از مناطق مختلف دنیا به عنوان یک نیروی محرکه برای بالا رفتن قیمت انواع کود در بازارهای جهانی عمل کرده است. به طوری که گزارشات جهانی منتشر شده حاکی از این است که قیمت کالاهای اساسی کشاورزی از جمله ذرت و دانه های سویا نیز با بالا رفتن تقاضا نیز روند افزایشی داشته است.

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار