درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 07:47   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
  آغاز افت تولید گاز پارس جنوبی؛ شتاب قطر در برداشت
  زنگ خطر افت شدید گازی تا 1420
  مصرف بخاری گازی هرمتیک نصف بخاری‎های معمولی
  در صورت عدم سرمایه‌گذاری میدان گازی پارس جنوبی، از حدود 680 میلیون مترمکعب تولید روزانه در سال 1401 به روزانه 350 میلیون مترمکعب در 1410 خواهد رسید.
  کاهش قابل توجه فشار گاز پارس جنوبی از 5 سال آینده
  ضرورت فوری اجرای پروژه های ازدیاد برداشت در ایران
  700هزاربشکه تولید بیشتر با پمپ های درون چاهی
  درون جنگ در سایه ایران و امریکا / تهران به ۳ دلیل، یک بازی پر ریسک و مهمی را کلید زده است
  ربیعی: بیش از نیم میلیون رای باطله در تهران وجود داشته است
  پروژه بعدی عربستان: ساخت بلندترین برج جهان با ارتفاع باورنکردنی ۲ کیلومتر
  آماری از خطوط لوله نفتی و گازی جهان
  بهره برداری کامل از طولانی ترین خط لوله گازی جهان در چین
  برخی از خطوط لوله گاز طبیعی/بجز ایران عمده خطوط لوله گاز جهان بین المللی یا برای تامین گاز صنایع است نه خانگی
  درباره خطوط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا چه می‌دانید؟
  قطر چگونه پنج برابر ایران گاز فروخت و تا امروز 1500 میلیارد دلار کسب کرد؟
  قطر همچنان بزرگ‌ترین صادر کننده ال‌ان‌جی در جهان است
  دلایل بالا بودن شاخص شدت انرژی در کشور
  واکاوی دلایل شدت مصرف انرژی در کشور
  تبدیل مستقیم آب دریا به هیدروژن سبز با یک روش جدید
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 47034صفحه نخست » اخبار رسانه هایکشنبه، 3 اسفند 1399 - 20:26
پیشتازی پتروشیمی تندگویان در سال جهش تولید
قاسمی شهری گفت: منتظر خارجیها نشدیم و در سال جهش تولید، تولید صنعتی و تجاری محصول مهم، کاربردی و استراتژیک پلیمری LOW MELT-PET) در چهار گرید با کاربرد تولید ماسک پزشکی، لباس یکبار مصرف بیمارستانی، و غیره را آغاز کردیم که از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه ‌های مشابه خارجی و وارداتی است و در شرایط کرونا بسیار مورد نیاز کشور است.
  
پیام نفت:

شرکت پتروشیمی تندگویان در سال ۱۳۷۷ در ‏منطقه اقتصادی ویژه ماهشهر و در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار افتتاح شد. پتروشیمی تندگویان بزرگترین تولیدکننده محصولات مهم و استراتژیک پلی ‌اتیلن ترفتالات (PET) و اسید ترفتالیک خالص (PTA) در کشور است. پتروشیمی تندگویان تولیدکننده گرید بطری، الیاف، الیاف پلی ‌استر و نخ پلی ‌استر است و بر همین اساس شرکت از سه بخش تولیدی شیمیایی، پلیمری و نساجی تشکیل ‌شده است. در حالی که پتروشیمی تندگویان تولیدکننده انحصاری محصولات PET و انواع پلی استر در ایران است ولی با وجود این انحصار تا دو سال پیش شرکتی زیان ده به شمار می رفت، اما در طی دو سال مدیریت عالی مدیرعاملی مهندس «سید رضا قاسمی شهری» نه تنها از زیان خارج شده بلکه هم به سود رسیده، هم با تولید محصولات استراتژیک تبدیل به شرکتی ارزآور شده و هم با بومی سازی تجهیزات مورد نیاز، صرفه جویی ارزی ایجاد کرده است. این شرکت در سال جهش تولید طرح های جدیدی مانند تولید گرید چادر مشکی را اجرا کرده که باعث خودکفایی شده و تولید محصول استراتژیک PET Low Melt که در تولید ماسک و گان پزشکی به کار می رود و با توجه به شرایط کرونا، علاوه بر اشتغالزایی مانع از خروج ارز شده است. برای آشنایی با مهم ترین دستاوردهایی پتروشیمی تندگویان در سال جهش تولید خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، با مهندس «سیدرضا قاسمی شهری» گفت‌وگو کرده   که در ادامه از نظر مخاطبان «نفت ما» می گذرد.
 
آقای مهندس قاسمی، مهم ترین دستاوردهای شرکت پتروشیمی تندگویان در سال جهش تولید چه بوده است؟
پتروشیمی شهید تندگویان، بزرگترین زنجیره تولید محصولات پت یا پلی اتیلن ترفتالات کشور است. لذا در طی دو سال گذشته که مسوولیت مدیرعاملی را بر عهده گرفته ام، به دنبال صرفه جویانه تر کردن خطوط تولید، رفع موانع تولیدی و عملیاتی، متنوع سازی سبد محصولات تولید و سرمایه گذاری گسترده در زمینه پژوهش و نوآوری با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی بوده ایم.
دانش فنی و تولید محصول استراتژیک و پرتقاضای HV-PET در سه گرید HV-۸۵۰,HV-۹۵۰,HV۱۰۵۰ با کاربرد‌های نخ تایر، چادر‌های برزنتی، تور ماهیگیری، تسمه نقاله، طناب کشتی، تولید محصول جدید PET Low Melt در شش گرید LM۱۱۰, LM۱۱۷, LM۱۲۰, LM۱۲۵, LM۱۳۰ و LM۱۴۰ در مقیاس نیمه صنعتی با کاربرد انواع پارچه ‌های نبافته، گان پزشکی، ماسک پزشکی، پوشک بچه، سیستم‌ های حمل و نقل مانند قطار‌های مسافربری و هواپیما (پارچه‌ های یکبار مصرف) را کسب کرده ایم. همچنین محصول TG۶۷۰S را برای تولید چادر مشکی به تولید صنعتی رسانده ایم، و محصول جدید AUV-PET برای بطری بسته بندی روغن مایع را در حال تولید داریم. در همین ارتباط، دانش فنی CD-PET برای تولید صنعتی با کاربرد در منسوجات و موکت را با موفقیت به دست آوردیم و تولید آزمایشی محصول جدید PET G، هم در مرحله تحقیق و توسعه و تولید گرید Biodegradable هم در مرحله مطالعات تکمیلی قرار دارد. تمامی این اقدامات با هدف افزایش سبد تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور انجام می‌ شود.
محصولات تولیدی پتروشیمی تندگویان در ۱۰ ماه سال جاری، ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و تاکنون ۸۵ درصد برنامه تولید شرکت در سال 1399، محقق شده است. در واقع، در ده ماهه سال جاری 950 هزار تن تولید داشته ایم و 95 درصد آن در بازار داخلی عرضه شده است. مجموع تولیدات شرکت در سال 1398، یک میلیون و ۳۰ هزار تن بود و امیدوار هستیم که تا پایان سال جاری، رکورد تولید مان را بشکنیم.
خوشبختانه امسال نگرانی در مورد کمبود مواد اولیه گرید بطری نداشته ایم و در همین ده ماهه امسال۴۳۹ هزار تن محصول PTA و ۵۰۰ هزارتن محصول PET تولید کرده ایم و همه محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات پتروشیمی تندگویان از طریق بورس کالا عرضه می شود. مضافا با بهره برداری از واحد SSP-C ، با ظرفیت ۴۵۰ تنی در روز، امکان سوئیچ تولید گرید بطری و گرید نساجی با توجه به نیاز روزافزون بازار داخل فراهم خواهد شد.  دستاورد مهم دیگر، انتخاب پتروشیمی تندگویان به عنوان شرکت برتر و پیشرو در حوزه پژوهش و فناوری توسط هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال جهش تولید است.
 
در رابطه با تولید گرید TG۶۷۰S چادر مشکی بیشتر توضیح دهید؟
برای نخستین بار در کشور با راه اندازی خط تولید گرید TG۶۷۰S در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان سالانه ۲۸ تا ۳۰ هزار تن نیاز کشور به این گرید برای تولید چادر مشکی تامین می ‌شود و بدین ترتیب کشور از واردات این محصول کاملاً بی نیاز خواهد شد که قبلا این مواد اولیه نخ چادر مشکی از کره جنوبی، ژاپن و چین وارد می شد.
28 هزار تن از این ماده اولیه برای تولید تقربیا ۹۰ هزار متر مکعب پارچه چادر صرف می ‌شود و این ظرفیت در پتروشیمی شهید تندگویان برای تامین تمام نیاز کارخانه‌های تولید کنندگان نخ چادر مشکی وجود دارد. مواد اولیه برای تولید نخ چادر مشکلی به صورت کامل در پتروشیمی تندگویان تولید می ‌شود که مایه غرور و افتخار ایران در سالی که مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری کرده، است.  از ابتدا تا انتهای این محصول شامل چیپس و نخ و پارچه و چادر مشکی در ایران تولید می ‌شود. بدون اغراق می ‌توان ادعا کرد چادر مشکی ایرانی از نمونه مشابه خارجی بالاتر است به گونه ای که این گرید با کیفیت بسیار خوب و مقاوم در برابر نور خورشید و شوینده ‌ها، یک چادر مشکی ایرانی باکیفیت را در اختیار بانوان ایرانی قرار می‌دهد. همچنین با تولید این محصول از خروج مقادیر زیادی ارز جلوگیری شده است. هر قواره چادر مشکلی ایرانی ساخت داخل بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ هزار تومان قیمت توسط شرکت حجاب در بازار عرضه می ‌شود که یک چهارم نمونه مشابه خارجی است.
 
تاثیر تحریمها و کرونا بر فعالیت پتروشیمی تندگویان چه بوده ‌است؟
صنایع پایین دستی از تحریم ها تاثیر پذیرفتند اما با تولید مواد اولیه دوباره فعالیت شان را از سر گرفته اند. با توجه به اینکه زنجیره «پت»، توسعه ‌محور و پروژه‌ محور است، همکاری مان را با شرکت ‌های دانش ‌بنیان و دانشگاهها گسترش داده ایم و ظرفیت تولید اسمی شرکت از ۶۷ درصد سال در سال 1397 به 85 درصد در سال جاری رسیده است. همانطور که اشاره کردم گریدهای جدید و متنوع مانند گرید چادر مشکی،Pet LOW MELT، عرضه شده و تلاش کرده ایم با حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان تجهیزات ساخت داخل، ریسک تولید را کاهش داده و مانع از خروج ارز از کشور شویم و نمونه بارز استفاده از پتانسیل داخلی، ساخت سانتریفیوژ پیچیده پتروشیمی تندگویان توسط پنج جوان اهوازی است که حدود هشت ماه پیش نصب و راه اندازی شد و هم اکنون نقشی مهمی در پایداری تولید شرکت دارد.
طراحی و ساخت فیلتر RVF، مبدل ‌های کارخانه CTA ۲، احیای کاتالیست پالادیوم با همکاری پژوهشگاه نفت و تلاش برای بومی سازی آن و ... با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در پتروشیمی شهیدتندگویان طراحی، ساخت و با موفقیت راه اندازی و بهره برداری شده است.
به عنوان مثال در سال جهش تولید، با حمایت شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از شرکت ‌های دانش بنیان ایرانی، قطعه RVF یا فیلتر دوار تحت خلاء 25 تنی در واحد CTA۱ این زنجیره تولید محصولات پت صنعت پتروشیمی طراحی و نصب شد. این دستگاه دارای لایسنس و دانش فنی شرکت «Techni Mont» ایتالیا بوده و کشور‌های محدودی از جمله آمریکا، ژاپن و فرانسه دانش فنی ساخت این تجهیزات پیچیده را در اختیار دارند. پس از نیاز به تعمیرات یکی از فیلتر‌های تحت خلا، شرکت طرف ایتالیایی به بهانه کردن تحریم‌ های آمریکا از ادامه همکاری با ما کنار کشید، لذا متخصصان پتروشیمی تندگویان با قبول ریسک حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به فن آوری و ساخت آن در کشور دست یافتند. با اجرای این طرح که یکی از بزرگترین گلوگاههای تولید پت در صنعت پتروشیمی بود رفع شد و انتظار داریم شاهد پایداری و افزایش تولید محصولات در پتروشیمی تندگویان باشیم.
شرکت ژاپنی NECC که تحت لیسانس (BASF) آمریکا کاتالیست پالادیوم بر پایه کربن فاز ۲ پتروشیمی شهید تندگویان را تولید می ‌کرد به بهانه تحریم ‌ها، از فروش این محصول استراتژیک به ما ممانعت کرد که می ‌توانست باعث توقف تولید تنها شرکت تولیدکننده محصول استراتژیک PET/PTA در کشور شود. کاتالیست پالادیوم بعد از تولید ۷۰۰ هزار تن محصول می ‌بایست تعویض گردد، با توجه به تحریم ها وعدم فروش آن، مهندسین این شرکت با بهینه سازی شرایط فرآیندی و ابداع روش خاص احیا و نگهداری مناسب منحصر به فرد، توانستند بیش از یک میلیون و ۸۷۰ هزار تن محصول با همین کاتالیست تولید نمایند که در دنیا بی نظیر است. عملیات احیای کاتالیست پالادیوم فاز ۲ پتروشیمی شهید تندگویان باعث صرفه جویی بیش از۱۲.۵ میلیون یورویی شد.
همانگونه که اشاره کردم منتظر خارجیها نشدیم و در سال جهش تولید، تولید صنعتی و تجاری محصول مهم، کاربردی و استراتژیک پلیمری LOW MELT-PET) در چهار گرید با کاربرد تولید ماسک پزشکی، لباس یکبار مصرف بیمارستانی، و غیره را آغاز کردیم که از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه ‌های مشابه خارجی و وارداتی است و در شرایط کرونا بسیار مورد نیاز کشور است.

مهم ترین دستاوردهای پتروشیمی تندگویان در زمینه HSE چه بوده است؟
 هم اکنون ۲۵ پروژه زیست محیطی را در دست اجرا داریم و هدف مان تبدیل پتروشیمی تندگویان به یک شرکت پاک، سبز و حامی محیط زیست است. زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات صنعت پتروشیمی به دنبال آن است که در کنار افزایش کمی و کیفی تولید حتی یک لیوان پساب را هم وارد محیط زیست نکند. همچنین با اجرای تعمیرات و اورهال، میزان خروج دی اکسیدکربن کنترل شده و در بالاترین سطوح میزان انتشار الایندگی ‌ها مدیریت شده و امیدواریم با تکمیل و بهره برداری طرح ‌های جدید زیست محیطی علاوه بر قطع پرداخت جریمه بتوانیم به محیط زیست خدمت نموده و در سال 1400 جشن تبدیل به صنعتی «سبز» را برگزار کنیم.
 دو پروژه احداث سیستم تصفیه و بازیافت آب بلودان برج ‌های خنک کننده با سرمایه ‌گذاری بیش از 2.5 میلیون یورو و ۲۱۰ میلیارد ریال و با هدف صرفه ‌جویی و مدیریت مصرف روزانه بیش از 2400 مترمکعب آب است. پروژه احداث رآکتور‌های بی‌ هوازی تصفیه ‌خانه فاضلاب هم با اعتباری بالغ ‌بر ۱۵۰ میلیارد ریال و به ‌منظور کاهش مصرف انرژی و حذف موثر آلاینده‌ ها، افزایش راندمان کل تصفیه ‌خانه و انتقال آلودگی کمتر به واحد‌های تصفیه پایین‌ دست به زمین آغاز شده است.
همچنین پتروشیمی تندگویان، موفق به پیاده‌ سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) و اخذ گواهینامه استاندارد ISO۲۷۰۰۱ شده است.

پتروشیمی تندگویان در حوزه مسوولیت اجتماعی شرکت چه اقداماتی انجام داده است؟
مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای مسوولیت‌های اجتماعی شرکت پتروشیمی تندگویان ‏در سال جاری بودجه تخصیص داده شده است. در چهارمین همایش مسوولیت اجتماعی صنعت نفت در سال 1398 سپاس نامه دریافت نمودیم. شرکت فعالیت های زیادی در حوزه مسوولیت اجتماعی انجام داده است که شامل؛ اصلاحات لوله کشی فاضلاب، بازسازی باشگاه ها، توزیع بن کتاب، توزیع بسته‌ های معیشتی، توزیع ماسک و عملیات ضدعفونی در شهرهای چمران و شهرک بعثت، شادگان و ماهشهر، برگزاری اردوی جهادی طرح ویزیت و داروی رایگان در شهر چمران می باشد. اخیرا هلدینگ خلیج فارس تلاش کرده است در قالب راهبرد «خرسندساز» با بکارگیری مشاور، مطالعات و بررسی خوبی انجام دهد تا با اتخاذ روشی هدفمند به نتایج و بازخورد بهتری در زمینه ایفای نقش مسوولیت های اجتماعی برسیم.
در خصوص ایجاد انگیزه و رضایتمندی در میان پرسنل شرکت نیز با اجرای بیمه تکمیلی، اجرای طرح طبقه ‌بندی مشاغل، اصلاح ساختار سازمانی، تخصیص سهام به کلیه پرسنل، بهبود وسایل نقلیه، رستوران و ارائه تسهیلات مسکن توانستیم وضعیت معیشتی کارکنان را بهبود ببخشیم. لذا با ایجاد شرایط استفاده از طرح مشاغل سخت و زیان آور تلاش کرده ایم رضایتمندی را بالا برده و تبعیض را به حداقل برسانیم.
 
وضعت سهام شگویا در فرابورس چگونه است؟
سهام پتروشیمی شهید تندگویان در اسفند 1398 وارد فرابورس شد و ورود به بازار سرمایه و عرضه سهام به مردم از اقدامات مهم این شرکت بوده است. ترکیب سهامداران سهام پتروشیمی تندگویان با نماد شگویا به صورت ۶۶ درصد هلدینگ خلیج فارس، ۱۴ درصد صندوق بازنشستگی، 10 درصد سهام عدالت ‏و 10 درصد سهام عرضه شده به مردم است. نرخ فروش شگویا به صورت هفتگی توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعیین و اعلام می شود. با  راه اندازی واحد SSP کارخانه POLY C باتوجه به بالا بودن حاشیه فروش بطری نسبت به الیاف، میزان سودآوری شگویا نیز افزایش خواهد یافت.  
  شگویا یک سهام بنیادی و رو به رشد است و از ابتدای ورود به بازار سهام با استقبال خوبی از سوی سهامداران مواجه شده و پیش‌بینی می ‌کنیم این استقبال با توجه به سودآور بودن این سهم، استمرار داشته باشد. تاکنون وقفه خاص معاملاتی برای ‏شگویا نداشته ایم. سرمایه ثبت شده شرکت هم حدود 2400 میلیارد تومان است و البته فعلاً برنامه ‌ای برای افزایش سرمایه شرکت نداریم. در مجمع امسال شرکت نیز سود قابل تقسیم از سوی حسابرس این شرکت ۱۴۹۷ میلیارد تومان بوده است و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۶۳۷ ریال سود محقق شده هر سهم، ۴۱۰ ریال معادل ۶۴ درصد ‏سود برای هر سهم توزیع شود.‏
جمع فروش داخلی و صادراتی پتروشیمی تندگویان در 10 ماه امسال، حدود 7500 میلیارد تومان بوده است که در این میان فروش داخلی حدود 7 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است. میزان فروش صادرایت نیز در 10 ماهه امسال حدود 4 هزار و 500 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، 400 درصد افزایش داشته است.
 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
  برای تولید هرمتر مکعب گاز هیدروژن به ۴.۵ کیلو وات برق نیاز است.
  گزارش: هیدروژن سبز، انقلاب بعدی انرژی در حوزه خلیج فارس
  سالانه 180 میلیارد دلار انرژی در ایران مصرف می‌شود
  مصرف 6 کیلووات ساعت برای تولید یک متر مکعب هیدروژن و نیم متر مکعب اکسیژن
  انقلاب هیدروژن چگونه می‌تواند زمین را نجات دهد؟
  میزان مصرف انرژی در ایران از 2.5 برابر میانگین جهانی بیشتر شده است
  بزرگترین مشکل تبدیل هیدروژن به سوخت آینده چیست؟
  آیا هیدروژن، آینده جهان است یا یک سراب؟
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار