درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 12:36   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
  آغاز افت تولید گاز پارس جنوبی؛ شتاب قطر در برداشت
  زنگ خطر افت شدید گازی تا 1420
  مصرف بخاری گازی هرمتیک نصف بخاری‎های معمولی
  در صورت عدم سرمایه‌گذاری میدان گازی پارس جنوبی، از حدود 680 میلیون مترمکعب تولید روزانه در سال 1401 به روزانه 350 میلیون مترمکعب در 1410 خواهد رسید.
  کاهش قابل توجه فشار گاز پارس جنوبی از 5 سال آینده
  ضرورت فوری اجرای پروژه های ازدیاد برداشت در ایران
  700هزاربشکه تولید بیشتر با پمپ های درون چاهی
  درون جنگ در سایه ایران و امریکا / تهران به ۳ دلیل، یک بازی پر ریسک و مهمی را کلید زده است
  ربیعی: بیش از نیم میلیون رای باطله در تهران وجود داشته است
  پروژه بعدی عربستان: ساخت بلندترین برج جهان با ارتفاع باورنکردنی ۲ کیلومتر
  آماری از خطوط لوله نفتی و گازی جهان
  بهره برداری کامل از طولانی ترین خط لوله گازی جهان در چین
  برخی از خطوط لوله گاز طبیعی/بجز ایران عمده خطوط لوله گاز جهان بین المللی یا برای تامین گاز صنایع است نه خانگی
  درباره خطوط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا چه می‌دانید؟
  قطر چگونه پنج برابر ایران گاز فروخت و تا امروز 1500 میلیارد دلار کسب کرد؟
  قطر همچنان بزرگ‌ترین صادر کننده ال‌ان‌جی در جهان است
  دلایل بالا بودن شاخص شدت انرژی در کشور
  واکاوی دلایل شدت مصرف انرژی در کشور
  تبدیل مستقیم آب دریا به هیدروژن سبز با یک روش جدید
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 45462صفحه نخست » اخبار رسانه هاسه شنبه، 13 اسفند 1398 - 20:44
ویتنام چگونه ویروس کرونا را سر جای خود نشاند و مهار کرد؟
  
پیام نفت:
رافی کوت ، یک پزشک غیرویتنامی است که نقشی غیر منتظره را به عنوان یک تصمیم گیرنده کلیدی در تلاش های ویتنام برای مقابله با ویروس کرونا بر عتهده دارد. او می گوید از سرعت انتشار این بیماری در ابعاد جهانی غافلگیر شده است. کوت می گوید ویتنام تصمیم نگرفته است که تمام شهرها را قرنطینه کند ، اما بسیاری از مردم به صورت خودجوش از ترس کرونا به محل کارشان نرفته اند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هاآرتص نوشت: یک پزشک اسرائیلی که رهبری نبرد با کرونا در جنوب شرقی آسیا را بر عهده دارد ، توضیح می دهد که چگونه موفق شده است حداقل تا کنون این بیماری را به سرعت مهار کند .

به گزارش سرویس خواندنی های «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: رافی کوت، یک پزشک است که نقشی غیر منتظره را به عنوان یک تصمیم گیرنده کلیدی در تلاش های ویتنام برای مقابله با ویروس کرونا بر عتهده دارد. او می گوید از سرعت انتشار این بیماری در ابعاد جهانی غافلگیر شده است.

درست سه هفته پس از تأیید اولین مورد کرونا، به نظر می رسد یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا با مهار ویروس کرونا رکورددار مبارزه شده است. این در حالی است که کشورهایی مثل کره جنوبی و ایتالیا به چنین دستاوردی نرسیده اند. ویتنام از 13 فوریه تاکنون هیچ مورد جدید بیماری نداشته است و همه 16 نفری که آلوده شده اند بهبود یافته اند.کوت در مصاحبه ای گفت: "این یک بیماری مبهم است" او سپس توضیح داد چالش های مسئولان بهداشت ویتنام که ممکن است در هفته های آینده با آن روبرو شوند شامل چه مواردی است.

گزیده هایی از مصاحبه در ادامه ذکر شده است:

بزرگترین مشکل در مقابله با کرونا چیست؟

اول ، بزرگترین مشکل این است که  ویروس کرونا یک اپیدمی کامل محسوب می شود. زیرا دقیقاً در همان زمانی که میلیون ها چینی و ویتنامی برای سال نو چینی سفر می کردند اتفاق افتاد. این یک عامل مهم در گسترش سریع کرونا بود. دوم ، این  بیماری با سایر بیماری های خانواده کرونا متفاوت است. به عنوان مثال برخلاف سارس، کرونای جدید،  افراد را مدتها قبل از بروز علائم آلوده می کند. تعداد زیادی از بیماران تصور نمی کنند که بیمار هستند و همچنان به زندگی عادی خود ادامه می دهند و کرونا را گسترش می دهند.

کوت  که به عنوان پزشک خانواده به مدت 32 سال در ویتنام زندگی کرده است. در بخشی دیگر از صحبت های خود می گوید: "من اولین سیستم مراقبت های بهداشتی را برای قبایل ویتنام شمالی و دلتای شمالی در سال 1988 ساختم. پس از آن، یک سال را در کره شمالی در قحطی بزرگ سپری کردم. سپس به ویتنام برگشتم و شبکه ای از کلینیک ها را در این کشور افتتاح کردم. "

امروز ، کوت یک شخصیت مهم در سیستم مراقبت های بهداشتی ویتنام است، او حتی سرپرست تیم کوچکی است که تصمیم می گیرد در مورد کرونا چگونه رفتار شود.  وی می گوید: "من به دولت ویتنام توصیه هایی می کنم و در طول اپیدمی کرونا مسئولیت بخشی از تیم تصمیم گیری در رابطه با سایگون بزرگ را بر عهده دارم که جمعیتی 20 میلیون نفری را شامل می شود.  ما تقریباً روزانه ، گاه چندین بار در روز و گاهی اوقات در نیمه شب برای تصمیم گیری ملاقات می کنیم."

چرا ویتنام آماده کرونا نشده بود؟

این پزشک غیرویتنامی می گوید: "این ویروس کمی بعد از سال نو چینی ، در پایان ژانویه آغاز شد. ما در مورد شیوع کرونا در چین می دانستیم ، اما بسیار آرام بودیم. در ویتنام تا به حال بسیاری از ویروس ها مانند سارس، آنفولانزای خوکی و آنفولانزای مرغی را تجربه کرده ایم ، ما یک تیم  ویژه و یک سیستم ایجاد کرده ایم. بعد از سارس فکر می کردیم که  هیچ چیز نمی تواند بدتر از سارس باشد زیرا سارس  بسیار وحشتناک بود: اولین مورد مرگ بر اثر سارس در ویتنام همان دکتری بود که من را درمان کرد."

چرا فقط بر سایگون تمرکز می شود؟

"جنگ با ویروس استان به استان در جریان است. اما ما می دانیم که گردشگران کره ای از چندین مکان مهم در ویتنام دیدن می کنند و 90 درصد  مناطق دیگر را نادیده می گیرند ، بنابراین ما نگران مکان هایی با جمعیت بزرگ ، موقعیت شهری پیچیده و با ترافیک بالای گردشگری هستیم. در این منطقه چینی ها و جهانگردانی از دیگر کشورها حضور دارند. "

چطور متوجه شدید که مسئله بزرگتر از آن چیزی است که تصور می کردید؟

"تعداد در چین شروع به صعود کرد و ما به سرعت فهمیدیم که تمام چینی هایی که به ویتنام می آیند و به مناطق مهم ویتنام سفر می کنند، از پکن یا شانگهای نیستند بلکه از ووهان و هوبی (مرکز اپیدمی) نیز می آیند. علاوه بر این ، هم ویتنامی ها و هم خارجی ها به پنج یا شش منطقه مشخص سفر می کردند. ما فورا نگران شدیم که اگر در استراحتگاههای محلی مردم با یکدیگر از نزدیک معاشرت کرده باشند 14 روز اول شیوع(که معمولا بی علامت است) بسیار مهم خواهد بود. به همین دلیل توصیه کردیم مدارس را در سرتاسر ویتنام تعطیل کنیم و منتظریم بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. ما اکنون می دانیم که کودکان به ندرت بیمار می شوند. این تنها چیزی است که اکنون می دانیم."

کوت می گوید ویتنام تصمیم نگرفته است که تمام شهرها را قرنطینه کند ، اما بسیاری از مردم به صورت خودجوش از ترس کرونا به محل کارشان نرفته اند. علاوه بر این ، تقاضا برای تست کرونا افزایش یافته است. وی گفت: "ما بلافاصله فهمیدیم که همه می خواهند بخاطر وجود بیماری  بررسی شوند ، بنابراین مرکز کنترل بیماری ویتنام پرسشنامه ای را برای تعیین اینکه چه کسی کاندیدای معاینه است طراحی کردند. برای مثال ، درجه حرارت ، تماس با چینی و غیره را بررسی می کردند و در همان زمان ، ما می دانستیم که بسیاری از افراد روی این پرسشنامه دروغ می گویند. آنهایی که حدس می زدند بیمار باشند از ترس جوابهای غلط می دادند و ما به سرعت فهمیدیم باید سوالاتمان را با چند روش مختلف بپرسیم."

"این مشکلات با این واقعیت پیچیده شده است که کیت های آزمایش گاهی جواب کاذب دارند.  بنابراین افرادی با ویروس وجود داشتند که به طور بالقوه آن را پخش می کردند.ما سه مورد مشابه داشتیم. سنگاپور نیز چنین مشکلاتی داشت. در همین حال ، مراکز کنترل بیماری های ایالات متحده اعتراف کرده اند که مشکلی در کیت های تشخیص سریع وجود دارد. "

درباره اولین بیمارانی که شناسایی کردید برای ما بگویید

"ما هنگامی که افرادی با علائم مثبت به بیمارستان مراجعه می کردند به سرعت مواردی را یافتیم. فهمیدیم که در شمال هانوی ، در یک روستا گروهی از کارگران تازه از ووهان برگشته اند. آنها توسط یک شرکت رنگ آمیزی ژاپنی برای یک دوره فرستاده شده بودند ، به خانه آمدند و خانواده های خود را هم آلوده کردند. 4 یا 5 فوریه بود. در نهایت فهمیدیم حدود 16 نفر آلوده شده اند. "

از آن زمان ، هیچ مورد جدیدی ندارید. چگونه به چنین دستاوردی رسیدید؟

"بیماران به طریقی که فقط یک کشور توتالیتر می توانند در قرنطین ارتش قرار بگیرند در قرنطینه قرار گرفته اند. آنها را به بیمارستانی منتقل کردند که تخلیه شده بود. ارتش یک حصار متشکل از سیم خاردار را برپا کرد و سربازان ارتش را در اطراف آن مستقر کرد. آنها پزشکان را با تجهیزات ویژه اعزام کردند. دو نفر از مبتلایان، بسیار بیمار بودند ، اما همه آنها اکنون مرخص شده اند. "

چطور از گسترش آن جلوگیری کردید؟

"من فکر می کنم ما بیش از 16 مورد داریم ، تصور می کنم ما همه را شناسایی نکرده ایم. اما ما در حال رصد هر مورد ذات الریه هستیم که به مراکز درمانی مراجعه می کند و تاکنون هیچ افزایشی در این زمینه مشاهده نشده است. "

به عبارت دیگر ، شما هنوز هم می توانید به کره جنوبی دیگری تبدیل شوید ، جایی که در طی چند روز تعداد بیماران بطور تصاعدی رشد کرد

"درست است. ما ابتدا ما تصمیم گرفتیم اجازه ندهیم 4000 کارگر ویتنامی که اکنون در کره جنوبی هستند به خانه برگردند. آنها می خواهند دوباره برگردند و اخیرا نیز خانواده هایشان یک اعتراض جمعی بزرگ برپا کرد و خواستار بازگشت آنها شدند. "

چگونه توضیح می دهید که در ایتالیا و کره جنوبی تعداد بیماران خیلی سریع افزایش یافت اما در ویتنام نه؟

"یک دلیل احتمالی هوا است ، در ویتنام جنوبی در حال حاضر هوا گرم است و در کره جنوبی و ایتالیا سرد است. وقتی سرد است ، مردم در خانه جمع می شوند که گرم است و به یکدیگر نزدیک می شوند و یکدیگر را آلوده می کنند. اما ، ما مطمئن نیستیم که تعداد موارد افزایش نمی یابد. "

اسرائیل تصمیم گرفته است که در خانه افرادی که علائم بیماری قرنطینه دارند ، آزمایشاتی انجام دهد

"من فکر می کنم عالی است شما باید کارهایی  را انجام دهید تا مردم از بیمارستان دور شوند. در ویتنام این کار را نکرده اند.شما باید مردم را تشویق کنید تا دور از محیط آلوده مورد بررسی قرار گیرند ، زیرا بسیاری از مردم از همین آلودگی بیمارستانی می ترسند ، اما ، باز هم ، سخت است اعلام کنیم که ما گسترش را متوقف کرده ایم. در حالی که هیچ پروازی از چین وجود ندارد ، مرز زمینی بین دو کشور باز است و چینی ها می توانند وارد ویتنام شوند. "

مرز به دلایل سیاسی باز است؟

"بی شک. ویتنام نمی تواند مرز خود را با چین ببندد. چینی ها فشارهای گسترده ای را بر همگان وارد کرده اند: کره ای ها ، ویتنام ، همه. کشورهای آسیایی نمی توانند همانطور که می خواهند در مقابل چین عمل کنند زیرا چین قدرت بزرگ در منطقه است. روابط اقتصادی و سیاسی بین ویتنام و چین مانند یین و یانگ است. "

به نظر شما اگر همه گیری به اسرائیل برسد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

سطح مراقبت از اکثر بیماران به سرعت به کمک های اولیه بسیار سریع می رسد ، مانند تجویز استامینوفن. اسرائیل چند تختخواب مراقبت های ویژه دارد؟ 100؟ 200؟ 300؟ چینی ها 115000 کادر پزشکی را به هوبئی (استانی در چین) منتقل کردند و حتی آن هم کمکی نکرد. تل آویو یک منطقه شهری شلوغ مانند ووهان است. اسرائیل تقریباً جغرافیایی با مناطق تمیز ندارد. "

از طرف دیگر ، بهار در حال آمدن است

"درست است ، هر روز که می گذرد و گرمتر می شود  و این خبر خوبی است. وزارت بهداشت درست می گوید که با گرمتر شدن هوا، می توان زمان خرید تا واکسنی تولید شود. اما فراموش نکنیم که تا تابستان همه باید پشت یکدیگر باشیم.

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
  برای تولید هرمتر مکعب گاز هیدروژن به ۴.۵ کیلو وات برق نیاز است.
  گزارش: هیدروژن سبز، انقلاب بعدی انرژی در حوزه خلیج فارس
  سالانه 180 میلیارد دلار انرژی در ایران مصرف می‌شود
  مصرف 6 کیلووات ساعت برای تولید یک متر مکعب هیدروژن و نیم متر مکعب اکسیژن
  انقلاب هیدروژن چگونه می‌تواند زمین را نجات دهد؟
  میزان مصرف انرژی در ایران از 2.5 برابر میانگین جهانی بیشتر شده است
  بزرگترین مشکل تبدیل هیدروژن به سوخت آینده چیست؟
  آیا هیدروژن، آینده جهان است یا یک سراب؟
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار