به گزارش پارس به نقل از فارس، وبلاگ چشم انداز اردبیل نوشت: نمایندگان مجلس در جلسه علنی مورخ ۲۳/۱۲/۹۱ طرحی را تصویب کردند که براساس آن هر نماینده می تواند حداکثر ۵ نفر را برای امور مشاوره ای به کار گیرد.


براساس این مصوبه هر نماینده می تواند در هر دوره مجلس حداکثر ۵ نفر از کارکنان یا کارشناسان دستگاه های مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری را برای به کار گیری در دفتر ارتباطات مردمی جهت امور مشاوره ای، اداری و خدماتی از دستگاه های ذی ربط درخواست نماید در این صورت دستگاه موظف است شخص یا اشخاص نامبرده را به دفتر ارتباطات مردمی نماینده مامور کند. همچنین حقوق، مزایا، حق ماموریت و اضافه کار این ماموران طبق قوانین و مقررات مربوطه بر عهده دستگاه مامورکننده می باشد و میزان اضافه کار تا سقف مصوب اداره مربوطه و ماموریت ماهیانه و مرخصی استفاده شده توسط رئیس دفتر نماینده به دستگاه ذیربط اعلام می شود.

همچنین استفساریه با این مضمون در خصوص این طرح مطرح شد که آیا منظور از کارکنان یا کارشناسان دستگاه‌های مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری مصرح در تبصره ماده ۷۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شامل اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نیز می‌باشد یا خیر؟ که نمایندگان مجلس با تصویب طرح استفساریه‌ای مقرر کردند که اعضای هیات علمی دانشگاهها هم به عنوان مشاور نمایندگان به کار گرفته شوند.

نمایندگان مقرر کردند که اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی باید در صورت درخواست نمایندگان برای بکارگیری در دفتر ارتباطات مردمی مامور شوند.

حال بیش از دوسال از زمان اجرایی شدن این مصوبه می گذرد و اصولا انتظار می رود نمایندگان محترم استان اردبیل تعدادی از مشاورین خود را از بین نخبگان دانشگاهی،حوزوی، مولفین، پژوهشگران، مدیران موفق و باسابقه و دارندگان نشانهای لیاقت در سطوح عالی انتخاب کنند که در زمینه و رشته توسعه منطقه ای صاحب نظر بوده و مشاوره دادن آنها به نماینده مجلس منشاء آثار عمومی در ارتقاء رفاه مردم باشد.

نشریه چشم انداز اردبیل در همین راستا تلاش کرد که با نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی تماس گرفته و آز آنها درباره مشخصات، سوابق،تحصیلات و احیاناً تالیفات مشاورانشان به عنوان سرمایه انسانی استان به صورت شفاف اطلاعاتی گرفته و برای تنویر آفکارعمومی منتشر کند لیکن تلاشهای خبرنگاران ما برای برقراری ارتباط با این عزیزان تا تهیه این گزارش نتیجه نداد.

از طرفی طی هفته های گذشته خبری در رسانه های استان منتشر شد که حاکی از آن بود یکی از مشاوران نماینده استان در مجلس شورای اسلامی که از کارکنان دولت بوده و تجربه ای در امور تجارت پوشاک داشته از فرصت مشاورت نماینده محترم استفاده کرده و بصورت جدی وارد کار انتفاعی تولید و تجارت پوشاک شده است.

همین مسئله و بکارگیری افراد بعضاً فاقد صلاحیت در پست مشاوری نماینده مجلس موجبات طرح پرسش هایی شد که امیدواریم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این‌باره شفاف سازی کنند.اولاً: اسامی ۳۵ مشاور نمایندگان استان با احتساب هر نماینده پنج نفر، چه کسانی با چه تخصص هایی هستند؟ثانیاً:تاکنون به لطف حضور مشاوران نمایندگان،چه طرح هایی در راستای توسعه و پیشرفت استان اردبیل تصویب و عملیاتی شده است؟ و سئوالاتی از این جنس...

توصیه می شود نمایندگان در سال انتخابات،بیش از پیش با موکلان خود تعامل داشته و افکار عمومی را از عملکرد و کارنامه خود آگاه سازند.

نشریه چشم انداز اردبیل به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان،از اطلاع رسانی در این زمینه و سایر موضوعات همانند همیشه استقبال می کند.