درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 17:35   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  تصاویر: دنیای زیر آب در جزیره کیش
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  فیلم لحظه هولناک انفجار ۸۰۰ تن آمونیوم نیترات
  رونمایی از اولین خودرو با موتور آمونیاکی در جهان
  آمونیاک مایع پتانسیل تبدیل شدن به LNG جدید را دارد.
  اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود
  زمان معامله بزرگ فرارسیده / ماجرای مذاکرات مهم هاشمی و صدراعظم آلمان درمورد تنش‌ها بین ایران و آمریکا-اسرائیل
  تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»
  در سه ماه اول ۲۰۲۴، تقریبا تمام نفت ایران را چین خریداری کرده
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
  آمریکا: در روزهای آینده، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کنیم
  در پی وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، خانه‌های مردم داخل آب رفته، راه‌های ارتباطی روستا‌ها هم کاملا قطع شده / زیرساخت‌های مدیریت بحران فراهم نیست / در حوزه زیرساخت‌ها، فقط نباید مسئولین بیایند و عکس بگیرند
  اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  سازمان ملل: جنگ غزه بیش از ۱۹ هزار یتیم برجای گذاشته است
  تصمیم غیرمنتظره کرملین: روسیه تمام سربازان خود را از قره باغ خارج می‌کند
  به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد / تاکتیک ما این‌ بار متفاوت خواهد بود / توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرا نرسیده، اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
  سیل جان سه نفر در هرمزگان را گرفت
  در ماجرای پاسخ به اسرائیل، طرف مقابل، ۱۵ هواپیمای ضد سیگنالی به پرواز درآورد؛ علاوه بر این، آواکس‌های عربستان را به پرواز درآوردند/تمام تصورات این بود که جنگ تا ۳ ماه طول می‌کشد/ساعت ۱۹:۳۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی را درگیر کند/تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد/پس از پایان عملیات، سفیر سوئیس برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 44911صفحه نخست » اخبار رسانه هاشنبه، 23 شهریور 1398 - 19:27
درآمد 25 میلیارد دلار از صادرات سالانه گاز
  
پیام نفت:

 

به گزارش «جوان»،‌مهندس رستم قاسمی در نشست خبری ویژه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: اگر روزانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز صادر کنیم، ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار به درآمد کشور اضافه خواهد شد. 
وی در پاسخ به پرسشی درباره منافع خرید گاز ایران برای عراق، اظهار داشت: اگر عراق یک متر مکعب گاز را به بهای ۵۰ سنت از ایران برای نیروگاه‌های خود و دیگر مصارف بخرد بسیار به‌صرفه‌تر از این است که یک لیتر فرآورده را براساس قیمت فوب ۲/۱ دلار از ایران خریداری کند که این مسئله به نفع ایران نیز است. 
وی در ادامه اظهار داشت: عدد ۲۵۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در برنامه پنجم در نظر گرفته شده است که ما تصور می‌کنیم این عدد باید افزایش یابد. قاسمی گفت: پیشنهاد ما رسیدن به افزایش ظرفیت ۲/۱ میلیون بشکه نفت به جای هدف یک میلیونی برنامه پنجم در روز و تولید ۴۵۰ میلیارد مترمکعب به جای ۲۵۰ میلیارد متر مکعب گاز است. 
هزینه توسعه 
وی اضافه کرد: هزینه توسعه‌ای برای تولید یک بشکه نفت در مناطق خشکی و دریا بین ۲۷ تا ۳۵ هزار دلار است. 
قاسمی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تکلیف ۲۰ میدان مشترک را تعیین و آنها را واگذار کردیم، ‌گفت: مثلاً در آزادگان جنوبی سال گذشته بالاخره چینی‌ها با نهایی شدن قرارداد شروع به کار کردند و با شدت پروژه را جلو می‌برند. 
وی افزود: مجموع تولید نفت در میادین آزادگان شمالی، جنوبی و یادآوران که با عراق مشترک است به ۷۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید، چنان که تولید زودهنگام از آزادگان شمالی به یادآوران آغاز شده است. 
توافق با شل 
وزیر نفت با تشریح توافق جدید ایران با شرکت انگلیسی شل برای وصول مطالبات معوق نفتی از این شرکت اروپایی اعلام کرد: با مجوز جدید اتحادیه اروپا و سازمان ملل به زودی بدهی چند‌میلیارد دلاری ایران از این شرکت انگلیسی اخذ می‌شود. وی با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه نفتی به شرکت انگلیسی شل فروخته نمی‌شود، تصریح کرد: بدهی‌های معوق نفتی این شرکت اروپایی هم افزایش نیافته است. 
این عضو کابینه دولت دهم در پاسخ به این سؤال که آیا فروش نفت به شرکت شل انگلیس از طریق واسطه‌ها انجام می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ‌گونه نفتی به صورت واسطه‌ای به این شرکت نفتی اروپایی فروخته نمی‌شود. 
وی همچنین در‌باره چگونگی وصول مطالبات نفتی از شرکت شل توضیح داد: پس از تحریم اتحادیه اروپا تمامی منابع مالی حاصل از فر‌وش نفت ایران به شرکت شل بلوکه شد. 
قاسمی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود به زودی بدهی‌های معوق شرکت شل به وزارت نفت ایران پرداخت شود. 
حمایت از سازندگان داخلی 
مهندس قاسمی در پاسخ به سؤالی در مورد سرنوشت صندوق حمایت از سازندگان کالای نفت گفت: پیشنهاد این صندوق ایده وزارت نفت بود که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است و نمایندگان موافقت خود را برای طرح آن در مجلس اعلام کردند که امیدواریم به زودی نتایج آن مشخص شود. 
وی همچنین با تأکید بر اینکه رابطه ما با سازندگان داخلی در شرایط بسیار مطلوبی بسر می‌برد، گفت: اخیراً به منظور حمایت از سازندگان داخلی بخشنامه‌ای در وزارت نفت صادر شد که بر پایه آن قراردادهای ریالی و قراردادهای ریالی – دلاری به نفع سازندگان خواهد بود. 
وزیر نفت تأکید کرد: این بخشنامه از شش ماه گذشته با مدنظر قرار دادن تغییر قیمت پیمانکاری و کالاها صادر شده و توسط معاونت مهندسی به شرکت‌ها ابلاغ شده است. 
قاسمی با اعلام خبر تولید کمپرسور ایرانی در آینده نزدیک در کشور گفت: توربو کمپرسورها یکی از مهم‌ترین تجهیزات پالایشی است که تا کنون از خارج کشور وارد می‌شد و به زودی کشور در زمینه تولید این تجهیزات خودکفا خواهد شد. 
اوراق سلف نفتی 
قاسمی درباره فروش اوراق سلف نفتی گفت: این اوراق در بودجه سال ٩١ پیش بینی شده بود که در اواخر سال با توجه به تغییرات شدید نرخ ارز و اختلاف بین ارز مبادله‌ای و بازار آزاد، بانک مرکزی برای فروش این اوراق موافقت نکرد. 
وی افزود: حجم انتشار اوراق سلف نفتی در بودجه سال ٩٢، ١٠ میلیارد دلار پیش بینی شده است. 
شکست تحریم قاسمی تصریح کرد: در فازهای اول پارس جنوبی ما وابستگی زیادی به کشورهای خارجی داشتیم به نحوی که حتی پیچ و مهره نیز از خارج وارد می‌شد اما خوشبختانه با تبدیل تحریم به فرصت امروز سازنده بیشتر تجهیزات موردنیاز صنعت نفت هستیم. وی درباره اهداف تحریم ایران گفت: محروم کردن ایران از بازارهای جهانی اولین هدف تحریم بود که امروز کشورمان با حضور قدرتمند در عرصه صادرات نفت، گاز و فرآورده موفق به شکست این تحریم‌ها شده است و توانمندی انتقال نفت به هر نقطه‌ای از دنیا بدون نیاز به خارجی‌ها در کشور وجود دارد. وزیر نفت کشورمان همچنین با اشاره به اینکه با اقداماتی که در رابطه با بیمه کشتی‌ها صورت گرفت امروزه در ارتباط با حضور در بازارهای پتروشیمی، نفت خام و فرآورده مشکلی نداریم، گفت: با توجه به اینکه نفت ایران از کیفیت بالایی برخوردار است، امروزه این کشورهای خارجی هستند که به دلیل عدم خرید نفت از ایران ضررهای زیادی به پالایشگاه‌های آنها وارد می‌شود. 
قاسمی ایجاد اشکال در تولید داخلی نفت خام و فرآورده را دومین هدف تحریم‌ها اعلام کرد و گفت: هدف آنها ایجاد مشکل برای مردم کشورمان بود که خوشبختانه حاصل این کار نیز توسعه کمی و کیفی تولیدات فرآورده‌های پالایشگاهی در کشور بود و امروزه به لطف الهی بیشتر پالایشگاه‌های ما فراورده‌های با استاندارد یورو ٤ و ٥ تولید می‌کنند. 
وی با تأکید بر اینکه امروزه علاوه بر تأمین نیازهای داخلی در زمینه تأمین فرآورده، صادر‌کننده فرآورده‌هایی نظیر سوخت جت، نفت کوره و ال‌پی‌جی هستیم، گفت: همچنین با راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که هم اکنون ٦٤ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به زودی با تولید روزانه ٣٥ میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه جزو صادر‌کنندگان بنزین قرار خواهیم گرفت. 
وزیر نفت هدف سوم از تحریم‌ها را عدم توسعه صنعت نفت ایران اعلام کرد و گفت: خوشبختانه امروز با شکست تحریم‌ها پارس جنوبی در بهترین شرایط توسعه‌ای قرار گرفته است به نحوی که تا دو سال گذشته تنها هشت دستگاه ریگ حفاری در این طرح وجود داشت که تنها یک یا دو فروند از آن مالکیتی بود، اما امروز با اتکا به توان متخصصان توانمند داخلی و کمک‌های وزارت نفت به پیمانکاران ١٨ دستگاه ریگ حفاری در پارس‌جنوبی کار می‌کند. وی تأکید کرد: در سال‌های گذشته و تا دو سال پیش ١٠ فاز پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده بود ولی امروز همزمان ١٩ فاز پارس جنوبی در حال توسعه داریم که به زودی این فازها به بهره‌برداری می‌رسند. 
فروش نفت 
وزیر نفت در مورد فروش نفت به بخش خصوصی اظهار کرد ما برای فروش نفت به بخش خصوصی آمادگی کامل داریم و تاکنون ٣٠٠ گروه با وزارت نفت در این زمینه مذاکره کرده که بیش از ده مورد آن منجر به عقد قرارداد شده است، اما برای صدور نفت از سوی بخش خصوصی شرایطی لازم است که یکی از آنها پرداخت به صورت نقدی یا ضمانت‌نامه بانکی معتبر است و از دیگر شرط‌های ما این است که پول نفت را به محل‌هایی که ما می‌گوییم پرداخت کنند و نفت را به مشتریان دائمی ما نفروشند. قاسمی تصریح کرد: مشتریان ایرانی می‌توانند ضمانت‌نامه ریالی برای فروش نفت ارائه کنند. 
صادرات نفت به کره‌شمالی 
وی در ادامه اظهارداشت: ما از وزرای بسیاری از کشورها از جمله وزیر انرژی کره شمالی برای بازدید از نمایشگاه امسال دعوت کرده‌ بودیم که ایشان با قبول این دعوت به ایران آمدند. 
وی افزود: کره شمالی مایل به واردات نفت از ایران است و رایزنی‌ها در این‌باره ادامه دارد. 
قاسمی گفت: بودجه سال ۹۲ کشور یک اتفاق جدید است به طوری که سال‌ها درباره جدا کردن بودجه جاری از نفت صحبت شده است اما امسال تا حدودی این اتفاق افتاده است که نشانه مقاومت با تحریم‌ها است و غربی‌ها متوجه می‌شوند اگر ما نتوانیم نفت صادر کنیم بازهم برای اداره کشور مشکلی نخواهیم داشت.
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
  برای تولید هرمتر مکعب گاز هیدروژن به ۴.۵ کیلو وات برق نیاز است.
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار