درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 02:22   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 44649صفحه نخست » اخبار رسانه هاشنبه، 10 فروردین 1398 - 11:25
وزیر نیرو: در ۵ روز آینده، ۳ میلیارد مترمکعب سیلاب وارد سدهای خوزستان می شود
  
پیام نفت:
وزیر نیرو از ورود سیلاب هایی به حجم ۳ میلیارد مترمکعب طی پنج روز آتی به سدهای خوزستان خبر داد و گفت: حدود ١.٢ میلیارد متر مکعب آن ظرفیت خالی سدها را پر خواهد کرد و مابقی یعنی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آن تخلیه خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر نیرو از ورود سیلاب هایی به حجم ۳ میلیارد مترمکعب طی پنج روز آتی به سدهای خوزستان خبر داد و گفت: حدود ١.٢ میلیارد متر مکعب آن ظرفیت خالی سدها را پر خواهد کرد و مابقی یعنی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آن تخلیه خواهد شد.

به گزارش تسنیم، رضا اردکانیان وزیر نیرو با حضور در برنامه زنده "تیتر امشب" شبکه خبر اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌هایی که با هماهنگی هواشناسی کشور انجام گرفته آخرین برآوردها حاکی از این است که طی پنج روز آتی (از یازدهم تا شانزدهم فروردین ماه) در اثر بارش‌هایی که خواهیم داشت، حدود سه میلیارد متر مکعب وارد مخازن سدهای خوزستان می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که شده است حدود ١.٢ میلیارد متر مکعب آن ظرفیت خالی سدها را پر خواهد کرد و مابقی یعنی یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب آن تخلیه خواهد شد؛ این تخلیه به آن معناست که طبیعتاً در پایین‌دست سدها خروجی قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها این است که از سد دز حدود 2000 متر مکعب در ثانیه و از سد کرخه احتمال خروج 1000 مترمکعب در ثانیه وجود خواهد داشت، طبیعتاً در پایین‌دست یعنی در مقطع اهواز جریان عبوری تا دبی حدود 3000 متر مکعب بر ثانیه خواهد رسید.

اردکانیان با بیان این که می بایست با آمادگی کامل با این شرایط مواجه شویم افزود: خوشبختانه ستاد مدیریت بحران استان خوزستان تحت مسئولیت استاندار کار و فعالیت شبانه روزی خودش را از مدت ها قبل آغاز کرده و در ارتباط نزدیک با همه شهرستان‌ها بخش‌ها و روستاها در حال کاهش اثرات سیلاب است.

وزیر نیرو با بیان اینکه سازمان آب و برق خوزستان از قدیمی‌ترین و مجهزترین شرکت‌های تابعه وزارت نیروست و قدمت این سازمان از قدمت خود وزارت نیرو و حتی وزارت آب و برق که 10 سال قبل از وزارت نیرو تاسیس شده بود بیشتر است، ادامه داد: در حال حاضر رصد سیل به صورت لحظه‌ای در سازمان آب و برق خوزستان و از آن طریق در خود مرکز ستاد در استانداری مشغول به کار است. نقشه‌های پهنه‌بندی سیل‌ها، اسامی شهرها و روستاهایی که احیاناً تحت تاثیر سیل قرار می‌گیرند مشخص شده است، آمادگی لازم وجود دارد و هر زمان لازم باشد اطلاع رسانی مناسب انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بارش‌های وسیع صورت گرفته در سطح کشور گفت: در کشور نسبت به متوسط 50 ساله بیش از 30 درصد افزایش بارش و نسبت به سال قبل بیش از 145 درصد افزایش داشته‌‌ایم که نتیجه این بارش‌ها رواناب قابل ملاحظه‌ای را به وجود آورده است. مخازن سدها چیزی حدود 50 میلیارد متر مکعب گنجایش دارد و کل حجم آب ورودی در سال جاری آبی یعنی از مهرماه سال گذشته تاکنون نزدیک به 35 میلیارد متر مکعب است.

وزیر نیرو ادامه داد: این میزان ورودی به مخازن سدها در مقایسه با سال گذشته که حدود 12 میلیارد متر مکعب بوده 23 میلیارد متر مکعب افزایش داشته است.

اردکانیان با بیان اینکه از این میزان افزایش، حدود 18 میلیارد متر مکعب سهم استان خوزستان است، ادامه داد: استان خوزستان دارای 10 سد بزرگ است و استان با اهمیتی است. 80 درصد این سدها به لحاظ ارتفاع و حجم مخزن بعد از انقلاب اسلامی ساخته شده و ظرفیتی نزدیک به 23.5 میلیارد متر مکعب دارد، یعنی حدود نیمی از مخازن سدهای کشور در این استان است و نقش بسیار مهمی در کنترل سیلاب دارند در عین حال که تولید برق، مصارف شرب، کشاورزی، صنعت و همچنین حقابه‌های زیست محیطی را از طریق همین مخازن و مدیریت آنها تامین می‌کنیم.

وزیر نیرو موضوع پر بارشی و ترسالی را تنها مختص به استان خوزستان ندانست و افزود: به عنوان مثال رودخانه هیرمند در استان سیستان و بلوچستان توانسته از سیلاب های حوزه میانی هیرمند در کشور همسایه "افغانستان" بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: از طریق سیلاب‌هایی که از کشور افغانستان جاری شده اندکی ورودی به سد دوستی هم داشته‌ایم. در جای جای کشورمان سدهایی داشته‌ایم که سال‌های بسیار خشکی را تجربه کرده اند اما امسال از این نعمت بهره مند شدند.

اردکانیان اضافه کرد: در استان گلستان سیل سنگینی داشتیم و هموطنان عزیز ما در این استان در ابتدای سال در معرض شرایط سختی قرار گرفتند و هنوز هم تا حدودی این سختی برقرار است ولی به هر صورت بهبود شرایط اراضی استان، شستشوی خاک و غیره از برکات این سیل محسوب می شود.

وزیر نیرو افزود: سیل همه جای دنیا خرابی های خودش را دارد و اختصاص به کشورهای خشک یا غیرخشک، کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه ندارد. چه بسا موجب خرابی های وسیع در کشورهای پیشرفته و دارای امکانات بالا شده است. از جمله بارش و سیلاب شدید 10 روزه در کشور ژاپن سال 1396 که حدود 225 نفر کشته، تعدادی مفقود و خساراتی بالغ بر 10 میلیارد دلار به همراه داشت.

اردکانیان لایروبی رودخانه‌ها و مخازن سدها را فرایندی مستمر دانست و افزود: در کشور حدود 7 هزار و 500 کیلومتر رودخانه مهم داریم، رودخانه‌هایی که نیازمند سرمایه گذاری برای ساماندهی و مهندسی است که از جمله فعالیت‌های آنها لایروبی است.

وزیر نیرو با بیان اینکه برای مواجهه با پدیده تغییر اقلیم و افزایش احتمال بروز سیلاب، موضوع لایروبی رودخانه ها از اولویت بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: محاسبات ما نشان می‌دهد چیزی حدود 8 هزار میلیارد تومان به قیمت‌های امروز، منابع مالی نیاز است تا این پروژه ظرف سه سال بتواند انجام شود.

وی همچنین عدم تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها در توانایی آبگذری رودخانه ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در شهر بزرگی مثل تهران مسیل‌های متعددی داریم که سالیان سال خشک مانده که نباید موجب غفلت شهروندان عزیز را فراهم کند تا در آن حریم، ساخت و سازی را انجام دهند که در صورت بروز سیل ناگهانی با خسارت روبه‌رو شویم.

وی تصریح کرد: مطابق قانون، هرگونه تغییر کاربری یا تصرف در بستر و حریم رودخانه ها ممنوع است و در صورت نیاز می بایست با مجوز وزارت نیرو و توجیه فنی لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نتایج سیلاب‌های اخیر آمادگی بیشتر افکار عمومی را فراهم کرد تا بتوانیم نسبت به آزادسازی بستر و حریم رودخانه ها با کمک خود مردم و دستگاه‌های مسئول اقدام کنیم.

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار