درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 03:08   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  تصاویر: دنیای زیر آب در جزیره کیش
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  فیلم لحظه هولناک انفجار ۸۰۰ تن آمونیوم نیترات
  رونمایی از اولین خودرو با موتور آمونیاکی در جهان
  آمونیاک مایع پتانسیل تبدیل شدن به LNG جدید را دارد.
  اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود
  زمان معامله بزرگ فرارسیده / ماجرای مذاکرات مهم هاشمی و صدراعظم آلمان درمورد تنش‌ها بین ایران و آمریکا-اسرائیل
  تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»
  در سه ماه اول ۲۰۲۴، تقریبا تمام نفت ایران را چین خریداری کرده
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
  آمریکا: در روزهای آینده، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کنیم
  در پی وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، خانه‌های مردم داخل آب رفته، راه‌های ارتباطی روستا‌ها هم کاملا قطع شده / زیرساخت‌های مدیریت بحران فراهم نیست / در حوزه زیرساخت‌ها، فقط نباید مسئولین بیایند و عکس بگیرند
  اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  سازمان ملل: جنگ غزه بیش از ۱۹ هزار یتیم برجای گذاشته است
  تصمیم غیرمنتظره کرملین: روسیه تمام سربازان خود را از قره باغ خارج می‌کند
  به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد / تاکتیک ما این‌ بار متفاوت خواهد بود / توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرا نرسیده، اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
  سیل جان سه نفر در هرمزگان را گرفت
  در ماجرای پاسخ به اسرائیل، طرف مقابل، ۱۵ هواپیمای ضد سیگنالی به پرواز درآورد؛ علاوه بر این، آواکس‌های عربستان را به پرواز درآوردند/تمام تصورات این بود که جنگ تا ۳ ماه طول می‌کشد/ساعت ۱۹:۳۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی را درگیر کند/تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد/پس از پایان عملیات، سفیر سوئیس برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 44629صفحه نخست » اخبار رسانه هاسه شنبه، 28 اسفند 1397 - 07:30
کمیته ویژه بررسی مشکلات زیست‌محیطی عسلویه تشکیل می‌شود؟
  
پیام نفت:
کمیته ویژه بررسی مشکلات زیست‌محیطی عسلویه تشکیل می‌شود؟

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه مردم استان بوشهر از لحاظ زیست محیطی با مشکلاتی روبه‌رو هستند که باید برطرف شود، گفت: به وزیران نفت، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور می‌دهم پس از تعطیلات نوروز کمیته‌ای را تشکیل دهند و طرح خود را برای برطرف کردن مشکلات زیست محیطی منطقه به دولت ارائه کنند. مسئله سلامت برای ما بسیار مهم است، مردم استان بوشهر باید مثل مردم دیگر شهرها از محیط زیست سالم بهره‌مند باشند.

به گزارش ایران پترونت، حسن روحانی امروز (یکشنبه،۲۶ اسفند ۹۷) در آیین بهره‌برداری رسمی از فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی گفت: امروز برای ملت بزرگ ایران، روزی خوشحال‌کننده و مبارک است و ضربه بسیار محکمی به دشمنان این مرز و بوم بویژه آمریکا بود که با تحریم ایران دست به یک عمل غیرانسانی و غیرقانونی زدند و فکر می‌کردند با این تحریم‌ها، همه طرح‌ها و پیشرفت‌های ما متوقف خواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هدف از اعمال تحریم‌ها این است که مردم ما را آنچنان در فشار اقتصادی قرار دهند که عجز خودشان را در برابر ابرقدرت‌ها نشان بدهند، افزود: اما این ملت بزرگ، این ملت تاریخ‌ساز و این ملت فداکار و ایثارگر در همه مقاطع تاریخی و به ویژه در این سالی که روزهای پایانی آن را می‌گذرانیم، ایستادگی و مقاومت خود را به خوبی نشان می‌دهد.
روحانی خاطرنشان کرد: اینکه من در طول دولت یازدهم و دوازدهم ۵ نوبت به منطقه پارس جنوبی سفر کردم و هر بار افتتاح‌های بزرگی را داشتیم که مورد افتخار همه ما بوده، نشان‌دهنده این است که ما مسیر پیشرفت و تعالی خود را به حول و قوه الهی طی کرده و ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه افتتاح پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس و پالایشگاه بندرعباس مایه افتخار ما بود، تصریح کرد: از ابتدای دولت تا امروز تولید بنزین ما ۲ برابر شده که این مهم نشان‌دهنده ایثار همه ملت ایران به‌ویژه فعالان صنعت نفت است. تولید بنزین کشور از ۵۲ میلیون لیتر در روز به ۱۰۱ میلیون لیتر رسیده که به گفته وزیر نفت به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز رسیده است و این افتخاری برای صنعت نفت ایران به شمار می‌آید.

قدرت ملی، عامل توسعه فازهای پارس جنوبی

وی با بیان اینکه در پارس جنوبی از ده فاز، امروز به ۲۵ فاز پالایشگاهی و دریایی رسیده‌ایم، توضیح داد: در ابتدای دولت تدبیر و امید ده فاز داشتیم و در این مدت ۱۵ فاز را افتتاح کردیم. این کارعظیم و بزرگی است. در همین فازهایی که امروز به بهره‌برداری رسمی رسید، به جز میعانات گازی و محصولاتی که از این پالایشگاه‌ها به دست می‌آید، روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز ظرفیت تولید گاز افزایش پیدا کرده است. این قدرت ملی ما است که ابرقدرت فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی، اقتصادی، فنی و انرژی این ملت را شامل می‌شود.

وی درباره اهمیت و نقش تاثیرگذار تولید منابع انرژی در عرصه بین‌المللی گفت: ایران در زمینه منابع گازی در سطح جهانی، اول است و از لحاظ تولید نیز نقشی مهم در دنیا ایفا می‌کند که این نشان از قدرت ماست. ما دارای قدرت نظامی در کنار قدرت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، فنی در منطقه و جهان هستیم.

روحانی به اهمیت این موضوع در قطع وابستگی کشور به تامین انرژی اشاره کرد و افزود: وقتی نفت و گاز بیشتری در کشور تولید می‌شود، به این مفهوم است که قدرت کشور بالا رفته است. علاوه بر اینکه در همه این موضوع‌ها، مسأله خوداتکایی و خودکفایی ما هم مطرح است، چرا که قبلا، در زمینه تامین نفت‌گاز، بنزین و گاز نیازمند واردات بودیم.

روحانی با بیان اینکه وقتی روی پای خودمان ایستادیم، جایگاه و قدرت و تأثیرگذاری‌مان بالا می‌رود، گفت: در شرایطی بودیم که از کشوری گاز وارد می‌کردیم، به دلیل اینکه نیازمند بودیم در مقطی قیمت گاز را به ۹ برابر افزایش داد و دولت هم ناچار بود این شرایط را در سرمای زمستان و گرفتاری مردم بپذیرد، اما امروز دیگر این خبرها نیست. در این چند سال در تولید بنزین، گازوئیل و گاز روی پای خود ایستاده‌ایم. این امر علاوه بر خودکفایی، استقلال بالاتر اقتصادی را به دنبال داشته است و کسی نمی تواند به ما زور بگوید.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه سال ۹۷ سال سختی برای ملت ما بود، اظهار کرد: فشارهای تحریم و فشارهای اقتصادی، ناجوانمردانه بر ملت ما تحمیل می‌شوند. به این نکته توجه کنید که به گفته وزیر نفت به دلیل اعمال تحریم‌ها، مسیرمان در حل مشکلات زیست‌محیطی کند شده است.

وی تحریم آمریکا علیه ایران را جنایتی علیه بشریت دانست و گفت: وقتی می‌خواهیم کالایی را از خارج وارد کنیم، آنها به تمام سیستم بانکی دنیا فشار می‌آورند که نگذارند کالایی وارد شود، این در شرایطی است که ذخایر بسیار خوبی برای تأمین کالاهای اساسی داریم و اگر این ذخایر پیش‌بینی نشده بود، ادعای آمریکایی‌ها برای فشار وارد کردن به مردم ایران محقق می‌شد.

رئیس کابینه دوازدهم با طرح این پرسش که اگر مدیریت دولت تدبیر و امید ضعیف بود، چگونه توانست ۱۵ فاز پارس جنوبی را افتتاح کند؟ افزود: با بهره‌برداری از این فازها اتکای نیروگاه‌های کشور به سوخت مایع از ۴۳ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافت و با تبدیل سوخت مایع به گاز محیط زیست احیا شد.

وی به ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای سامان دادن به شرایط محیط زیست منطقه عسلویه، کنگان و نخل تقی با حضور وزرای نفت، کشور، مسکن، بهداشت و سازمان‌های محیط زیست و برنامه و بودجه تأکید کرد و گفت: کارهای بزرگی از نظر اقتصادی در این مناطق انجام گرفته، اما از نظر زیست‌محیطی مردم در فشار قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهوری به موضوع انضباط و دلسوزی در کار اشاره و عنوان کرد: از نظر ما کارگر ایرانی باید برتر از کارگران دیگر کشورها باشد، ما باید از آنها در ساعت کار، کیفیت کار و نحوه کار بهتر از آنها باشیم. اگر این موارد را به هم پیوند دهیم با تلاش و ابتکار می‌توانیم سال آینده سه فاز دریایی را به این مجموعه اضافه کنیم و این منطقه با ۲۷ فاز به فعالیت خود ادامه دهد.

وی در پایان از شرکت ملی گاز ایران به دلیل گازرسانی عظیم روستایی تشکر و قدردانی کرد و گفت: مردم قدر صنعتگران نفت و گاز خود را می‌دانند. اگر دولت و مردم در کنار هم باشند پیروزی‌ها زودتر در دسترس خواهد بود.

روحانی با تاکید بر اینکه هر چقدر سطح فناوری را در توسعه فازهای پارس جنوبی بالا ببریم، آلودگی‌های محیط زیست پایین می‌آید، گفت: مسأله محیط زیست از موضوعات مهم دولت به شمار می‌آید. همه این مناطق مسکونی که اطراف این پالایشگاه‌های عظیم قرار گرفته‌اند، مثل شهرهای دیگر هستند و نباید بگذاریم که مردم این مناطق در رنج و مشقت باشند و سلامتشان دچار مشکل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موفقیت علاوه بر سرمایه، تکنولوژی و فناوری به ابزار دیگری نیازمند است که یکی از آنها اعتماد است، افزود: اینکه در دولت یازدهم ۱۵ فاز افتتاح شده و امروز ۴ فاز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، به معنای اعتماد به مهندسان، کارگران و مدیران اجرایی است، اینکه قادر هستیم در طراحی، اجرا، دریا، خشکی، حفاری چاههای عمیق، لوله‌گذاری، ساخت سکوهای نفت و گاز، احداث پالایشگاه و بهره‌برداری روی پای خود بایستیم اعتمادی ایجاد می‌کند که سرمایه بسیار بزرگی برای پیشرفت ماست.

روحانی در پایان با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده سه فاز دریایی هم به این مجموعه افزوده شود و منطقه پارس جنوبی با ۲۷ فاز به تلاش خود ادامه دهد، گفت: این تلاش هماهنگ نشان می‌دهد که دولت، سپاه پاسداران، بخش خصوصی و همه مردم وقتی با تشکیل صفی واحد در کنار هم قرار می‌گیرند، پیروزی‌ها زودتر در دسترس کشور قرار می‌گیرد.

 

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
  برای تولید هرمتر مکعب گاز هیدروژن به ۴.۵ کیلو وات برق نیاز است.
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار