درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 23:09   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  اصل ۵۹ قانون اساسی درباره رفراندوم را باید «شدنی» کرد
  منافع ملی، شرق و غرب نمی‌شناسد
  سردار رادان درمورد طرح نور پیرامون حجاب: معمولا روسای جمهور به این عرصه‌ها ورود نمی‌کنند، چون اعتقاد دارند باید کاری کنند که رای داشته باشند؛ ولی رئیس جمهور فعلی این حساب را نکرده؛ ایستاده تا حیا، دین و عفت در جامعه ساری و جاری باشد
  ایستگاه بعدی رویارویی تهران و تل آویو کجاست؟ / آیا پایان جنگ غزه، شروع جنگ اسرائیل با حزب‌الله خواهد بود؟
  واکنش همتی به سخنان قالیباف: بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه، از کسانى که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی می‌کنند که غالباً برای رشد اقتصادی زیان‌بار هستند / با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  نهادهای دولتی غزه: اسرائیلی‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند
  تماشا کنید: مستند «دعا برای آخرالزمان» / ماجرای اونجلیست‌های آمریکا و قدرت سنگین شان در خاورمیانه! / قسمت چهارم
  تماشا کنید: خطرناک‌تر از «پایداری» / جریان «آکادمی» در حال رشد در ارکان مختلف کشور است
  کریمی قدوسی: کارشناسان به ما گفته‌اند که برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، «نصف روز» زمان لازم داریم
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  تصاویر: دنیای زیر آب در جزیره کیش
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  فیلم لحظه هولناک انفجار ۸۰۰ تن آمونیوم نیترات
  رونمایی از اولین خودرو با موتور آمونیاکی در جهان
  آمونیاک مایع پتانسیل تبدیل شدن به LNG جدید را دارد.
  اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود
  زمان معامله بزرگ فرارسیده / ماجرای مذاکرات مهم هاشمی و صدراعظم آلمان درمورد تنش‌ها بین ایران و آمریکا-اسرائیل
  تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»
  در سه ماه اول ۲۰۲۴، تقریبا تمام نفت ایران را چین خریداری کرده
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 44459صفحه نخست » اخبار رسانه هایکشنبه، 27 آبان 1397 - 08:15
سرمایه گذاری روی بیت کوین : نکاتی کاربردی برای تازه کاران
  
پیام نفت:
سرمایه گذاری روی بیت کوین : نکاتی کاربردی برای تازه کاران

بازار ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر توجه بسیاری از مردم از سراسر جهان را به خود جلب کرده است. شاید شما هم داستان موفقیت‌های ناگهانی برخی افراد که با سرمایه گذاری روی بیت کوین به سودی کلان رسیده‌اند را شنیده باشید. همچنین علاقه بسیاری از چهره‌های سرشناس نظیر برخی سرمایه‌ گذاران معروف سیلیکون ولی شما را به این بازار جلب کرده باشد. اما برای آغاز سرمایه گذاری روی بیت کوین باید چه کار کرد؟ در این مطلب به بررسی برخی اصول بنیادین که باید در نظر بگیرید می‌پردازیم. (گفتنی است در مقاله‌ای با عنوان «بیت کوین به زبان خیلی ساده» درباره بیت کوین بیشتر توضیح دادیم.)

چرا سرمایه‌ گذاری روی بیت کوین جذابیت یافته است؟

باگذشت زمان، میزان وابستگی ما به اینترنت نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل هیچ تعجبی ندارد که بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال جهانی دارای امنیت توانسته توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند. هر کسی از هر جایی از دنیا می‌تواند از بیت کوین استفاده کند. سرمایه‌ گذاری روی بیت کوین در واقع سرمایه‌گذاری روی دسته جدیدی از دارایی‌هاست. سرمایه‌گذاری روی بیت کوین ممکن است هراس‌انگیز جلوه کند. با این وجود اگر با سازوکارهای عملکرد بیت کوین آشنا باشید، می‌توانید به سود خوبی از این سرمایه‌ گذاری دست یابید.

سرمایه گذاری روی بیت کوین پدیده‌ای جدید است

چرا سرمایه‌ گذاری روی بیت کوین ؟

شاید باور اینکه سرمایه‌ گذاری روی یک پدیده غیرملموس و کاملا دیجیتال و کسب سود کلان از آن مسخره به نظر برسد. اما چرا بیت کوین به عنوان یک پدیده غیرفیزیکی می‌تواند این قدر ارزشمند باشد. اصلی‌ترین دلیل آن را باید در محدودیت و در عین حال، کاربردی بودن آن جست.

طلا می‌تواند مثال خوبی در این زمینه باشد. مقدار طلای موجود در زمین محدود است. هر قدر طلای بیشتری استخراج می‌شود، از میزان طلای نهفته در دل زمین کم می‌شود و البته استخراج آن نیز گران‌تر می‌شود. عین همین داستان برای بیت کوین صادق است.

حداکثر تعداد بیت کوین ۲۱ میلیون است. هر قدر به این عدد نزدیک‌تر می‌شویم، استخراج بیت کوین دشوارتر می‌شود. نمودار زیر، نرخ تورم و نیز نرخ عرضه بیت کوین را نشان می‌دهد.

نمودار عرضه برای سرمایه گذاری روی بیت کوین

اما مساله فقط به کمیابی بیت کوین محدود نمی‌شود. بیت کوین در عین حال کاربردی نیز به شمار می‌رود.

آمار آنی و دقیقی از میزان پول رسمی منتشر شده و در گردش وجود ندارد. این مساله درباره طلا و بسیاری دیگر از دارایی‌ها نیز صدق می‌کند. اما بیت کوین این گونه نیست. هر لحظه می‌تواند تعداد بیت کوین‌های استخراج شده و بیت کوین‌های در گردش را مشاهده کرد.

همچنین بیت کوین را می‌توان به شکلی آنی از هر جایی به هر نقطه دیگری در دنیا فرستاد. هیچ بانکی نمی‌تواند پرداخت‌های صورت گرفته را بلوکه کرده و یا حساب کاربر بیت کوین را ببندد. بیت کوین در برابر هر نوع سانسور و تحریم مقاوم است.

پرداخت‌های بین‌المللی با استفاده از بیت کوین امکان‌پذیر می‌شود. همچنین بیت کوین راه ساده‌ای برای رهایی افراد از سیاست‌های نادرست پولی کشورها و تبعات آن به شمار می‌رود.

اینترنت سبب شده دسترسی جهانی به اطلاعات ساده‌تر شود. یک ارز دیجیتال جامع و بین‌المللی نظیر بیت کوین نیز همین تاثیر را بر اقتصاد جهانی خواهد داشت. اگر با تاثیرات بیت کوین بر جنبه‌های مختلف زندگی بشر در جهان آشنا باشید، می‌توانید به ارزش سرمایه گذاری روی بیت کوین پی ببرید.

قیمت بیت کوین

هیچ نهادی قیمت بیت کوین را تعیین نمی‌کند. در واقع هیچ قیمت رسمی برای آن وجود ندارد. قیمت بیت کوین کاملا تابع بازار و در واقع عرضه و تقاضاست. با این وجود، سامانه‌های مختلف برای ارایه قیمت بیت کوین وجود دارد که برای نمونه می‌توان به شاخص قیمت کوین‌دسک اشاره کرد.

قیمت بیت کوین اعلام شده، در واقع قیمت یک بیت کوین است. اما حداقل قابل خرید به یک بیت کوین محدود نمی‌شود و می‌توان کسری از آن را نیز خریداری کرد. نمودار زیر قیمت بیت کوین را در سه سال نشان می‌دهد.

نمودار قیمت بیت کوین سه سال - سرمایه گذاری روی بیت کوین

زمان مناسب برای آغاز سرمایه گذاری روی بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال (نظیر هر بازار دیگری) را نمی‌توان به صورت ۱۰۰ درصدی پیش‌بینی کرد. در واقع، همیشه نوعی عدم قطعیت در سرمایه گذاری وجود دارد.

با این وجود، نگاهی به تاریخچه عملکرد بیت کوین (از سال ۲۰۰۹ به این سو) نشان می‌دهد که ارزش آن به سرعت افزایش یافته و سپس یک افت آرام را پشت سر گذاشته تا به نقطه ثبات برسد.

ابزارهای مختلفی نیز برای تحلیل تاریخچه قیمت بیت کوین وجود دارد که برای نمونه می‌توان به Bitcoin Wisdom و Cryptowatch‌ اشاره کرد. هر دوی این ابزارها می‌توانند به شما برای تحلیل نمودارهای مربوطه برای سرمایه گذاری روی بیت کوین کمک کنند.

بیت کوین جهانی است و تحت تاثیر هیچ نهاد مالی یک یا چند کشور خاص وجود ندارد.

جالب اینجاست که بر هم خوردن رویه‌های سنتی اقتصادی و سیاسی معمولا به نفع بیت کوین تمام می‌شود. از آنجا که بیت کوین ماهیتی غیرسیاسی و غیردولتی دارد، هیچ نهادی نمی‌توان آن را کنترل کند. در نتیجه سیاست‌های پولی دولت‌ها (که ممکن است نتایجی ناخوشایند داشته باشد) تاثیری بر بیت کوین ندارد.

سرمایه گذاری روی بیت کوین: چطور و چگونه؟

سادگی یا دشواری آغاز سرمایه گذاری روی بیت کوین، به کشوری که در آن حضور دارید بستگی دارد. به طور کلی، خرید بیت کوین در کشورهای توسعه‌یافته ساده‌تر است. در این کشورها گزینه‌های بیشتری در برابر مشتریان قرار دارد و حجم بیت کوین عرضه شده نیز بیشتر است.

یکی از راه‌های خرید بیت کوین، اقدام کردن از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال است. البته اگر شهروند ایران هستید باید دقت داشته باشید که برخی صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا به ایرانیان خدمت ارایه نمی‌دهند. البته می‌توانید از صرافی‌های آنلاین ایرانی نیز برای خرید و آغاز سرمایه‌ گذاری روی بیت کوین استفاده کنید.

اما یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای خرید بیت کوین در بسیاری از کشورهای دنیا (از جمله ایران) استفاده از خدمات وب‌سایت سایت لوکال‌ بیت کوینز (Localbitcoins.com) است. ایرانیان نیز می‌توانند با کارت‌های عضو شتاب از این وب‌سایت بیت کوین بخرند. در مطلبی با عنوان «خرید بیت کوین : آموزش گام تصویری و گام به گام» به طور کامل در این باره توضیح دادیم.

وب سایت لوکال بیت کوینز برای سرمایه گذاری روی بیت کوین

اهمیت حفظ امنیت در سرمایه گذاری روی بیت کوین

بیت کوین درست همانند هر دارایی ارزشمند دیگری در معرض خطراتی قرار دارد. انواع هکرها و سارقان دیجیتال ممکن است به دارایی شما دستبرد بزنند. به همین دلیل حفاظت از سرمایه گذاری روی بیت کوین از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در کیف پول دیجیتال ذخیره می‌شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای حفاظت از بیت کوین‌های خریداری شده، بهره‌گیری از کیف‌های پول سخت افزاری است. سه نمونه از بهترین کیف‌های پول سخت افزاری عبارتند از:

گفتنی است در مقالاتی مجزا درباره هر یک توضیح دادیم.

 

دقت داشته باشید که چون هکرها از طریق اینترنت به بیت کوین کاربران دسترسی می‌یابند. به همین دلیل، کیف پول سخت افزاری از بهترین راه‌ها برای حفاظت از سرمایه گذاری روی بیت کوین به شمار می‌رود. البته کیف پول کاغذی (paper wallet) نیز گزینه دیگری است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

سرمایه‌ گذاری روی استخراج بیت کوین

سرمایه گذاری روی بیت کوین فقط به خرید آن محدود نمی‌شود. یکی دیگر از گزینه‌های پیش رو که اتفاقا محبوبیت بالایی نیز یافته، استخراج (ماینینگ) بیت کوین است. با وجود اینکه با رایانه خانگی نیز می‌توان دست به این کار زد، برای صرفه اقتصادی و سوددهی باید از ابزارهای ویژه‌ای (که اسیک نامیده می‌شوند) برای این کار استفاده کرد.

گفتنی است در مطلبی مجزا با عنوان «بهترین سخت‌ افزار های استخراج بیت کوین به انتخاب نشریه Digital Trends» به بررسی جزییات این مساله پرداختیم. استخراج بیت کوین نیازمند صرف انرژی الکتریکی زیادی است. با توجه به ارزان بودن نسبی برق در ایران و نیز نرخ تبدیل بالای دلار، ایران جزو کشورهایی است که استخراج بیت کوین در آن صرفه اقتصادی خوبی دارد.

گفتنی است یکی از مقامات دولتی ایران چندی پیش ابراز امیدواری کرد ایران به قطب استخراج ارز دیجیتال در دنیا تبدیل شود.

 

نتیجه‌گیری: اهمیت کسب اطلاعات برای آغاز سرمایه گذاری روی بیت کوین

برای انجام موفق سرمایه‌ گذاری روی بیت کوین باید شناخت خوبی از ماهیت آن و بازارش داشته باشید. بیت کوین پدیده جدیدی است و هر روز بر تعداد کاربرانش افزوده می‌شود. به همین دلیل می‌توان به آینده آن امیدوار بود.

برای آشنایی هر چه بهتر با بیت کوین توصیه می‌کنیم مطلب «بیت کوین چیست؟» را نیز مطالعه بفرمایید.

اگر هم از جمله کسانی هستید که خبر درآمد بی‌دردسر و بیت کوین رایگان به گوش‌تان خورده، توصیه می‌کنیم «کریپتوتب، بیت کوین رایگان و توهم کسب درآمد!» را حتما مطالعه بفرمایید.

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می کنند
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار