درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 09:31   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 44135صفحه نخست » اخبار رسانه هاچهارشنبه، 2 اسفند 1396 - 20:04
صفر تا صد ماجرای "دراویش گنابادی"
  
پیام نفت:

صفر تا صد ماجرای

لازم است راجع به حقیقت آنچه در روزهای گذشته خیابان پاسدارن تهران را درگیر حوادث ناگوار کرده است این نوشته را بخوانید.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ریشه

زیبنده نیست، در کشوری که بانی امنیت منطقه است و شرقی و غربی به انگیزه ها و اقدامات ضد خشونت وی در دنیا اذعان دارند، عده ای به تعبیر نگارنده نمک نشناس، دست به اقدامات وحشیانه و غیر منطقی بزنند؛ اغفال یک هموطن توسط سرویس های بیگانه با انگیزه های ایجاد نا آرامی در داخل میهن پهناورمان از جانب حاکمیت و مردم محکوم است و برخورد قاطع ملت و دولت با این واکنش ها دور از انتظار نیست.

 

حتما صدای شورش های خیابان پاسداران به گوش شما هم رسیده است. رسانه ها به خوبی شرح ما وقع را پوشش داده اند اما لجن پراکنی رسانه های معاند و بیگانه تلاش خود را در قلب واقعیت کرده اند. این بار هم فرصت طلبی آن ها محکوم به فضاحت کشیده شدن رسانه یشان خواهد بود. چنانچه چشم و گوش هایی که از نزدیک مشاهده کردند، شهادت میدهند که صفر تا صد ادعاهای سرویس های خبری خارجی در مورد دراویش گنابادی و سبک برخورد نیروی انتظامی با آن ها خیال پردازی و دروغ محض بوده است. دراویش گنابادی با حمله به مردم و نیروی انتظامی، فرزندان کشورمان را زخمی نمودند و به شهادت رساندند.

 

 

در این نوشته به تشریح واقعیت ماجرای گلستان هفتم که با نام دراویش گنابادی گره خورد خواهیم پرداخت.

 

 

دراویش؛ گناباد

آنهایی که در نگاه عرف به دراویش معروفند دارای فرقه های متفاوتی می باشند، اما معمولا مراد از دراویش فرقه اهل حق می باشد. اهل حق بمعنی مردان حق است، و آن یک مذهب باطنی است که معتقدان آن بیشتر در مغرب ایران زندگی می‏کنند.

بعضی دیگر از فرق اسلام نیز مانند حروفی‏ها و متصوفه، خود را اهل حق یا حقیقت نامیده‏اند. اما اهل حق، بمعنی اخص نام گروهی است، که به ایشان با نوعی تسامح علی اللهی نیز گویند، ولی آنان علی اللهی واقعی نیستند، بلکه عقایدشان آمیخته‏ای از اعتقادات «مانوی‏» ، و ادیان کهن «ایرانی‏» ، و مذهب «اسماعیلی‏» ، و «تناسخ هندی‏» و دیگر ادیان سری است.

مذهب اهل حق، امروز یکی از فرقه‏های وابسته به شیعه بشمار می‏رود، و آنان را از غلاهٔ شیعه به حساب می‏آورند. طوایف اهل حق به نامهای مختلف مانند: اهل حق، اهل سر، یارسان، نصیری، علی اللهی معروف می‏باشند، و از نشانه‏های خاص آنان «شارب‏» است، یعنی موی سبیل خود را نمی‏زنند، تا بلند شود و لب بالا را بپوشاند. آنان «شارب‏» را معرف مسلک حقیقت می‏دانند.

در قرن 8 هجری سلسله ای که به وسیله سید نورالدین شاه نعمت الله تشکیل شد و ادامه ی جریانات صوفی گری در ایران بود, سلسله نعمت اللهی نام گرفت دراویش گنابادی عضو همین سلسله می باشند.

گُناباد مرکز شهرستان گناباد واقع در استان خراسان رضوی است. نام های قبلی این شهر جنابد و گُناپا بوده است. همچنین شهر زیارتی و سیاحتی کاخک نیز در فاصله ۲۵ کیلومتری گناباد قرار دارد. گناباد از رحمت آباد در شرق تا منصوری و زین آباد در غرب و از زیرجان در جنوب تا نوده پشنگ در شمال مشخص شده است.

دراویش گنابادی (نعمت اللهی گنابادی) نیز مانند دیگر فرقه های متصوفه خود را فرقه ناجیه می داند و داعیه این را دارند که این فرقه یکی از راه هایی است که از اسلام واقعی مانده آنها هستند. سیر سلوک حقیقی را مختص خود میدانند و معتقدند اگر قرار است فردی به مرحله از مراحل معنوی (عرفان) برسد راه و مسیر آنها بهترین راه است.

متعصبان ازآنها خود را جانشین و نائب حضرات معصومین علیهم السلام دانسته و به صورت کنایه وار در برخی از کتب و سخنانشان حتی خود را تا حد ائمه معصومین رسانده اند. البته برخی از منتقدان و محققین صوفیان را خارج از دایره تشیع و حتی اسلام میدانند.

 

*** چیزی که خواندید ریشه تفکر دراویش و محل زندگی و محتوای اعتقادی دراویش گنابادی بود که به صورت خلاصه تنها برای قرار گرفتن در فضای فکری و عقیدتی آن ها به رشته تحریر درآمد. برای روشن شدن فرق کسانی که در گلستان خیابان پاسداران دست به اغتشاش و به شهادت رساندن فرزندان ایران زدند با گنابادی ها این نوشته را تا آخر دنبال کنید.

 

 

صفر تا صد ماجرای دراویش گنابادی؟

ماجرا با دستگیری یک درویش بهنام رستمعلی به اتهام سرقت و با شکایت شاکی خصوصی کلید خورد. جمعی از اراذل و اوباش درویش درمقابل کلانتری تجمع کرده و نیم ساعت فرصت میدهند تا سارق آزاد شود! پس از این است که درگیریهای وحشیانه آغاز میشود و دراویش اموال عمومی مردم آتش میزدند و تخریب میکنند. بریدن و آتش زدن یک درخت تنومند در مقابل کوچه و آتش ناشی از کپسولها بر التهابات میافزود.

به همین سادگی، عده ای با عقائد منحرف، بازیچه دست رسانه های بیگانه شدند و دست به جنایات گسترده ای زدند که دیگر از جانب مردم و نیروی انتظامی قابل تحمل نیست. هیچ کس نمیتواند ببیند عده ای با گردن کشی خواستار قانون شکنی باشند و با آن ها مماشات شود.

با وجود آن که نیروی انتظامی و دستگاه قضا اعلام کرده بودند بنایی بر برخورد با دراویش گنابادی ندارند و بنا بر حل مسالمت آمیز موضوعات مطرح بود، دراویش دیوانه وار به تامین کنندگان امنیت حمله ور شدند.

آن‌ها ابتدا با اتوبوس ماموران را زیر گرفتند و سپس با تهیه بمب‌های آتش زای دستی و یک دستگاه پراید به ماموران حمله ور شدند.

در این جنایت متاسفانه ۳ مامور ناجا و ۲ بسیجی به شهادت رسیدند.

نیروی انتظامی به جهت ایجاد آرامش و دستگیری آشوب گران که در حال خسارت زدن به اموال مردم بودند، ضرب الجل تعیین کرد. نیروهای پلیس در عملیاتی بعد از پایان ضرب الاجل تعیین شده برای متفرق شدن آشوب گران در حوالی خیابان پاسداران ، آتش فتنه دراویش داعشی را خاموش کرد.

به دنبال عملیات پلیس، دراویشی که با اقداماتی اخلال‌گرانه در محدوده خیابان پاسداران تعدادی از خیابان‌های فرعی را مسدود کرده بودند و با روشن کردن آتش و ایجاد موانع باعث سلب آرامش اهالی شده بودند، متفرق و تعدادی هم دستگیر شدند.

با وجود مماشات با مخلان نظم و امنیت آن‌ها به آشوبگری و آسیب به اموال عمومی ادامه دادند تا سرانجام مهلتی که نیروی انتظامی برای آن‌ها تعیین کرده بود به پایان رسید و ناجا به دستگیری ۳۰۰ نفر از آن‌ها اقدام کرد.

لازم به ذکر است که در تاریخ 16 بهمن ماه بعد از چند تجمع غیرقانونی دراویش در مقابل کلانتری پاسداران، عده ای آشوبگر به درگیری با پلیس پرداختند و نیروی انتظامی نیز ضمن برخورد با آن‌ها، تعدادی را بازداشت کرد.

همه این اتفاق‌ها در منطقه بسیار کوچکی از محله‌ای می‌افتد که ساکنانش خواب راحت شب‌شان را به‌خاطر قانون‌گریزی دراویش از دست داده‌اند. مردمی که با چهره‌هایی حیرت‌زده از پشت پنجره‌ها، گوشه پرده‌های خانه را کنار می‌زنند و کوچه آتش‌گرفته‌شان را به ظناره می‌نشینند. بعضی‌های دیگر هم که دل و جرات بیشتری دارند، از بالکن و پشت بام یا از فاصله‌ای دورتر از محل آتش با تلفن‌های همراهشان فیلم و عکس می‌گیرند. خودت را اگر جایشان بگذاری و محل زندگیت را به یک‌باره در دود و آتش و فریاد و رعب و رد آتش کوکتل‌مولوتف‌ها ببینی، وحشت می‌کنی؛ مخصوصا اگر بچه کوچک یا بیماری هم در خانه داشته باشی. آن هم در یکی از آرام‌ترین و مرفه‌ترین نقاط تهران که از قضا حالا دراویش افراطی در آن جولان می‌دهند.

 

 

دراویش گنابادی از زبان امام جمعه گناباد

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اتفاقاتی که در تهران از سوی دراویش منتسب به گنابادی رخ داده است، اظهار داشت: سران فرقه دراویش قبل از انقلاب اسلامی ساکن گناباد بودند که بعد از پیروزی انقلاب به خاطر جنایت‌ها و ظلم‌هایی که مرتکب شدند از این شهرستان فرار و به تهران رفتند.

وی با بیان اینکه سران دراویش ساکن تهران ژست اپوزیسیون به خود گرفته و با نظام مخالفت می‌کنند، عنوان کرد: مردم به شدت از این انتساب ناراحت و به اینکه این فرقه خود را به گناباد منتسب می‌کند، معترضند.

امام جمعه گناباد با اشاره به اینکه نام فرقه براساس نام مؤسس آن نامگذاری می‌شود، افزود: مؤسس این فرقه از دراویش ملاسلطان است و مردم گناباد مدعی هستند باید نام این فرقه را ملاسلطانی بنامند.

صادقی‌نسب با بیان اینکه مردم در اعتراض به این انتساب در حال امضای طوماری هستند، مطرح کرد: این فرقه شهرستان انقلابی و مؤمن گناباد را بدنام کرده است.

وی با اشاره به اینکه از جمعیت 100 هزار نفری شهرستان گناباد، 2.5 درصد آن اهل تصوف و در شهر بیدخت به عنوان مرکز دراویش ساکن هستند، یادآور شد: 2 هزار و 500 نفر دراویش در این شهر زندگی مسالمت‌آمیز خودشان را انجام می‌دهند و هیچ حرکتی از آنها دیده نشده است.

امام جمعه گناباد با تأکید بر اینکه سران این فرقه یا با بیگانگان ارتباط دارند و یا جاسوسی آنها را می‌کنند که مخالف با نظامند، توضیح داد: هرکسی که جرمی را مرتکب شود باید کیفر آن را ببیند.

 

 

*** همچنین امام جمعه گناباد در خطبه های نماز جمعه اخیر اینگونه اظهار نظر کردند:

با توجه به سابقه این فرقه و اهانت اخیرشان نسبت به حضرت فاطمه زهرا (س)، مردم شهرستان گناباد ضمن ابراز تنفر از این فرقه خواستار حذف نام گنابادیه و تغییر آن هستند.

وی افزود:فرقه صوفیه از نظر اخلاقی و از نظر اعتقادی دارای سابقه بدی است و این فرقه علاوه بر رابطه نزدیک با رژیم شاه، در سال ۸۸ نیز از فتنه گران حمایت کرده است.

وی با محکومیت اهانت قطب فرقه به حضرت زهرا (س) افزود: این فرقه با این حال که ادعای تشیع بودن دارد، اما اخیرا قطب این فرقه به مادر سادات حضرت فاطمه زهرا (س) اهانت کرده و دل‌های شریف و ولایت مدار را جریحه دار کرده است.

امام جمعه گناباد با گله از رسانه‌های جمعی نسبت به انتساب این فرقه به گناباد اعلام کرد:ما مردم شهرستان گناباد بار دیگر ضمن ابراز تنفر از این فرقه خواستار حذف شهرستان گناباد در رسانه هستیم تا همه بدانند مردم انقلابی و شریف گناباد از این فرقه و رهبر آن بیزار هستند.

 

 

صبوری نظام جمهوری اسلامی در مقابله با خرابکاران

ماجرای صبر و مماشات دستگاه های ذیربط در برخورد با دراویش گنابادی را در یادداشتی از دکتر کیومرث یزدان پناه میخوانیم:

 

اینکه در کشوری عقاید و رفتار و آداب همه گروه‌ها با هرعنوانی مورد احترام قانونی است و ساختار سیاسی کشور شرایط را برای فعالیت آنان فراهم می سازد، به هیچ عنوان مجوزی برای هر نوع فعالیت خودسرانه از سوی این گروهها بشمار نمی‌آید.

ایران به دلیل صبوری و ظرفیت بالای نظام در مواجهه با برخی ناهنجاری های سیاسی و ایدئولوژیک برخی از این وصله‌های ناجور و ناصواب را به طرز جنون آمیزی گستاخ کرده است که دراویش منحرف گنابادی در صدر فهرست این گروهک‌های گستاخ و هنجار شکن قرار دارند.

این گروه منحرف با سوء استفاده از نجابت نظام کار را به جایی کشانده اند که با تاسی از رفتارهای اربابان پلید خود در اسرائیل و امریکا و انگلیس و به شیوه رفتار وحشیانه آنان فرزندان و حافظان امنیت را به شهادت می‌رسانند‌.

اقدام جنایتکاران موسوم به دراویش در خیابان پاسداران دیگر جای هیچ تردیدی برای خشکاندن ریشه‌های بدخیم این گروه منحرف را باقی نمی‌گذارد.

لذا انتظار می‌رود شورای عالی امنیت ملی با قاطعیت و قدرت هرچه تمام مجوز برخورد با آنان را صادر کند.

اقدامات اخیر عناصر وابسته به این وصله ناجور ثابت کرد که امنیت ملی کشور را تحت هیچ شرایطی نباید قربانی ملاحظه کاری‌ها و محافظه کاری‌های بی مورد و غیر قابل توجیه کرد.»

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار